- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (8 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (275 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (15 opinii)
Zabytkowe "cytryny" na gdyńskim bulwarze
Te samochody potrafią cofnąć czas z prawdziwą klasą. Zabytkowe Citroeny opanowały w niedzielne przedpołudnie bulwar w Gdyni. Na III Ogólnopolskim Zlocie Citroenów stawiło się kilkadziesiąt bardzo ciekawych pojazdów.
- Bardzo cieszy mnie to, że wasze pojazdy są naprawdę bardzo ładnie utrzymane - mówił Alain Abadi, gość z Francji, który na gdyński zlot przyjechał dość niezwykłym Citroenem GS z 1971 roku.
Samochód pana Abadi zwracał na siebie uwagę głównie z powodu oklein we flagi państw Europy. - W 1971 roku GS otrzymał tytuł "samochodu roku" - opowiadał właściciel. - W jednoczącej się wówczas Europie reklamowano go jako "samochód bez granic". Na pamiątkę tamtych wydarzeń stworzyłem dokładną replikę tamtego kolorowego Citroena i teraz objeżdżam nim nasz kontynent.
Niemałe zainteresowanie wzbudzały też dostojne modele BN Traction Avant z połowy lat 30-tych ubiegłego wieku. W tamtym czasie samochody te były tak nowoczesne, że... Citroen stracił przez to płynność finansową. Wystarczyły 3 dni bez linii kredytowej w jednym z banków, by firma trafiła w ręce braci Michelin, którzy wcześniej zawarli sekretne porozumienie z owym bankiem.
Samo auto produkowano do połowy lat 50-tych ubiegłego wieku i praktycznie przez cały ten czas "beelki" i "beenki" znacznie wyprzedzały konkurencję. Miały m.in. niezależne zawieszenie na lekkiej ramie, cztero i sześciocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów z przodu, dzięki czemu były niezwykle przestronne. Niezwykłą popularnością cieszyły się wśród pracowników aparatu represji. Oglądając stare filmy warto zwrócić uwagę z jakich to samochodów wysiadają gestapowcy lub pracownicy Urzędu Bezpieczeństwa.
Oglądaliśmy też Citroeny C4, dawnymi bardzo czasy popularne wśród taksówkarzy. Montownia tych aut w latach 20-tych ubiegłego wieku znajdowała się też w Warszawie. Jej kres położył dopiero wielki,światowy kryzys lat 30-tych.
Nie zabrakło oczywiście słynnych DSów, które popularność zyskały dzięki książkom i filmom o Fantomasie. Za to najstarszym autem na zlocie był model Torpedo z 1925 roku.
- Darzę go wielkim sentymentem, który jednak muszę podzielić także na inne moje jeżdżące zabytki, m.in. naszą Syrenkę Bosto - przyznał się p. Marek ze Słubic, właściciel klasyka.
Oprócz najbardziej cieszących oko klasyków, całkiem licznie stawiły się także popularne modele z lat 70-tych i 80-tych.
Zloty miłośników starych samochodów coraz częściej wspierają wspierają także same koncerny. Tak jest np. w przypadku Mercedesa i właśnie Citroena.
- Takie inicjatywy pokazują, że za samochodami stoi coś więcej, że wiążą się z nimi ciekawe historie, tak jak np. w przypadku Citroena pełne wyrafinowanych modeli - opowiadał Jerzy Prządka, dyrektor ds. PR Citroen Polska. - To dodatkowa wartość także dla wielu klientów marki, którzy także dzięki temu dowiadują się, że wraz z nowym modelem nabywają kawałek motoryzacyjnej tradycji.
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (40)
-
2011-07-18 09:08
Szkoda ,że nie było kultow4ego SM-a zsilnikiem Masaratti [produkowany w latacg 1970-75r. no i organizator mógłby przy okazji (2)
pokazać firmowe Cacko w postaci wspólczesnej rajówki z serii WRC !...
- 3 1
-
2011-07-18 11:38
w PL jest obecnie tylko 1 szt. jeżdżącego SMa o ile mi wiadomo :) [n/t]
- 1 0
-
2011-07-18 10:43
ooo rajówka. Szkoda szkoda że nie było rajówki. Dla nie wtajemniczonych napisze że rajówka to samochód na widok którego człowiek się rajcuje. Jeszcze rajówka z serii WRC ooo panie... już mam mokre gacie.
- 0 2
-
2011-07-17 20:46
A ja będę czepialski :-) (1)
A gdzie Citroen 2CV - najbardziej kultowy model ze wszystkich cytryn, jakoś w materiale żadnego nie widziałem.
A poza tym, autka się cudnie prezentowały, więcej takich imprez w naszym regionie.
Pozdrowienia dla wszystkich milośników zabytkowych samochodów- 13 0
-
2011-07-18 11:09
Był i 2CV
Na zdjęciach nie widać, ale był jeden Charleston (zobaczcie foto-relację na gazeta.pl). Szkoda, że nic o tym zlocie nie wiedziałam :(((
- 1 0
-
2011-07-17 22:56
Kolejn info po czasie (1)
Po raz kolejny dowiaduje się po czasie o tajnej imprezce
- 4 11
-
2011-07-18 10:28
informacja o zlocie w gdańsku i gdyni była zamieszczona kilka dni temu!!!!
- 3 0
-
2011-07-17 23:18
Ja czekam (1)
Na zlot wieswagenowcow.Widok tempych facjat w dresach wokol "ztjuningowanych" Gulfow i Pastuchow wprost bezcenny.
- 17 7
-
2011-07-18 07:21
rzec, by można i "i ja tam byłem, miód i wino ..."
w poście wyczuwam, nutę zazdrości, z faktu, że przyjechałeś na zlot rowerem z naklejką VW, a koledzy w "pastuszkach" spoglądali z wyższością... Poważnie, to musiałeś byćuczestnikiem/widzem, skoro masz tak dogłębnąznajomość tematu.
- 2 7
-
2011-07-17 23:10
rewelacja
fajne bryki, ekstra pomysl na zlot, choc obecnie francuza bym nie kupił.
- 2 2
-
2011-07-17 23:00
Tylko narzekacie..
Info o zlocie było już wcześniej http://moto.trojmiasto.pl/Zabytkowe-citroeny-w-Trojmiescie-n49691.html jak ktoś nie śledzi wiadomości to niech ma tylko do siebie pretensję..
- 10 1
-
2011-07-17 19:26
(1)
zarąbiście rychło w czas informacja!
- 21 6
-
2011-07-17 19:50
Widać...
Że nie śledzisz Tr.pl na bieżąco... Były królewiczu zapowiedzi)
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.