• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu na Wiczlinie

Patryk Szczerba
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych. Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych.

W piątek na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i WiczlińskiejMapka w Gdyni nastąpiły zmiany w organizacji ruchu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje obecnie na relacji Dąbrowa - Witomino.



Czy z powodu konieczności długiego oczekiwania zdarzyło ci się wymusić pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

Na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej spotykają się drogi jadących w kierunku Chwarzna, Wiczlina oraz zmierzających w kierunku Dąbrowy.

Obecnie pierwszeństwo przejazdu na krzyżówce obok Lidla obowiązuje dla jadących Wiczlińską z kierunku ulicy Marszewskiej.

Przybywa mieszkańców, przybywa korków



Problem w tym, że nowe osiedla powstają od strony Dąbrowy i to tam kieruje się coraz więcej kierowców. Obecna sytuacja powoduje więc, że tworzą się korki w relacji Dąbrowa - Witomino. To skutkuje zakorkowaniem ul. Chwarznieńskiej oraz blokadą ulicy Wiczlińskiej przez jadących od strony Dąbrowy.

Niebezpiecznych sytuacji jest tam co niemiara, a włączenie się do ruchu przez jadących od strony Chwarznieńskiej w kierunku Dąbrowy w normalnych warunkach i w godzinach szczytu bywa karkołomnym zadaniem. Dodatkowo jezdnię przekracza tam dużo pieszych oraz rowerzystów i na nich też muszą uważać kierowcy.

Zmiana pierwszeństwa od piątku



Po analizach od piątku, 8 stycznia 2021 r., nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu będzie obowiązywało na relacji Dąbrowa - Witomino.

- Powstanie budynków ZSO nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród znacząco wpłynęła na wzrost natężenia ruchu, szczególnie na wlotach skrzyżowania ul. Chwarznieńskiej z ul. Wiczlińską. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastosować wariant, który usprawni komunikację w tym rejonie - wyjaśnia Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo. Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo.

Za przebudowę będzie odpowiedzialny deweloper



Sprawę rozwiązałaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole. Wiadomo, że za ewentualną inwestycję będzie odpowiedzialny deweloper i trzeba będzie na nią poczekać kilka lat.

- Zgodnie z umową podpisaną z Grupą Inwestycyjną Hossa przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku przy ul. Tęczowej inwestor jest zobowiązany do wykonania analizy zasadności budowy sygnalizacji świetlnej i realizacji inwestycji - wskazuje Wyszyńska.

Miejsca

Opinie (149) 1 zablokowana

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    To jest zacofanie. Jak się buduje dzielnice i osiedla to się najpierw buduje główną drogę a do niej dojazdy a później budynki. Głównie po to aby dla sprzętu budowlanego był lepszy dojazd i dla mieszkańców którzy zaczynają mieszkać a u nas jak zwykle wszystko od tyłu robione. Nawalić budynków a później zastanawiać się jak wcisnąć drogę oraz szkoły, przychodnie czy inne ważne dla mieszkańców budynki użyteczności publicznej.

    • 125 11

    • Vic-u kochany, bez śmiałego postawienia na transport szynowy nie da się rozwiązać problemów komunikacyjnych (2)

      nowoczesnego miasta. Swoim wpisem dałeś wyraz uzależnienia swoich wyobrażeń od samochodu - przecież to nie jest jedyny, a nie powinien być główny sposób poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. Bez całościowego spojrzenia na proces rozwoju przestrzennego i układu komunikacyjnego miasta będziesz tylko doświadczał kolejnych frustracji. Po prostu będzie mi Ciebie żal.

      • 4 3

      • W Gdyni transport szynowy ?

        Troleybusy, to jest to, na co jest miasto przygotowane i tak ma zostać.

        • 5 0

      • zjedź rowerem na ziemię, nie fantazjuj

        • 3 3

    • (4)

      Masz piękny utopijny pomysł.

      Gdzie jest ta kraina gdzie najpierw buduje się drogi dojazdowe żeby je ciężki sprzęt poniszczył?

      • 18 5

      • Pracowałem w latach 1975 1977 w NRD.

        Niemieccy budowlańce stawiali duże osiedle mieszkaniowe w Guben. Budowę zaczęli od wykopów i ułożenia kanalizacji burzowej i ściekowej. następnie pozostałe instalacje podziemne. Kiedy kończyli prace z tymi instalacjami robili drogi dojazdowe, które były robione na mokro o grubości 30 cm. Następnie robili wykopy pod budynki i stawiali tak jak u nas wielką płytę. Różnica polegała na tym, że dowozili elementy żelbetowe nocą po ulicach betonowych. Na budowie nie fruwały worki po cemencie ani nie plątały się odpadki desek. Kiedy budynki już stały, robiono małą architekturę tj wszystkie dojścia do budynków i trawniki. Wprowadzający się lokatorzy mają się dostać do domu "suchą nogą"'. Polacy stawiali w Cottbus dwa punktowce. Postawili je w rekordowym czasie, pół roku. Wygonili 95 % robotników do kraju i zaprosili Niemców do odbioru. Zdziwienie było ogromne, jak nikt nie wysiadł z samochodów i odbiór nie doszedł do skutku. Firma w czasie miesiąca otrzymała pismo, że w związku z brakiem możliwości zaparkowania samochodów i przejścia komisji bez użycia gumiaków do budynków, odbiór jest niemożliwy. A Niemcy odbierali budynki nie tylko w środku, ale też na zewnątrz. Nie tylko jakość wykonania, ale chodniki, dojazd i porządek w koło budowy. Z planowanych 10 miesięcy zrobiło się 12 i posypały się kary.

        • 5 1

      • nie pisz bzdur, mieszkam w małej Irlandii na nowym osiedlu, drogi zostały zaprojektowane i połozone na bieżąco z budową

        naprawdę da sie

        • 7 0

      • (1)

        W Sim City albo Cities: Skylines

        • 18 3

        • byłem, widziałem, potwierdzam

          • 6 0

    • I startujesz z piękną rozjeżdżoną przez ciężki sprzęt lokalną drogą ;p (1)

      • 4 5

      • porzadnie wykonane drogi nie będą rozjeżdżane nawet przez sprzęt ciężki

        • 5 1

    • Tykjo w Polsce wszystko sie robi odwrotnie!!

      • 7 1

    • To jest zacofanie i korupcja (2)

      Budowanie dużego osiedla w wsi i wciskanie kitu że to miasto

      • 10 6

      • Proszę nie histeryzować...

        Wiczlino, Chwarzno już teraz straciły swój wiejski charakter. Są w optymalnej odległości od centrum. To nie Bojano.

        • 5 4

      • każde miasto tak zaczynało

        • 5 3

    • Proszę nie fantazjować. Za dużo gier w komputerku...

      Budowa systemu dróg musi odnosić się do rzeczywistych potrzeb. Nie można wytyczać dróg (linii kolejowych), a potem zastanawiać się, czy coś tam powstanie (stacja Gdańsk Rębiechowo). To raz. Po drugie budowa dróg jest przedsięwzięciem długotrwałym i kosztownym. Czy mamy powiedzieć młodym ludziom: poczekajcie 5-10 lat na wybudowanie sieci dróg. Potem w kolejne dwa lata wybudujemy osiedle i już będziecie mogli mieszkać...

      • 4 7

    • To solarny irnbecyl i jego jednokierunkowe swietojanskie

      Ciesz sie ze nie masz napisu arka gdynia pod domem na trawniku. Mozesz wnioskowac za to za wiatami solarnymi, lawkami usb, rowerami towarowymi lub wyciagiem krzeselkowym na sea towers. Nie zapomnij o czerwonej fali. Jak ekologia to pelnym ryuem.

      • 11 1

  • Rondo?sygnlizacja świetlna? (1)

    TAK! ale nie udawajmy,że poprawimy sytuację stawiając znaki i malując farbą. teraz czekać będą Ci, co z Niemotowa-zawsze gorsi (brak chodników). dużo osób korzysta z marszewskiej i teraz pewnie dłuuugo będą stać w korku. Skoro wyjazd z chwarznieńskiej był utrudniony, bo ciągle ktoś z niemotowa jechał, to zmieni się tylko kierunek "korka"

    • 36 3

    • już jest problem ze strony Marszewskiej,jednak duży ruch z tej strony też jest.
      Rondo jest wyjściem z tej sytuacji.

      • 5 0

  • a może po prostu rondo?!!!!!!!!

    Halo?!!!!!!!! XXI wiek kłania się!!!!!

    • 19 1

  • Opinia wyróżniona

    Jako pierwszy powinien być zaprojektowany (1)

    Układ drogowy. Teraz dowiadujemy się ze nikt tego nie zrobił to znaczy deweloper buduje jak chce i jak mu wyjdzie a potem może po analizie zbuduje drogę. Nie napisze do czego to się nadaje. Zbudowano szkołę pod drugiej stronie osiedla aż prosiło się zbudować przejście pod ziemia na druga stronę ruchliwej ulicy , drogi rowerowej po stronie szkoły tez nie zbudowano bubel goni bubel.

    • 73 11

    • Wszytko w tej gminie leży jak urbanistyka opisywanego miejsca...
      Nic nie jest przemyślane i przygotowane na rozwój.

      • 8 0

  • No to dziś jeszcze pierwszy dzwon

    • 20 0

  • Calu układ drogowy został zaprojektowany

    Za poprzedniego ustroju, wystarczyło tylko go zrealizować bez dodatkowych kosztów ale nie teraz planuje zje wpierw domy potem ewentualnie jakiś chodnik a o drogę ma się martwić ten co domy budował a on ma to gdzieś bo mieszkania zdążył już sprzedać. I co każecie mu burzyć domy czy inaczej będziecie go straszyć? Pozwolenie na Sea Tower tez wydani z zastrzeżeniem ze ma by taras widokowy dla mieszkańców miasta tymczas powsta dla mieszkańców Sea Tower i tez nie możecie nic zrobić deweloperowi. Wstyd.

    • 27 9

  • od 20 lat cała budżetówka, urzędasy i ich rodziny, trzęsąc spodniami o posadki, głosują na szczura

    to co się dziwicie, największy i najbardziej kosztotwórczy pracodawca to urząd miasta. Boja się, bo ktoś nowi, zwolniłby połowę a resztę zagonił do pracy od 8-16 a nie z przerwą na zakupy w ciągu dnia , paznokcie i do 15,30 bo o tej porze połowy dam już dawno nie ma.

    • 36 3

  • Skończy się, że zrobią w końcu rondo

    Ale trzeba dwa razy zarobić, zamiast zrobić sensownie od razu.

    • 38 0

  • ja się nie zgadzam (1)

    Jadąc ulicą Marszewską w kierunku Gdyni na skrzyżowaniu do teraz były korki. W zwiazku ze zmianą będzie jeszce gorzej. Muj Borze!!!

    • 40 0

    • ktos...bleeeee

      a betonówka od wiczlińskiej z niemotowa do biedy przy rondzie na chwarznie wróci do łask...gwe będą śmigać aż miło, żeby nie stać przy lidlu....a i mechanicy zarobią okoliczni na zawieszeniu i wulkanizacji....ruch w interesie jak się patrzy, pytanie jak długo gdyński patent wszechczasów, czyli betoowe płyty yomb na dębowej górze, wytrzymają...bo już na nich można połamać obcasy, nie mówiąc o samochodach.

      • 19 3

  • Drogi

    DROGI (w utrzymaniu) zarządzający Gdynią. A gdzie planowana od co najmniej 10 lat 4 pasmowa ulica Jana Nowaka Jeziorańskiego, która miała połączyć chwarzno-wiczlino z dąbrową.
    Nestety tylko 1 kadencja Pana Szczurka była kontynuacją rozbudowy naszego miasta, którą zapoczątkowała ŚP Cegielska, potem to już tylko zmierzch naszego miasta. Korki robią się tu kosmiczne, inwestycje drogowe i inne to zmiana malowania pasów na jezdiach. To są jaja, a nie zrównoważony transport. Jak chcecie to mogę Wam pokazać (narysować) jak powinny wyglądać główne szlaki komunikacyjne w naszym mieście, bo Ci to "projektują" chyba na miernych studia skończyli. A o wyobraźni przestrzennej tylko słyszeli. Nie mówiąc już o analizie danych.
    Pozdrawiam Krystian.

    • 31 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane