• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Ślamazarna robota ... (3)

    Byłem na zachodzie a głównie w Rajchu - tam prace trwają 24/godz. i wtedy robota ma tępo i buduje się szybko.Dlatego nigdy dopóki nie zmienimy systemu szybkiej pracy nigdy nie dogonimy zachodu.Dawać sprzęt ludzi i zapier*da*lamy na tępo a nie jak ślamazary - nieudaczniki.Niech powolniaków nie wybierają do roboty.A nie żeby jakiś cwaniaczek będzie ciągnął prace w 10 ludzi w nieskończność.

    • 12 4

    • Dworzec w Berlinie od dwudziestu lat otwierają i otworzyć nie mogą. (1)

      Autostradę na północy kraju zrobili, a ona się częściowo rozmyła. Jest dużo więcej przykładów niemieckiej jakości i szybkości robót.

      • 3 1

      • To nie dworzec tylko lotnisko . Zanim coś napiszesz głupio , poczytaj troszkę na temat.

        • 2 0

    • Byłem na zachodzie......

      naprawdę? Szybko jedz raz jeszcze bo ci paszport niedługo zdeponują na milicji. Nowe wraca!

      • 1 1

  • A co z OPAT

    • 9 0

  • Co ważniejsze dla polskiej gospodarki morskiej? Droga czerwona(łapka w górę), czy przekop mierzei ( łapka w dół) (1)

    • 5 7

    • mam lepsze pytanie - władze jakiego miasta są bardziej efektywne i skuteczne?

      Elbląga czy Gdyni?

      • 6 0

  • A co czerwoną drogą w Gdańsku?

    Gdyby nie pandemia miasto stałoby w jednym długim korku.

    • 2 2

  • Stępie byla niepotrzebna

    • 7 0

  • Port w Gdyni za chwile przestanie się rozwijać (6)

    odciąży go port w Elblągu według śmiałych planów władz :)

    • 29 9

    • Nie tylko Gdynia, ale i Gdask straci przeładunki. (3)

      Przecież armatorom będzie się opłacało wysyłać swoje jednostki z zanurzeniem 18 metrow do Elbląga.

      • 4 0

      • ???

        Hahaha armatorom ?

        Jakim ?

        Po co ?

        • 0 0

      • Gdask może tak, Gdańsk nie sądzę.

        • 0 2

      • To będzie coś jak przedłużka Kanału Elbląskiego.

        • 0 0

    • Hahahaha

      Hahahaha

      Port w Elblagu .

      • 1 1

    • Nie w Elblągu tylko w Radomiu

      ...niedaleko stoczni.

      • 3 1

  • dot. tematu Czerwonej, Opat i Maris (2)

    Oby te drogi powstaly jak najszybciej i wszystkie 3. Potrzebne są na dziś bo korki makabryczne. Jest to bardzo dobra informacja

    • 22 1

    • To nie jest informacja. (1)

      To jest propaganda.

      • 0 0

      • to jest informacja o kolejnym drobnym kroczku w dobrym kierunku

        informacja doskonale ilustrująca, jaką walkę należy wykonać, aby "wyszarpać" potrzebne kwoty z budżetu i przyciągnąć zainteresowanie "centrali".

        Jakoś miejscowym "notablom" nie chce się zawalczyć i wolą imprezki i "strefy muzealne".

        W tym czasie Elbląg wyszarpał przekop a wejherowo i Rumia budują tunele.
        A Gdynia je maluje...

        • 4 1

  • Droga Czerwona, obwodnica OPAT i trasa Via Maris (3)

    Cieszy mnie fakt że podano jakies konkretne informacje i pokładam głęboką nadzieję ze powstanie cały ten ciąg dróg wymienionych w tytule mojego komentarza. Drogi te są niebywale potrzebne dla naszego regionu. Jak pisze słusznie w artykule Droga Czerwona,odciąży Estakade Kwiatkowskiego, droga Opat zaś byłaby obwodnicą Gdyni Cisowej,Rumi i Redy a dalej czyli Via Maris konkretną drogą na północ, w szczególności dla turytow, ktorzy nie bedą musieli przejeżdżac koło naszych domów. Życzę wybudowania tej drogi nie tylko sobie,moim potomkom ale także wszystkim mieszkańcom regionu oraz miłośnikom czterech kółek :)

    • 34 1

    • (1)

      Zgadzam się na 100%. Ta droga to marzenie. Nie napisano tylko kiedy można liczyć na rozpoczęcie budowy. Czyżby jeszcze nic nie było wiadomo? Ktoś z Was posiada taką informację ? chociażby przyblizoną?

      • 1 0

      • W Grudniu po południu.

        • 1 2

    • Prawda. Popieram w 100%. Teraz tylko mieć nadzieję żeby droga powstała jak najszybciej...

      • 3 0

  • Z filmu nic nie wynika czy droga ta ma iść na miejscu dzisiejszej tzw drogi elektrociepłowni ?

    • 5 0

  • Hmmm... a Donald i Janusz Lewandowski (5)

    robili różne rzeczy ale chyba nic dla Trójmiasta. Prawdziwy paradoks.

    • 20 12

    • (3)

      Jesteś głupi ,czy ślepy . To tak krótko.Stadiony,Obwodnica Południowa ,Armii Krajowej ,Słowackiego .Nowe mosty ,w tym Wantowy, szpital,nowy terminal na lotnisku ,Muzea ,w tym II W Ś

      • 9 7

      • I wszystko w Gdańsku (2)

        Nic w Gdyni

        • 10 0

        • To mi wygląda, (1)

          że Tusk nie lubił gdyńskiej teściowej. Pewnie także teścia historyka, bo był konkurentem zawodowym.

          • 4 0

          • gdyńskiej żony

            też...

            • 2 0

    • co zrobił Donald?

      skreślił OPAT z planu realizacji w 2014 roku.

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka usługa kryje się pod nazwą auto-detailing?

 

Najczęściej czytane