• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbadają bezpieczeństwo na trasach tramwajowych

bra
14 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja. Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja.

Po licznych wypadkach z udziałem tramwajów gdańscy urzędnicy zlecili przygotowanie analizy bezpieczeństwa wszystkich tras tramwajowych w Gdańsku, zarówno tych istniejących, jak i planowanych. Ma ona wskazać potencjalnie najbardziej niebezpieczne miejsca i sposoby poprawy bezpieczeństwa. Wyniki poznamy na przełomie listopada i grudnia.



Jak oceniasz pomysł badania bezpieczeństwa tras tramwajowych?

Po serii wypadków i kolizji z udziałem tramwajów miasto wykonuje ruch w kierunku poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Ma się to stać dzięki zleconemu przez DRMG audytowi bezpieczeństwa ruchu tramwajowego.

Wybrana w przetargu firma dokona przeglądu istniejących tras o długości 115 km oraz identyfikacji miejsc, w których może nastąpić zagrożenie. Przeanalizowany zostanie stan bezpieczeństwa ruchu tramwajowego w oparciu o informacje o zdarzeniach drogowych z udziałem taboru tramwajowego.

Audyt ma wskazać przyczyny i skutki nieprawidłowości oraz dać wytyczne dotyczące poprawy stanu bezpieczeństwa. Na razie jednak brak jakichkolwiek szczegółów.

Analizie pod kątem bezpieczeństwa poddane zostaną też projekty nowych linii (Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Politechniczna i Nowa Unruga). Czy to oznacza, że nowe trasy mogą zostać przeprojektowane? Przypomnijmy, że Nowa Bulońska jest obecnie w fazie poszukiwania wykonawcy.

- Chodzi raczej o niewielkie zmiany dotyczące np. wzmocnienia barier na estakadach, które nie będą miały wpływu na cały projekt - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
O tym, gdzie znajdują się newralgicznie miejsca na trasach tramwajowych oraz jak poprawić tam bezpieczeństwo dowiemy się pod koniec listopada, gdy wykonawca będzie miał wyniki audytu.
bra

Opinie (133) 1 zablokowana

  • A kiedy tramwajarze przestana gadac przez cala trase przez telefony ladny myk robia bo maja sluchawki ale czy to jest koncentracja nad tym co sie robi i tym samym dbanie o bezpieczenstwo podroznych prosze szanownego audytu pojezdzic sobie tramwajami ta sytuacja jest nagminna moze uda sie uchronic przez zakaz ciaglego gadania przez telefon kilku pasazerow i sprzetu

    • 0 0

  • Zlikwidowane...... (1)

    Na początku zlikwidowali Wydział Torów ze struktury ZKM ,następnie brygady sprzątające Wydział Dziwigowy ,obecnie likwidują Wydział Sieci .Wszystko zastąpione Spółkami zewnętrznymi, dlatego taki syf się robi . W innych miastach Polski jest inaczej.

    • 3 0

    • spytaj sie lisickiego

      • 0 0

  • przystanek międy Galerią Bałtycką a (3)

    Aleja Wojska Polskiego oraz odcinek Macierzy Szkolnej i Strzyża zaobserwowałem że gaz wciskają tam przesadnie mocno !

    • 3 8

    • gaz wciskają tam przesadnie mocno (2)

      A co im tam z rury wydechowej wylatuje, Panie!

      • 5 2

      • (1)

        A najlepsze sa te auta zawrqlacajace dzien w dzien na zakazie.Wysstarczylo by zeby panowie z drogowki tam sie ustawili w celu łatania dziury budżetowej a nie chowali,sie po krzakach.Drugi prxypadek to skrzyzowanie vis a vis komendy tam jest to samo auta na sile przejezdzaja przed skrecajacymi tramwajami nie raz wjezdzajac na pas zieleni aby tylko zdazyc

        • 0 0

        • Kierowcy

          Dostają tam zdjęcie pamiątkowe z Gdańska. Wojska Polskiego/Grunwaldzka nafaszerowana kamerami ;)

          • 0 0

  • Badanie bezpieczeństwa nie jest potrzebne, wystarczy by motorniczy przestrzegali przepisów, (1)

    tramwaje były w 100% sprawne i motorniczy dobrze przeszkoleni.

    Oczywiście mało kto wie, bo mało kto zagląda w rejony internetu przeznaczone dla miłośników komunikacji miejskiej, że do wypadku na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza przedstawionym na zdjęciu nie przyczyniła się awaria zwrotnicy, jak podano mediom, a zignorowanie przez motorniczą wozu nr. 1137 przepisu zabraniającego mijania się tramwajom na zwrotnicach z lewoskrętem, gdy zwrotnica przecina tor dla przeciwnego kierunku jazdy.

    Przepis ten nie jest niczym nowym, wprowadzono go po katastrofie tramwajowej w Warszawie z 1987 roku, gdzie w bardzo podobnym wypadku zginęło 7 osób, a 73 zostały ranne.

    • 1 0

    • W 1987r. mało co było sprawne.

      Przepis jest pewnie o'k, bo poprawia bezpieczeństwo, co nie zmienia faktu, że zwrotnica była "drugiej świeżości". Zgodnie z tą logiką-jak tramwaje zaczną wypadać z torów z powodu stanu szyn, to wprowadzi się ograniczenia prędkości.

      • 0 0

  • :) (15)

    Ciekawe czy cos wykryja, niektorzy motorniczy wgl noe zwracaja na przepisy i predkosć, wiekszosc takze sluchawki w uszach ....

    • 54 17

    • (2)

      Co maja sluchawki w uszach do prowadzenia,pojazdu?:):)

      • 0 0

      • (1)

        Ja,jezdze w sluchawkqch zeby np nie sluchac ujadania żuli I kultury osobistej wiekszosci podrozujacych.Muzyka wplywa relaksujaco na mnie dzieki czemu moge sie skupic w 100%na jezdzie.

        • 0 0

        • dobrzde....

          dobrze ze sluchasz muzy . niestety wielu lub wiele tak rozmawia przez telefon iz w polowie tramwaju slychac mimo kabiny . rozmowy z przyjacielem przy kabinie to tez norma , ale ze zul pije im na oczach to nie widza bo jeszcze nie wisdzialem interwencji zgloszonej przez kierowce autobusu lub tramwaju.

          • 0 0

    • ?

      Ciesz się,że dojechałeś baranie

      • 0 0

    • (8)

      Juz nie mówiąc, że co 2 motorniczy rozmawia przez telefon bez zestawu głośnomówiącego..

      • 23 5

      • (5)

        O notorycznym przejezdzaniu na czerwonym świetle nie wspomnę

        • 14 7

        • Akurat czerwone światło nie jest dla tramwajów (2)

          • 7 11

          • (1)

            stan na godzine przy Nowe Ogrody/3maja/Kurkowa. Przekonasz sie. Szczegolnie tramwaje jadace w kierunku Siedlec.

            • 3 1

            • Primo: nie ma takiego skrzyżowania

              Secundo: czerwone światło nie dotyczy tramwaju
              Tertio: zapalenie się zielonego światła dla ruchu samochodów nie oznacza prawa wjazdu, jeżeli przyblokowany wcześniej tramwaj nie zjechał ze skrzyżowania

              • 5 2

        • haha (1)

          teraz niestety nie wykazales/as się inteligencja, widziales/as kiedyś czerwone swiatlo dla tramwalow? no ale najważniejsze żeby ponazekac nawet bez sensu

          • 9 3

          • :)

            Jaki bład ortograficzny walnałeś, aź wstyd ....intelygencie ty:)

            • 1 4

      • :) (1)

        Albo osoba postronna ( kolega kolwzanka) stoi i gadaja cala jazde :)

        • 7 8

        • Albo pasazer moneta stuka bo chce kupic bilet podczas jazdy.Ps.Sluchawki wam przeszkadzaja ale pasazer ktory niewie do jakiego tramwaju wsiadl I zawraca glowe motorniczemu lub kierowcy to ok

          • 10 3

    • (1)

      To tak właśnie jest. I nie wiem czy widzą to tylko podróżni, czy nikt z kierownictwa po prostu nie chce tego widzieć. Notoryczne przekraczanie prędkości, również na zakrętach, aż dziwię się, że tramwaje nie wypadają z szyn, ignorowanie "czerwonego" czyli poziomego białego też jest normą - wjazd na skrzyżowanie gdy na liczniku jest np. jeszcze 6 sekund do zapalenia się pozwolenia na jazdę. Zamykanie drzwi tuż przed pasażerem. Rozmowy przez telefon. To tak widać, że chyba tylko bardzo nie chcąc tego się nie widzi.

      • 8 8

      • Zamykanie drzwi tuż przed pasażerem.

        Jak się spóźnił, to niech czeka. Ja chcę dojechać punktualnie na przesiadkę, a nie mrozić d na Łostowicach, bo motorniczy był naduprzejmy

        • 10 1

  • Te badania

    to taki d*pochron. Wszyscy wiedzą , a na pewno pracownicy komunikacji gdzie takie niebezpieczne miejsca są. Tylko ze nikt nie chce podjąć samodzielnej decyzji. Koszty i po to ten audyt. To paradoksalne bo koszty i tak będą i to większe .Powiększone o koszty audytu.

    • 1 0

  • Bezpieczeństwo...

    Co wspólnego z bezpieczeństwem ma torowisko od Sikorskiego-Stogi Plaza/Pasanil. Wstyd, ze tam w ogóle miasto puszcza komunikacje. Myślą o rozbudowie gałęzi komunikacji, a nie potrafią zadbać o istniejące juz torowiska oraz nasze ulubione...pentle indukcyjne przy sygnalizacjach świetlnych.

    • 1 0

  • najpier wmiana nazwy na GAit czy cos tam - koszt wielki , niepotrzeby

    ale
    prezes kazał

    teraz analiza czegoś......koszt jeszcze wiekszy tez nie potrzebny

    pewnie jeszcze są inne wydatki ostatnio wprowadzone o których nie jesteśmy informowani...

    jestem ciekaw do czego to zmierza? czy chcą sprzedać firmę?...

    • 0 0

  • Dziady w gait (2)

    Mechaników brakuje, motorniczych brakuje, kierowców autobusów brakuje, a oni pieniądze na analizy wydają. Śmiech na sali, zróbcie sobie analizę łba czy mózg prawidłowo funkcjonuje. Podwyżek wynagrodzeń brak, kiedyś czyli przed 2010r. zarabiałem 130 procent średniej krajowej jako kierowca autobusu, teraz 90 procent średniej krajowej. Do końca roku chyba nie wytrzymam w tej robocie zarabiając 2500 na rękę. Cały dzień w pracy, dojazd godzina, na 14, koniec po północy czyli ponad 10 godzin za fajerą powrót 40 min. W domu około 1 w nocy, a tu do pracy trzeba iść na 12 czyli wychodzimy po 11 przed południem. Gwiazdy z planowania dzwonią bym przyszedł z wolnego, a ja zrąbany po robocie nawet gadać mi się z nimi nie chce. Na tramwajach to samo. Dajcie mechanikom i prowadzącym pojazdy podwyżkę do normalnych stawek to wypadków nie będzie. Lansowanie się że zarobiłem 2900zł przy 210godz. w miesiącu i sprzedanych biletach za 4000zł(daje prowizję 200zł), jeszcze premia 700zł, wysługa 200zł. Praca w nocy po 22 dodatkowo płatna 4,6 zł/h . Związki zawodowe kompletnie nic nie robią, pieniądze od prezesa im mordy zamknęły. A ci dalej twierdzą że jest ok. Dziadostwo.

    • 16 0

    • ale dlaczego wy siedzicie cicho?

      jest Was tam trochę, nagłośnić....

      ci " prezesi" nie mający zielonego pojęcia........
      robiący wszędzie " rewolucje".....

      • 0 0

    • Ogólnie wygląda to tak

      Że w miejskich/państwowych spółkach, panuje mentalność komuny tj. nie szanuje się pracowników, na których "spadają" wszystkie błędy beznadziejnej organizacji pracy oraz pozornych oszczędności (na płacach itp.).
      W związku z tym choćby nie wiem ile audytów zrobili będzie to równie pochyła, bo zacząć audyt trzeba od siebie Panowie Managerowie oraz ich Szefie !

      • 0 0

  • ciekawe jaki koszt tej " analizy"?

    trasy tramwajowe sa od 30-50 lat te same ( Chełm, Morena sa nowe)

    a tu panowie robią sobie analizy

    a jakby panowie zrobili sobie analize swoich decyzji...oczywiście na swój koszt!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane