• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamknęli objazd korków. Dla wojewody i prokuratora?

Maciej Naskręt
9 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku. Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.

Na ul. Marii Ludwiki zobacz na mapie Gdańskaul. Królowej Jadwigi zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku stanęły blokady, które utrudniły przejazd mieszkańcom Ujeściska do ul. Małomiejskiej zobacz na mapie Gdańska. Ulica stanowiła skrót, ale nie spodobało się to m.in. mieszkającym tam znanemu prokuratorowi i byłemu wojewodzie pomorskiemu Tomaszowi Sowińskiemu, którzy czuli się zagrożeni z powodu samochodów.



Kto ma rację w sprawie zamknięcia ul. Marii Ludwiki?

Kierowcy-mieszkańcy: nikt nie pytał nas o zdanie

Zmiany oczywiście wywołały głosy niezadowolenia ze strony kierowców-mieszkańców z okolicznych budynków wielorodzinnych.

- Zablokowanie tych ulic spowodowało, że ul. Wawelska i ul. Małomiejska od momentu zakończenia tegorocznych ferii wygląda w godzinach szczytu jak parking. Wiem, że były prowadzone rozmowy z mieszkańcami, ale tylko tymi z ul. Marii Ludwiki. Problem w tym, że miasto nie zapytało o kwestie zamknięcia ulic mieszkańców budynków położnych powyżej - żali się Wojciech Gołąb, mieszkaniec pobliskiego bloku.
- Nie może być tak, że garstka osób swoją decyzją paraliżuje ogromną dzielnicę - dodaje nasz czytelnik.
Nowa organizacja ruchu na ul. Marii Ludwiki. Nowa organizacja ruchu na ul. Marii Ludwiki.
ZDiZ: będzie bezpieczniej

Zmiany w ruchu objęły dwie ulice. Pierwsza to ul. Królowej Jadwigi przy numerach od 13 do 29, gdzie wprowadzono ruch dwukierunkowy. Druga ulica to ul. Marii Ludwiki przy numerach od 19 do 41. Tam wprowadzono natomiast odwrócony kierunek ruchu.

- Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie podniesienie bezpieczeństwa przede wszystkim niechronionych uczestników ruchu - pieszych. Niejednokrotnie interweniowali oni bowiem wcześniej w sprawie licznych incydentów zagrażających ich bezpieczeństwu. Prośby o zmiany płynęły też między innymi od mieszkańców ulicy Marii Ludwiki - odcinki odchodzące od ul. Madalińskiego - którzy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego nie mieli możliwości bezpiecznego włączenia się do ruchu - tłumaczyła przed wprowadzeniem utrudnień Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Zmiany argumentowano charakterem ulic, które miały jezdnie o szerokości 4 m i brak chodników, a także natężeniem ruchu drogowego, spowodowanym tranzytem pojazdów chcących ominąć poranne i popołudniowe korki.

Część mieszkańców z ul. Marii Ludwiki: żyliśmy jak na ruchliwej drodze

Warto podkreślić, że sprawa zmierzająca do zamknięcia ul. Marii Ludwiki ruszyła wiosną ubiegłego roku. Argumentem za zmianą organizacji miało być m.in. otwarcie pętli i al. Havla, które miały odciążyć ul. Marii Ludwiki. Tak się nie stało.

Mieszkańcy przygotowali pismo do prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza z prośbą o rozwiązanie problemu. Wśród zainteresowanych wprowadzeniem ograniczeń był znany gdański prokurator, a także były wojewoda pomorski, którzy mieszkają przy ul. Marii Ludwiki.

Gdy wykonywaliśmy zdjęcia, udało nam się porozmawiać z jednym z mieszkańców, który optował za wykonaniem ograniczeń. W rozmowie przyznał nam, że nie chcieli mieszkać przy ruchliwej drodze. Teraz na ich ulicy jest bezpiecznie. Skończyły się też awantury i wyzwiska ze strony przejeżdżających tutaj kierowców. Niektórzy kierowcy próbowali podobno nawet pobić mieszkańców.

  • Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Marii Ludwiki w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Królowej Jadwigi w Gdańsku.
  • Blokada na ul. Królowej Jadwigi w Gdańsku.
  • Ulica Marii Ludwiki po wprowadzonych zmianach w ruchu.
Nie wszystkim z ul. Marii Ludwiki podoba się zmiana

Co ciekawe, mieszkańcy z domów przy ul. Marii Ludwiki są podzieleni. Nie wszystkim podoba się zmiana organizacji ruchu.

- Musimy nadkładać samochodem 2 km, by dojechać do sklepu czy kościoła. Do tej pory jeździliśmy swobodnie. Teraz musimy korzystać z ul. Madalińskiego, która jest w fatalnym stanie. Ponadto zapory wyglądają szpetnie i już zamieniają się w kosze na śmieci. Nie tego oczekiwałam od zarządcy drogi - opowiada mieszkanka.
Czy podpisała pismo mieszkańców do prezydenta?

- Tak, ale liczyłam, że zamiast tych stałych blokad powstaną tutaj jakieś zapory chowane w jezdni na pilota. Niestety, przeliczyłam się.
Dwa samochody na minutę

- Rozwiązanie to wypracowane zostało podczas wspólnego spotkania członków Komisji ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu z przedstawicielami mieszkańców - wyjaśnia Kaczmarek.
W rejonie zmian w październiku 2015 r. wykonano 24-godzinne pomiary ruchu równocześnie na obu drogach jednokierunkowych. Na kierunku do ul. Madalińskiego natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło 434 pojazdy, z czego podczas porannego szczytu komunikacyjnego od godz. 6 do godz. 9 przejechało tamtędy ok. 330 pojazdów, czyli 75 proc. odnotowanych. Średnio wychodzi dwa samochody na minutę.

Jeżeli chodzi o kierunek przeciwny - od ul. Madalińskiego - to tendencja była odwrotna. Natężenie ruchu w ciągu doby wyniosło tam 432 pojazdy. Z tego podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego w godz. 15-18 przejechało tamtędy ok. 250 pojazdów.

Tak kierowcy jeździli przed wprowadzeniem ograniczenia ruchu ul. Marii Ludwiki

Opinie (361) 1 zablokowana

  • Zależy, kto ponosi koszty jej utrzymania i kto jest jej właścicielem. (4)

    Jeśli koszty utrzymania tej drogi ponoszą wyłącznie mieszkańcy tej ulicy, to w sumie nie widzę problemu. Jeśli jednak do jej utrzymania dokładają się też mieszkańcy pozostałych budynków lub co gorsza miasto się do niej dokłada, to blokady powinny zostać natychmiast usunięte. Osobiście mieszkam na nowym osiedlu, gdzie wszystkie uliczki zbudował deweloper, a ja ponoszę jakiś tam procent kosztu utrzymania tych dróg - bo są one częścią wspólną. Wówczas jako członek wspólnoty mogę z innymi mieszkańcami decydować o tym, jaki ma się tam odbywać ruch. Jeśli droga osiedlowa zamienia się w "miejską", a koszty jej remontów miałyby być ponoszone tylko przez współwłaścicieli, to zrozumiałe jest to, że nie będą oni zainteresowani tym, aby inni z niej korzystali. Natomiast ja nie powinienem mieć już prawa głosu odnośnie ulic, których kosztów utrzymania nie ponoszę - czyli np. należących do miasta.

    • 234 25

    • (1)

      Czyli ja nie bardzo mogę jeździć po Pana drodze bo w niej nie partycypowalem?

      • 1 1

      • Dokładnie tak. Jeśli by Pan nią jechał po to, aby dojechać do mieszkańców osiedla czy znajdujących się tutaj punktów handlowo-usługowych, to nie pa problemu. Jeśli zaś korzystałby Pan z tej drogi po to aby dojechać gdzieś indziej (ta droga byłaby skrótem), to jeśli takich jak Pan kierowców byłoby więcej, to zaczęlibyśmy myśleć o ograniczeniu takiego ruchu. Miasto na utrzymanie dróg osiedlowych nie daje nic, więc po co mieliby z nich korzystać ludzie, którzy się nie dokładają do ich utrzymania ? W każdym razie uliczki osiedlowe tam gdzie mieszkam, nie są jak na razie żadnym skrótem, no chyba, że z czasem postaną kolejne osiedla w okolicy.

        • 3 2

    • (1)

      Za drogi należące do miasta płacimy wszyscy. I wszyscy powinniśmy mieć do nich taki sam dostęp.

      • 34 6

      • przecież jezt dostępne wszystko. da sie dojechać wszedix

        smart fona głupi słownika

        • 1 8

  • " Musimy nadkładać samochodem 2 km, by dojechać do sklepu czy kościoła. Do tej pory jeździliśmy swobodnie."

    Dziiizas!!! Oni mają do kościoła i zagłębia sklepowego 3 min. spacerkiem.

    • 4 2

  • Korki

    Wystarczy postawić znak D40 -Strefa zamieszkania oraz czasowo kamerę. To uspokoi wszelkiej maści kierowców jeżdżących z nadmierną prędkością. Na takiej drodze pieszy ma pierwszeństwo, a prędkość jest ograniczona do 20/h. Należy również wyznaczyć miejsca parkingowe dla mieszkańców tych ulic. Przy jezdni o szerokości 4 metry należy wyznaczyć bezpieczny pas dla pieszych. Zobaczymy czy w takim wypadku będzie się opłacało jeździć na skróty. Za istniejący stan drożności ulic należy winić deweloperów którzy skąpią na ich budowę oraz miasto które nie wymusza budowy tych ulic jak i od lat ich nie buduje. Przykładów w całym Gdańsku jest mnóstwo. I tyle w temacie drodzy mieszkańcy osiedli z drogami wiecznie zakorkowanymi. Będzie stali w tych korkach do śmierci. Wy, wasze dzieci, wasze wnuki.

    • 3 5

  • (1)

    Kierowcy sami sa sobie winni.

    Urzadzaja sobie na takich uliczkach istne rajdy. Boooo im sie spieszy.
    Trabia na pieszych, maja wszystko i wszystkich za nic.

    Robcie tak dalej, to bedziemy krajem miliarda slupkow i blokad.

    Bo tak sie sklada, ze wielu ludziom sie to nie podoba i maja dosc samochodowego chaosu i zagrozenia.

    Tak wiec brawa dla mieszkancow. Tak trzymac i sie nie poddawajcie.

    A jak kierowcy chca jezdzic szybko to niech jada na autostrade.
    Nie lubia korkow? Kupcie se rower, hulajnoge, idzcie na tramwaj.

    • 16 1

    • Jak tam fantasto

      NIE MA ODCINKA, NA KTORYM MOZNA NABRAC PREDKOSCI!!
      Co za zalgane prostaki, zeby takich idiotow z siebie robic!

      • 0 1

  • Tam trzeba wysłać geodetę aby sprawdził granice działek (3)

    Nagle się okaże że płoty stoją na drodze i jest dużo miejsca na poszerzenie drogi na 100%.
    Miasto powinno zlecić przywrócenie znaków geodezyjnych i egzekwować granice działek. Na tych ulicach ogrodzenia na drodze to codzienność.

    • 17 9

    • . (1)

      zapraszam wszystkich geodetów na pomiary😀 Ciekawe jak zrobić chodnik i poszerzyć ulice jak wjazd do garażu graniczy z krawężnikiem i nie da się nawet do garażu wjechać taki mądry Jesteś!!!!

      • 3 6

      • To zes sobie kupil!

        No debil, haha!

        • 1 1

    • Trzeba wysłać do ciebie ,psychiatrę

      • 4 4

  • (3)

    Zazdroszcze mieszkancom.

    W ogole to jak mozna dopuszczac ruch samochodowy na uliczkach, gdzie nie ma chodnikow?
    Na takich ulicach powinny byc postawione zasieki antysamochodowe.

    Wielki wstyd, ze wciaz istnieja uliczki bez chodnikow.

    • 9 7

    • Ale wstyd...

      O ja pierd... Jaki wstyd!

      Wstyd to kur...ic sie i krasc -w tym przypadku dawanie sobie praw do rzadzenia droga publiczna i robienie z niej drogi prywatnej uwazam, ze mozna porownac do zlodziejstwa.
      W sumie to do kur...stwa tez, bo przeciez kur...a to charakter.

      • 0 0

    • (1)

      uliczki jak uliczki, ale to była droga tranzytowa, często dla GKA.... między budynkami na osiedlu bez chodnika i pobocza. Masakra, brawo mieszkańcy!

      • 6 1

      • no i wlasnie o to chodzi. Droga tranzytowa na osiedlowej uliczce, bez chodnikow.

        Jakis koszmar.

        Naprawde zazdroszcze mieszkancom.

        • 5 1

  • (3)

    No i bardzo dobrze, tak trzymac mieszkancy!!!
    Mi tez sie marzy zamkniecie ulicy na ktorej mieszkam, dla ruchu samochodowego. Wreszcie dom przestalby sie trzasc od lomotu tych wrakow. DZieci moglyby sie bawic spokojnie.
    Teraz jest samochodowy horror.

    • 7 9

    • (1)

      tak, po prostu nie wierze, że choć raz nie samochody wygrały.
      Brawo mieszkańcy!

      • 5 3

      • Bredzisz.

        Mysl kur...a!!

        • 0 0

    • Wrakow?...

      To raczej ty wcale nie w domu mieszkasz, a w rozpadajacej sie ruderze -skoro budynek trzesie sie z powodu przejezdzajacych aut.

      • 0 1

  • A co ze straza pożarna lub ambulansem? (1)

    a gdzie opinia straży pożarnej i szeroko pojętych służb ratownictwa?
    Czy ktoś sobie zdaje sprawę że dojazd dla tych słuzb został ograniczony do jednego wjazdu "na około" nie mówiąc o dłuższym dojeździe do osiedla Piastów?
    Kto poniesie konsekwencje gdy z tego powodu ratunek nie dotrze na czas?
    Pan były prokurator czy były wojewoda?

    • 9 6

    • No to pani wspominala...

      O tych slupkach chowanych na pilota...
      BUHAHAHAHAHA!
      Czy limuzyne i szofera rowniez panstwo sobie zycza?

      • 0 1

  • (1)

    najbardziej mądrzą się ci którzy tu nie mieszkają , a tylko urządzili sobie wygodny skrót, ale gdyby byli mieszkańcami to zapewne ich punkt widzenia byłby inny, są to wąskie drogi a właściwie ciągi pieszo- jezdne , wyjazd z garażu bezpośrednio na ulicę, polikwidowano progi zwalniające,skutek taki, że kierowcy jeżdżą sobie jak po autostradzie a niejednokrotnie ulicą dąbrówki " pod prąd " do bloków na Wawelskiej, w godzinach szczytu jedzie tu samochód za samochodem, że ciężko z garażu wyjechać, a co do zapór, to powinny one stanąć na końcu osiedla, a ruch skierować na rondo dla wszystkich mieszkańców , bo stanowimy jedno osiedle, a bez przesady objazd przez rondo nie zajmuje aż tak dużo, a bezpieczeństwo na osiedlu jest najważniejsze

    • 16 9

    • Sprawdz jak zyja ludzie w blokach przy Podwalu Przedmiejskim...

      A nastepnie rozpedz sie i je...nij lbem w sciane, aby wybic sobie z glowy te fanaberie.
      Kur...a co za bezczelny kretyn.

      • 0 4

  • pięknie sami specjaliści (3)

    do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przez lata mieszkałem obok ta droga jest szerokoście przejazdu przez parking nie wiele na niej widać. Drogi osiedlowe to nie objazdy, bezpieczeństwo ma priorytet na przepustowością. Gdyby tak nei było to przecież po zamianie chodników na dodatkowe pasy wszędzie by się poprawiła przejezdność dróg, ale przecież nie o to chodzi.

    Pewnie gdyby nie zamknięto tej drogi i nie daj Boże kogoś by w końcu potrącono na drodze ten sam "dziennikarz" napisałby artykuł śmierć na drodze, a mieszkańcy ostrzegali. I Ci sami komentujący pisali by że budyń to kawał ... bo nie zamknął. Trochę rozsądku.

    • 12 12

    • Ile bylo tam wypadkow dotychczas?

      ZERO?

      W d... sie poprzewracalo.

      • 1 1

    • Tylko że ja tam też mieszkam i chcę aby była otwarta!

      A największym waritem drogowym są tam niestety lokalsi.

      • 6 3

    • Zamknęli drogę także dla mieszkańców osiedla , a nie tylko dla osób trktójących osiedle jako tranzyt .

      • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane