• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZDiZ o propozycji dla pasażerów w Gdyni: nietrafiona i nierealna

9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Czytelnik sugeruje zamianę kierunków ruchu na Wójta Radtkego i Jana z Kolna, by ułatwić przemieszczanie się pasażerom.
  • Dzięki zmianom mieliby się łatwiej orientować. Dodaje, że  dla kierowców zmiana nie byłaby odczuwalna.
  • Sugeruje, by wykorzystać przy okazji rondo przy Sądzie Rejonowym w Gdyni.

W czwartek opublikowaliśmy propozycję czytelnika, który sugeruje zamianę kierunków ruchu na ulicach Wójta Radtkego i Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i przesunięcie przystanków. Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że gdyby wprowadzić to rozwiązanie teraz, pasażerowie straciliby, bo wydłużyłby się czas przejazdu autobusów i trolejbusów.



Jak oceniasz dostępność komunikacji miejskiej przy halach targowych?

- Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu. Proponuję odwrócenie tych kierunków i przesunięcie przystanków, które stałyby się łatwiej dostępne - proponuje pan Tomasz, twierdząc, że nie miałoby to wpływu na kierowców.
Czytaj: jak poprawić sytuację pasażerów w centrum Gdyni?

Urzędnicy przekonują, że sprawa nie jest tak prosta, jak może się wydawać.

Oto odpowiedź Jacka Oskarbskiego z Działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni:

Zmiana organizacji ruchu w zakresie proponowanym przez czytelnika wiązałaby się z koniecznością kosztownej przebudowy infrastruktury związanej ze zmianą lokalizacji przystanków transportu zbiorowego, korekt geometrycznych na skrzyżowaniach oraz przebudowy dwóch sygnalizacji świetlnych, przeniesieniem tablic informacji pasażerskiej wraz z towarzyszącą infrastrukturą (kanalizacja kablowa, światłowody).

W przypadku dokonania zmian istniejącej organizacji ruchu i infrastruktury, odwrócenie kierunków miałoby istotne konsekwencje skutkujące zmianą tras dojazdu z centrum na ul. Janka Wiśniewskiego i z ul. Janka Wiśniewskiego do Śródmieścia.

Obecna organizacja ruchu kieruje główny potok pojazdów podróżujących w kierunku Janka Wiśniewskiego ulicą Władysława IV, bezkonfliktowo w stosunku do strumienia pojazdów dojeżdżających do centrum Gdyni.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Dzięki temu nie przecinają się dwa duże potoki pojazdów, co nie generuje utrudnień w ruchu, skutkujących zwiększoną emisją spalin, hałasu oraz strat czasu w miejscu przecięcia potoków ruchu.

W przypadku zmiany kierunków ruchu na ul. Jana z Kolna oraz Wójta Radtkego pojawiłyby się dwa miejsca krytyczne związane z przecinaniem się głównych potoków ruchu: mianowicie skrzyżowanie przed placem Konstytucji oraz skrzyżowanie ulic 3 Maja i Wójta Radtkego.

Utrudnienia w ruchu wynikające z proponowanych zmian mogą spowodować, że skrócenie czasu dojścia pasażera do przystanku, wynikające ze zmian, zostanie zniwelowane poprzez wydłużenie czasu jazdy pojazdu transportu zbiorowego, będące konsekwencją utrudnień w dwóch wskazanych miejscach krytycznych.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu. Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu.
Dodatkowo przeniesienie ruchu na ul. Jana z Kolna spowoduje zwiększenie atrakcyjności przejazdu przez ul. Dworcową oraz Starowiejską, gdzie ruch pieszy jest wzmożony i sygnalizacja świetlna jest zorientowana na tę grupę uczestników ruchu.

W ramach wykonywanych przez Zarząd Dróg i Zieleni analiz transportowych dla Śródmieścia, warianty ze zmienioną organizacją ruchu na wskazanych ulicach są wykonalne tylko w przypadku wybudowania ul. Nowej Węglowej oraz wykonania ul. Władysława IV jako ulicy dwukierunkowej na odcinku od ul. Nowej Węglowej do 10 Lutego.

Jacek Oskarbski, Dział Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • ale ile białej farby musieliby kupić :D (3)

    • 48 12

    • Prawda w oczy kole

      Przecież nie trzeba być inżynierem, żeby widzieć, że ten plan jest absurdalny. Dziękuję za Twój głos rozsądku.

      • 0 0

    • To jest już nudne ... (1)

      Może coś bardziej konstruktywnego?

      • 4 10

      • Przecież propozycje dla mieszkańców też mają identyczną wartość

        Bo ich nie ma

        • 6 3

  • czas remontować drogi,

    trzeba kupić 2 kubły farby za milion złotych i do roboty

    • 0 0

  • Znalazł się racjonalizator (1)

    • 1 0

    • #WojtekJużDziękujemy

      Bardzo Pan zmęczony. Czas odpoczać.

      • 0 0

  • inaczej

    Zamiast tych szopek zrobić dwa przystanki w kierunku Obłuża na Jana z Kolna tj. na początku hali i na wysokości sądu. Efekt ten sam bez zawracania kijem Wisły. Przystanki będą też bliżej skrzyżowań i przejść dla pieszych, a co za tym idzie mniej ludzi przebiegających przez jezdnię.

    • 0 0

  • Lokalizacja jest dobra

    Natomiast konieczne jest rozwiązanie przejść dla pieszych przy Hali w Gdyni, bo to wolna amerykanka od lat.

    • 5 1

  • (10)

    to chyba klasyczne urzędnicze "niedasię".

    • 76 94

    • Jak pomysł nieprzemyślany, to czego oczekujesz? (6)

      • 23 8

      • Jak tam lotnisko w kosakowie? już przemyślane? (5)

        • 10 11

        • (4)

          a twoja baba na pewno sama w domu?

          • 7 7

          • (2)

            Nie. Jest u mnie w łóżku razem z twoją

            • 4 3

            • Taa, w Gdyni za Szczurka tylko agencje towarzyskie kwitną. (1)

              • 2 3

              • Widocznie takie potrzeby mieszkańców .

                • 2 0

          • Nie, teraz jest u mnie.

            • 4 2

    • Skoro pomysł bez sensu, bo kolesiowi nie chce sie podejść do przystanku, to i tak dobrze, że w ogóle portal podrążył temat i próbował to wyjaśnić logicznie.

      • 5 0

    • ano wlasnie nie. Logicznie i przystepnie wytlumaczone dlaczego nie warto.

      • 6 0

    • Te artykuły mam wrażenie też kreowane są tylko po to by było widać, że niby cokolwiek robią

      Tylko, że mieszkańcy już się nie dadzą na to więcej nabrać. Chcemy konkretnych, realnych inwestycji, a nie kolejnego debatowania nad sztucznie wykreowanymi problemami

      • 12 8

  • Gdyński urzędas jest zawsze najmądrzejszy:( (4)

    ryba psuje się od głowy, czekam na wybory!!

    • 37 52

    • A ty z pisu?

      • 0 0

    • Ten urzędas (1)

      jest wykładowcą PG i od lat zajmuje się problematyką przepustowości dróg i ich projektowaniem. Ale co tam, w końcu anonimowy "ekspert" internetowy wie lepiej. Dzisiaj jak poprowadzić drogi w centrum Gdyni, jutro gdzie powinny jeździć autobusy, pojutrze jak sprzątać plaże....za tydzień czemu powinniśmy lecieć na Marsa. Po co latami studiować, zdobywać stopnie i tytuły naukowe, doświadczenie w praktyce. Wystarczy być internetowym mądralą i grozić: ja wam pokażę na wyborach. Wiesz co koleś? W d...ę wsadź sobie swój głos. Tam jest jego miejsce.

      • 27 5

      • Internetowi eksperci wiedza i tak swoje... Jakby chcieli to by przebudowali, to nic ze korki by siegaly do Sopotu i Rumi, po prostu im sie nie chce! Rece opadaja. Najpierw polecam pouczyc sie na dany temat a pozniej sie wymadrzac.

        • 4 2

    • akurat w tym przypadku ma rację

      Zmiana kierunku to większy ruch na rondzie i kolizje skrętów.
      Rozumiem intencje wnioskodawcy ale nie tędy droga...

      • 9 1

  • Niech za to zapłaci, ten co wymyśla. Widzę że niema co robić i szuka głupot.

    • 2 2

  • najpierw posprzątajcie przystanek na Jana z kolna (6)

    przy Hali, zróbcie pasy...a potem pomyślcie co z ludźmi którzy przezywają codziennie koszmar jadąc w korkach na Obłuże i POgórze.
    PS.
    Skoro w zeszłym tygodniu codziennie wracałem o 20 minut szybciej do domu na Pogórze w okolicach 16-ej, ponieważ przemiła policjantka kierowała ruchem na krzyżówce płk. Dąbka z Kwiatkowskiego to znak, że wszytko da się zrobić.
    Pomysł był w końcu od lat super trafiony!
    Zróbcie dyżury i w godzinach od 15 do 17.30 będzie się na m płynnie jechało...
    Tylko kto nas zrozumie...

    • 91 3

    • Wg niedasię urzędników, malowanie pasów na Kolna jest złym rozwiązaniem, ponieważ brak pasów poprawia tam bezpieczeństwo (przejście jest na tyle daleko, że zgodnie z przepisami wolno tam przechodzić przez jezdnię)

      • 1 0

    • masz całkowitą rację...

      ale niestety nie po to samorządowi urzędnicy przepierzyli kilkadziesiąt milionów na super-inteligentny system kierowania ruchem piątej generacji "tristar" żeby się przyznać do błędu i zrozumieć że policjant z gwizdkiem robi lepszą robotę

      • 5 0

    • Kandydat który zaproponuje rozwiazanie komunikacji dla Północnej Gdyni (1)

      Wybory ma wygrane!
      To co się dzieje na estakadzie kolo 17.00 to jest koszmar

      • 10 0

      • szczur obieca wszystko żeby tylko utrzymać pełne koryto!

        • 7 0

    • Osoba

      • 1 0

    • Taaaa

      Te latające kapusty...gacie i śmieci...

      • 6 6

  • A co z przejściem podziemnym (2)

    z dolnego poziomu Hali na druga strone ulicy??

    • 16 5

    • Nie ma
      I dobrze, w mieście nie powinno być przejść podziemnych pod ulicami

      • 0 0

    • To byłoby chyba najlepsze rozwiązanie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane