• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynianin

    Szczurek to kompletnie wybity z rzeczywistości starzec który żyje w innym świecie zero modernizacji w gdyni tylko malowanie kontra i bus pasów ulice dramat pozapadane studzienki dziura na dziuze jadąc chylonska wieczorem to wyzwanie bo nic nie widać na przjsiach dla pieszych ale robić z parkingu przy plaży placu zabaw plus zlikwidowanie na skwerze parkingu i ustawienie betonowych kloców i kilku drzewek plus sztuczna trawa co za kicz za pieniądze gdynia

    • 9 2

  • (2)

    Ciekawe tylko czy Szczur z ekipą zdają sobie sprawę że co prawda państwo wybuduje, ale to miasto będzie ją potem utrzymywać. Pewnie nie dlatego tak ochoczo wyciągają ręce

    • 2 11

    • Dla Ciebie to jest pan Szczurek. Państwo buduje i utrzymuje. takie są teraz obowiązujące przepisy. (1)

      • 3 2

      • tego dotyczy cała żmudna i papierkow robota w Sejmie i w rządzie

        aby faktycznie ta droga była krajowa.
        A estakada będzie powiatowa po wieki wieków i nie zejdzie z budżetu miasta. Dlatego miasto nie pali sie do drogi czerwonej, bo jako taką chciało sprzedać estakadę i odciążyć budżet.
        Nadzieja w tym, że mniej obciążona, nie będzie tak zawodna i wymagająca remontów...

        • 1 0

  • Czy dobrze rozumiem że rząd zdecydował budowac te drogę z własnym pieniędzy ? (1)

    Do świetna wiadomość dla podatników.

    • 4 3

    • własnych

      świeżo wydrukowanych...

      • 3 0

  • Pamiętam dyskusję o przebiegu Trasy Kwiatkowskiego (4)

    Że nie, że musi iść najkrótszą drogą przez las, bo nikt nie będzie naookoło jeżdzić - a teraz ? Kwiatkowskiego za słaba na ciężkie TIRy i i tak trzeba naokoło. Nie żeby teraz obie trasy były niepotrzebne ale pokazuje to jakimi labiryntami chodzi myślenie urzędnicze

    • 34 5

    • Kim byłeś w roku 1972, jak planowano estakade? (2)

      • 6 3

      • dyskusja była

        na koniec tysiąclecia...
        Nie nad planowaniem estakady a sensem jej dokończenia...

        • 1 0

      • Jajeczkiem jajeczka

        • 0 2

    • kiepsko pamietasz

      zbadaj sie na kowida

      • 4 1

  • Droga Czerwona

    Patrząc na kolejne projekty widzę że chyba wszystkie zakładają jeszcze większe wykorzystanie ul. Janka wiśniewskiego. Trudno to inaczej nazwać niż głupotą. już otwarcie terminalu promowego przy ul. Polskiej spowoduje przejazd dodatkowych dziesiątek tysięcy tirów, busów, samochodów osobowych i wszystkiego co jeździ ,to wszystko będzie chciało dostać się na promy lub na obwodnicę. Dziś wystarczy jeden duży masowiec który przypłynie z ziarnem i już trudno przejechać Wiśniewskiego do centrum. Dodając do tego szybką budowę nowych osiedli na Kępie Oksywskiej i w gminie Kosakowo, których mieszkańcy są zmotoryzowani i w większości będą chcieli dostać się do pracy w Gdyni i okolicy to mamy wspaniały przepis na mega korki. gratulacje dla władz Gdyni

    • 9 2

  • Obrotowy Szczurek (1)

    Pluje na PiS, popierał wybór Trzaskowskiego, wspiera strajk wściekłych macic, ale wyciąga rękę po pieniądze na gdyńską inwestycję. I zapewne gdyby powstała, to pierwszy by leciał przecinać wstęgę

    • 14 5

    • Ciekawe zkąd masz wziąść 1,5 mld z budzetu miasta

      • 1 2

  • Szczurek przeszedł sam siebie (3)

    158 milionów złotych za 1km drogi? Będzie pokryta złotem? Kontrakt na pewno wygra ulubiona firma Wojciecha, MTM...

    • 15 6

    • @Tur pewnie byś wybodował cała droge za 20 zl

      • 0 1

    • (1)

      po pierwsze podaj swoją wycenę - pośmiejemy się, bo po drugie jestem przekonany, że jak będzie znacznie niższa niż ta wersja rządowa, to Szczurek i Morawiecki bez przetargu dadzą ci możliwość budowy po twojej wycenie... buhahahahhah :)

      • 1 2

      • to nie Szczurek

        A te pare kilometrow jest wyjatkowo nasycone budowlami drogowymi, glownie na styku z liniami kolejowymi.

        • 1 0

  • Jezu, dobrze ze ten moloch nie powstaje w Gdańsku... (1)

    • 0 7

    • Chwała Bogu bo my chcemy tą drogę. Gdynianie o to walczą od lat

      • 3 0

  • no to Horała z Arciszewską, Sellinem i Śniadkiem muszą (2)

    wyciągać z piwnic te łopaty, które tak pięknie wbijali na końcu obwodnicy..

    • 19 7

    • nie wiem czy wiesz ale to efekt szuflowania

      w Sejmie.
      To nielatwa robota a magistrat na to jest za krotki.
      Nie maja takich jaj, jak Elblag.

      • 2 0

    • heh dobre

      • 4 0

  • 1,5 mld zł to nie jest ogromny koszt (1)

    To miesięczna składka Polski do UE. To nam daje rocznie 12 takich tras.

    • 6 2

    • A za roczna kwote przekazywana kk mozna zbudowac takich tras 120 i jeszcze dorzucic ze 20 szpitali.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane