• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabytkowe "cytryny" na gdyńskim bulwarze

BaWo,Mart,Ps
17 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 


Alain Abadi z Francji i jego GS jednoczący Europę w latach 70tych XX wieku . Alain Abadi z Francji i jego GS jednoczący Europę w latach 70tych XX wieku .
Citroen Torpedo, rocznik 1925. Do Trójmiasta przyjechał ze Słubic. Citroen Torpedo, rocznik 1925. Do Trójmiasta przyjechał ze Słubic.
Traction Avant. Niegdyś ulubieniec funkcjonariuszy służb specjalnych. Traction Avant. Niegdyś ulubieniec funkcjonariuszy służb specjalnych.

Te samochody potrafią cofnąć czas z prawdziwą klasą. Zabytkowe Citroeny opanowały w niedzielne przedpołudnie bulwar w Gdyni. Na III Ogólnopolskim Zlocie Citroenów stawiło się kilkadziesiąt bardzo ciekawych pojazdów.



- Bardzo cieszy mnie to, że wasze pojazdy są naprawdę bardzo ładnie utrzymane - mówił Alain Abadi, gość z Francji, który na gdyński zlot przyjechał dość niezwykłym Citroenem GS z 1971 roku.

Samochód pana Abadi zwracał na siebie uwagę głównie z powodu oklein we flagi państw Europy. - W 1971 roku GS otrzymał tytuł "samochodu roku" - opowiadał właściciel. - W jednoczącej się wówczas Europie reklamowano go jako "samochód bez granic". Na pamiątkę tamtych wydarzeń stworzyłem dokładną replikę tamtego kolorowego Citroena i teraz objeżdżam nim nasz kontynent.

Niemałe zainteresowanie wzbudzały też dostojne modele BN Traction Avant z połowy lat 30-tych ubiegłego wieku. W tamtym czasie samochody te były tak nowoczesne, że... Citroen stracił przez to płynność finansową. Wystarczyły 3 dni bez linii kredytowej w jednym z banków, by firma trafiła w ręce braci Michelin, którzy wcześniej zawarli sekretne porozumienie z owym bankiem.

Samo auto produkowano do połowy lat 50-tych ubiegłego wieku i praktycznie przez cały ten czas "beelki" i "beenki" znacznie wyprzedzały konkurencję. Miały m.in. niezależne zawieszenie na lekkiej ramie, cztero i sześciocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów z przodu, dzięki czemu były niezwykle przestronne. Niezwykłą popularnością cieszyły się wśród pracowników aparatu represji. Oglądając stare filmy warto zwrócić uwagę z jakich to samochodów wysiadają gestapowcy lub pracownicy Urzędu Bezpieczeństwa.

Oglądaliśmy też Citroeny C4, dawnymi bardzo czasy popularne wśród taksówkarzy. Montownia tych aut w latach 20-tych ubiegłego wieku znajdowała się też w Warszawie. Jej kres położył dopiero wielki,światowy kryzys lat 30-tych.

Nie zabrakło oczywiście słynnych DSów, które popularność zyskały dzięki książkom i filmom o Fantomasie. Za to najstarszym autem na zlocie był model Torpedo z 1925 roku.

- Darzę go wielkim sentymentem, który jednak muszę podzielić także na inne moje jeżdżące zabytki, m.in. naszą Syrenkę Bosto - przyznał się p. Marek ze Słubic, właściciel klasyka.

Oprócz najbardziej cieszących oko klasyków, całkiem licznie stawiły się także popularne modele z lat 70-tych i 80-tych.

Zloty miłośników starych samochodów coraz częściej wspierają wspierają także same koncerny. Tak jest np. w przypadku Mercedesa i  właśnie Citroena.

- Takie inicjatywy pokazują, że za samochodami stoi coś więcej, że wiążą się z nimi ciekawe historie, tak jak np. w przypadku Citroena pełne wyrafinowanych modeli - opowiadał Jerzy Prządka, dyrektor ds. PR Citroen Polska. - To dodatkowa wartość także dla wielu klientów marki, którzy także dzięki temu dowiadują się, że wraz z nowym modelem nabywają kawałek motoryzacyjnej tradycji.





BaWo,Mart,Ps

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (40)

  • Szkoda ,że nie było kultow4ego SM-a zsilnikiem Masaratti [produkowany w latacg 1970-75r. no i organizator mógłby przy okazji (2)

    pokazać firmowe Cacko w postaci wspólczesnej rajówki z serii WRC !...

    • 3 1

    • w PL jest obecnie tylko 1 szt. jeżdżącego SMa o ile mi wiadomo :) [n/t]

      • 1 0

    • ooo rajówka. Szkoda szkoda że nie było rajówki. Dla nie wtajemniczonych napisze że rajówka to samochód na widok którego człowiek się rajcuje. Jeszcze rajówka z serii WRC ooo panie... już mam mokre gacie.

      • 0 2

  • A ja będę czepialski :-) (1)

    A gdzie Citroen 2CV - najbardziej kultowy model ze wszystkich cytryn, jakoś w materiale żadnego nie widziałem.

    A poza tym, autka się cudnie prezentowały, więcej takich imprez w naszym regionie.
    Pozdrowienia dla wszystkich milośników zabytkowych samochodów

    • 13 0

    • Był i 2CV

      Na zdjęciach nie widać, ale był jeden Charleston (zobaczcie foto-relację na gazeta.pl). Szkoda, że nic o tym zlocie nie wiedziałam :(((

      • 1 0

  • Kolejn info po czasie (1)

    Po raz kolejny dowiaduje się po czasie o tajnej imprezce

    • 4 11

    • informacja o zlocie w gdańsku i gdyni była zamieszczona kilka dni temu!!!!

      • 3 0

  • Ja czekam (1)

    Na zlot wieswagenowcow.Widok tempych facjat w dresach wokol "ztjuningowanych" Gulfow i Pastuchow wprost bezcenny.

    • 17 7

    • rzec, by można i "i ja tam byłem, miód i wino ..."

      w poście wyczuwam, nutę zazdrości, z faktu, że przyjechałeś na zlot rowerem z naklejką VW, a koledzy w "pastuszkach" spoglądali z wyższością... Poważnie, to musiałeś byćuczestnikiem/widzem, skoro masz tak dogłębnąznajomość tematu.

      • 2 7

  • rewelacja

    fajne bryki, ekstra pomysl na zlot, choc obecnie francuza bym nie kupił.

    • 2 2

  • Tylko narzekacie..

    Info o zlocie było już wcześniej http://moto.trojmiasto.pl/Zabytkowe-citroeny-w-Trojmiescie-n49691.html jak ktoś nie śledzi wiadomości to niech ma tylko do siebie pretensję..

    • 10 1

  • (1)

    zarąbiście rychło w czas informacja!

    • 21 6

    • Widać...

      Że nie śledzisz Tr.pl na bieżąco... Były królewiczu zapowiedzi)

      • 8 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane