- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (29 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (4 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Mieszkańcy skorzystają ze zmian na Chwarznie
Linia 147, jadąca przez Chwarzno, od grudnia zmieni trasę i w co drugim kursie zatrzyma się przy ulicy Zaruskiego i Staniszewskiego . To efekt rozmów radnych dzielnicy z Zarządem Komunikacji Miejskiej. Społecznicy chcą też ulżyć kierowcom i wyłożyć betonowymi płytami polną dotychczas ulicę Krauzego łączącą Chwarzno i Wiczlino.
Nowe przystanki i zmiana trasy
Jedną z propozycji była zmiana trasy linii 147, tak by zahaczała o ulice Zaruskiego i Staniszewskiego. Radni tłumaczyli, że to priorytet po otwarciu Przedszkola nr 58 przy ul. Kwiatkowskiej. Zmiana trasy miała pozwolić rodzicom dowożącym dzieci korzystać z komunikacji miejskiej.
Po analizach okazało się, że postulaty radnych są możliwe do spełnienia, tyle że wcześniej trzeba było poszerzyć ulice.
- Rada Dzielnicy przeznaczyła kwotę w wysokości 100 tys. zł, dzięki której w ciągu dwóch tygodni poszerzony zostanie fragment ulicy Staniszewskiego, Zaruskiego, a także zbudowane zostaną perony dla autobusów - informuje Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Powstaną trzy przystanki w każdą ze stron. Według ustaleń, nową trasą pojedzie co drugi autobus linii 147, a zmiany zaczną obowiązywać od grudnia.
Oprócz zmian trasy linii autobusowej radni przymierzają się także do utwardzenia ulicy Krauzego. W większości polna droga łączy Chwarzno i Wiczlino, zahaczając o osiedle Sokółka Zielenisz. Tyle że kierowcy rzadko z niej korzystają.
Płyty zamiast polnej drogi
Przed przyszłorocznymi wakacjami ma się to zmienić, dzięki czemu zostaną odciążone inne, coraz bardziej zakorkowane ulice w dzielnicach, gdzie ruch zwiększany jest przez mieszkańców Wejherowa, Koleczkowa i Bojana, którzy tędy skracają sobie drogę do Gdyni.
W planach jest utwardzenie duktu betonowymi płytami i wybudowanie szerokiej na pięć metrów jezdni na odcinku od ul. Śliskiej do ul. Chwarznieńskiej. By sfinansować inwestycję, potrzebne będzie wsparcie zewnętrznego partnera. Jej szacowany koszt to 1 mln zł.
- Rada dzielnicy posiada na ten cel środki w wysokości 400 tys. zł, ale będziemy dążyli do znalezienia współfinansowania w jednostkach miejskich - zaznacza Jakub Ubych.
Opinie (140) 2 zablokowane
-
2017-10-25 19:32
Skandalem jest to że wydano pozwolenie na budowe całych osiedli (1)
a nie zaprojektowano i wybudowano ani jednej porządnej drogi dojazdowej
- 40 8
-
2017-10-25 20:31
Kasa
Kasa poszła....osiedla stoją winnych brak .potrzebny tu taki Jaki: )
- 14 4
-
2017-10-25 19:30
21 wiek (1)
Płyty zamiast ulicy , proponuje środkiem zrobic kontarpas dla rowerów - oczywiście asfaltowy.
- 24 23
-
2017-10-25 19:31
Tak
Popieram z obu
- 18 8
-
2017-10-25 19:22
No proszę. Zauważono ulicę Krauzego. Chyba po moich wpisach na fejsie notabene blokowania
Witomina i Chwarzna przez imprezy sportowe (dyskusje o nich na FB), choć mieszkam w zupełnie innym rejonie miasta.
- 30 9
-
2017-10-25 17:22
Polska wstaje kiedy Kaczyński śpi.... (1)
- 29 11
-
2017-10-25 17:49
Amen
Tak o 10.00 jestem już w połowie zmiany
- 15 8
-
2017-10-25 15:35
XXI wiek i płyty Jumb. Szkoda słów...
- 31 11
-
2017-10-25 15:00
Jestem Z Chwarzna
I jakoś mi to nic nie poprawia! Ludzie zmieńcie częstotliwość świateł, bo żeby się wydostać ze starego Chwarzna trzeba czekać 5minut! Skandal, rano 5 miniut na światłach! A potem w korku 20minut!!!!żeby wjechać na Witomino-Skandal! Trzeba zrobić nową drogę dla mieszkańców przez las po co mamy jeżdzić przez Witomino??
- 43 9
-
2017-10-25 14:49
Ważne, że są działania. Pewnie, że chciałoby się więcej i więcej. Ale jak kupowałem tam mieszkanie widziałem, że braki w infrastrukturze jeszcze są. Od kilku miesięcy za to prowadzone są prace w kilku miejscach - i nowe chodniki i nowe drogi rowerowe!
- 34 11
-
2017-10-25 14:16
znowu wszystko dla samochodów
jak zwykle zmiany podporządkowane ruchowi samochodów.
A może by tak wzorem państw rozwiniętych (do których ponoć aspirujemy) raczej skupić się na ograniczaniu ruchu samochodów?
Np. zamykając (np. przeznaczając wyłącznie dla komunikacji miejskiej) drogi które się korkują.
Inwestować w infrastrukturę transportu zrównoważonego (np. drogi dla rowerów, wygodne chodniki, dofinansowanie komunikacji miejskiej żeby kursów było więcej i o wygodnych porach, nowoczesnym taborem)?- 31 11
-
2017-10-25 07:37
haha (6)
serio macie tam na wsi takie drogi?
- 50 40
-
2017-10-25 13:07
tak, mamy. (1)
Przechodzę przez "taką drogę" na tej wsi i jestem w lesie, albo na łace. A jak mam ochotę to wsiadam w samochód i w 20 minut jestem w kinie czy teatrze a po wszystkim wracam na swoja wieś. Rano wstaję, jadę 40 minut do pracy w Gdańsku, wracam również 40 minut. Mam spokój, mam komfort i jest mi na tej wsi bardzo dobrze.
- 26 13
-
2017-10-25 13:59
I tyle w temacie
- 26 8
-
2017-10-25 07:47
a Ty wychodzisz z domu ? (1)
Pochodź / pojeździj trochę po mieście - jest mnóstwo takich ulic, nierzadko zapomnianych od kilkunastu lub więcej lat...
- 35 8
-
2017-10-25 12:24
chodzi o coś innego
że to pewnie wieśniak z lechji, lać na beton o!
- 23 6
-
2017-10-25 09:18
Ciekawa opinia
A ty skad mieszkasz? Pewnie beton
- 21 10
-
2017-10-25 07:42
wychodzi 20 lat rządów szczura:(!
- 32 14
-
2017-10-25 13:56
heheh
też tam mieszkam, ale te płyty to porażka, zapłytujcie najlepiej wszystko...i nic nie będzie, jak mawiał kiedyś mój kandydat na prezydenta
- 27 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.