- 1 Rekordzista dostał 5 mandatów (70 opinii)
- 2 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (50 opinii)
- 3 Mniej wypadków, zabitych i rannych (6 opinii)
- 4 Wielkie motoryzacyjne święto przy stadionie (36 opinii)
- 5 A1: kierowcy wciąż mylą się na bramkach (294 opinie)
- 6 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (372 opinie)
Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej
Zasłabnięcie kierowcy Lexusa na światłach miało być przyczyną potrącenia dwóch kobiet i 3,5-letniego dziecka idących chodnikiem przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni. Jedna poszkodowana kobieta wyszła już ze szpitala. Matka i dziecko zostali poważniej ranni.
Do wypadku doszło we wtorek, po godz. 15, na skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej i Nałkowskiej.
Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że kierujący autem marki Lexus, podczas oczekiwania na zmianę świateł, najprawdopodobniej zasłabł i stracił panowanie nad pojazdem. W wyniku tego samochód rozpędził się, uderzając w sygnalizator i trójkę pieszych znajdujących się przy przejściu.
Chłopiec przebywa na intensywnej terapii
Ranne zostało 3,5-letnie dziecko oraz dwie kobiety w wieku 52 i 70 lat.
Poszkodowani przewiezieni zostali do pobliskich szpitali. W transporcie uczestniczył helikopter LPR.
- Chłopczyk przebywa obecnie na Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii Szpitala im. Kopernika. Jest w trakcie diagnostyki - informuje Katarzyna Brożek, rzecznik spółki Copernicus.
Najmniej poszkodowana kobieta jeszcze we wtorek wyszła z innego szpitala.
Kierowca był trzeźwy
Mundurowi sporządzili oględziny pojazdu i miejsca zdarzenia, zabezpieczyli ślady, zrobili szkic sytuacyjny, zdjęcia oraz rozmawiali ze świadkami.
Obecnie funkcjonariusze ustalają dokładne przyczyny i okoliczności tego wypadku. Czynności prowadzone są pod nadzorem prokuratora.
Zobacz także
Opinie wybrane
-
2024-07-03 12:46
(39)
Kierowca zasłabł, ale nowe samochody mają mnóstwo elektronicznych systemów bezpieczeństwa, między innymi wykrywających pieszego, którego kierowca mógłby nie zauważyć. Coś te systemy chyba nie działają najlepiej, skoro auto de facto bez kierowcy skosiło słup i potrąciło trzy osoby.
- 337 51
-
2024-07-04 18:22
Za dużo Hana Barbera
Jw
- 1 0
-
2024-07-03 18:06
te systemy
trzeba mieć włączone, a wiekszośc starych ludzi je wyłącza bo wie lepiej i bo im przeszkadzają...
- 20 20
-
2024-07-03 15:04
(5)
Jakby zasłabł to by ściągnął nogę z gazu przecież przy zasłabnięciu dochodzi do zwiotczenia mięśni
- 22 14
-
2024-07-03 17:34
(4)
Jechal automatem. Puscil hamulec, noga na gazie opadla i pojechal do przodu.
- 16 9
-
2024-07-03 22:43
raczej się poturlał, jeśli puścił hamulec (1)
"gaz" w automacie tak nie działa. dobrze że np. nie wrzucił wstecznego co jest możliwe jak trzymasz hamulec w "automacie", przy obecnej dedukcji, nie wahałbym się nad takim d**ilnym argumentem.
- 4 11
-
2024-07-04 09:17
automat to ty widziałeś na obrazku
- 5 2
-
2024-07-03 18:13
(1)
Zastanawiam się czy piszący takie bzdury jeździli kiedykolwiek na automacie
- 25 3
-
2024-07-03 18:20
Dokładnie. Śmiać mi się chce.
Ja tu widzę tylko jedną możliwość, że zasłabnięcie spowodowało taki wypadek - facet nie stał sobie na światłach, tylko pędził przez skrzyżowanie. Samochód musiał być już nieżle rozpędzony, gdy stracił nad nim panowanie. Żadne "wcisnięcie gazu" czy "stoczenie się" przy staniu na światłach nie spowodowałoby takich skutków.
- 35 6
-
2024-07-03 13:54
wierzysz w to tłumaczenie? (4)
ja widzę ruchliwą ulicę, śliską nawierzchnię a reszty łatwo się domyślić
- 45 5
-
2024-07-03 18:27
Brzozę też widzisz jasnowidzu?
- 7 9
-
2024-07-03 14:08
(2)
wypowiedział się ekspert od siedmiu boleści....
- 9 11
-
2024-07-03 15:43
Ile?
- 0 0
-
2024-07-03 14:46
Bo to jest znafffffca. Udaje, że zna się na wszystkim, a tak po prawdzie nic nie umie.
- 2 6
-
2024-07-03 13:42
Wypowiadają się osoby totalnie nie znające się na sprawie (5)
Powyższe systemy elektroniczne (takie jak wykrywanie pieszego) nie działają w niektórych sytuacjach. W moim samochodzie (Mazda), w przypadku kiedy radar przedni wychwyci sytuację niebepieczną i spowalnia mi samochód, a ja wcisne pedał gazu do oporu to system mi ustępuje (ponieważ to ja, jako kierowca jestem najważniejszy).
Jeżeli system w tym przypadku nie zadziałał, to kierowca na 100% miał wciśnięty pedał gazu do oporu.- 35 4
-
2024-07-03 14:06
a nie 200%?
- 4 16
-
2024-07-03 14:00
(3)
Ale wiesz, że system w Mazdzie działa tak samo, jak w Lexusie, czy tylko zgadujesz? Bo że system pełni tę samą funkcję to jedno, a zasada działania może być inna. Z tego, co udało mi się na szybko znaleźć, w Lexusach działa to tak, że komputer dostaje informacje z radaru, dodatkowo z przedniej kamery i mieli to wszystko sztuczna inteligencja. Nie
Ale wiesz, że system w Mazdzie działa tak samo, jak w Lexusie, czy tylko zgadujesz? Bo że system pełni tę samą funkcję to jedno, a zasada działania może być inna. Z tego, co udało mi się na szybko znaleźć, w Lexusach działa to tak, że komputer dostaje informacje z radaru, dodatkowo z przedniej kamery i mieli to wszystko sztuczna inteligencja. Nie znalazłem informacji o żadnych prędkościach granicznych zadziałania tego ustrojstwa, ani tego na ile ważny jest kierowca. No ale to chyba potwierdza moją tezę, że nie działa to najlepiej, skoro sztuczna inteligencja uznała, że gość idzie pełnym ogniem prosto na pieszych i to tak ma być?
- 8 22
-
2024-07-03 18:34
Ten i tamten system ma wyjątki i wykluczenia.
Sytuacja mogła być inna, ale wystarczyło, żeby radar nie zadziałał lub zwyczajnie nie wykrył pieszego. Nic nie ma 100% skuteczności. Dodatkowo deszcz i śnieg zaburzają pracę tego typu systemów.
- 2 0
-
2024-07-03 15:12
tak, sztuczna inteligencja (1)
w aucie które było projektowane 10 lat temu.
- 1 9
-
2024-07-03 15:47
2022 rok był 10 lat temu? Ale pospałem!
- 13 3
-
2024-07-03 13:42
mi przy cofaniu na trawie sie zatrzymuje jak wryty... (1)
- 14 2
-
2024-07-03 18:35
Jak mi się cofa na trawie, też staje jak wryty ;-)
- 5 0
-
2024-07-03 13:31
Te systemy zwkle działają przy predkościach 50+
A jeszcze część wyłącza się gdy dodajesz gazu
- 5 1
-
2024-07-03 13:25
Nawet w Kii są (2)
Nawet mam te systemy w zeszłorocznej Kii Ceed SW... a gdzie mi do Lexusa.
- 7 1
-
2024-07-03 13:57
Zdziwiłbyś się w 2017 na jeździe próbnej Lexusem zdziwiło mnie, (1)
że spora część systemów i udogodnień które miałem w 5 letnim Fordzie S-Max, w Lexusie nie była dostępna.
Dzisiejszy Lexus to taka odrobinę lepsza Toyota.- 10 3
-
2024-07-03 19:35
Lexus ma kilka wersji wyposażenia
Dla takiego np. NX-a różnica między najniższą (comfort), a najwyższą (omotenashi) to ponad 80 tys, więc tym najtańszym to szału nie ma...
- 1 0
-
2024-07-03 12:59
(5)
We wszystkich wersjach są te systemy?
- 11 4
-
2024-07-03 13:04
(4)
Od jakiegoś czasu, chyba od 2023 roku (ale co do daty mogę się mylić) - wszystkie auta muszą mieć automatyczne wykrywanie przeszkody i samodzielnie hamować. Przepisy unijne tego wymagają. Ten Lexus na pewno ma taki system, nawet jeślijest trochę starszy, to nie jest jakiś FIAT czy KIA.
- 15 9
-
2024-07-03 19:37
Wsiądź do nowej Kii Sorento, to się zdziwisz... Kia robi nie tylko ceedy dla firm.
- 0 0
-
2024-07-03 13:13
(2)
Sprawdziłem, nie od 2023, a od lipca 2022. Mowa oczywiście o samochodach nowych. A system nazywa się AEB. I oczywiście już znalazły się dwie osoby, które nie zgadzają się z faktami. :)
- 16 4
-
2024-07-03 18:37
Wystarczy deszcz, śnieg, pył na drodze. (1)
Ich oczami są systemy kamer i czujników. Wystarczy trochę błota tu i tam i są ślepe.
- 2 3
-
2024-07-04 08:03
oj chyba tylko czytałeś
Albo kolega opowiadał.
- 0 0
-
2024-07-03 12:59
Te systemy (5)
To często pic ja wodę. Poza tym mają je tylko najbogaciej wyposażone najnowsze auta
- 18 10
-
2024-07-03 18:39
Jak skoda, huidai itd ;-)
Twój pasek B5 niestety nie ma.
- 3 0
-
2024-07-03 14:09
bzdury
- 3 0
-
2024-07-03 13:28
Np. zwykła 4 letnia octavia
- 8 0
-
2024-07-03 13:29
(1)
To jest Lexus RX jeśli dobrze widzę. Produkowany od 2022. Ceny zaczynają się od ok. 330000 zł.
- 15 0
-
2024-07-03 18:30
no, szaraczek to ewidentnie nie był
- 5 1
-
2024-07-03 12:53
(1)
ma lexusa biede wersje
- 11 6
-
2024-07-03 13:28
Głupoty piszesz, teściu miał podstawowa wersje tzw golasa w Toyocie, np manualne lusterka. Ale systemy bezpieczeństwa wymagane przez UE miał wszystkie.
- 13 0
-
2024-07-03 13:56
(21)
Ten Pan ze względu na zdrowie powinien mieć zabrane prawo jazdy do końca życia. Mogło się zdarzyć niestety, ale powinien to być pierwszy i ostatni raz za kółkiem w jego życiu.
- 276 62
-
2024-07-03 22:23
Udaru
Możesz dostać za 2 minuty, tobie też trzeba zabrać? Pitolenie.
Mówiłem że zasłabł, to oczywiście nikt nie wierzył. Sami hejterzy- 8 4
-
2024-07-03 16:43
zawsze jak słabnę to moje auto rusza z przytupem?
- 11 5
-
2024-07-03 15:24
Autorzy takich d**ilowatych komentarzy powinni mieć dożywotniego bana na każdym forum (2)
- 21 23
-
2024-07-03 16:01
(1)
Widzę, że rodzina kierowcy Lexusa. Prawda jest taka, że ten gość nigdy w życiu już nie powinien wsiąść za kierownicę. Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów i wysoka kwota zadośćuczynienia, bo wiedział, że choruje na przewlekłą chorobę, a pomimo tego jeździł
- 29 18
-
2024-07-04 13:13
W artykule nic nie ma na temat jakiejś przewlekłej choroby.
- 0 0
-
2024-07-03 15:02
Czyli wszyscy którzy przyjęli preparat :) (4)
Najnowsze badania amerykańskich naukowców potwierdzają ogromne ryzyko skutków ubocznych przyjęcia preparatu .
- 15 25
-
2024-07-04 13:05
wcześniej zasłabnięć nie było tłuku bez wykształcenia medycznego ?
- 0 0
-
2024-07-03 15:15
(2)
Dokładnie, Elity z Davos korzystają z pilotów, którzy nie przyjęli preparatu na srovida, oni wiedzą dobrze, że taki dziabniety pilot czy kierowca to śmiertelne zagrożenie.
- 10 18
-
2024-07-03 16:34
Mało tego! Piloci muszą być weganami! (1)
Koszernymi weganami.
- 9 1
-
2024-07-03 16:37
A to znaczy, że mięso też jest naszprycowane tym gó....nem?
- 3 0
-
2024-07-03 14:54
(5)
a 40 latek to nie może dostać zawału albo zasłabnąc??
- 31 4
-
2024-07-03 15:10
(4)
Po szpry....cach na zwida każdy prędzej czy później dostaje zawału, zasłabnięcia,urwania filmu,zawieszenia się itp. dlatego elity które spotkały się w Davos chciały pilotów bez szprycy. Bo wiedziały dobrze czym się może skończyć pilotowanie samolotu,tak samo jak prowadzenie samochodu po
przyjęciu trucizny na zwida.- 14 20
-
2024-07-03 21:46
to te szczypionki, czy tak nazywasz malpeczki z zabki?
przyjeles juz dzis poczworną dawke lubelskiej?
- 6 1
-
2024-07-03 18:11
Siostro! (1)
Pacjent majaczy.
- 7 2
-
2024-07-03 18:19
Też to zauważyłem. Zdradzanie jakiejś głupiej tajemnicy na ogólnym forum? Komuś po tych dziabnięciach,,zwoje "w głowie się przepa..ły
- 1 2
-
2024-07-03 16:26
Zdradzę Ci tajemnicę. Ale nikomu nie powtarzaj.
Każdy, kto w ciągu życia wypił chociażby szklankę czystej wody też prędzej czy później "dostaje zawału, zasłabnięcia, urwania filmu, zawieszenia się itp.". Każdy kto miał kiedykolwiek kontakt z powietrzem również.
- 21 2
-
2024-07-03 14:44
Nie wiadomo jaki był stan zdrowia kierującego. Zasłabnąć może zdarzyć się każdemu, również w pełni zdrowemu człowiekowi, zatem to nie jest jeszcze powód do odbierania prawa jazdy.
- 22 9
-
2024-07-03 14:03
(2)
a jak młody zasłabnie za kierownicą to też mu powinni zabrać prawko do końca życia??......
- 33 9
-
2024-07-03 14:56
Jeśli się okaże że jest przewlekle chory i jest ryzyko że będzie miał więcej takich epizodów, to tak. Niestety ale taka osoba nie może poruszać się samochodem.
- 11 8
-
2024-07-03 14:07
DOkladnie, ale za chwile beda zabierac PJ za jazde pow 50km/h poza terenem zabudowanym, to mlodzi sie sami wyeliminuja.
- 14 5
-
2024-07-03 14:06
Co za ,,, z ciebie, nie ty mu dawales, nie ty bedziesz odbieral. Szczerze zycze. aby tobie zabrali za cokolwiek.
- 13 11
-
2024-07-03 13:03
(28)
Jedna wielka ściema. Jakie zasłabnięcie w Lexusie? te samochody mają czujniki w kierownicy badające stan kierowcy, kamery które monitorują zachowanie prowadzącego, gdy tylko wykryją anomalia komputer spowalnia samochód i sprowadza na pobocze. Może warto zbadać komputer pokładowy pojazdu? to nie Polonez to Lexus.
- 263 126
-
2024-07-04 14:31
wielkie g.....
- 0 0
-
2024-07-04 09:45
Trochę racji
Ale tylko trochę, bo Lexusy, jak wszystkie samochody są stare, nowe i nowoczesne. A ten nie wiadomo jaki był.
- 1 2
-
2024-07-03 20:06
Trudna sprawa
Czujniki stanu skupienia działają z opóźnieniem czasowym, więc jeśli zasłabł stojąc na światłach i dotknął pedału to samochód mógł ruszyć. Nie wiem jak zadziałały czujniki przed ludźmi i nie byłem świadkiem zdarzenia, ale szczerze współczuje wszystkim poszkodowanym oraz sprawcy wypadku. Nie chciałbym być na ich miejscu.
- 6 1
-
2024-07-03 15:33
Dokladnie tak jedna wielka bzdura zmyslona by koles niebył odpowiedialny i dostal co najwyzej mandacick 300zł
Auto wyposarzone w automatyczne hamowanie praktycznie zabiło ludzi To identyczny przykład jak znanych dziennikarzy i POKOLewackich polityków !!Co zostali uniewinnieni mało tego jeszce chcieli oskarżyć ofiary!
- 19 12
-
2024-07-03 15:03
Właśnie jakby jechał Polonezem, to nie byłoby problemu bo tam trzeba wrzucić bieg by ruszyć. W Lexusie noga osunęła się na pedał gazu i auto ruszyło z kopyta.
- 17 1
-
2024-07-03 14:19
Bo to jakiś stary komuch, ma plecy stąd taka legenda
- 25 10
-
2024-07-03 14:13
No (1)
i Ty pewnie wiesz jaki to model i, że był wyposażony w max systemy, prawda? Skoro tak, to byś też wiedział, że jeśli byłaby jakąkolwiek awaria komputera, to samo diagnostyka by go unieruchomiła. Ale pewnie Twoim zdaniem, w tym modelu znajdowały się wszystkie systemy, oprócz samo diagnozującego, prawda?
- 8 6
-
2024-07-04 09:19
Lexus to zwykła Toyota, ale z maksymalnym wyposażeniem
stąd może wie
- 0 1
-
2024-07-03 13:32
(9)
taa. jasne. może jeszcze wjeżdża sam do garażu i robi zakupy
- 28 9
-
2024-07-04 07:20
Do garazu moze nie ale asystenta parkowania
bocznego to testowałem w bogato wyposażonym aurisie, a produkowali go do 2018. W nowym LBX też jest asystent parkowania, nie wiem czy też dodatkowo nie ma wspomagania poprzecznego.
- 2 0
-
2024-07-03 14:05
i piwo przynosi
- 14 0
-
2024-07-03 13:39
(6)
Oj zdziwiłbyś się , zobacz filmik z tesli z poprzednich wakacji. Pani sobie spała a tesla sama jechała. Dopiero po tym filmie tesla zmieniła oprogramowanie że nie możesz puścić kierownicy. To są dzieje, to żę w Polsce są 15+ letnie passaty nie znaczy że świat stoi w miejscu.
- 9 18
-
2024-07-03 18:29
Pani nie spala tylko olewala pacana w aucie obok. Zrobila bym dokladnie to samo na jej miejscu.
- 1 1
-
2024-07-03 14:17
Bzdury (1)
opowiadasz. Normalnie w Tesli puszczasz kierownicę i, na pewno nie zamierzają tego zmieniać. Po diabła system samo prowadzenia, skoro musisz trzymać ręce na kierownicy? Zastanów się.
- 1 6
-
2024-07-03 15:15
normalnie puszczasz
na 3 sekundy
- 0 0
-
2024-07-03 13:41
Lex jest 10 lat za Tesla jeśli chodzi o oprogramowanie (2)
- 16 3
-
2024-07-03 15:17
Pewnie dlatego Lexus się nie pali jak Tesla.
- 9 1
-
2024-07-03 14:13
No, więc właśnie. Zjechał na pobocze.
- 4 0
-
2024-07-03 13:15
Weź się chłopie nie ośmieszaj :) (3)
- 28 0
-
2024-07-03 13:25
VW (2)
To już mój VW ma czujniki przeróżne i sam przed przeszkodami hamuje a jak wyczuje że kierowca zasłabł to zwalnia i wyhamowuje auto włączając przy tym awaryjne światła i wzywając pomoc. Także coś tu śmierdzi z tym zaslabnieciem
- 25 16
-
2024-07-03 14:19
Taaa.
A jest nim VW Caddy :D obiad w garażu ten golf tyż potrafi?
- 5 5
-
2024-07-03 14:14
Często słabniesz za kierownicą?
- 5 0
-
2024-07-03 13:12
(4)
Piszesz tak jakby Lexus był marką premium, a nie Toyotą na amerykański rynek. To nie Maybach, to tylko Lexus.
- 33 11
-
2024-07-04 07:23
Maybach to pic na wode. Bazował na mercedesie
S klasa. Klienci nie chcieli płacić tak dużo bo księgowi kazali wstawić panele i przyciski z Mercedesa.
- 1 0
-
2024-07-03 16:35
Czekaj, czekaj.
Skoro Lexus to Toyota na amerykański rynek to sprawdź proszę jaki samochód od 22 lat jest numerem jeden na liście aut osobowych, jaki mały pickup jest mały pickup od 19 lat z rzędu i jaki SUV jest najczęściej kupowany od 19 lat. Tak. To wszystko Toyoty. Sporo tych sukcesów jak na markę, która według Ciebie tam nie istnieje bo jest Lexus :)
- 3 4
-
2024-07-03 15:20
Maybach to Merc dla tych, co mają za dużo pieniędzy z ludzkiej krzywdy.
- 7 2
-
2024-07-03 13:59
Ty chyba w Lexusie nie siedziałeś
- 5 4
-
2024-07-03 13:07
Nie pleć trzy po trzy. Jak się na tym nie znasz .
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.