• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZDiZ o propozycji dla pasażerów w Gdyni: nietrafiona i nierealna

9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Czytelnik sugeruje zamianę kierunków ruchu na Wójta Radtkego i Jana z Kolna, by ułatwić przemieszczanie się pasażerom.
  • Dzięki zmianom mieliby się łatwiej orientować. Dodaje, że  dla kierowców zmiana nie byłaby odczuwalna.
  • Sugeruje, by wykorzystać przy okazji rondo przy Sądzie Rejonowym w Gdyni.

W czwartek opublikowaliśmy propozycję czytelnika, który sugeruje zamianę kierunków ruchu na ulicach Wójta Radtkego i Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i przesunięcie przystanków. Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że gdyby wprowadzić to rozwiązanie teraz, pasażerowie straciliby, bo wydłużyłby się czas przejazdu autobusów i trolejbusów.



Jak oceniasz dostępność komunikacji miejskiej przy halach targowych?

- Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu. Proponuję odwrócenie tych kierunków i przesunięcie przystanków, które stałyby się łatwiej dostępne - proponuje pan Tomasz, twierdząc, że nie miałoby to wpływu na kierowców.
Czytaj: jak poprawić sytuację pasażerów w centrum Gdyni?

Urzędnicy przekonują, że sprawa nie jest tak prosta, jak może się wydawać.

Oto odpowiedź Jacka Oskarbskiego z Działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni:

Zmiana organizacji ruchu w zakresie proponowanym przez czytelnika wiązałaby się z koniecznością kosztownej przebudowy infrastruktury związanej ze zmianą lokalizacji przystanków transportu zbiorowego, korekt geometrycznych na skrzyżowaniach oraz przebudowy dwóch sygnalizacji świetlnych, przeniesieniem tablic informacji pasażerskiej wraz z towarzyszącą infrastrukturą (kanalizacja kablowa, światłowody).

W przypadku dokonania zmian istniejącej organizacji ruchu i infrastruktury, odwrócenie kierunków miałoby istotne konsekwencje skutkujące zmianą tras dojazdu z centrum na ul. Janka Wiśniewskiego i z ul. Janka Wiśniewskiego do Śródmieścia.

Obecna organizacja ruchu kieruje główny potok pojazdów podróżujących w kierunku Janka Wiśniewskiego ulicą Władysława IV, bezkonfliktowo w stosunku do strumienia pojazdów dojeżdżających do centrum Gdyni.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Dzięki temu nie przecinają się dwa duże potoki pojazdów, co nie generuje utrudnień w ruchu, skutkujących zwiększoną emisją spalin, hałasu oraz strat czasu w miejscu przecięcia potoków ruchu.

W przypadku zmiany kierunków ruchu na ul. Jana z Kolna oraz Wójta Radtkego pojawiłyby się dwa miejsca krytyczne związane z przecinaniem się głównych potoków ruchu: mianowicie skrzyżowanie przed placem Konstytucji oraz skrzyżowanie ulic 3 Maja i Wójta Radtkego.

Utrudnienia w ruchu wynikające z proponowanych zmian mogą spowodować, że skrócenie czasu dojścia pasażera do przystanku, wynikające ze zmian, zostanie zniwelowane poprzez wydłużenie czasu jazdy pojazdu transportu zbiorowego, będące konsekwencją utrudnień w dwóch wskazanych miejscach krytycznych.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu. Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu.
Dodatkowo przeniesienie ruchu na ul. Jana z Kolna spowoduje zwiększenie atrakcyjności przejazdu przez ul. Dworcową oraz Starowiejską, gdzie ruch pieszy jest wzmożony i sygnalizacja świetlna jest zorientowana na tę grupę uczestników ruchu.

W ramach wykonywanych przez Zarząd Dróg i Zieleni analiz transportowych dla Śródmieścia, warianty ze zmienioną organizacją ruchu na wskazanych ulicach są wykonalne tylko w przypadku wybudowania ul. Nowej Węglowej oraz wykonania ul. Władysława IV jako ulicy dwukierunkowej na odcinku od ul. Nowej Węglowej do 10 Lutego.

Jacek Oskarbski, Dział Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Faktycznie te zmiany nie mają sensu (3)

    Ale jedna rzecz mnie irytuje-brak przejścia dla pieszych na wysokosci hali na jana z kolna. Ilosc dziadkow przechodząca na dziko na przystanek autobusowy jest ogromna. A zagrozenia z tego tytulu jeszcze wieksze. W czym problem postawic dwa znaki i kupic puszke farby?

    • 21 4

    • ja to bym tam zrobił spowalniacze. dla samochodów i dla dziadków. bo jak widzą autobus (1)

      to lecą jak usain bolt

      • 13 0

      • A w którym miejscu to przejście dla piszych? Bo ja idąc z hali łukowej nie będę zapierniczał do przejścia przy rybnej.

        • 2 1

    • Przejście nic nie da. Nie ma jednego miejsca, na którym ludzie przechodzą, i tego sie nie zmieni. Jak byłby tunel nikt by do niego nie schodził, chyba żeby ogrodzic halę. Ale wtedy nikt już by na nią nie przyszedł gdyby i tu parkingi zamknęli.

      Ja bym zrobił przystanki przy samej hali, tam gdzie teraz stoją taksówki. Na wysepce. Wtedy ludzie by przechodzili tylko na drodze autobusów. Taksówki i parking przenieść na pas przy obecnych przystankach. Pomysł może głupi, ale poprawiający nieco bezpieczeństwo

      • 1 0

  • zmienić.. (1)

    ruch na Jana z Kolna Wójta Ratkiego na odwrotny przystanki zrobić po stronie hali i wyeliminuje się niebezpieczne przebieganie pieszych od przystanków do hali,tylko urzędasom nawet nie chce się do tego zabrać

    • 6 4

    • A później będziesz psioczył, że stoisz w korku z powodu przecięcia się na Pl. Konstytucji

      odwróconych kierunków ruchu ?

      • 2 4

  • Wiadomo, że wiązałoby się to z postawieniem dwóch słupków i przeniesieniem trzech tablic

    Co za wąsko myślący człowiek. Na Wójta Radtkego i 3 Maja i tak są światła. Niech w takim razie powie, dlaczego liczba pasażerów ZKM spada?!

    • 6 2

  • Urząd Miasta Gdyni oczekuje, że obywatele przestaną wielmożnemu państwu przeszkadzać.

    • 13 2

  • i pozamiatali pana tomasza. ale jak ktoś lubi stac jeszcze dłużej w korkach czy na światłach, to taka zmiana jest dla niego w

    • 4 4

  • tomasz to ten, któremu nie chce się przejść 100 metrów do przystanku?

    i płacze, że nie wie jak wytłumaczyć 'turystom' openerowym jak dojść z dworca do hali???

    • 5 5

  • szczurek jest coś co da się zrobić w Gdyni? (3)

    • 10 2

    • Tak

      Można Gdynię zaorać

      • 3 1

    • Da się obiecać inwestycje po wyborach

      • 2 1

    • pomniki!

      • 2 1

  • Ale to już było

    Przecież pierwotnie ruch był w takim kierunku o który wnioskuję czytelnik

    • 9 1

  • Wiecie co cwaniaczki (5)

    Szczurek powinien parę inwestycji zrealizować pod internetową publiczkę i przywiesić przy każdej z nich tablicę: "Zrealizowano wg pomysłu internautów z portalu Trójmiasto". Oj chciałbym zobaczyć wasze miny i wk...rw przy korzystaniu z tych cudów zaprojektowanych przez internetowych Nikiforów techniki.

    • 9 5

    • Oj, oj (3)

      Bo dotyk Wojtka-Midasa sprawi że do miasta wrócą pieniądze przepierniczone na idiotyczne lotnisko!

      • 2 4

      • A co ma piernik do wiatraka? (2)

        Głupie inwestycje miasta to jedno, a wymądrzanie się ignorantów na portalu z pozycji "eksperta" to drugie. Akurat w przypadku lotniska większość ekspertów wykazywała, że powinno być to lotnisko dla ruchu general aviation i zapasowe dla Rębiechowa. Gdynię jednak poniosło i mają pasztet.
        Jest tu jednak paru dyżurnych mądrali, specjalistów od wszystkiego. W domu buc uszczelki nie potrafi w baterii wymienić, ale na portalu będzie projektował ulice.

        • 4 2

        • Ciekawą socjotechnikę tu stosujesz. (1)

          Pospólstwo to ignoranci, którzy nie potrafią wkręcić żarówki.
          Eksperci - osoby u władzy.

          • 3 0

          • Przestań populizowac

            Żadna to socjotechnika.

            • 0 1

    • Szczurek zrealizować? buahahaa

      • 2 0

  • (1)

    Akurat w tym wypadku urzędnicy mają rację.
    Poza tym pomysł z odwróceniem kierunków dla jednych pasażerów przybliżył by przystanek a innym oddalił. To nie była dobra propozycja, chociaż zgadzam się, że przystanki (i w jednym i drugim kierunku) są usytuowane za daleko od dworca. Jeżeli mamy promować komunikację miejską to przesiadki muszą być wygodne, a nie bieganie z walizami pół kilometra.

    • 14 0

    • Trzeba przesunąć dworzec

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane