• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z tych krajów najczęściej ściągamy auta

mJ
21 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nic się nie zmieniło. Dla polskiego kierowcy Niemcy to wciąż najpopularniejszy kierunek importu używanych aut. Nic się nie zmieniło. Dla polskiego kierowcy Niemcy to wciąż najpopularniejszy kierunek importu używanych aut.

"Panie, Niemiec płakał jak sprzedawał" - to zabawne powiedzenie wciąż jest bardzo aktualne. Nie zmienił się trend ani kierunek, z którego używane samochody trafiają do naszego kraju. Polacy wciąż hurtem przejmują samochody po naszych zachodnich sąsiadach. Niemcy ze zdecydowaną przewagą przewodzą w zestawieniu krajów, z których importujemy najwięcej aut. Skąd jeszcze polski kierowca chętnie sprowadza pojazdy?



Czy sprowadziłe(a)ś kiedykolwiek auto z innego kraju niż Niemcy?

Polska to zagłębie importowanych samochodów. Nic w tym temacie nie zmienia się od lat i zapewne długo nie zmieni. Skąd najczęściej Polak sprowadza używane auto?

Skorzystaliśmy z danych przekazanych przez ekspertów z firmy carVertical, którzy przeprowadzili analizę głównych kierunków importu używanych samochodów do Polski. Zestawienie bazuje na dziesiątkach tysięcy raportów historii pojazdów, które powstały w ostatnich dwóch latach. Zleceniodawcami byli Polacy kupujący auta używane. W każdym takim raporcie można znaleźć dane o miejscu poprzedniej rejestracji samochodu przed jego przyjazdem do Polski. I tak właśnie powstało to zestawienie.

Niemcy i długo, długo nic



Ranking TOP 5 najbardziej popularnych kierunków, z których Polacy sprowadzają auta. Ranking TOP 5 najbardziej popularnych kierunków, z których Polacy sprowadzają auta.
Niemcy to zdecydowanie najpopularniejszy kierunek obierany przez osoby sprowadzające samochody, czy to do użytku własnego, czy też na dalszy handel. Ponad połowa zamówionych w carVertical raportów dotyczyła samochodów uprzednio zarejestrowanych u naszych zachodnich sąsiadów. Niestety, większość tych aut miało za sobą mniejsze lub większe "przygody". Mało tego, przypomnijmy, że w lipcu Niemcy borykali się z powodziami. Zalane i podtopione samochody sprzedawane były w bardzo atrakcyjnych cenach. Ponoć sporo takich pojazdów trafiło do naszego kraju. Oczywiście sprowadzenie auta z Niemiec nie zawsze wiąże się z kombinowaną historią, bo wciąż to rynek pełen zadbanych i pewnych samochodów.

Drugie miejsce w zestawieniu zajmują Stany Zjednoczone (18 proc.). Mimo że kurs dolara nie jest najniższy i wynosi 3,95 zł, to USA pozostaje bardzo popularnym kierunkiem. Rynek amerykański kojarzy nam się przede wszystkim z dużymi silnikami, za którymi europejscy kierowcy już trochę tęsknią. Poza tym z USA można ściągnąć naprawdę interesujące, klasyczne "perełki".

Czytaj także:

Ile kosztuje import aut ze Stanów Zjednoczonych?



Nie jest tajemnicą, że w zasadzie każdy sprowadzony samochód ze Stanów Zjednoczonych doświadczył "przygody" drogowej. Import aut zza wielkiej wody jest również zdecydowanie bardziej skomplikowany niż sprowadzenie pojazdu z europejskiego kraju. Trzeba przebrnąć przez stertę dokumentów, zorganizować transport morski, doliczyć dodatkowe koszty (m.in. cło i akcyza), poczekać na przypłynięcie kontenera kilka miesięcy, a na końcu jeszcze dostosować pojazd do europejskich wymogów. Dziś firm specjalizujących się w pośrednictwie importu aut z USA jest multum, dlatego ten kierunek jest dziś dostępny jak nigdy.

Na najniższym stopniu podium uplasowała się Belgia. Według ekspertów z carVertical nieco ponad 8 proc. sprowadzanych aut pochodzi właśnie z kraju Beneluksu. Na kolejnych miejscach znajdują się: Francja, Holandia, Dania, Włochy, Szwecja, Czechy, Szwajcaria, Austria, Kanada, Hiszpania, Wielka Brytania i Japonia.

Czytaj także:

Niebawem kupowanie nowych aut tylko przez internet?



Pełne zestawienie. Pełne zestawienie.
mJ

Opinie (77) 2 zablokowane

  • (2)

    Dobry samochód kosztuje. Mit 100 tyś km w paro letnim autem mozliwy - ale znikoma szansa.
    Uwaga prawidłowo auto serwisowane to połowa sukcesu. I mówię to jako czlowiek z branzy - nie koniecznie Aso..... tym bardziej aut firmowych gdzie olej ma interwał wymiany 30 tyś km a nie raz nie zmieniany.... ale cóż takie realia. Aso fajnie sprawdzić ale w sumie przebieg. Wole samochód od świadomego własciciela który jeździł do normalnego mechanika i zmieniał olej filtry co 10-15 tyś km i serwisował na dobrych zamiennikach niż od dziada który jeździł niby do aso ale co 30 tyś km i w sumie na kartach druku serwisowego widnieje tylko zarówka i olej albo nawet nie to..

    Magiczna bariera 200.000 pokonana co powie Kowalski jak dowie się ze jego perełka ma po 400-700 tyś km.. w przebiegu autostradowym cieżko stwierdzić po wnętrzu. I jeszcze jedno - za dobre auto trzeba zapłacić tym bardziej w czasach obecnych

    • 14 0

    • Masz 100% racji

      Ciezko jest w ogole o dobry uzywany samochod. Dlatego dbam o swoj jak moge, bo drze na sama mysl o koszmarze szukania. Nowego nie chce, niepotrzebne mi. Wolalabym zadbana uzywke, ale no nielatwo jest.

      • 2 0

    • miałem W212

      w niecałe 3 lata od nowości to auto zrobiło u nas prawie 260 tys km

      • 2 0

  • Niemcy przechodzą na elektryki

    a Polacy czyszczą niemieckie śmietniska z 20 letnich diesli. Fragmenty wraków są potem wywożone do lasów.

    • 6 1

  • (4)

    na mobile.de ceny aut niemieckich wyzsze niz na otomoto. i teraz pytanie 'jak to mozliwe ze oplaca sie handlarzom jechac po te zadbane auta od niemca, kupowac je drozej i sprzedawac taniej polakowi'. to pytanie oczywiscie retoryczne

    • 42 2

    • Wwożą złom użytkowy (1)

      po którym Niemiec nie będzie płakał

      • 14 0

      • Placze NIemiec ze sie szrotu pozbyl

        • 1 0

    • Proste... (1)

      Niemcy czekają na nowe auta, których nie ma od ręki bo załamał się rynek nowych aut z salonu z powodu problemów dostawców podzespołów bo C O V I D więc niemiec nie ma ciśnienia żeby tanio sprzedać swoje stare auto. Był artykowl na ten temat w popularnym magazynie samochodowym. Pozdro

      • 3 11

      • tak tak. dlatego niemiec niemcowi daje wyzsza cene ale juz polakow nizsza aby sie auta pozbyc. takie bajki to klientom opowiadaj

        • 13 1

  • Ja kupuję tylko nowe samochody (5)

    z salonu.

    • 22 14

    • Ja tez (2)

      zyje sie na grantach i dotacjach miejskich.

      • 7 3

      • Ja jestem inżynierem (1)

        i ciężko pracuję, nie chce od nikogo jałmużny.

        • 6 3

        • Ci co Tobie minusują to pewnie zazdroszczą twojej pracy.

          • 7 1

    • Ale tylko dlatego bo Smyk nie handluje używkami

      • 2 0

    • Ja przeznaczam na fundacje

      Jak już chcę dobrowolnie oddać część swoich pieniędzy nic za to nie dostając

      • 0 1

  • (1)

    Udało mi się zauważyć 2 istotne paradoksy widoczne na Polskich drogach. Pierwszy to taki, że im droższe auto, tym bardziej właściciel jest skory do unikania profesjonalnych napraw, oraz tym bardziej płatnych/legalnych miejsc postojowych:)
    Drugi paradoks jest taki, że im bardziej ktoś się obnosi z Polską Walczącą, husariami, śmierć wrogom włoszczyzny, Polska dla Wolakuf etc.. tym chętniej wybiera używanego golfa, zajechanie audi lub BMW kupione po.... Niemcu:)Nie mówiąc już o tym, że jego fura takiego patriotycznego obywatela z rąk Niemca trafiła do tureckiego handlarza jako powypadek, skąd polski handlarz zwiózł je na lawecie ostatecznie sprzedając je innemu oszukanej Polakowi cwaniakowi- dresikowi jako bezwypadkowa igiełkę:)

    • 32 9

    • Sam na to wpadłeś czy mamusia znowu musiała podpowiedzieć?

      No powiedz Pastalasi.

      • 6 6

  • w komunie co 3 ksiądz donosił na ludzi do SB ,a w nagrodę mogli wyjeżdzać do państw ościennych

    i bez cła przywozić luksusowe auta i towary

    • 5 3

  • (3)

    Niemcy uważajcie bo dużo aut popowodziowych.

    • 12 5

    • (1)

      laweciarze minusuja. ale bylo o tym w motodzienniku. przez najblizsze 2 lata nie kupilbym uzywanego auta z niemiec od handlarza bo to beda w 90% popowodziowe

      • 7 1

      • a kiedy tam była powódz

        • 0 5

    • O tym samym pomyslalam

      Jak czytalam informacje o powodziach. Szroty "przyplyna" do Polski.

      • 4 0

  • Ale jak jeden autobus przyjedzie z Niemiec to boli odbyt...

    • 0 0

  • Wolę nowe

    Niż wypierdziane

    • 7 1

  • i zlomy z usa ktore nie maja tam prawa rejestracji

    a u nas bogacze sie lansuja w gratach :)

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane