• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Po tych terenach przebiegnie Droga Czerwona

    Ale plany były wiosną 1972.

    Po strajkach sierpnia 80' już nikt na nic nie miał pieniędzy.

    • 3 0

  • PRL (2)

    PRL wraca. Czerwoni znowu przy władzy to i droga czerwona. Następna będzie tęczowa. Będą po niej biegać jednorożce. Niech żyje Prezes! Stop likwidacji sklepów pasmanteryjnych!

    • 2 5

    • @Tak sobie piszę widać że niewiesz oczym piszesz i zkąd się nazwa niektórych ulic do budowy wzieziala

      • 1 1

    • moze nie tęczowa

      ale "różowa" już w Gdyni jest...

      • 1 0

  • A będą nowe parkingi? (3)

    Nowa droga to więcej aut w mieście. Trzeba więc także zatroszczyć się o parkingi

    • 9 7

    • (1)

      a do czego ma byc parking? Przecież to ma byc droga przelotowa do portu by ciężarówki nie pchały się przez estakadę a OPAT ma być obwodnicą Rumi i Redy. Chodzi o to by lecieć na skróty a nie sie zatrzymywac i patrzec nie wiadomo na co

      • 1 2

      • Tak pomyśli przeciętny mieszkaniec Gdyni. Skoro oni pojadą np Opat, to on skorzysta z tego iż ruch się zmniejszy - po czym zajmie ich miejsce. Tak koło się zamyka. Parking ma być dla kierowcy którego zachęca się by korzystał z auta

        • 1 0

    • Sprawne przemieszczanie

      to mniej ojazdow w mieście.
      Szczególnie gdy nie ma po co się w nim zatrzymać.
      I ta droga to zapewnia.
      Co do "parkingów", to w nie zostaną zamienione obecne "łąki" czyli "Dolina logistyczna". Nie wiem czy to powód do radości ale rozwój ma swój koszt...

      • 3 0

  • Hutnicza? (3)

    A gdzie węzeł z Hutniczą? Kluczowa ulica dla gdyńskiego przemysłu i kluczowa ulica relacji wschód-zachód dla kierunku Gdynia-Rumia/Reda, brak węzła tam to sabotaż.

    • 8 0

    • (1)

      Pewnie przy budowie Via Maris. , bo w tym miejscu się droga rozdziela w prawo do portu , a w lewo własnie w kierunku Gdynia-Rumia/Reda.. A narazie niebędą budować drogi w kierunku Rumi/Redy i dalej do władysławowa

      • 0 0

      • powiaty będą mogłu się wykazać

        a nie na "popiołówce"

        Choć pewnie właśnie pod tą trasą zniknie "popiołówka"

        • 2 0

    • będzie nowa, bliżej Kępy Oksywskiej

      a Hutnicza stanie się tym, czym powinna być - handlowo-biurowym zapleczem Doliny Logistycznej

      • 1 0

  • Gdzie oni chcą to wybudowac? (3)

    Czyli ulica Wiśniewskiego będzie przedłużeniem drogi czerwonej?

    • 2 2

    • (2)

      Rozejrzyj sie w temacie skoro sie tym zaciekawiles.od 30 lat o tym mowa jak ma isc ta droga.nawet mapke masz w artykule

      • 0 1

      • (1)

        Ja bym powiedział że od 60 lat się o tym mówi , bo ten pomysł już padł koło roku 1970

        • 1 1

        • padł po raz kolejny

          bo jak wykazał jeden z dyskutantów, projekt ten został opracowany 1948 roku.
          A przemysłowe zagospodarowanie doliny Redy planowano już przed wojną. Ta droga była jego elementem.

          • 1 1

  • A co z drogą różową? (1)

    • 2 2

    • zrobiona

      przynajmniej do Wielkopolskiej.
      Dalej zapomnij, dopóki nie zbudują tunelu pod Sopotem

      • 3 1

  • Czemu nie przez Kwiatkowskiego? (2)

    Co jest złego w estakadzie Kwiatkowskiego, że trzeba robić Węzeł Morska i odcinek do "Dolina Logistyczna"? Nie można poprowadzić estakadą Kwiatkowskiego do doliny logistycznej i dale do Via Maris?

    • 2 6

    • złe są parametry i właściwości estakady

      oraz "przecinki". Nie są przystosowane do tak ciężkiego ruchu towarowego i jednocześnie nie spełniają warunków przejęcia ich do kategorii "dróg krajowych".
      Skutkuje to dramatycznym obciążeniem budżetu miasta utrzymaniem i remontami ,któych nie chce/może przejąć GDKKiA.

      No i logika, wjeżdżać na górę aby zjechać na dół. Dla kierunku zachodniego, to absurd. A jeśli nawet, to porównaj parametry podjazdu obwodnicą i "przecinki"...

      Następny aspekt, ekologia, "przecinka" odcięła las. A nie musiała, tyle że byłoby 2km dłużej...

      I jeszcze parę innych grzechów...

      • 3 0

    • Nie mozna vo bedzie pozniej szla na zachod odnoga czyli tzw. Droga Opat ktora bedzie obwodnica Gdyni Cisowej, Rumi i Redy a na to mieszkancy glownie czekaja

      • 2 0

  • Wszystko ładnie i pięknie ale... (6)

    .... zgodnie z projektem wyprowadzenie kontenerów (czytaj ciężarówek) z portu zewnętrznego ma być przez ul. Polską i Wiśniewskiego. Hmm... no chyba ze tam po 4 pasy zrobią w każdą stronę bo inaczej tego nie widzę. Bo w planie od węzła "Kwiatkowskiego" nie widać nowej drogi "do portu" tylko wykorzystanie obecnych.

    • 23 0

    • Polska i Wiśniewskiego akurat nie ma terminala... (4)

      ....tamtędy drobnics/masówka tylko.

      • 0 3

      • Ale przedmówca pisze o przyszłym porcie zewnętrznym, o którym już szefoswo prtu mówi już głośno. (2)

        • 4 0

        • (1)

          Port zewnętrzny ma być wyposażony w najnowsze technologie umożliwiające rezygnacje z ciężarówek. Kontenery będą przesyłane pocztą. Sasin już nad tym pracuje.

          • 1 1

          • to pisz trochę mniej

            bo zaczynasz się wkręcać i w końcu w to uwierzysz...
            ;)

            • 1 0

      • już ma

        bo tam sie przeniosła Stena.

        • 1 0

    • słuszna uwaga...

      przyjdzie odzyskać "międzytorze"... ;)
      I rozbudować Wiśniewskiego ...
      Kłaniają się nieroztropne decyzje pod naciskiem Rady Miasta Gdyni...

      • 2 1

  • Mała uwaga (1)

    Nie rząd będzie finansował, a Skarb Państwa. Rząd nie ma swoich pieniędzy.

    • 2 1

    • a kto sprawuje władzę wykonawczą

      wobec/w imieniu Skarbu Państwa?

      Stąd ciężka orka w Sejmie i prostowanie formalizmów...

      • 1 0

  • Termin wykonania 2345 (8)

    • 154 41

    • Nie bój się. Horała wybuduje to tak samo jak wybudował Via Maris.

      Przypominam, że twierdził że projekt specustawy jest już w sejmie.... a jest wiceministrem Infrastruktury w tym właśnie rządzącym rządzie, który miał to budować - wspaniały sukces wiceministrze.

      • 4 0

    • Wtedy pojedziemy naszym 100% samochodem (1)

      elektrycznym....

      • 14 4

      • Po co nam w przyszłości polskie auta elektryczne?

        Przecież mamy niemieckie...

        • 6 3

    • Czyli zaraz po zwodowaniu nowego promu....

      hahahahahahahaha "Trzy lata od podłożenia stępki, a nie ma nawet planów promu." Wyborcom PiS gratulujemy !

      • 4 4

    • Nie wiadomo czy uda sie zdobyc tyle farby

      Szczor

      • 5 4

    • ale rano czy wieczorem? bo chciałbym być na otwarciu tylko rano mam wizytę u lekarza umówioną

      • 23 1

    • Optymista...

      • 7 4

    • Nie bez kozery dodajmy że marzec,obstawiam drugą połowę)

      • 16 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane