• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakres strefy parkowania w Gdyni mało czytelny?

Patryk Szczerba
21 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Kierowcy narzekają na brak dobrego oznakowania w strefie płatnego parkowania w Gdyni. Wezwania do zapłaty otrzymują przez nieuwagę przede wszystkim zamiejscowi zmotoryzowani. Urzędnicy przekonują, że to głównie wymysł tych, którzy chcą różnymi sposobami uniknąć zapłaty.



Kierowcy przekonują, że przy ul. Batorego powinno znajdować się dodatkowe oznaczenie informujące o strefie płatnego parkowania Kierowcy przekonują, że przy ul. Batorego powinno znajdować się dodatkowe oznaczenie informujące o strefie płatnego parkowania
Oznaczenia na pewno nie zmienią się przy wjeździe na plac przy ul. Waszyngtona. Oznaczenia na pewno nie zmienią się przy wjeździe na plac przy ul. Waszyngtona.

Czy oznaczenia strefy parkowania w Gdyni są wystarczające?

Zasady są proste. Za parkowanie trzeba zapłacić tam, gdzie zajmujemy pas drogowy należący do miasta. Z opłat wyłączone są tereny prywatne. Przykładem z Gdyni jest skwer należący do grupy Hossa przy skrzyżowaniu ulic: Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni. Od maja 2012 roku teren grodzi szlaban, za który wjazd mają posiadacze specjalnych identyfikatorów. Wcześniej jednak wszyscy kierowcy zostawiali tam ochoczo samochody, wiedząc, że nic im się z tego powodu nie stanie.

Po drugiej stronie Władysława IV oblężony w dni powszednie jest plac przy Centrum Batory zobacz na mapie Gdyni. Teren należy do prywatnego właściciela, więc jedynym utrudnieniem dla kierowców bywają tzw. "samozwańczy parkingowi", starający się "pomagać" kierowcom w znalezieniu miejsca - oczywiście za drobną opłatą.

Do terenu przylega kilka miejsc postojowych, które mają styczność z ul. Stefana Batorego. Za parkowanie na nich płacić trzeba, ale kierowcy przekonują, że z powodu kiepskich oznaczeń, sporo osób o tym nie wie, sądząc, że to nadal teren prywatny.

- Oznaczenie strefy płatnego parkowania widnieje na ulicy ale tylko od strony CH Batory, od strony wielkiego parkingu takich oznaczeń nie ma. Gdyby teren był oznakowany bez problemu przyjąłbym wykroczenie i opłacił mandat ale w tym przypadku uważam iż doszło do sytuacji że nie zadbano o oznaczenia i parkowałem w świadomości iż jest to teren bezpłatnego parkowania - denerwuje się pan Jarosław, który otrzymał w ostatnim czasie wezwanie do zapłaty.

Podobnych wątpliwości jest więcej. Sporo zmotoryzowanych, zwłaszcza w wakacje było zdezorientowanych, parkując placu przy Centrum Waterfront przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni. Teren, choć przeznaczony na sprzedaż, jeszcze należy do miasta. Rok temu zdecydowano kierować tam z końca al Jana Pawła II autokary, przy okazji ustawiając odpowiednie oznaczenie.

Miejsca jest sporo także dla samochodów. Sęk w tym, że przy wjeździe o tym, że to strefa płatna informacji nigdy nie było. Dodatkowo parkomat znajduje się dopiero przy ulicy. To wszystko zdaniem kierowców znacznie utrudnia jednoznaczną interpretację.

Urzędnicy przekonują, że każdy kierowca powinien znać znak D-44 informujący o tym, że jest w strefie płatnego parkowania.

- To wiedza z kodeksu drogowego, więc powinna być przyswojona przez kierowców. Próbując ułatwić dodatkowo zadanie zmotoryzowanym, zamontowaliśmy także w niektórych miejscach tabliczki z informacją, że za parkowanie trzeba płacić. W przypadku ul. Batorego miejsca postojowe znajdują się w zatoczkach, więc w ogóle w tym zakresie nie powinno być wątpliwości - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni, dodając, że oznaczenie placu przy Batorym leży w gestii jego właściciela.

Nie zmienią się również oznaczenia przy wjeździe na parking przy ul. Waszyngtona. Powodem jest przyszłość działki, którą już niebawem wykupi prawdopodobnie firma Swedecenter, planująca tam kolejne inwestycje.

- Autokary będą wtedy musiały parkować wzdłuż ul. Waszyngtona, gdzie teraz najczęściej stają samochody. Więcej miejsc dla nich raczej nie będzie - kończy Karmoliński.

Miejsca

Opinie (87) 7 zablokowanych

  • W polsce kierowcy ;)

    maja problem z okresleniem:

    miejsc -> do ktorych/od ktorych obowiazuje zakaz parkowania, wyprzedzania
    miejsc -> w ktorych obowiazuje ograniczenie predkosci. Jedzie taki kierowca i nie ma pojecia co i kiedy odwoluje zakazy, nakazy, ograniczenia predkosci...

    Szczegolnie widac to po kobietach :P A nie wiem jak jechac to: wlacze kierunkowskaz na rondzie, jadac 50kmh na 70/ 70kmh na 90 :D, skrecam za 2km ale juz bede jechac lewym pasem blokujac wszystkich...

    • 5 3

  • ...

    Lepiej byście coś zrobili z tymi menelami proszących o kasę, pokazując wolne miejsca. Bo strach zostawiać auto, nieraz się zdarzyło że właściciel wrócił do swojej 4 kołowej pociechy i zastał ogromne rysy prawdopodobnie spowodowane przez śmierdzieli..

    • 5 4

  • Miasto naciąga na opłaty

    Pan Karmoliński bzdury opowiada, ponieważ przy ul. Batorego, od strony tego placu, zatoczki są w połowie na terenie miejskim, a w połowie na terenie prywatnym, natomiast te bliżej Abrahama już na terenie prywatnym, który właściciele odzyskali nie tak dawno. Natomiast Urzędnicy Zarządu Dróg ściągają haracz również od samochodów parkujących na terenie prywatnym. Przypominam, że zgodnie z przepisami teren płatnego parkowania powinien być dokładnie oznaczony, nie tylko znakiem D-44, ale też oznakowaniem poziomym.

    • 7 4

  • bzdura panie Karmoliński (2)

    pan jako osoba reprezentująca miasto Gdynia błaxni się swoimi wypowiedziami. Znak D-44 oznacza wjazd do strefy płatnego parkowania ale nie oznacza miejsc płatnego parkowania. W niemalże całej Gdyni w tej chwili brakuje DODATKOWEGO oznakowania miejsc parkingowych, które kwalifikowałyby się jako MIEJSCA PŁATNE.

    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 23 września 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. 2013 poz. 1326)

    zmieniającym rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla  znaków  i  sygnałów  drogowych  oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na dro-
    gach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, z późn. zm.)

    ustawodawca jednoznacznie nakazał instutucjom zarządzajacym drogami na jednoznaczne oznakowanie miejsc płatnych tak zarówno znakami poziomymi jak i pionowymi:

    W strefie oznakowanej znakiem D-44 miejsca dla postoju pojazdu samochodowego wyznacza się znakami pionowymi określonymi w pkt 5.2.18 oraz znakami poziomymi określonymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia w: pkt 5.2.4, pkt 5.2.5, pkt 5.2.6 i pkt 5.2.9.2.".

    Zapis ten wskazuje, iż oznakowanie jedynie jedną z form oznakowywania miejsc postojowych nie będzie wypełniało dyspozycji nowelizacji rozporządzenia zmieniajacego z 2013 roku obowiązującego od 14 lutego 2014 roku. Przez organ zarządzający ruchem na drodze muszą zostać zastosowane obie formy oznakowania równocześnie.

    Do 14 lutego 2014 roku miasto mogło, ale nie musiało stawiac takie znaki, a po 14 lutym MUSI je stawiac, bo w przeciwnym wypadku traci podstawy prawne do wręczania tzw. wezwań do zapłaty opłaty dodatkowej za postój w miejscu parkingowym uznawanym jako płatne miejsce parkingowe.

    Wiec co teraz pan na to? Kierowca to, kierowca tamto, a sami łamiecie prawo wsadzajac za wycieraczki te swoje wezwania. Naciągacie ludzi na kasę.
    Kiedy zamierzacie uzupełnic znaki pionowe i przemalowac znakami poziomymi przy kazdym miejscu , które Wy uznajecie za miejsce płatne?

    • 8 4

    • nie stac Was na farbę na pomalowanie miejsc parkingowych?

      a co mnie to obchodzi??? ma was byc stac, a jak nie, to zjezdzac z tymi papierkami wstawianymi za wycieraczkę bo macie brak podstawy prawnej by je wreczac

      • 4 1

    • opłaty

      Rozmowa z władzą - szefem SPP Tomaszem W. i popierającym go zarządem to odbijanie się od ściany. "Nielzja i nie nada".',oni maja "procedury'. Władza wie lepiej, a ty robaczku płać. Niech wyjaśnią, ile przeżerają z opłat na pensje, a ile zostaje na cele publiczne i j na co kasa jest wydawana. Nierobów wyposażyli w buty, ciuchy, aparaty fotograficzne i się czają. W Atrium na Starowiejskiej się w międzyczasie podgrzewają, jak jest zimno.

      • 1 0

  • wszyscy ci co dostali ostatnio wezwania do zapłaty dodatkowej opłaty

    powinni się odwołac, bo miasto leci w kulki. Zgodnie z obowiazującym prawem KAZDE JEDNO MIEJSCE PŁATNE MUSI by jednoczesnie oznakowane zankiem pionowymi i znakiem poziomym !!! Nie wystarcza postawienie sobie znaku D-44 na końcu ulicy wlotowej i wylotowej ze strefu płatnego parkowania.
    Ale przedstawiciele miasta mają wywalone na ludzi i liczą na takich frajerów co nie znają prawa.
    Pokazcie mi miejsca , które w Gdyni są oznakowane tak jak wymaga tego prawo. Moze 5procent jest przepisowo oznaczonych.

    • 5 3

  • GWE

    A ja zawsze płacę. Wrzucam nawet podwòjnie. Stać mnie.

    • 4 2

  • Dla mnie zakres strefy płatnego parkowania w Gdyni jest czytelny

    Nie mam z tym problemu

    • 1 5

  • a cdo tam słychać u Bżdziąkiewiczowej spod 16rki

    czy nadal plotkuje na Maliszczakoqwą z drugiej klatki?

    • 1 1

  • posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa

    do parkowania w przestrzeni miejskiej za darmo. Strefa płatnego parkowania powinna być wyraźnie oznakowana a przychody z egzekwowania opłat mogą być przeznaczane nie tylko na budowę dróg lub wielopoziomowych parkingów. Jeśli miasto nie postawi wyraźnie na promowanie korzystania z transportu publicznego oraz zasilającego ten transport ruchu pieszego i rowerowego, wszyscy będą mieli problem, również kierowcy, którzy nie rozumieją sensownej polityki komunikacyjnej.

    • 2 3

  • transport publiczny jest dotowany!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

4MOTION to napęd na wszystkie koła stosowany przez którego producenta?

 

Najczęściej czytane