- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (78 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Zmiany w układzie drogowym na Przymorzu
Mieszkańców Przymorza i kierowców korzystających z dróg w rejonie biurowców w Oliwie czekają spore zmiany. W przyszłym roku ma tam ruszyć przebudowa czterech ulic i trzech skrzyżowań, a na Kołobrzeskiej zainstalowane zostaną kamery systemu Tristar.
Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. Teraz przyszła kolej na poprawę infrastruktury drogowej, z której z pewnością ucieszą się mieszkańcy ul. Arkońskiej, Kołobrzeskiej czy Śląskiej.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania inwestycyjnego pod nazwą: "Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze w Gdańsku".
Zobacz także: Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie
- To projekt wspólny gminy miasta Gdańska i jednego z deweloperów, mający na celu poprawę infrastruktury drogowej i komunikacyjnej na Przymorzu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG. - W tym roku chcemy przygotować dokumentację, a w przyszłym zrealizować inwestycję.
Zmian będzie sporo. W ramach prac przewidziano przebudowę ul. Kołobrzeskiej na odcinku od wiaduktu kolejowego do ul. Arkońskiej oraz skrzyżowania ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej , gdzie zostaną wydzielone lewoskręty. Samo skrzyżowanie zostanie włączone do systemu Tristar.
To nie koniec. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora Komorowskiego . Drogowcy chcą tam zrobić rondo.
Nieco mniejsze skrzyżowania tego typu mają powstać na skrzyżowaniu ul. Droszyńskiego i ul. Śląskiej oraz na krzyżówce Beniowskiego, Śląskiej, Szczecińskiej . W ciągu ul. Śląskiej ma też zostać wprowadzony ruch w obu kierunkach (obecnie część ulicy jest jednokierunkowa).
Ostatnim etapem robót będzie przebudowa trzech prostopadłych ulic do Kołobrzeskiej: Słupskiej , Arkońskiej i Szczecińskiej (we wszystkich przypadkach od ul. Kołobrzeskiej do ul. Lęborskiej).
Miasto na wszystkie inwestycje chce przeznaczyć 3,1 mln zł.
Opinie (218) 4 zablokowane
-
2017-07-26 10:56
Tristar? (1)
Jeżdżę Kołobrzeską i tak jak bardzo mnie cieszy pomysł dodania lewoskrętu w Arkońską, tak nie widzę potrzeby instalowania tam Tristara. Odpowiedzialni, nie marnujcie pieniędzy.
- 3 1
-
2017-07-26 19:43
Raczej w Słupską.
- 0 0
-
2017-07-26 11:56
Skrzyżowania równorzędne się nie sprawdziły (6)
Wszystko inne będzie lepsze. Sądzę, że rzeczywiście lepsze będą te nowe mini ronda.
- 5 7
-
2017-07-26 12:00
(4)
Na dodatek większość oznaczeń równorzędnych już dawno jest wytartych. Nic nie widać, nic nie wiadomo.
- 2 2
-
2017-07-26 12:16
(3)
Jak nic nie widać i nic nie wiadomo to jest równorzędne !!!!!
Nie było tego na kursie na prawo jazdy?- 6 1
-
2017-07-26 14:56
(1)
Nie było, bo wtedy wszędzie jeszcze była cywilizacja i znaki, a nie zatęchła wieś bez znaków.
- 1 3
-
2017-07-27 15:46
Dokładnie!
- 0 0
-
2017-07-26 14:57
Na prawie jazdy było, że takie skrzyżowania powinny być specjalnie oznaczone min. znakami A-5 dla wszystkich kierunków a nie tylko częściowo lub wcale.
- 1 2
-
2017-07-26 16:17
A kierowaczki podjeżdzają na takie skrzyżowanie i
wszystkich przepuszczają. Dlaczego? Takie uprzejme? Pierwsze co pomyślałem. Okazuje się, że nie wiedzą kto ma pierwszeństwo i wolą jechać ostatnie. Totalnie korkują skrzyżowania równorzędne!
- 2 0
-
2017-07-26 12:05
(1)
Sytuacja poprawiła się kilka miesięcy temu, gdy w znacznej części dzielnicy wprowadzono strefę płatnego parkowania. .................
dla kogo się poprawiła? Chodnikiem na Słupskiej, Arkońskiej nie można przejść, są zastawiane autami. Straż miejska czasami przyjedzie po interwencji mieszkańców. Włoży ostrzeżenie, ale następnego dnia auta jak stały na chodnikach , tak dalej stoją. Co z remontem ulicy Słupskiej, miasto obiecało naprawę. Konieczna jest tutaj strefa płatnego parkowania, może wóczas będzie porządek- 6 1
-
2017-07-26 12:09
Bo tam akurat to SM jest potrzebna codziennie. Aż buraki się nauczą.
- 1 0
-
2017-07-26 12:12
Poprawienie sytuacji komunikacyjnej na Przymorzu - tylko jedno rozwiązanie!
Nie wpuszczać bezpośrednio ruchu niemalże tranzytowego spod tunelu na nie przygotowaną do tego infrastrukturę drogową dzielnicy. Tutaj się wszystko kotłuje i korkuje codziennie!
- 8 0
-
2017-07-26 12:22
(1)
Niech się zajmą tymi co parkują gdzie popadnie.
- 6 0
-
2017-07-26 13:44
niech przy budowie mieszkań!
Miasto zawiera wymóg parkingów dla developerów!
- 2 2
-
2017-07-26 12:48
A co ze Slupska ,Arkonsa i Szczecinska od strony zaspy,przeciez tam juz tylko czolgoem mozna jezdzic taka jest
- 2 1
-
2017-07-26 13:25
I sciezka rowerowa (6)
Wypadaloby sciezke rowerowa zrobic od chlipskiej do Grunwaldzkiej
- 4 1
-
2017-07-26 14:59
I wodopoje i WC dla pedałujących.
- 2 3
-
2017-07-26 15:27
A w borkowie, kowalach czy innych sypialniach na obrzeżach są ścieżki?
- 2 1
-
2017-07-26 16:11
aby ped**arze mogli terroryzować pieszych zap*******jąc 50km/h (1)
i mieć do wszystkich pretensje
- 2 2
-
2017-07-26 18:46
nie 100kmh?
- 0 0
-
2017-07-26 16:19
z ograniczeniem prędkości do 20km/h (1)
- 2 2
-
2017-07-26 18:46
ok, ale kierowców też będzie to dotyczyć
- 2 1
-
2017-07-26 13:43
kolejne złe zmiany! (1)
Dlaczego magistrat wprowadza zamęt na drogach ,na Pomorzu coraz więcej skrzyżowań równorzędnych!
To powoduje wypatki i harmider na drogach!
Najgorsze rów.skrzyżowania nie maja dziś racji bytu! czestotliwosc pojazdów, główne i poboczne tak!
Gdańsk w tuinie! Mentalnej- 1 1
-
2017-07-26 13:54
"wypatki"
że co powoduje?
- 1 1
-
2017-07-26 13:46
veto! (5)
Dla skrzyżowań równorzędnych!
Takie cos w ogóle nie powinno istniec!- 7 2
-
2017-07-26 14:46
A droga z pierwszeństwem powinna być tylko ta, po której JA jadę! (1)
- 0 1
-
2017-07-26 14:59
Ty najpierw zdaj prawko.
- 1 1
-
2017-07-26 15:08
(2)
Czy nie warto byłoby (nie tylko w Gdańsku) oznaczać takich miejsc znakiem A-5, żeby nie było wątpliwości? W końcu nie zawsze na pierwszy rzut oka widać, czy droga poprzeczna, do której dojeżdżamy, tworzy z naszą skrzyżowanie - a może to dojazd do obiektu przydrożnego, a może wyjazd ze strefy zamieszkania, a może droga nieutwardzona? Jeśli wszystkie skrzyżowania byłyby oznakowane bądź to znakiem A-5 bądź którymś z grupy A-6, oznaczałoby, że bez tego znaku nie ma skrzyżowania, a wyjeżdżający włącza się do ruchu (a ewentualne wcześniejsze zakazy nadal obowiązują).
- 1 0
-
2017-07-27 15:47
Samo sedno!
- 0 0
-
2017-07-30 13:43
Jeśli nie ma znaku D-1 droga z pierwszeństwem, czy A-7 ustąp pierwszeństwa, to drogi są równorzędne
i pierwszeństwo ma jadący z prawej strony. Nie trzeba żadnych dodatkowych znaków. Polecam lekturę kodeksu drogowego, czyli nazywając rzecz po imieniu następujących aktów prawnych:
Prawo o ruchu drogowym z dnia 20. czerwca 1997 r. (Dz.U. nr 98, poz. 602)
Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dn. 31. lipca 2002 r. (Dz.U. nr 170, poz. 1393)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie postepowania z kierowcami naruszającycmi przepisy ruchu drogowego z dn. 25. kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r., poz. 488)
wraz z późniejszymi zmianami.- 0 0
-
2017-07-26 13:47
ludzie kiedy zaczniecie rozliczac (1)
Miasto!
Jak na razie miasto rozlicza tylko Nas!
za wszystko!- 5 2
-
2017-07-26 14:20
ok kogo rozliczyles z UM ? i za co ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.