• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu na Wiczlinie

Patryk Szczerba
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych. Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych.

W piątek na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i WiczlińskiejMapka w Gdyni nastąpiły zmiany w organizacji ruchu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje obecnie na relacji Dąbrowa - Witomino.



Czy z powodu konieczności długiego oczekiwania zdarzyło ci się wymusić pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

Na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej spotykają się drogi jadących w kierunku Chwarzna, Wiczlina oraz zmierzających w kierunku Dąbrowy.

Obecnie pierwszeństwo przejazdu na krzyżówce obok Lidla obowiązuje dla jadących Wiczlińską z kierunku ulicy Marszewskiej.

Przybywa mieszkańców, przybywa korków



Problem w tym, że nowe osiedla powstają od strony Dąbrowy i to tam kieruje się coraz więcej kierowców. Obecna sytuacja powoduje więc, że tworzą się korki w relacji Dąbrowa - Witomino. To skutkuje zakorkowaniem ul. Chwarznieńskiej oraz blokadą ulicy Wiczlińskiej przez jadących od strony Dąbrowy.

Niebezpiecznych sytuacji jest tam co niemiara, a włączenie się do ruchu przez jadących od strony Chwarznieńskiej w kierunku Dąbrowy w normalnych warunkach i w godzinach szczytu bywa karkołomnym zadaniem. Dodatkowo jezdnię przekracza tam dużo pieszych oraz rowerzystów i na nich też muszą uważać kierowcy.

Zmiana pierwszeństwa od piątku



Po analizach od piątku, 8 stycznia 2021 r., nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu będzie obowiązywało na relacji Dąbrowa - Witomino.

- Powstanie budynków ZSO nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród znacząco wpłynęła na wzrost natężenia ruchu, szczególnie na wlotach skrzyżowania ul. Chwarznieńskiej z ul. Wiczlińską. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastosować wariant, który usprawni komunikację w tym rejonie - wyjaśnia Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo. Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo.

Za przebudowę będzie odpowiedzialny deweloper



Sprawę rozwiązałaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole. Wiadomo, że za ewentualną inwestycję będzie odpowiedzialny deweloper i trzeba będzie na nią poczekać kilka lat.

- Zgodnie z umową podpisaną z Grupą Inwestycyjną Hossa przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku przy ul. Tęczowej inwestor jest zobowiązany do wykonania analizy zasadności budowy sygnalizacji świetlnej i realizacji inwestycji - wskazuje Wyszyńska.

Miejsca

Opinie (149) 1 zablokowana

  • No a co z planowanym

    Łącznikem Lęborskim ???Miasto zastrzegło sobie tereny pod budowę drogi dwupasmowej pozostawiajac właścicieli nieruchomości w ubezwłasnowolnieniu , od czasu do czasu pozwalając poniektórym z " większą siłą przebicia" na inwestycje lub budowy domów, które już wchodzą w swiatło planowanej drogi > Moze ktoś tą sprawę wyjasni , albo miasto przedstawi swoje ostateczne decyzje w sprawie budowy dróg w tym rejonie. Bo odnoszę wrażenie, ze więcej do powiedzenia ma tam Hossa niz magistrat Gdyni.

    • 32 1

  • Kierunkowskaz

    W treści artykułu brakuje istotnej informacji - skręcając na takim skrzyżowaniu należy włączać kierunkowskaz, warto przypomnieć

    • 30 3

  • "Wiadomo, że za ewentualną inwestycję będzie odpowiedzialny deweloper i trzeba będzie na nią poczekać kilka lat."... (1)

    za ewentualna czyli nie będzie ani inwestycji ani odpowiedzialności, brawo! urzędasy wzniosły się już na szczyty i**otyzmu. Uśmiechy Łucyka, biegi, korki, brak od 20 lat przejazdu pod skm na Chyloni, łatanie dziur byle jak, kosmos uliczny przy sądzie , syf na Hali targowej..od lat marazm i nic ani dla mieszkańców ani dla turystów. Dołożyć do tego bartoszewicza, Don Kichota edukacji w mieście i jego groźby, że siła zmusi rodziców do oddania szkół i terenów szkolnych deweloperom, wzbudza litość nad ułomnością rządzących i ich wiernych kibiców.

    • 37 1

    • Urzędy działają w ramach obowiązującego prawa, a te ie jest zbyt dobre.

      • 3 1

  • Najpierw deweloper kupuje od rolnika pole za nieduże pieniądze. Potem bezmyślnie buduje tam osiedle. Prawo nie wymaga od niego zapewnienia dobrej komunikacji, to zadanie gminy, tak samo jak szkoły czy ośrodki zdrowia. Następnie bezmyślni ludzie kupują tam mieszkania, bo tanio i ładnie, a przy tym dość blisko do centrum. Wreszcie nowi mieszkańcy odkrywają, często wraz z włodarzami, że drogi dojazdowe to jakaś kpina, brak szkół, przedszkoli, sklepów. Dojazd do centrum to faktycznie 7 min, ale o północy zaś w godzinach szczytu godzina. I zaczyna się festiwal czyja to wina. A wina po części wszystkich, od budujących poprzez zezwalajacych, a wreszcie kupujących, co kupili w polu na obrzeżach miasta i teraz płacz, że nie jest jak w centrum.

    • 34 1

  • Stanie w korku w tej przyszywanej do Gdyni dzielnicy

    jest powodem do dumy dla jej mieszkancow. Swiadczy to o ich sukcesie zyciowym i awansie spolecznym. W przysiolkach warminsko-mazurskich, zulawski wsiach czy kaszebskich osadach korkow nie bylo.

    • 26 8

  • Teraz bedą stać Ci od Marszewa. Brawo. Geniusze drogowi.

    • 23 11

  • Moje zdanie (5)

    Możecie myśleć i mówić co chcecie, ale w czasach PRL-u jak budowano osiedla robiono to przynajmniej z jakimkolwiek sensem. Bloki w miarę sensownie rozplanowane, tereny zielone, szkoły, przedszkola, drogi. A teraz najlepiej postawić blok na bloku i zalać wszystko betonem, żeby nawet trawa nie rosła. A drogi? Po co- przecież każdy ma prywatny helikopter! Ja wiem, że przecież nie trzeba tam mieszkać, prawda? Tanie domeczki to i koreczki i zawsze można sobie apartament w Orłowie kupić.

    • 58 9

    • Tia rozplanowane sensownie (3)

      Jak układ ulic na Karwinach czy Witominie. Jak ustawowo brzydkie i niefunkcjonalne mieszkania z tamtych czasów itd.

      • 6 6

      • Taaa....nowe funkcjonalne: 31m i dwa pokoje albo 3 pokoje na 48m. Brawo.

        • 5 0

      • Za to teraz to są funkcjonalne?

        Za Gierka śmiali się z ciemnych kuchni a teraz są ok? Mieszkań bez kuchni więcej upchniesz na piętrze bo odpada jedno okno. Mieszkanie z aneksem jest dobre dla singla i emeryta.

        • 7 1

      • Akurat układy mieszkań były bardzo funkcjonalne.

        Owszem, metraże były małe ale zamiast dwupokojowego mieszkania z kilkunastometrowym przedpokojem i oknami na jedną stronę jak obecnie były bardzo dobrze rozplanowane mieszkania trzypokojowe z oknami z dwóch stron budynku co ułatwia m.on. przewietrzanie i utrzymanie optymalnej temperatury a na kondygnacji były najczęściej dwa lub maksymalnie trzy mieszkania. Rozkład osiedli również był niezły jedynie miejsc parkingowych było zaplanowanych bardzo mało. Ale wówczas jeden samochód przypadał na co trzecie mieszkanie a nie po 2 czy 3 samochody na jedną rodzinę.

        • 11 4

    • Przepisy były bardzo szczegółowe i mądre, potem wszystko przestało obowiązywać i powstał ogromny bałagan

      przykład Osowa i Dąbrowa, oba osiedla powinny być zrównane z ziemią i zbudowane od nowa

      • 7 1

  • Tutaj się prosiło o rondo od dawna, ale nie, zbudowali obok lidla, lidl przebudował skrzyżowanie

    tylko już wtedy powinni zbudować rondo a nie jakieś głupie lewoskręty.

    • 32 3

  • Zagadka (a nawet 3) (7)

    Mamy skrzyżowanie na którym znaki informują o tym, że pierwszeństwo mają kierunki prostopadłe do siebie, ale znaki poziome rozrysowane są tak, jakby droga z pierwszeństwem prowadziła prosto (przykład: Sportowa/Górskiego). Czy skręcając używamy kierunkowskazu zgodnie ze znakami pionowymi czy też nie - w zgodzie ze znakami poziomymi. Druga zagadka: skręt z Chwaszczyńskiej w Nowowiczlińską: używamy kierunkowskazu bo skręcamy (znaki pionowe) czy nie bo jedziemy prosto (synalizator świetlny). Trzecia zagadka: jakim cudem oznaczenia nie są ze sobą spójne w tak wielku przypadkach (czy to takie trudne)?

    • 55 12

    • ?

      Jesli masz prawo jazdy to chyba powinni ci je odebrać

      • 6 1

    • Prawo jazdy (1)

      jeśli masz prawo jazdy to nie powinna być ci obca taka informacja. Znaki pionowe mają priorytet przed znakami poziomymi. A przed znakami pionowymi ma priorytet działająca sygnalizacja świetlna.
      Inna sprawa jest taka, że jedne z drugimi powinny się zgadzać, jeśli nie, czytaj powyższe.

      • 10 3

      • Znaki pionowe i poziome mają "mówić" to samo.

        • 6 1

    • Proste

      jak masz Merc/BMW/Audi to nie używasz kierunkowskazu. Problem solved

      • 11 1

    • kierunkowskazów uzywamy gdy zmianiamy kierunek jazdy na skrzyżowaniu (2)

      skręcasz w prawo / lewo jadąc z pierwszeństwem - wrzucasz kierunkowskaz

      twoje zagadki są durne , a znaki są spójne

      • 10 11

      • Durna jest twoja odpowiedź, bo bije z niej brak umiejętności czytania ze zrozumieniem.

        • 7 0

      • Dlatego podałem przykład żeby nie dostać takiej odpowiedzi. Na krzyżowaniu Sportowa/Górskiego według znaków poziomych skręcając z jednej ulicy w drugą wcale nie skręcasz.

        • 9 3

  • (1)

    Problemem nie są mieszkańcy pobliskich osiedli tylko kierowcy z gda i gka ,którzy szukają objazdów i skrótów jadąc do pracy lub wracając do domu.Nasze osiedla są rozjeżdżane przez ciężarówki i inny ciężki sprzęt a wszystko przez remont i przebudowę CHwaszczyńskiej!!!

    • 36 3

    • ?

      Brawo, odkryłeś Amerykę - problemem na drodze są kierowcy..

      • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

XC90 to model z gamy którego producenta?

 

Najczęściej czytane