- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (33 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (202 opinie)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Lotnisko chce rozładować kolejki przed bramkami
Trójmiejskie lotnisko próbuje rozładować kolejki pasażerów, które tworzą się głównie rano, kiedy kumulują się wyloty samolotów. W skrajnych przypadkach pasażerowie oczekiwali dotąd w długich kolejkach nawet 40 minut. Od poniedziałku przy wejściach do punktu kontroli bezpieczeństwa pojawiły się dodatkowe bramki, skanujące karty pokładowe. By zwiększyć przepustowość przejścia, zostały też oddalone od wejścia do kontroli.
- Kilka razy w roku korzystam z naszego lotniska i jestem z niego naprawdę dumna - jego standard niczym nie odbiega od lotnisk europejskich, które znam, a w wielu przypadkach znacznie te standardy przewyższa. Od dłuższego czasu obserwuję jednak dantejskie sceny przy kontroli bezpieczeństwa w godzinach porannych - od godz. 6 wylatuje kilkanaście samolotów jeden po drugim. Oznacza to, że przez kontrolę bezpieczeństwa w krótkim czasie przejść musi kilka - kilkanaście setek osób. Kolejka znacznie wychodzi poza ustawioną z taśm drogę dojścia. Nie ma szans, żeby istniejące stanowiska były w stanie przerobić tak dużą liczbę osób - mówi pani Karolina, nasza czytelniczka.
Jej zdaniem pracownicy kontroli są mili i pomocni, ale przy takich nerwach pasażerów kontrola może nie być zbyt dokładna. Zwraca też uwagę, że nie ma wolnej osoby, która kierowałaby pasażerów, którzy szybciej wylatują, do stanowisk kontroli w pierwszej kolejności. Ludzie wpychają się w kolejkę, a potem wbiegają do bramek w ostatniej chwili przed ich zamknięciem.
- Personel lotniskowy mówi: "rano to tu tak zawsze". A przecież chyba nie chodzi o to, żeby podróżując bez dużego bagażu, przyjeżdżać na lotnisko trzy godziny przed odlotem! Poza tym osoby, które nie korzystają z tego lotniska, nie wiedzą przecież, że jest tam taka sytuacja - dodaje pani Karolina i pyta, czy rozwijające się lotnisko, które co rusz ogłasza nowe połączenia i chwali się z roku na rok coraz większą liczbą odprawionych pasażerów, ma zamiar coś z tym zrobić? - Czy powstaną dodatkowe stanowiska kontroli? Czy organizacja będzie lepsza? Czy mamy się przygotować na to, że trzeba będzie przyjeżdżać na lotnisko trzy godziny przed wylotem i wstydzić się przed obcokrajowcami niewydolną kolejką? - pyta retorycznie.
"To problem każdego większego lotniska"
Przedstawiciele lotniska przekonują, że powodem uciążliwości dla pasażerów jest... jego ciągły rozwój. Jak dodają, lotnisko w Rębiechowie zaczęły dotykać problemy, z którymi spotykają się lotniska obsługujące dużą liczbę pasażerów. Tylko w 2017 r. z lotniska w Rębiechowie skorzystało ok. 4,5 mln pasażerów (średnio to ok. 12 tys. pasażerów dziennie).
- Kilka wylotów w podobnej porze tworzy większe kolejki wśród pasażerów, zarówno na stanowiskach odprawy bagażu, kontroli bezpieczeństwa, czy (w przypadku podróży poza strefą Schengen) w punktach kontroli paszportowej. Stąd podawany przez przewoźników, ogólny dla wszystkich lotnisk, czas w którym pasażer powinien stawić się przed wylotem - tłumaczy Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Gdańsku.
Na trójmiejskim lotnisku czas oczekiwania pasażerów na kontrolę bezpieczeństwa jest na bieżąco monitorowany. Średnio czas ten wynosi około 20 min., obecnie w niektórych dniach, w godzinach "szczytu" jest to ok. 30 min. W sezonie letnim, w skrajnych przypadkach czas ten dochodził nawet do 40 minut.
- Oczywiście na bieżąco staramy się reagować na zwiększenie się natężenia ruchu. Od kilku miesięcy intensywnie prowadzimy nabór kadr do Służby Ochrony Lotniska i sukcesywnie zwiększamy liczbę personelu, aby móc m.in. sprawniej wyłapywać z kolejek pasażerów lotów, których czas wejścia na pokład jest najkrótszy, pomagać pasażerom w przechodzeniu do mniej obciążonych stanowisk kontroli, czy przygotować się do kontroli bezpieczeństwa - wylicza Dargacz.
Dotychczasowe metody nie przynosiły jednak spodziewanych efektów, dlatego zarząd portu zdecydował o rozbudowie infrastruktury i w ostatni poniedziałek wprowadził nową organizację wejścia do punktu kontroli bezpieczeństwa. Dodano kolejne bramki skanujące karty pokładowe. Zostały też one oddalone od wejścia do kontroli, co powinno wpłynąć na zwiększenie się przepustowości przejścia.
Miejsca
-
Lotnisko Gdańsk Gdańsk, Juliusza Słowackiego 200
Opinie (415) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-10 10:50
Trudno o bardziej bezsensowny sposób rozwiązywania problemu (2)
Wąskim gardłem jest sama odprawa bezpieczeństwa a nie wejście to hali kontroli. Od wielu lat wylatuję z gdańskiego lotniska średnio raz w miesiącu i chyba nigdy nie widziałam, by wszystkie stanowiska kontrolne działały. Te kolejki to nie jest "wina" rozwoju lotniska tylko braku perspektywicznego myślenia u lotniskowych decydentów. Lotnisko Luton obsługuje rocznie ok. 12mln pasażerów, odprawa bezpieczeństwa jest dokładniejsza (np. kabiny skanujące do których trafia chyba co druga osoba, w butach jeszcze nigdy nie przeszłam, itd.), a w kolejce nigdy się nie stoi lecz idzie, bo wszystko idzie szybko i sprawnie. Drugim przykladem może być lotnisko w Dortmundzie, które odprawia tylko ok. 2mln pasażerów, ale w okresie urlopowym zdarzało się ostatnio stać do kontroli bezpieczeństwa nawet pół godziny. I co? W drugim końcu terminala otwarto Kontrolę Bezpieczeństwa B i problem zniknął.
- 28 0
-
2018-01-10 11:11
mądrej to i posłuchać przyjemnie, aż szkoda, że popatrzeć nie można (1)
mają już bramki i xray,
mają rozkłady statystyczne,
wiedzą, kiedy potrzeba więcej personelu
że są takie problemy to dowód, źe zarząd jest indolentny, z nadania nepotystycznego, kumoterskiego. do odstrzału asap.- 6 1
-
2018-01-10 11:25
Panie Dargacz i co pan na to ?
- 3 0
-
2018-01-10 11:22
Bo to wszystko przez tą nazwę
By się nazywało im. Lecha Kaczyńskiego to by nie było kolejek.
- 10 3
-
2018-01-10 11:19
wyjątkowe lotnisko
Latam w miarę często, ok. 120 lotów w 2017 z róznych lotnisk, z tego Gdańska może z 8 razy. Jedyne lotnisko, gdzie cztery osoby w kolejce to już problem dla obsługi.
A jeśli chodzi o aspekty technuczne, to tasmy są za krótkie i za bardzo pokręcone, przygotowanie się i bagaży do kontroli następuje tuz przed skanerem, nie ma tez możliwości przypomnienia ludziom o wyjęciu laptopa, kosmetyków, zdjęcie marynarki i paska.- 15 1
-
2018-01-10 08:44
Zlikwidować samolot do i z Kijowa (3)
To się problem kolejek rozwiąże.
- 8 15
-
2018-01-10 08:45
(1)
idź być idiotą gdzie indziej
- 6 3
-
2018-01-10 10:57
Bujaj się.
- 0 0
-
2018-01-10 08:46
masz pecha, bo od marca ukraińskie linie otwierają kolejne połączenie do Kijowa...codzienne :D
- 0 2
-
2018-01-10 07:38
(3)
Jaki sens latać samolotem do Warszawy jeśli trzeba być nawet do 3h przed odlotem? Zarząd lotniska sam ogranicza jego rozwój. Jako rozwiązanie problemu... wydłużyli taśmy i podstawki dalej bramki do kart zamiast zwiększyć ilość stanowisk kontroli. Gdyby nie było to żałosne, to mógłbym nawet się zaśmiać.
- 52 5
-
2018-01-10 07:44
a jaki to rozwoj loty do warszawy? (2)
przeciez takie byly w latach 70-tych. to raczej loty sentymentalne dla tych co maja czas.
- 3 2
-
2018-01-10 08:42
nie latasz to nie wiesz ! (1)
- 2 1
-
2018-01-10 10:54
latam latam
latałem jeszcze z zaspy
antkiem 24
na studenckich biletach półdarmo
to se nevrati- 2 1
-
2018-01-10 08:27
Kiedy zmiana Nazwy? (1)
albo TW" z przodu?
- 18 22
-
2018-01-10 10:43
od Tworek?
- 2 2
-
2018-01-10 09:51
Gdynia Airport jest potrzebny. (1)
Rębiechowo staje się zatłoczone.
- 12 7
-
2018-01-10 10:40
wyobraź sobie dziś przesiadkę GDY- GDN
- 2 1
-
2018-01-10 10:35
Najgorsze są Grażyny z bachorami blokujące bramki bezpieczeństwa
dziesiątki wykładanych na tacę bzdetów, a bachor czy bachory wrzeszczą lub ganiają jak ADHD,
- 12 10
-
2018-01-10 10:09
Lotnisko a PKM. (5)
Nie na temat odprawy i kontroli bezpieczeństwa.
Dokładnie tydzień temu wracałem do domu z urlopu. Po raz pierwszy korzystałem z PKM... i ostatni!
Na pięknych wizualizacjach prasowych, połączenie terminalu lotniska z peronami było KRYTE - w formie zadaszonej kładki. Ach, ta reklama! Jak wygląda rzeczywistość? Wychodzisz z terminalu, przechodzisz przejściem przez ulicę, wchodzisz na peron schodami lub wjeżdżasz śmierdzącą windą. Potem pozostaje już tylko czekanie na pociąg na nieosłoniętym peronie, po którym hula wiatr, w minusowej temperaturze. Efekt: leżę w łóżku z zapaleniem płuc.- 11 16
-
2018-01-10 10:30
Baranie spod Lęborka
Kładka zadaszona jest tylko nadrabiasz drog
a w windzie to śmierdzisz najwyżej ty - teraz już wiem dlaczego śmierdzi też w WC
i zostań na drugi raz w domu, przy kozie, piecu - będziesz zdrów- 0 2
-
2018-01-10 10:14
(1)
Jak się nie wie którędy iść to później tak jest. Wychodząc z hali przylotów po lewej stronie są schody ruchome które prowadzą na perony PKM i jest kładka i na łeb nie pada!
- 11 0
-
2018-01-10 10:29
poza tym nawet w samolocie mówią jaka jest pogoda na miejscu
więc trzeba się ubrać jak dorosły, a nie wracać w zimie z Egiptu w klapkach i szortach- 10 0
-
2018-01-10 10:19
ale nieudacznik
- 1 2
-
2018-01-10 10:15
Autobus 4A.
Likwidować, likwidować!
Kto by się tam przejmował pasażerami.- 1 0
-
2018-01-10 07:13
Powinno sie pomyslec o nowym lotnisku, jest potencjal (2)
Np nad zatoka w Gdyni gdzie nie ma problemu ze startem
- 15 18
-
2018-01-10 10:25
W Gdyni jest lotnisko puscic pare samolotow i sie rozladuje odrazu
- 1 3
-
2018-01-10 10:10
za to z innymi rzeczami same problemy i Pr tylko
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.