• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w SKM. Syntezator mowy ostrzega przed wsiadaniem po sygnale

Maciej Naskręt
2 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
SKM poprawia bezpieczeństwo na peronach, uruchamia komunikaty ostrzegające przed wsiadaniem do kolejki po sygnale. SKM poprawia bezpieczeństwo na peronach, uruchamia komunikaty ostrzegające przed wsiadaniem do kolejki po sygnale.

Pasażerowie SKM-ki od kilku dni słyszą z megafonów prośbę o niewsiadanie do kolejki po usłyszeniu sygnału zamykania drzwi. Władze SKM zarzekają się, że komunikat nie ma nic wspólnego z incydentem, do którego doszło kilka tygodni temu - wtedy kolejka ruszyła z wózkiem zakleszczonym w drzwiach.



Czy nowe komunikaty poprawią bezpieczeństwo na linii SKM?

Na peronach Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście pasażerowie od kilku dni mogą usłyszeć komunikaty podawane przez syntezator mowy. Przekazywana jest prośba o niewsiadanie do kolejki po usłyszeniu sygnału zamykania drzwi w pociągu.

Przypomnijmy: kilka tygodni temu doszło do incydentu z udziałem pasażerów na stacji Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska. Gdy czteroosobowa rodzina usiłowała wsiąść do SKM, kierownik pociągu dał sygnał o zamknięciu drzwi. Problem w tym, że nikt z obsługi nie dostrzegł, że matka wsiada z trzymiesięcznym dzieckiem w wózku. W efekcie drzwi przytrzasnęły gondolę, a pociąg zaczął ruszać. Tylko dzięki przytomności ojca udało się wyciągnąć dziecko z gondoli. W efekcie tego wydarzenia SKM zawiesiła kierownika pociągu, w którym doszło do incydentu z wózkiem.

Okazuje się jednak, ze komunikat nie został wprowadzony w związku z tym incydentem.

- Mamy w tej chwili ogromny ruch turystyczny na naszej linii. Postanowiliśmy nieco poprawić standard bezpieczeństwa, szczególnie osób przyjezdnych, będących w Trójmieście na urlopach, które często korzystają z naszych usług po imprezach, kiedy czasem zapominają o zasadach obowiązujących w czasie podróży koleją - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Do tej pory pasażerowie mogli usłyszeć jedynie sygnał ostrzegawczy kilka sekund przed zamknięciem drzwi. Kolejka miała też naklejki zakazujące wsiadania do pociągu po usłyszeniu wspomnianego sygnału. Jak nowy komunikat oceniają sami podróżni?

- Dobrze, że się pojawił, powinno być bezpieczniej. Jeszcze lepiej, że jest w formie prośby, a nie nakazu, przez to przyjemniej się go słucha. Niestety minusem komunikatów jest to, że nie są one podawane w języku angielskim - mówi pani Olga, która codziennie podróżuje do centrum Gdańska SKM-ką.

Na koniec dodajmy, że SKM ze swojej strony w ramach przeprosin przekazała wspomnianej wcześniej rodzinie 2,5 tys. zł za uszkodzenie wózka, przyznała też bilety dla całej rodziny do końca roku, a także przekazała kolejkę do zabawy.

Miejsca

Opinie (140) 4 zablokowane

  • Nerwowe czasy - każdemu się śpieszy (3)

    a nie każdy zdąży: wsiąść do pociągu po sygnale, przejść czy przejechać na zielonym świetle, itd. itp. Takie życie.

    • 9 1

    • to wina SKM (1)

      dali 1 sygnał, gdy wielu ludzi jeszcze wchodziło,
      powinny być 3 sygnały,
      kierownik pociągu się nie upewnił, albo się spieszył

      • 2 2

      • Nawet trotyliard sygnałów..

        by tego nie zmienił. Mam nadzieję, że na przejście też wchodzisz na czerwonym, bo się jedno świeci nie trzy.

        • 0 1

    • a na jakim świetle

      się przechodzi i przejeżdża?

      • 1 1

  • chwalę SKM (2)

    a ja chwalę SKM od czasu, jak wysiadłem i zostawiłem torbę, a oni mi ją znaleźli i odwieźli, i odebrałem ją powracającą SKMką

    co prawda nazajutrz jechałem z Oliwy do Śródmieścia, automaty były znów popsute, a kierpoć mi sprzedał bilet wg taryfy odległościowej, a nie "miejski", więc skasował więcej o parę groszy, ale drobne kanciki nie podważają mojej lepszej ostatnio opinii o SKM. dostrzegam że się starają.

    nawet wysmaliłem o tym panegiryk do trojmiasto.pl, ale nie zamieścili

    • 2 1

    • kto to kierpoć? (1)

      • 0 0

      • kierownik pociągu ;-)

        100% mojego pokolenia wiedziała by, ale jak kto za młody, to nie jest jego slang

        • 1 2

  • Jak można liczyć na to, że komunikaty w jakikolwiek sposób poprawią bezpieczeństwo!? (2)

    Przecież każdy prawidłowo rozwinięty człowiek zdaje sobie sprawę po co jest ten sygnał i że nie powinno się wsiadać po nim, młodzież czy dzieciaki i tak na komunikat nie zwrócą uwagi, a ci nieprawidłowo rozwinięci... no dobra, o nich zapomniałem, im się może przyda. Sukces.

    • 7 2

    • Planiści i wykonawcy peronów i wagonow nie sa prawidłowo rozwinieci

      takiej 'dziury" między peronem w wejściem do wagonów nie ma w żadnych byłych demoludach

      • 3 1

    • Zapominasz o wielu innych podróżujących: starsze osoby

      niepełnosprawne,
      sygnałów powinny byc 3,
      bo gdy niepełnosprawny zaczyna wchodzić do wagonu, kierownik pociągu uważa już jakby on wsiadł, bo patrząc zboku go nie widać,
      ale on jest jeszcze na linii drzwi,
      tak samo jest z rodzicami z małymi dziećmi trzymanymi za rękę,
      i z osobami sprawnymi trzymającymi pod rękę np.starszych rodziców

      • 2 1

  • "zasłona dymna" (1)

    te komunikaty to tylko "zasłona dymna", żeby skm czuła się usprawiedliwiona wobec niebezpiecznych sytuacji. skm powinna dostosować pociągi do poziomu peronu - tak, aby każdy pasażer, a w szczególności dzieci, osoby starsze i niepełnosprawne oraz rodzice z wózkami mogli bezpiecznie wejść

    • 11 1

    • właśnie

      w starym metro w Budapeszcie poziom peronu odpowiada poziomowi podłóg wagoników, jest bezpiecznie

      w nowym metro w Wwie poziom podłóg wagonów metro jest na wielu stacjach wyższy o ok.10 cm--polskie niedoróbstwo

      • 1 1

  • glupia ankieta (1)

    Odpowiedz nr 4: kazdy pasazer slyszacy jakies pipczenie przy drzwiach nie wsiada jak ma resztki rozumu. Niepotrzebne sa komunikaty po polsku, angielsku i w ogole

    • 3 2

    • zauwaz, ze "piszczenie" sygnału odzywa się gdy jeszcze podróżni wsiadajacy

      są na linii drzwi
      a gdy jest jeden sygnał, jak było podczas zdarzenia z wózkiem,
      to do zakleszczenia może dojść

      • 1 1

  • polskiej głupoty nic nie przekona (1)

    w takim Berlinie w S-bahn jest sygnał dźwiękowy i komunikat "do pociągu w kierunku ... nie wsiadać" i nie ma bata aby ktoś próbował,
    ale co tam dla Polaka prośby, zakazy i nakazy...

    • 7 2

    • w tragicznym przypadku z wózkiem

      tak nie było

      poza tym dano 1 sygnał, a powinny być 3,

      wielu ludzi w innych wejściach o mało nie zostało zakleszczonych, ledwo zdążyli "się pchnąć" do wagonu

      • 0 2

  • !

    wieczne narzekania na skm! to po co jeździsz? kup sobie samochód i sam dbaj o naprawy i pełny bak. Ja tam nic do kolejki nie mam.

    • 4 5

  • żeby jeszcze megafony dobrze działały (1)

    np. we Wrzeszczu słychać najwyraźniej początek: "wjedzie pociąg" i potem: "nie wsiadać".

    • 4 0

    • W Oliwie przez megafony mówią mniej wyraźnie niż pani w "Misiu" z kluskami w buzi

      zastanawiam się dlaczego na dworcach w Europie zach.rozumiałam teksty z megafonów, choć po ang mówię na 3,5

      a tu dykcja "prezenterów" jest powalająca

      • 2 0

  • Safety first no smoking Takie napisy są na statkach handlowych świata

    Bezpieczeństwo jest najważniejsze,na całym świecie o tym wiedzą i pisza wielkimi literami na czerwono,właśnie po to by ludzie wbili to sobie do głowy ze to nie są żarty i trzeba się stosować do zasad dxiekuje milej podróży SKM,wiec nie narzekajcie tylko ze SKM to wszystko źle skoro robią coś dobrego to trzeba chwalić sporo się zmieniło są duże naklejki brawo i symbole rowerów ogromne piękne nowe silniki dobre przyspieszenie i wnętrze nowe wiec sporo na plus nie gadacie ze jest aż taak źle bo kłamiecie jest całkiem ok 🎧🎵📺

    • 3 1

  • Głupota kierownictwa i obsługi skm nie ma granic i nie da się ogarnąć. (1)

    Jeździłem tymi pociągami wiele lat i z czasem tylko pogarszały się warunki jazdy. Przed laty odstęp między peronem a kolejką był bardzo mały. Nie wiem jak kolej to powiększyła. Sygnał często następuje tak krótko przed odjazdem, że nie starcza czasu na prawidłową reakcję, nawet sprawnemu pasażerowi. Kiedy wprowadzono komunikaty głosowe w wagonach, to nagłośnienie tak ryczało, że trudno było wytrzymać. W kolejach podmiejskich ustrój nie uległ zmianie. To wciąż jest socjalizm

    • 8 9

    • w socjaliźmie (PRLu) te kolejki były lepiej zarządzane i bez takich pomysłów jak owa mega dziura w wejściu do wagonu

      automaty biletowe to był standard już w latach 80. A teraz wielkie mi halo

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane