• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknęli objazd korków. Dla wojewody i prokuratora?

Maciej Naskręt
9 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku. Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.

Na ul. Marii Ludwiki zobacz na mapie Gdańskaul. Królowej Jadwigi zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku stanęły blokady, które utrudniły przejazd mieszkańcom Ujeściska do ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańska. Ulica stanowiła skrót, ale nie spodobało się to m.in. mieszkającym tam znanemu prokuratorowi i byłemu wojewodzie pomorskiemu Tomaszowi Sowińskiemu, którzy czuli się zagrożeni z powodu samochodów.



Kto ma rację w sprawie zamknięcia ul. Marii Ludwiki?

Kierowcy-mieszkańcy: nikt nie pytał nas o zdanie

Zmiany oczywiście wywołały głosy niezadowolenia ze strony kierowców-mieszkańców z okolicznych budynków wielorodzinnych.

- Zablokowanie tych ulic spowodowało, że ul. Wawelska i ul. Małomiejska od momentu zakończenia tegorocznych ferii wygląda w godzinach szczytu jak parking. Wiem, że były prowadzone rozmowy z mieszkańcami, ale tylko tymi z ul. Marii Ludwiki. Problem w tym, że miasto nie zapytało o kwestie zamknięcia ulic mieszkańców budynków położnych powyżej - żali się Wojciech Gołąb, mieszkaniec pobliskiego bloku.
- Nie może być tak, że garstka osób swoją decyzją paraliżuje ogromną dzielnicę - dodaje nasz czytelnik.
Nowa organizacja ruchu na ul. Marii Ludwiki. Nowa organizacja ruchu na ul. Marii Ludwiki.
ZDiZ: będzie bezpieczniej

Zmiany w ruchu objęły dwie ulice. Pierwsza to ul. Królowej Jadwigi przy numerach od 13 do 29, gdzie wprowadzono ruch dwukierunkowy. Druga ulica to ul. Marii Ludwiki przy numerach od 19 do 41. Tam wprowadzono natomiast odwrócony kierunek ruchu.

- Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie podniesienie bezpieczeństwa przede wszystkim niechronionych uczestników ruchu - pieszych. Niejednokrotnie interweniowali oni bowiem wcześniej w sprawie licznych incydentów zagrażających ich bezpieczeństwu. Prośby o zmiany płynęły też między innymi od mieszkańców ulicy Marii Ludwiki - odcinki odchodzące od ul. Madalińskiego - którzy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego nie mieli możliwości bezpiecznego włączenia się do ruchu - tłumaczyła przed wprowadzeniem utrudnień Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Zmiany argumentowano charakterem ulic, które miały jezdnie o szerokości 4 m i brak chodników, a także natężeniem ruchu drogowego, spowodowanym tranzytem pojazdów chcących ominąć poranne i popołudniowe korki.

Część mieszkańców z ul. Marii Ludwiki: żyliśmy jak na ruchliwej drodze

Warto podkreślić, że sprawa zmierzająca do zamknięcia ul. Marii Ludwiki ruszyła wiosną ubiegłego roku. Argumentem za zmianą organizacji miało być m.in. otwarcie pętli i al. Havla, które miały odciążyć ul. Marii Ludwiki. Tak się nie stało.

Mieszkańcy przygotowali pismo do prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza z prośbą o rozwiązanie problemu. Wśród zainteresowanych wprowadzeniem ograniczeń był znany gdański prokurator, a także były wojewoda pomorski, którzy mieszkają przy ul. Marii Ludwiki.

Gdy wykonywaliśmy zdjęcia, udało nam się porozmawiać z jednym z mieszkańców, który optował za wykonaniem ograniczeń. W rozmowie przyznał nam, że nie chcieli mieszkać przy ruchliwej drodze. Teraz na ich ulicy jest bezpiecznie. Skończyły się też awantury i wyzwiska ze strony przejeżdżających tutaj kierowców. Niektórzy kierowcy próbowali podobno nawet pobić mieszkańców.

  • Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Królowej Jadwigi w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Królowej Jadwigi w Gdańsku.
  • Ulica Marii Ludwiki po wprowadzonych zmianach w ruchu.
Nie wszystkim z ul. Marii Ludwiki podoba się zmiana

Co ciekawe, mieszkańcy z domów przy ul. Marii Ludwiki są podzieleni. Nie wszystkim podoba się zmiana organizacji ruchu.

- Musimy nadkładać samochodem 2 km, by dojechać do sklepu czy kościoła. Do tej pory jeździliśmy swobodnie. Teraz musimy korzystać z ul. Madalińskiego, która jest w fatalnym stanie. Ponadto zapory wyglądają szpetnie i już zamieniają się w kosze na śmieci. Nie tego oczekiwałam od zarządcy drogi - opowiada mieszkanka.
Czy podpisała pismo mieszkańców do prezydenta?

- Tak, ale liczyłam, że zamiast tych stałych blokad powstaną tutaj jakieś zapory chowane w jezdni na pilota. Niestety, przeliczyłam się.
Dwa samochody na minutę

- Rozwiązanie to wypracowane zostało podczas wspólnego spotkania członków Komisji ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu z przedstawicielami mieszkańców - wyjaśnia Kaczmarek.
W rejonie zmian w październiku 2015 r. wykonano 24-godzinne pomiary ruchu równocześnie na obu drogach jednokierunkowych. Na kierunku do ul. Madalińskiego natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło 434 pojazdy, z czego podczas porannego szczytu komunikacyjnego od godz. 6 do godz. 9 przejechało tamtędy ok. 330 pojazdów, czyli 75 proc. odnotowanych. Średnio wychodzi dwa samochody na minutę.

Jeżeli chodzi o kierunek przeciwny - od ul. Madalińskiego - to tendencja była odwrotna. Natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło tam 432 pojazdy. Z tego podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego w godz. 15-18 przejechało tamtędy ok. 250 pojazdów.

Tak kierowcy jeździli przed wprowadzeniem ograniczenia ruchu ul. Marii Ludwiki

Opinie (361) 1 zablokowana

  • pozamykali....

    wielkie szambo bez perfumerii....

    • 0 1

  • Duży ruch na Marii Ludwiki? Totalna bzdura!!!!!!!!!!!!

    Jestem mieszkańcem ul.Marii Ludwiki ,odciętym od górnego osiedla.Stwierdzenia
    o dużym ruchu jaki był cały dzień jest nieprawdą.A mówienie o przeprowadzonych
    badaniach że co 2 minuty przejeżdżał samochód to czyste kpiny.Mieszkam na tym
    osiedlu 17 lat ,nie pamiętam żeby w tym okresie doszło do najmniejszego
    incydentu.Jeżeli chodziło o zwiększenie bezpieczeństwa na tej ulicy ,to by
    wystarczyło położyć progi zwalniające,Prominenci doprowadzili do postawienia
    barykad rodem z PRL-u i odcięli nas od górnego osiedla.Została jedyna droga
    dojazdowa .z dziurawych płyt ,z boku rów ciężko się wyminąć.Na takie rozwiązanie kategorycznie się nie zgadzam.Z całego osiedla zadecydowało
    o tym tylko 14 osób,z czego część żałuje że się pod tym podpisała i chcę
    się wycofać.

    • 3 5

  • ...

    Królowej Jadwigi przy centrum pogodne, tu to dopiero jest ruch i to w dwie strony, chociaż uliczka jest jednokierunkowa. Może też sobie zblokujemy szlabanami przejazd żeby mieć spokój i czuć się bezpiecznie bo zapierdzielają tutaj niemiłosiernie.

    • 4 1

  • Opis sytuacji (4)

    Nie tylko ograniczono korki , ale zablokowano dogodny dojazd do posesji mieszkańcom osiedla.
    klika osób decyduje w

    dlaczego mieszkańcy nie zostali poinformowani pisemnie o proponowanych zmianach?
    rozumiem ograniczenie ruchu , ale taka blokada powinna być w formie szlabanu umożliwiającego przejazd mieszkańcom osiedla. Teraz wszystkie samochody zostaną skierowane do ronda przy stacji benzynowej co spowoduje dodatkowy korek i dojazd poranny do centrum wydłuży się o czas stania w korku na ulicy świętokrzyskiej .Podobnie będzie z powrotem. Kilka lat temu była podobna ,( samowolna ) próba postawienia blokady na ulicy królowej jadwigi . Została usunięta , tak jak została postawiona - samowolnie przez mieszkańców. Uważam , że jedyne rozsądne rozwiązanie to postawienie szlabanu i przekazanie pilotów dla mieszkańców całego osiedla domów jednorodzinnych zgodnie z pierwotnym planem zagospodarowania gdy dojazd ulicą madalińskiego był jedynym dojazdem na osiedle ( sfinansowane przez osoby deklarujące chęć posiadania pilotów ). A brak konsultacji z wszystkimi mieszkańcami uważam za skandaliczne niedopatrzenie . Nie wiem z jakimi przedstawicielami były uzgodnienia, ale podejrzewam iż większość mieszkańców z ulic mających po przebudowie dojazd do ulicy madalińskiego wypracowała takie rozwiązanie i to z nich głównie składała się grupa przedstawicieli mieszkańców. Do pojawienia się tego postu nigdzie nie można było znaleźć informacji jakich zmian dotyczą postawione znaki. Wszystko po cichu i na szybko.Ludzie szybko się uczą. Teraz kilku mieszkańców będzie miało prywatne ulice finansowane z pieniędzy podatników z ciszą za oknem , a pozostali będą stać w korkach . Gratuluję rozwiązania.
    pewnie za chwile zostanie zrobiona droga madalińskiego i przejazd na chełm. Całe osiedle straci dogodny dojazd . Na takiej zmianie zależy tylko i wyłącznie mieszkańcom 16 domów ( na osiedlu jest około 200 rodzin ) mającym po blokadzie dojazd do ulicy madalińskiego i prawdopodobnie tylko oni stoją za całym rozwiązaniem . Inni są przekonani, że nowe znaki były przygotowane ze względu na jakiś remont a nie jako zmiana stała.
    podobno : "w rejonie zmian w październiku 2015 wykonano pomiary ruchu (pomiar 24h, równocześnie na obu jednokierunkowych odcinkach ulic marii ludwiki).
    i tak, przy numerach nieparzystych (kier. Do ul. Madalińskiego) natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło 434 pojazdy z czego podczas porannego szczytu komunikacyjnego (do pracy) (od 6.00-9.00) przejechało tamtędy ok. Ok. 330 pojazdów (75% odnotowanych pojazdów).
    jeżeli chodzi o kierunek przeciwny tj. Przy numerach parzystych (kier. Od ul. Madalińskiego), to tendencja była odwrotna. Natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło tam 432 pojazdy. Z tego podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego (po pracy, godz. 15.00-18.00) przejechało tamtędy ok. 250 pojazdów (ponad 50%)"
    zakładając że osiedle domów jednorodzinnych dla którego dojazd ulicą madalińskiego był początkowo jedynym dojazdem do osiedla , a rodzin zamieszkujących jest około 200 i większość posiada 2 samochody to chyba wszystko jest w normie , a zdiz ulega presji kilku osób samowolnie uznających się za reprezentantów całego osiedla.

    • 30 11

    • DOJAZD

      Nadmieniam,ze mieszkańcy domów szeregowych jeżdzili do swoich domów przez 25 lat ul.Wawelską od strony ronda.Była to droga osiedlowa a nie przez ul.Madalińskiego.

      • 0 1

    • (2)

      Czy ta ulica jest ulicą prywatną, czy miejską?

      • 5 2

      • Oczywiście, że miejska !!!

        • 3 1

      • Gminna czyli " miejska ".

        • 2 2

  • Hehe

    Takie cuda to się działy za czasów Zietka na Śląsku. Szmaciak traktował Katowice jak prywatny folwark. Wzorce przetrwały prawie 40 lat.

    • 1 5

  • (11)

    I dobrze. Nie szło wytrzymać. Jechało auto za autem a to nie autostradą.

    • 69 264

    • Przesadzacie

      Jeździłem tamtędy dość często (świetny skrót z Chełmu na Orunie Górną) i naprawdę nie pamiętam, żebym jechał za jakimś samochodem lub za mną ktoś gonił. Czasem myślałem, że tylko ja znam ten skrót hehe

      • 4 3

    • Dębski

      Japa bocie

      • 0 0

    • .

      Dokładnie

      • 3 2

    • idioci (7)

      "dwa auta na minutę pomiędzy 6 a 9", to faktycznie sznur samochodów, a potem spokój. Poczekamy jak będą płakać gdy straż pożarna lub karetka nie zdąży dojechać na czas...

      • 81 17

      • (4)

        Dwa auta na minutę między 6 a 9 to jest uśrednienie. Może się okazać, że między 7 a 7.30 tych aut było 10 na minutę.

        • 15 32

        • (2)

          Naucz sie czytac tekst ze zrozumieniem kretynie

          • 8 23

          • (1)

            A konkretniej i bardziej merytorycznie, idioto?

            • 23 3

            • Wlasnie w godzinach szczytu przejezdzaja srednio 2auta na mintute, a nie 10 jak to sugerujesz. Po za godzinami szczytu znacznie mniej. Wracaj do szkoły kretynie sie douczyc, zwlaszcza czytania tekstu ze zrozumieniem.

              • 6 4

        • Nawet jesli 10 to i tak po 30 minutach maja spokoj. O co tu drzec ryja? Jak nie umieja sie wlaczyc do ruchu to marsz na przystanek!- kierowca autobusu ma w tym wprawe.

          • 42 19

      • Czyli AŻ 360 samochodów!!!

        Straszne, Panie Prezydenci - żyć się nie da.
        Na Bulońskiej o tej samej porze 360 samochodów przejeżdża w ciągu góra kwadransa.
        A od 16 do 19 ruch powrotny jest równie intensywny.
        Wniosek w podpisie

        • 21 6

      • A po co ma do nich jechac karetka? juz nie warto.

        • 18 5

  • Takich dróg w Gdańsku są dziesiątki ...

    ... i co?

    Wszystkie w trosce o bezpieczeństwo należy pozamykać w połowie?

    • 1 8

  • Państwo w Państwie ! (1)

    Nie tak daleko inny pan prokurator zagrodził sobie wjazd na ul. Lipowicza od strony ul.Madalińskiego , ja mieszkając na Więckowskiego wracając z przychodni na ul.Świętokrzyskiej muszę nadrabiać parę kilometrów .

    • 4 6

    • Dlaczego nie Ptasia-odpowiedź dla "Państwo w Państwie.

      Zmień sobie przychodnię na Wałową, będziesz miała krócej. A tak naprawdę to jadąc Ptasią będziesz miała prostszą i krótszą o 1 kilometr drogę. Jeżdżę tamtędy od roku i jest krócej, szybciej bez korków.

      • 0 1

  • Na zdjeciu jest droga osiedlowa (6)

    gdzie ludzie wprost zposesji wychodza pod jeżdzące samochody. Nie ma nawt chodnika . Zamkniecie to była koniczność.

    • 35 44

    • bzdura! (4)

      Jest chodnik, tylko mieszkańcy parkują na nim swoje samochody. Na powyższym filmie bardzo wyraźnie widać krawężnik wychodzący spod auta.

      • 10 8

      • (3)

        jedź tam i sprawdź czy to na pewno chodnik

        • 4 0

        • dla niektórych opaska to chodnik (1)

          chociaż przejść się po niej nie da

          • 4 1

          • faktycznie bardzo wąski, skoro mieści się tam tyle samochodów :D

            • 0 1

        • to są wjazdy a raczej zjazdy do garaży, między granicami działek przebiegają też rynny lub podmurówki płotów. czyli taki chodnik z przeszkodami

          • 1 0

    • chodnik

      Jak nie ma jak na filmie widać chodnik ..

      • 1 4

  • bardzo dobrze (8)

    ulice Marii Ludwiki i Królowej Jadwigi są ulicami wewnątrzosiedlowymi i takimi miały pozostać. Ulicami o szerokości 4 metrów i bez chodnika dla pieszych. Położonymi w odległości 7 metrów od budynków mieszkalnych
    Do chwili wybudowania Osiedla wybudowanego przez dewelopera Górskiego, osiedla TBS spełniały taką rolę.
    Po wybudowaniu tych osiedli-bez dróg dojazdowych i wyjazdowych- ulica Marii Ludwiki stała się ulicą tranzytową zwłaszcza dla mieszkańców ul. Wilamowskiej i Nieborowskiej.
    Stąd protesty i hejty własnie mieszkańców tych ulic, bo nagle trzeba jeździć do swoich budynków ( odgrodzonych szlabanami i bramami ) tymi drogami, które wyznacza ruch drogowy w Gdańsku - czyli ul. Małomiejską i Havla.
    Konsultacje w sprawie zmiany zasad ruchu drogowego na ul, Marii Ludwiki i Królowej Jadwigi trwały rok czasu.
    Mieszkańcy byli informowani o nich. Odbyło się kilka spotkań o których byli informowani celem wypracowania stanowiska co do wystąpienia z wnioskiem do Urzędu Miejskiego. Uczestniczyło w nich wielu mieszkańców, wcześniej powiadomionych o celu i terminie spotkań.
    Urząd Miejski dokonywał 2-krotnie pomiarów natężenia ruchu w tym miejscu- w czerwcu i październiku 2015.
    Wyniki okazały się być porównywalne do natężenia ruchu na ul. Wilanowskiej i Nieborowskiej mimo zupełnie innego usytuowania i przeznaczenia tych ulic.
    I dlatego decyzję Urzędu Miejskiego w Gdańsku uznać należy za trafną z kilku powodów:
    - opinii Policji co do stanu bezpieczeństwa na tych ulicach oraz ich przeznaczenia
    - analizy Wydziałów Urzędu Miejskiego co do charakteru ulic Marii Ludwiki i Królowej Jadwigi oraz natężenia ruchu
    - charakteru ulic jako wewnątrzosiedlowych a nie tranzytowych
    - zabezpieczenia stanu bezpieczeństwa i zdrowia mieszkańców na ul. Marii Ludwiki i Królowej Jadwigi
    - uporządkowania dojazdów do ulic Nieborowskiej i Wilanowskiej.
    bajanie o jakiś zaporach sterowanych pilotem jest skrajna niedorzecznością. Nigdy nie była nawet rozważana na spotkaniach tego rodzaju koncepcja.
    Dla malkontentów..
    Z drugiej strony Osiedla Na Stoku -"podłączono" Osiedle Ekolan.
    "Podłączenie polega na tym, że do istniejącej ulicy "dołączono 4 płyty betonowe, i wyasfaltowana ulice Osiedla Ekolan.
    Nie bacząc na charakter ulicy w tym miejscu - również o szer. 4 metrów i również bez chodnika.
    Sytuacja analogiczna jak w przypadku ul. Marii Ludwiki i Królowej Jadwigi.
    Deweloper nie był łaskaw wybudować ulicy dojazdowej, tylko budując swoje osiedle w odległości 10 metrów dołączył sie do Osiedla Na Stoku.
    I jako mieszkańcy osiedla Na Stoku jesteśmy niezmiernie zadowoleni z tego rozwiązania ruchu drogowego na ul. Marii Ludwiki i i Królowej Jadwigi.
    Jest i spokój i bezpieczne zamieszkiwanie.
    I tego będziemy bronić.
    W imię tych samych zasad i celów, jakie przyświecają mieszkańcom bloków ulic Nieborowskiej i Wilanowskiej, Osiedla wybudowanego przez dewelopera Górskiego, osiedla TBS którzy odgrodzili się płotami, szlabanami i bramami wjazdowymi przed ruchem drogowym w tych miejscach.

    • 22 10

    • Dotychczas ile bylo tam wypadkow? (1)

      Hm?...

      Zero?
      Zalosne te teksty. Jakim debilem trzeba byc by powtarzac takie bzdury?

      Ile warte jest robienie z siebie turbo idioty?
      Ile godnosc kosztuje, co?

      • 1 2

      • Czy zawsze trzeba czekac na wypadki i zwloki i dopiero wtedy myslec o bezpieczenstwie?

        • 2 0

    • kłamstwo (3)

      Mieszkam na Marii Ludwiki i żadna informacja nigdy do mnie nie dotarła,nigdy nie wyraziłem zgody na takie rozwiązanie I nigdy nikt mnie i nic nie pytał .Pewnego dnia pojawiła się blokada nie wiadomo skąd i dlaczego ,a teraz okazuje się że to ja tego chciałem.Bzdura.

      • 5 6

      • sąsiedzi cię pewnie nie lubią, wiedzą że ze wszystkim jesteś na nie i ci nie powiedzieli marudo

        • 2 0

      • nie kłam (1)

        nie kłam bo tam nie mieszkasz. Jeśli mieszkasz to podaj pod jakim numerem

        • 2 1

        • Mieszkam tu od początku istnienia osiedla , a dużo osób wypowiada się z zewnątrz ,pewnie ty też , jeżeli nie to pewnie wiesz dlaczego w części dolnej Marii Ludwiki wjazd do garażu jest praktycznie niemożliwy , a w części górnej można wjechać bez problemu.Co do informacji o zmianach w ruchu wystarczy przejść się po osiedlu i zapytać mieszkańców kto wiedział o zamknięciu ulicy,gwarantuje ze 90% nie wiedziało.

          • 2 4

    • I tak trzymac.
      Sama mieszkam przy uliczce, ktora od kilku lat robi sie coraz bardziej tranzytowa.
      Domy trzesa sie od huku aut.
      A jest to waska ulica, bez chodnika, bez oswietlenia. Nawierzchnia z krzywych plyt.
      Auta pedza jakby je ktos gonil.
      Na dodatek dla wielu dzieci jest to droga z pobliskiej szkoly.

      Mam nadzieje, ze rowniez w tym przypadku uda sie ta sytuacje zmienic.
      Jeszcze do niedawna byla to b. spokojna, osiedlowa uliczka, przy ktorej polozone sa same szeregowce.
      Dajecie innym ludziom dobry przyklad.

      • 9 0

    • dla ścisłości...

      ...chyba Nieborowskiej i Wawelskiej....jeśli mowa o szlabanie, który stoi na granicy Wawelskiej i Madalińskiego. Różnica jest taka, że odcinek Wawelskiej, który prowadzi do szlabanu jest drogą PRYWATNĄ, zatem mieszkańcy mają prawo robić z tą drogą co im się podoba i nikogo to nie powinno obchodzić, i to właśnie postawienie TEGO szlabanu spowodowało, że ruch "przeniósł się" na ul. ML i KJ, które są drogami miejskimi. Zatem rozróżniajmy ,która z dróg jest własnością prywatną, a która publiczną....na mojej posesji mogę robić co mi się podoba....

      • 7 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane