• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w SKM. Syntezator mowy ostrzega przed wsiadaniem po sygnale

Maciej Naskręt
2 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
SKM poprawia bezpieczeństwo na peronach, uruchamia komunikaty ostrzegające przed wsiadaniem do kolejki po sygnale. SKM poprawia bezpieczeństwo na peronach, uruchamia komunikaty ostrzegające przed wsiadaniem do kolejki po sygnale.

Pasażerowie SKM-ki od kilku dni słyszą z megafonów prośbę o niewsiadanie do kolejki po usłyszeniu sygnału zamykania drzwi. Władze SKM zarzekają się, że komunikat nie ma nic wspólnego z incydentem, do którego doszło kilka tygodni temu - wtedy kolejka ruszyła z wózkiem zakleszczonym w drzwiach.



Czy nowe komunikaty poprawią bezpieczeństwo na linii SKM?

Na peronach Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście pasażerowie od kilku dni mogą usłyszeć komunikaty podawane przez syntezator mowy. Przekazywana jest prośba o niewsiadanie do kolejki po usłyszeniu sygnału zamykania drzwi w pociągu.

Przypomnijmy: kilka tygodni temu doszło do incydentu z udziałem pasażerów na stacji Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska. Gdy czteroosobowa rodzina usiłowała wsiąść do SKM, kierownik pociągu dał sygnał o zamknięciu drzwi. Problem w tym, że nikt z obsługi nie dostrzegł, że matka wsiada z trzymiesięcznym dzieckiem w wózku. W efekcie drzwi przytrzasnęły gondolę, a pociąg zaczął ruszać. Tylko dzięki przytomności ojca udało się wyciągnąć dziecko z gondoli. W efekcie tego wydarzenia SKM zawiesiła kierownika pociągu, w którym doszło do incydentu z wózkiem.

Okazuje się jednak, ze komunikat nie został wprowadzony w związku z tym incydentem.

- Mamy w tej chwili ogromny ruch turystyczny na naszej linii. Postanowiliśmy nieco poprawić standard bezpieczeństwa, szczególnie osób przyjezdnych, będących w Trójmieście na urlopach, które często korzystają z naszych usług po imprezach, kiedy czasem zapominają o zasadach obowiązujących w czasie podróży koleją - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Do tej pory pasażerowie mogli usłyszeć jedynie sygnał ostrzegawczy kilka sekund przed zamknięciem drzwi. Kolejka miała też naklejki zakazujące wsiadania do pociągu po usłyszeniu wspomnianego sygnału. Jak nowy komunikat oceniają sami podróżni?

- Dobrze, że się pojawił, powinno być bezpieczniej. Jeszcze lepiej, że jest w formie prośby, a nie nakazu, przez to przyjemniej się go słucha. Niestety minusem komunikatów jest to, że nie są one podawane w języku angielskim - mówi pani Olga, która codziennie podróżuje do centrum Gdańska SKM-ką.

Na koniec dodajmy, że SKM ze swojej strony w ramach przeprosin przekazała wspomnianej wcześniej rodzinie 2,5 tys. zł za uszkodzenie wózka, przyznała też bilety dla całej rodziny do końca roku, a także przekazała kolejkę do zabawy.

Miejsca

Opinie (140) 4 zablokowane

  • uchylenie się od odpowiedzialności

    Dodatkowy komunikat nie majacy nic wspolnego z wspominantm incydentem to kit jak nic... jeszcze byloby dobrze dla SKM-ki aby każdy podróżny podpisał oswiadczenie ze nie bedzie on ani jego rodzina skladac roszczeń za wszelkie doznane szkody nawet te osobowe a podroz ponosi na wlasna odpowiedzialność.. to mozliwe tylko w Polsce...

    • 0 0

  • Bezproblemowa podroż kolejką to nie jest. (3)

    A kto podejmie wreszcie problem przejscia między siedzeniami. Nagminne jest tarasowanie przejścia przez wózki dziecięce i bagaże, pomijam młodzież siadajacą
    tak jak im wygodnie i urzadzającą sobie klub towarzyski w przejściu. Przejście zatarasowane przez wystające nogi i plecaki, bo po co je kłasć na półkę skoro im tak wygodnie. Na końcu jednostki znajdują sie przecież przedziały dla osób z wozkami i rowerami ale kto tego przestrzega. Mamuśki wyjmują dziecko z wózków, dziecko bawi się na całym siedzeniu, mamusia na drugim a wózek tarasuje przejście obok. Starsza osoba stoi i nie ma szans usiąść, bo na zwróconą uwage tatuś naubliża "bo dziecko musi miec miejsce", pomijając, że za wózek i dziecko nie płacą. A dwa metry dalej młodzian siedzi z nogami w poprzek przejścia bo musi prowadzic dyskusję z kolegą z drugiego rzędu ławek.
    Dlaczego na takie utrudnienia nikt z obsługi nie reaguje. Pomijam, że przy wejsciu ledwie mozna przejść, bo z obu stron drzwi stoja osoby nie wysiadające, ale zasłaniające poręcze i ledwie środkiem mozna sie przecisnać, a przecież trzeba sie czegoś stojąc. Starsi też kolejką jeżdżą.

    • 9 3

    • madralo

      To zrob cos z osobami pijacymi piwo i palacymi papierosy na koncu skladu, to nie bedziesz mial widoku mamusiek!

      • 2 2

    • Bo w 99% mamy to w nosie. A nieliczni co nie się tym przejmują,

      nie histeryzują. Te przeszkody pokona nawet upośledzony delfin. Olo, znajdź sobie jakieś problemy.

      • 2 4

    • A kto ma reagować? Chcesz, żeby w każdym wagonie siedział ochroniarz? Reagować na takie zachowania mają współpasażerowie, grzecznie i kulturalnie.

      • 2 3

  • Bardzo dobry pomysł. (2)

    Akurat zaczyna się Opener i wakacje - pełno będzie ludzi z głową w chmurach.

    • 72 6

    • i co z tego jak na nowym dworcu we wrzeszczu nic kompletnie nie

      slychac z tych pseudomegafonów !!! Testów nie robili przed rozruchem czy co ?

      • 1 0

    • Angielskiego się zachciewa...

      Obcokrajowcy, którzy przyjechali na Opener na pewno zrozumieją ten komunikat po polsku, bo jest mówiony powoli, głośno, wyraźnie i dużymi literami ;-))

      • 3 0

  • SKM to skansen w porównaniu np. do s-banów w Berlinie. (6)

    Odmalowali klika składów a i tak cały ten tabor wlecze się wolno, jak przed II wojną.

    • 48 14

    • ty byłeś w berlinie? (3)

      tam też jeżdżą równolatki naszych en57... tyle tylko, że kultura techniczna i utrzymania wyższa... co do prędkości 70 km/h w ruchu aglomeracyjnym to całkiem szybko...

      • 11 3

      • Tak, SKM to skansen

        W Berlinie na liniach S-Bahn jeżdżą składy świetnie dostosowane do potrzeb kolei miejskiej. EN 57 / EN 71 na linii SKM to prowizorka, bo nigdy nie miały być to pociągi na linię miejską. A co do wieku pociągów - EN57 był produkowany od bodajże 1961 roku, więc to naprawdę zabytek.
        Zresztą naprawdę trudno porównywać SKM do S-Bahnu w Berlinie czy choćby w Monachium.

        • 1 0

      • Kuba kłamczuszku, chyba sam nie byłeś w Berlinie POmiocie partyjny.
        Liczy sie szybkość startu i hamowanie jak w metrze

        • 4 3

      • Nie byłem, pani w naszym gimnazjum nam opowiadała, że była.

        • 3 6

    • to jedz do berlina

      • 0 0

    • Wiekszosc Niemcow jezdzi tez lepszymi samochodami

      ma ladniejsze domu i wiecej zarabia.

      Jaki z tego wniosek? Niemcy sa bogatszym krajem.

      • 7 1

  • Co się dzieje z tym społeczeństwem? (5)

    Tatuś naraził dziecko na śmierć i jeszcze go przepraszają i nagrody dają. No nic dziwnego, że potem pełno takich mądrych inaczej po świecie chodzi. Pociągi są bezpieczne, ale dla ludzi z głową, bo ci bez głowy to wszędzie sobie mogą krzywdę zrobić.

    • 97 34

    • kretynów ci u nas dostatek
      jeszcze niejeden wsiąsie po sygnale ostrzegawczym... po komunikacie... po milionie sygnałów ostrzegawczych i stu komunikatach... ludzie głupi są po prostu

      • 1 0

    • tata nikogo nie narażał (3)

      to wina SKM, był tylko jeden sygnał gdy wózek był w połowie w wagonie

      powinny być 3 sygnały

      • 5 14

      • to nie ma zanczenia ile i jak długich sygnałów było (1)

        kierownik pociągu nie ma prawa zamknąć drzwi i dać sygnału do odjazdu gdy się nie upewnił że wszyscy bezpiecznie wsiedli. Kierownicy często trąbią nawet gdy widzą że ludzie jeszcze wsiadają, żeby ich popędzić. Powinien być zakaz wyjazdu kolejki jako niesprawnej technicznie, w której nie działa blokada ruszania z niedomkniętymi drzwiami oraz ich ryglowania podczas jazdy, otwieranie awaryjne tylko na stojącym składzie.

        • 6 8

        • i bardzo dobrze bo przez powolnych sflaczałych kretynów kolejki łapią opóźnienia bo każdy taki palant wejdzie do przedsionka i stoi a reszta gdzie niby ma się zmieścić?

          • 16 1

      • To nie teatr, ze sa 3 sygnaly

        • 19 3

  • W USA by dostali 2,5 ale miliona dolarów. (24)

    • 43 114

    • 100 % buraków wsiada po sygnale

      tak jak ten kretyn z wózkiem

      • 3 1

    • Mimo że U.S.A to kraj idiotów.. (15)

      ..to tam nikt się nie pcha do składu po sygnale. Takie rzeczy to tylko w Indiach, Afryce i Cebulandii..

      • 32 9

      • USA kraj idiotów? (9)

        Najlepsze uczelnie na świecie mieszczące się w tym kraju, jak rozumiem, są tego potwierdzeniem?

        • 12 12

        • Potwierdzeniem są sami Amerykanie.. (6)

          Sami sobie wydają świadectwo. Jak mniemam nie znasz żadnego Amerykanina osobiście, co? Miarą ich geniuszu są piktogramy w instrukcjach obsługi, np. zakaz używania suszarki do włosów pod wodą.. Kraj w którym broń jest ogólnodostępna, a sprzedaż jajka z niespodzianką jest zakazane o_O

          • 9 2

          • Co masz do amerykanów?

            Naród jak każdy inny, patrząc na ich dokonania może nawet lepszy.
            Pamiętaj o dowcipach na temat polaków, krążą po całym świecie. Wg stereotypów jesteśmy mało lotnymi złodziejami. W najlepszym wypadku możemy być hydraulikami.

            • 0 2

          • Czyli g...o widziałeś i w d...e byłeś (1)

            Znam wielu amerykanów i tak jak w każdym kraju zależy czy obracasz się w nizinach społecznych czy też rozmawiasz z ludźmi wykształconymi.

            A instrukcje pamiętaj, że pisane są też dla Imigrantów, którzy język znają tyle o ile. W ty wielu Polaków, którzy mimo wielu lat w USA to są na etapie moja pozdrawiać twoja.

            • 4 2

            • wykształcenie nie ma nic wspólnego ani z mądrością ani z inteligencją.

              Ja znam natomiast wykształconych chamów.

              • 6 0

          • sprzedaż jest zakazana!!!!

            Krupa?

            • 0 0

          • takie instrukcje obsługi powstają jedynie jako forma zabezpieczenia przed

            ewentualnymi odszkodowaniami. USA - kraj wymuszeń, "bo w instrukcji nie było napisane". co natomiast sądzić o Polakach, którzy wybierają bronków, kopaczów itd. jeżeli amerykańce są głupi, to my niedorozwinięci.

            • 4 4

          • to wynika akurat z prawa, gdzie jesli takiego ostrzezenia nie ma, to daje otwarta droge do wygranego procesu sadowego.

            • 2 3

        • z uczelni korzystają dzieci 30.000 "egipcjan"

          którzy rządzą tym krajem. Odwiedź "pas biblijny", środkowy zachód itp. to przekonasz się jaki jest poziom intelektualny mieszkańców USA

          • 8 1

        • to jakis pisowski typowy nieudacznik zyciowy co to najdalej byl zakopanym w swoich sandalach terapeutycznych i podkolanowkach. nasluchal sie tvrepublika albo radio ma ryja i teraz powtarza.

          • 13 13

      • był jeden sygnał, a nie trzy , jak powinno być (1)

        podczas pierwszego sygnalu jeszcze ludzie wsiadali w innych wagonach,
        bo sygnał się rozległ, gdy kierownik pociągu nie patrzył czy wsiadają

        • 2 6

        • Zrozum tępa dzido..

          Sygnał to sygnał, czy to jeden, czy dwadzieścia, znaczy - NIE WSIADAMY!
          Druga sprawa, kierownik pociagu nie będzie czekał na każdego anemika, bo obowiązuje go rozkład jazdy. Jak ma jechać 7:00, to ma jechać 7:00, nie 7:15! I to nie z czystej złośliwości, tylko w celu uniknięcia kolizji z następnym składem. Bo gdyby miał na każdej stacji łapać minutę opóźnienia, to by mu w końcu następny skład w tyłku zaparkował.

          • 13 0

      • (2)

        wymien kiedy i ile razy byles w USA, Indiach i Afryce. Konkretnie daty, kraje (w Afryce), jakimi liniami podrozowales. Na spokojnie, do gimnazjum specjalnego wracasz dopiero we wrzesniu.

        • 17 21

        • Tłumaczyć.. (1)

          ..to ja się muszę przed Urzędem Skarbowym, nie przed trollami internetowymi. To, że posiadasz klucze do szkoły bardziej czyni cię woźnym niż dyrektorem.

          • 24 7

          • czyli w d*pie byles, g*wno widziales.

            • 10 13

    • Tak, w U.S.A dostaliby 2,5..

      ..ale roku w więzieniu, za stworzenie zagrożenia życia własnego dziecka!

      • 0 0

    • Wcześniej musieliby wydać 2 miliony na odpowiedniego adwokata. (4)

      Następny, który ma wypaczone fantazje o USA.

      • 63 6

      • ale 500tys. by zostalo

        • 3 2

      • nie wydaliby, gdyz adokat bierze prowizję po wypłacie roszczenia (2)

        • 5 13

        • (1)

          naiwniak

          • 11 1

          • madrala

            • 2 4

    • dostali by odszkodowanie by była to ewidentna wina pracownika PKP!!

      Na pewno nie tak wysokie ale by dostali!W POlsce jak zawsze nic sie nie stało.To ze wsiadali po sygnale to ich wina .Ale nieporównywalna do tego ze mogli zginać przez przez lenistwo pracownika który tak naprawdę pierdzi w stołek !!

      • 4 8

  • winda w Redłowie (2)

    kiedy zainstalowana będzie winda na przystanku w Redłowie ? To poprawi bezpieczeństwo podróżnych

    • 5 3

    • tak, to też bezpieczeństwo

      • 0 0

    • poprawi wsiadanie do pociągu - to pewne

      • 1 2

  • Prościej chyba zastosować system z tzw. "nowych wind". (9)

    Prościej zastosować lub zamontować czujniki drzwi jakie są w "nowych windach używane"! W nowych windach drzwi się nie zamykają na siłę jak ktoś lub coś jest między. Winda rusza dopiero jak jest pewność, że drzwi są zamknięte i nikt wtedy nie może wsiadać ani wysiadać. Taki system byłby chyba logiczniejszy i prowadzący SKM miałby pewność, że drzwi są zamknięte, nikt i nic nie jest zakleszczone i pociąg może ruszyć, bo dziś jest jak opisano wiekszosc na tzw. "oko", a oko jest jak opisano zawodne.

    • 52 14

    • www (1)

      ta tyle ze ci panstwo wsiadali po sygnale i byli pod wplywem alkocholu

      • 0 0

      • yhm alkoCHolu napewno

        • 0 0

    • Taki system już był (5)

      Z tego co mi wiadomo taki system jest w "odrestaurowanych" składach skm, jednak system nie zdał egzaminu, ponieważ nie pozwalał ruszyć do czasu gdy wszystkie drzwi nie były zamknięte. Niestety automatyka była zawodna i czujniki często szwankowały przez co pociągi nie mogły ruszyć.

      • 8 3

      • (3)

        Trzeba zainstalować niezawodny system, a nie cofać się do o 50 lat w zakresie bezpieczeństwa transportu publicznego.

        • 17 1

        • Tak i potem lataj po pociągu szukając kogoś komu zachciało się stanąć za blisko drzwi. (2)

          Mieliśmy to w autobusach, system działał mechanicznie świetnie, ale ludzie już nie potrafili ogarnąć, że sygnał proszę odsunąć się od drzwi jest kierowany do nich. A tam tych drzwi miałeś 2-3 a nie jak w SKM kilkanaście.

          • 6 1

          • czy jak stoisz blisko drzwi windy to tez sie otwieraja ? nie ! (1)

            przeciez drzwi nowych wind nie otwieraja sie przez samo bliskie stanie przy nich . Chodzi o sam fakt zeby prowadzacy pociag wiedzial iz nikt nie jest w '' trakcie wsiadania , nikt nie zakleszczony miedzy lub cos '' i wtedy moze spokojnie ruszyc dopiero.Nie chodzi o drzwi ktore sie otwieraja od samego stania przy nich bo to jest system z hoteli , windy sa na innej zasadzie otwierane.

            • 4 1

            • A windy pracują na zewnątrz w deszczy śniegu mrozie przy 120 km/h??

              • 0 1

      • masz '' silvio10 '' moze i i racje lecz skoro windy dzialaja to powinno w skm dzialac.

        Wada skm jest raczej '' amatorszczyzna ''. SKM nie potrafi od lat zalatwic spraw tzw. odstepow czy roznicy poziomu peronow w stosunku do drzwi w wagonach itd wiec skoro ktos nie umie rozwiazac tak banalnych ,prostych problemow to kto zarzaca skm ? amatorzy.Myslenie nie zalezy od ilosci pieniedzy. Mamy parki technologiczne i az dziw ze skm i miasto z nich nie korzysta bo dzis nikt nie wie po co i dla kogo stworzono te parki technologiczne. Jak skm bedzie miec podejscie z 16 wieku ze najlepiej byc na etapie drzwi naprawianych mlotkiem i przecinakiem to nigdy ta firemka nie bedzie w 21 wieku..Od lat skm tworzy podwyzki, ma przerost zatrudnienia, wchlaniaja miliony dotacji z pieniedzy podatnika leczjak widac sa na etapie maszyny paraowej wiec albo w skm nalezy wymienic kadre albo zatrudnic tam mniej osob lecz fachowcow z 21 wieku.

        • 7 2

    • co wy sie czepiacie zwykłego skm jak unas pseudolino nadal internetu niema i niewiadomo czy bedzie w przyszłym roku:)

      Nie potrafili go do niepełnosprawnych dostosować!! A jedzie dokładnie tak szybko jak zwykły expres.POlska jest w epoce kamienia łupanego w porównaniu do zachodu czy Chin !!Państwowa skm twierdzi ze niema sobie nic do zarzucenia jak zwykłe urzędniczy beton przyspawany do stołka po znajomości partyjnej!!

      • 3 3

  • Pytanie

    Czy to kolejna możliwość zatrudnienia rodziny królika?stworzycie specjalny dział :sygnał ostrzegawczy? Będą szkolenia?

    • 1 1

  • (10)

    Jak zwykle najtańsze rozwiązanie. A może tak perony dostosować do SKM. Najlepiej to wymienić stare śmierdzące pociągi. Inwalidom nowy sygnał tez nie pomoże w siadaniu i wysiadaniu. Nie wspomnę o ludziach na wózkach inwalidzkich i oczywiście o matkach z małymi dziećmi.

    • 46 6

    • (1)

      Wózki inwalickie i matki z małymi dziećmi były tez 50 lat temu skm jezdzil tylko nie bylo Internetu do madrowania się

      • 3 2

      • Ale ty jesteś prymityw .To co teraz mamy patrzeć co było kiedyś obudź sie.

        • 3 3

    • Nie wiem jak ty.. (7)

      ale ja ostatnio byłem na peronie SKM i zauważyłem wymalowane znaki wózka inwalidzkiego, są po to żeby obsługa składu pomogła osobie na wózku. Matki i ojcowie z dziećmi w wózkach świetnie dają sobie radę i nie pchają się do kolejki po sygnale jak przytoczona w reportażu rodzina.

      • 11 6

      • (4)

        a czy przytoczona w reportarzu rodzina pchala sie po sygnale, czy tez sygnal zastal ich jak probowali pokonac dziure i zaladowac wozek?
        do ktorej jest dzis otwarte twoje gimnazjum specjalne bo musze porozmawiac na twoj temat z dyrektorem?

        • 8 11

        • Brak argumentów=obrażanie przeciwnika. (3)

          Tak, rodzina opisana w reportażu pchała się do składu po sygnale dźwiękowym, w momencie zamykania drzwi i twoje bajanie tego nie zmieni. Byłem wtedy na peronie i widziałem sytuację na własne oczy, ukarani powinni być rodzice, nie kierownik składu, kropka! Ktoś powinien sprawdzić, czy "supertatuś" tak samo pcha się z wózkiem na ulicę gdy zapala mu się czerwone na przejściu. Albo przed tramwaj, gdy ten rusza dzwoniąc.

          • 10 2

          • (2)

            czytalem zeznania swiadkow i zaden nic takiego nie zeznal, wiec skoncz fantazjowac.

            • 1 4

            • Tak misiu..

              Bo zeznania są ogólnodostępne dla każdego kto z ulicy wejdzie, zwłaszcza dla trolla internetowego którym jesteś. W d*pie byłeś i g*wno widziałeś, tak rzekłem ja.

              • 1 2

            • prawda

              Kolega widzę jest wszędzie. Nie ma to jak Super bohater. Jest wszędzie. Widzi wszystko. Normalnie Łoś SUPER KTOŚ - oczywiście pan Lolecki

              • 4 2

      • (1)

        Chciałbym zobaczyć jak obsługa pociągu radzi sobie z osoba na wózku . Na niektórych stacjach odleglosc miedzy peronem a pociągiem jest zdecydowanie za duża.A jeszcze jedno ciekawe jak obsługa pociągu jest kobieta.A jak matka jest sama z wózkiem co wtedy.

        • 2 5

        • są wysuwane rampy

          • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane