- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (108 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (87 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Złożono wnioski o zezwolenie na budowę Trasy Kaszubskiej
Na ręce wojewody trafiły trzy pierwsze wnioski o wydanie zezwolenia na realizację pierwszego odcinka Trasy Kaszubskiej, mającego powstać między Gdynią a Szemudem. Jeśli nie będzie problemów, to decyzje uprawomocnią się jeszcze wiosną. Wtedy będzie można rozpocząć prace.
- GDDKiA wnioskuje o wydanie decyzji z natychmiastowym rygorem wykonalności - mówi Małgorzata Sworobowicz, rzecznik prasowy biura wojewody pomorskiego.
Nadanie wspomnianego rygoru oznacza, że w dniu wydania decyzji można rozpocząć realizację przedsięwzięcia i nawet jeśli wpłyną jakieś odwołania, to nie wstrzymają one inwestycji. To coraz częstsza praktyka urzędników i firm przy inwestycjach realizowanych głównie ze środków UE. Rygor wprowadza się, by inwestycja nie przesunęła się w czasie, co mogłoby przyczynić się do utraty środków z Brukseli.
Wnioski dla kolejnych odcinków Trasy Kaszubskiej (Szemud - Luzino, Luzino - Bożepole) mają być złożone u wojewody do wakacji.
Ruszy procedura odszkodowawcza
Uprawomocnienie się zezwolenia oznaczać będzie przejęcie własności przez Skarb Państwa. Wtedy ruszą wypłaty rekompensat za utracony majątek. O tym, jak będzie to ostatecznie wyglądać, mieszkańcy będą informowani przez drogowców.
Procedura odszkodowawcza ma ruszyć latem tego roku.
Dodajmy, że w ramach odszkodowania za nieruchomość może być również przyznana nieruchomość zamienna. W przypadku kwestionowania wysokości odszkodowania, na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego danej nieruchomości, ustalenie jego wysokości następuje w trybie administracyjnym. Uruchomienie trybu administracyjnego w zakresie ustalenia wysokości odszkodowania nie wstrzymuje procedury przejęcia gruntu.
Trasa Kaszubska za 1,5 mld zł
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu, które jeszcze nie są znane.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- z Szemud do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
- z Luzina do Bożepola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
- z Gdyni do Szemudu - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.
Na koniec trzeba podkreślić, że nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Miejsca
Opinie (327) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-19 15:36
forward
Liczę, że wszystko pójdzie bardzo sprawnie w tym temacie i realizacja ruszy zgodnie z planem.
- 0 1
-
2019-03-14 21:46
Mamy teraz system totalnej klęski utrzymania dróg lokalnych
Tam idą lekko miliardy a na Kielnieńską w Osowej nadal nie ma widoku. Nad tą ulicą z dziurami, kałużami, brakiem chodników, fałdami i nierównościami zawisło chyba jakieś przedziwne fatum niemocy. Na poboczu można zniszczyć sobie podwozie w razie alarmów karetki i wozów straży pożarnej. Jak tu zjechać nas pobocze? Na stanie tej ulicy utopili się u mnie wszyscy politycy. Ile już było planów i koncepcji? Spacerowa ma jezdnię i Chwaszczyno też a Osowa chlapie się w błocie i kałużach. Jest teraz telewizja bez wizji.Ponad kilkanaście lat błędnych teorii a drogi nadal nie ma. Zresztą na naprawę bocznych na Osowej też nie ma pieniędzy, przyjeżdżają z wiadrami gorącego asfaltu i bawią się jak dzieci na pracach technicznych. Gdzie my żyjemy? Chyba w świecie złudzeń i ułudy!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.