- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (59 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Od lat trolejbusy w Sopocie przeżywały poważny kryzys. Z roku na rok było coraz mniej kursów na jedynej kursującej do Gdyni linii 21. Powód - małe zainteresowanie pasażerów. Jej trasa praktycznie pokrywa się z linią autobusową "S" i Szybką Koleją Miejską. Szansą dla "trajtków" okazały się nowe inwestycje w infrastrukturę trolejbusową w Gdyni. Dzięki nim, na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej obecnie możliwy jest skręt z Sopotu w stronę Karwin. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni chce to wykorzystać, uruchamiając od sierpnia linię trolejbusową 31 z Kaczych Buków przez Dąbrówkę i Karwiny do Orłowa. Wcześniej nie można tego zrobić, gdyż dopiero wtedy wybudowany zostanie odcinek trakcji do Kaczych Buków.
- Stwierdziliśmy, że logiczne byłoby przedłużenie linii do Sopotu - mówił miesiąc temu Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia. Dzięki temu Sopot zyskałby połączenie z Małym Kackiem, pojawiłaby się też rozsądna alternatywa dla mocno obciążonych i stojących ciągle w korkach autobusów linii 181, jadących z Karwin do Sopotu przez Brodwino.
Początkowo prezydent Karnowski obawiał się kosztów tego pomysłu - za funkcjonowanie nowej linii trzeba Zarządowi Komunikacji Miiejskiej płacić ok. 20 tys. zł miesięcznie. ZKM znalazł jednak sposób - zachęcił do współpracy sopocki aquapark, który niewątpliwie skorzysta na nowym połączeniu.
- Jutro sfinalizujemy rozmowy z aquaparkiem w sprawie pokrycia ok. połowy kosztów - powiedział nam wczoraj Gromadzki. By dodatkowo zachęcić władze miasta do włączenia się w przedsięwzięcie, na "zachętę" gdyński ZKM od kilku miesięcy wysyła w soboty na linię 21 swoje najnowocześniejsze, niskopodłogowe trolejbusy.
Już przed świętami Karnowski w rozmowie z nami przyznawał, że sprawy idą w dobrym kierunku. - Jesteśmy coraz bliżej pozytywnego rozwiązania - mówił. Teraz potwierdziliśmy, że sprawa jest już przesądzona. - Dofinansujemy linię 31 kwotą 9 tys. zł miesięcznie i dzięki temu będziemy mogli trochę ograniczyć kursowanie autobusów 181.
Opinie (15) 2 zablokowane
-
2006-01-04 12:13
Trojlebusy przyszloscia
To bardzo dobry pomysl z utorzeniem linii 31.Sopot jako miasto uzdrowiskowe powinno dbac o ekologie, a trojlebusy sa wlasnie ekologicznym srodkiem transportu. Czytalem jakis czas temu o wydluzeniu trakcji trolebusowej z Sopotu z petli Reja do petli tramwajowej w Oliwie. Moze Sopot wsparlby te inwestycje. Dla miasta na pewno nie bedzie to duzym obciazeniem, bo jak powiedzial prezydent miasta ze Sopot ma najlepsze dochody budzetowe.Mozna wiec zrobic cos konkretnego widocznego co byloby sprzyjajace dla ekologii miasta
- 0 0
-
2006-01-04 11:35
Ostatnie kursy
Fajnie by było jakby jeszcze wydłużyli kursowanie 181 / 31 tak do północy, bo inaczej powrót z Sopotu na Karwiny/Dąbrowę jest bardzo trudny...
- 0 0
-
2006-01-04 11:22
e tam..
lepeij zmodernizowali by sopocką... odciek na dole, koło cmentarza jest koszmarny, wyżej w lesie jest wąsko i ciemno:) Światła przy wielkopolskiej też nie są rewelacyjne... zawsze jest tak korek na kilkadziesiąt aut...
O ścieżce dla rowerów pewnie nawet nie ma co mażyć...- 0 0
-
2006-01-04 09:54
a Witomino??
A kiedy bedą trolejbusy ze Wzgórza na Witomino???
- 0 0
-
2006-01-04 09:31
Z Karwin do Sopotu trolejbusem
NoNoNo nic tylko pogratulowac. Dla mnie to powninno sie zrobic trolejbusy wszedzie tam gdzie to mozliwe:]
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.