- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 2 Apel policji do kierowców aut i motocykli (72 opinie)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (264 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-27 08:51
2 lata będą przygotowywać?? masakra...
tylko w tym dziwnym kraju...takie są klocki...no ale obłowią się zarobkami..
- 4 0
-
2020-11-27 09:59
władcy Gdyni (1)
za mało było 20 lat na zrobienie tej drogi ? teraz mu się śpieszy ? dokładny przebieg Czerwonej znany był w Porcie ćwierć wieku temu; niestety Miasto stało się współwłaścicielem Portu i na jego stronę przeniosła się inicjatywa; no i inicjatywę mieli - lotnisko Babie Doły - podwójnie brawo za efekty; czy ktoś wreszcie przejrzy na oczy, że pod tym zarządem gdynia staje się zaściankiem; a kiedyś byliśmy najbardziej pożądanym miejscem do zamieszkania w Polsce
- 15 0
-
2020-11-27 14:58
@KuK plany tej drogi sięgają gdzieś roku 1970 kiedy projektowali obwodnice i tą droge . Zdążyli wybudować cała obwodnice od Gdyni po Pruszcz Gdański dopiero w 2000 roku czyli tak po 30 latach budowy Potym wybudowali A1 , a tą droga nadal odłogiem leży
- 0 0
-
2020-11-27 10:04
A co z drogą różową? (1)
- 2 2
-
2020-11-27 12:59
zrobiona
przynajmniej do Wielkopolskiej.
Dalej zapomnij, dopóki nie zbudują tunelu pod Sopotem- 3 1
-
2020-11-27 10:07
Czemu nie przez Kwiatkowskiego? (2)
Co jest złego w estakadzie Kwiatkowskiego, że trzeba robić Węzeł Morska i odcinek do "Dolina Logistyczna"? Nie można poprowadzić estakadą Kwiatkowskiego do doliny logistycznej i dale do Via Maris?
- 2 6
-
2020-11-27 10:31
Nie mozna vo bedzie pozniej szla na zachod odnoga czyli tzw. Droga Opat ktora bedzie obwodnica Gdyni Cisowej, Rumi i Redy a na to mieszkancy glownie czekaja
- 2 0
-
2020-11-27 12:57
złe są parametry i właściwości estakady
oraz "przecinki". Nie są przystosowane do tak ciężkiego ruchu towarowego i jednocześnie nie spełniają warunków przejęcia ich do kategorii "dróg krajowych".
Skutkuje to dramatycznym obciążeniem budżetu miasta utrzymaniem i remontami ,któych nie chce/może przejąć GDKKiA.
No i logika, wjeżdżać na górę aby zjechać na dół. Dla kierunku zachodniego, to absurd. A jeśli nawet, to porównaj parametry podjazdu obwodnicą i "przecinki"...
Następny aspekt, ekologia, "przecinka" odcięła las. A nie musiała, tyle że byłoby 2km dłużej...
I jeszcze parę innych grzechów...- 3 0
-
2020-11-27 10:38
PRL (2)
PRL wraca. Czerwoni znowu przy władzy to i droga czerwona. Następna będzie tęczowa. Będą po niej biegać jednorożce. Niech żyje Prezes! Stop likwidacji sklepów pasmanteryjnych!
- 2 5
-
2020-11-27 12:47
moze nie tęczowa
ale "różowa" już w Gdyni jest...
- 1 0
-
2020-11-27 14:53
@Tak sobie piszę widać że niewiesz oczym piszesz i zkąd się nazwa niektórych ulic do budowy wzieziala
- 1 1
-
2020-11-27 10:46
Po co budować nowe drogi w Gdyni ?
Narysujmy je !!
- 7 2
-
2020-11-27 10:58
Mała uwaga (1)
Nie rząd będzie finansował, a Skarb Państwa. Rząd nie ma swoich pieniędzy.
- 2 1
-
2020-11-27 12:41
a kto sprawuje władzę wykonawczą
wobec/w imieniu Skarbu Państwa?
Stąd ciężka orka w Sejmie i prostowanie formalizmów...- 1 0
-
2020-11-27 12:07
Koszmarny projekt dla mieszkańców (2)
Mam nadzieje, że to nigdy nie dojdzie do skutku. Całkowicie zniszczy to infrastrukturę Chylonii, wszystko dla wyższych celów. Poprzecina resztki zielonych terenów zamieniając je w pasma asfaltu. Na terenie zielonym na przeciwko wyjazdu z obwodnicy żyje wiele rzadkich zwierząt, mieszkańcy okolicznych osiedli znają to miejsce, bo często tam spacerujemy z psami. Nie wyobrażam sobie jak kolosalnie spadną ceny nieruchomości na ul. Południowej i obok,bo widok na dwupasmówkę i smród samochodów, to nie jest nic atrakcyjnego. Nie mówiąc o ruchu pieszych, bo jeśli ta droga powstanie, przetnie to niejako na pól Chylonię. Jedyna nadzieja, to to, że Morawiecki jak zwykle tylko obiecuje.
- 1 4
-
2020-11-27 12:40
prowokację
też trzeba umieć przeprowadzić.
Jedynym rzadkim zwierzakiem jest odyniec dzika, który koczuje w krzakach na rondzie obwodnicy. Jego rzadkość polega na na prawdę imponujących rozmiarachu i wysokim stopniu oswojenia. Taka dzielnicowa "maskotka".
Jednak dawno go nie widziałem...
Tereny Północna - Południowa od jak 70 są rezerwą na tę inwestycję i mieszkańcy to wiedzą. Mam nadzieję, że kupujący też, dlatego nie ma ich zbyt wielu a ceny nie są wygórowane.
"Czerwona" niczego nie przetnie, bo zakładanym rozwiązaniem są tunele. Bagienne łaki po drugiej stronie również od dawna sa przeznaczone na tereny przemysłowe. Od przedwojnia...- 3 0
-
2020-11-29 09:51
Nie mozna wstrzymywac budowy tak waznej arterii planowanej zresztą od lat tylko dlatego ze nie chce tego kilkoro mieszkancow bo w taki sposob nigdy nie powstalaby zadna droga. Wszędzie ksżdy czegoś nie chce
- 1 0
-
2020-11-27 14:56
Ale plany były wiosną 1972.
Po strajkach sierpnia 80' już nikt na nic nie miał pieniędzy.
- 3 0
-
2020-11-27 17:03
To jeszcze rzutem na tasme te kilka ...
Kilometrow do bramek autostrady po 4 pasy w kazda strone i 3 miasto udroznione na kilka lat.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.