- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (141 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (240 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Znamy założenia transportowe dla Gdańska Południe
Nowa Politechniczna, Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Jabłoniowa oraz Nowa Świętokrzyska - te trasy powinny dostać najwyższy priorytet realizacyjny, aby polepszyć warunki komunikacyjne na gdańskim Południu. Takie wyniki płyną z przygotowanego projektu Strategicznego Programu Transportowego dla tej części miasta.
Dla analizy priorytetów inwestycyjnych, pod uwagę wzięto łącznie 15 dróg różnej długości i klasy. Następnie oceniono je pod kątem kilku kryteriów ("waga" konkretnego kryterium była uzgodniona przez Biuro Rozwoju Gdańska, Wydział Programów Rozwojowych oraz Zarząd Dróg i Zieleni), przy czym do oceny brano pełne warianty, tj. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, droga rowerowa, chodniki oraz, o ile jest przewidziana, dwutorowa linia tramwajowa. Bardzo wysoko oceniano też rozwiązania z tramwajami ze względu na środki UE, stąd nisko wypadły np. ulice Nowa Unruga-Nowa Zakoniczyńska.
Dlaczego jednak pominięto przy analizie warianty alternatywne, które od pewnego czasu pojawiają się w zapowiedziach dotyczących m.in. ul. Nowej Warszawskiej bez jezdni (tylko tramwaj) czy budowy ul. Nowej Jabłoniowej bez tramwaju?
- To namnożyłoby wariantów, które ciężko byłoby obliczyć i ze sobą zestawić. Etapowanie realizacji będzie określane w późniejszym okresie - podczas zlecenia koncepcji czy projektu budowlanego - wyjaśnia Tomasz Budziszewski z Zespołu Komunikacji Biura Rozwoju Gdańska.
Ze wstępnych szacunków wynika, że realizacja najbardziej priorytetowych tras pozwoli skrócić czas przejazdu (głównie korzystając z tramwaju) z Południa w kierunku Wrzeszcza, Zaspy czy Oliwy o ok. 10-15 minut względem istniejących połączeń przez Śródmieście.
Jak jednak traktować wynik, który nie odpowiada jednoznacznie na priorytet realizacji aż trzech układów drogowo-tramwajowych, które zajęły ex-aequo trzecie miejsce: Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska, Nowa Świętokrzyska?
- To jest wstęp do dalszych działań. Ta analiza wyznacza kolejność zlecania dokumentacji, ale to dopiero początek procesu inwestycji. Te drogi mają przecież różny koszt, a ich realizacja będzie też w dużej mierze zależała od pozyskanych środków z UE i możliwości budżetowych miasta - zwraca uwagę Marek Piskorski, dyrektor BRG.
Tak wybrana kolejność nie cieszy jednak mieszkańców Oruni, którzy czują się pokrzywdzeni ze względu na obniżenie priorytetu inwestycyjnego dla budowy ulic Nowej Małomiejskiej-Nowej Podmiejskiej. Te w poprzednim studium transportowym z 2011 r. były na pozycji trzeciej (po Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Jabłoniowej).
- Dlaczego ta inwestycja komunikacyjna została ujęto całościowo? Dlaczego nie wzięto pod uwagę odcinka od Traktu Św. Wojciecha do ul. Równej ? Umożliwiłoby to bezkolizyjny przejazd przez tory kolejowe, czego obecnie brakuje mieszkańcom naszej dzielnicy - pytał podczas konsultacji społecznych Strategii Transportowej Bartosz Łabuda z Zarządu Rady Dzielnicy Orunia.
Czytaj też: Spór o przejazd przez tory kolejowe na Oruni
Urzędnicy tłumaczą, że tak krótki odcinek nie ma sensu komunikacyjnego, gdyż wpada w "wąskie gardło" ul. Małomiejskiej-Podmiejskiej. Jednocześnie koszt takiej inwestycji szacowany jest aż na 100 mln zł.
- Sam wiadukt nie tworzy projektu, który będzie się "bronił" przed zasadami dofinansowania unijnego, dlatego trasa ta jest planowana w szerszym zakresie, tj. z przedłużeniem przez ul. Nową Chmielną, co tworzy logiczną całość - przekonuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
Projektowane układy komunikacyjne budzą też wątpliwości w zakresie ich oddziaływania na przestrzeń miasta.
- Czy będą brane pod uwagę rozwiązania promujące i wspierające ruch pieszy? Czy nowe ulice nie doprowadzą do podziału Południa na mniejsze części? - zastanawia się Agnieszka Jurecka, współorganizatorka warsztatów Quo Vadis Gdańsku na Ujeścisku.
- Z takich dróg jak al. Havla wyciągamy wnioski. Chcemy zmniejszyć przestrzeń pod drogi, ale jednocześnie zostawić pewną rezerwę, jeżeli okazałoby się, że trzeba je rozbudować - zapewnia Dawidowski i jednocześnie przypomina o programie wspierania ruchu pieszego poprzez remonty i budowy chodników.
Czytaj też: Przyjazne miasto musi mieć dobrą przestrzeń publiczną
Uczestnicy konsultacji pytali też o inwestycje, które od dawna mają status "planowanych" bez większych szans na realizację w najbliższym czasie.
Chodzi tu m.in. o estakady nad skrzyżowaniem Trasy W-Z z ul. Łostowicką i al. Havla . Odpowiedź urzędników: - Trzeba poczekać na otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i rozłożenie się ruchu na skrzyżowaniach w Śródmieściu (w tym Węźle Unii Europejskiej ). Jeżeli dojdzie do realizacji, to pierwszy wiadukt powinien być w stronę wylotową z Gdańska, ponieważ w przeciwną korki przesuną się na kolejne skrzyżowania w centrum miasta.
Padały też pytania o Trasę Północ-Południe (PP) - dlaczego nie jest dalej przedłużana w stronę Oruni Górnej? Dlaczego nie połączy się jej z ul. Cieszyńskiego?
- Trasa PP nie została wykreślona z planów dalszej budowy. Strategia nie oznacza, że realizujemy tylko pięć pozycji i reszta przestaje istnieć. Jej przedłużenie nie przynosi takiego skutku, jak budowa innych tras, które zostały wytypowane jako pierwsze w kolejności do realizacji - odpowiada dyrektor WPR.
Do zakończenia procesu konsultacji społecznych jeszcze jednak daleko. Uwagi do dokumentu, jak i prognozy oddziaływania na środowisko (szczegóły na stronie BRG), można składać w terminie do 21 maja w formie pisemnej na adres Biura Rozwoju Gdańska (Wały Piastowskie 24 ), ustnie do protokołu spisanego w siedzibie BRG lub drogą elektroniczną na adres gdansk-poludnie@gdansk.gda.pl (bez potrzeby opatrzenia wiadomości bezpiecznym podpisem elektronicznym).
Planuje się, że głosowanie nad uchwaleniem dokumentu nastąpi na sesji Rady Miasta w ciągu najbliższych kilku miesięcy - przypuszczalnie w czerwcu lub sierpniu br.
Dla porównania koszt wybranych inwestycji komunikacyjnych:
- Trasa W-Z od ul. Kartuskiej do ul. Otomińskiej (bez węzła z obwodnicą) - ok. 149,2 mln zł,
- Trasa Słowackiego od rejonu ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej - ok. 158,3 mln zł,
- Trasa Słowackiego od Węzła Ku Ujściu do Węzła Marynarki Polskiej (wraz z tunelem pod Martwą Wisłą) - ok. 885 mln zł,
- Trasa Sucharskiego od węzła z Obwodnicą Południową do Węzła Elbląska - ok. 168,6 mln zł,
- Trasa Sucharskiego od Węzła Wosia Budzysza do Węzła Ku Ujściu (z węzłami) - ok. 183,1 mln zł,
- Aleja Havla wraz z torowiskiem tramwajowym - ok. 110 mln zł,
- Południowa Obwodnica Gdańska - ok. 1,133 mld zł,
- Planowana Nowa Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem - ok. 1,3 - 2 mld zł
- Koszt jednego tramwaju Pesa Jazz Duo - ok. 8,6 mln zł,
- Koszt fabrycznie nowego pociągu Newag Impuls dla SKM - ok. 17,8 mln zł
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-04-17 13:47
(13)
Konieczna jest szeroka debata na temat zrownowazonego rozwoju w ramach kongresu mobilnosci aktywnej. Znowu powstaja potworne sznyty dzielace na getta tkanke miejska. Jest to sprzeczne z zasadami elementarza polityki komunikacyjnej. W miastach poruszanie sie samochodami na odleglosc mniejsza niz 10 km powinno byc zabronione. Takie odleglosci bez przeszkod mozna pokonywac pieszo lub rowerem. I wystarczy wczesniej wstac aby zdazyc do przedszkola, szkoly lub pracy.
- 17 24
-
2015-04-17 14:26
(3)
Proponuję przeprowadzić się na wieś i nie będzie tego typu problemów.
- 8 6
-
2015-04-17 15:00
ci co stwarzaja problem właśnie przeprowadzili się na wieś i codziennie korkują miasto (2)
- 8 4
-
2015-04-19 07:38
powinien być zakaz pracy w innym mieście niż jesteś zameldowany, (1)
albo podatek dwa razy wyższy dla takich delikwentów
- 0 5
-
2015-04-19 10:41
komuna się marzy niektórym
- 2 0
-
2015-04-17 22:09
elementarz ! (2)
Wrociles ...;)
- 5 0
-
2015-04-19 07:28
Ile można trzymać w psychuszce?
W końcu kolesia wypuścili
- 0 0
-
2015-04-19 02:15
jeszcze tylko Matematyk, Bezstronny i gallux
- 1 0
-
2015-04-17 22:23
na szczęście się nie podpisuję, więc mojego nicka nie ukradniesz - prowokatorze
Pomyśl jednak, że w miejscu szerokiej jak strefa ochronna pasa startowego Havla - mogła powstać droga o tej samej ilości pasów, ale zajmująca mniej miejsca. Zaoszczędzony teren mógł posłużyć gęstszej zabudowie.
- 3 0
-
2015-04-17 15:46
bezczelny troll kradnący nicki i bełkoczący nie od wczoraj (1)
miasto powinno dążyć do skłonienia chociaż części kierowców, którzy dojeżdżają do pracy na odległość mniejszą niż 7 km do tego, by rozważyli opcję roweru lub roweru elektrycznego, a nie stosować politykę opartą o założenie, że samochód jest jedynym lub głównym sposobem poruszania się po mieście.
- 3 8
-
2015-04-17 16:42
Co wy z tym rowerem kiedy w końcu zrozumiecie że rower nie jest substytutem samochodu. Jazda do pracy w taką pogodę jak dziś gdzie wieje i co chwile pada to mordega a pozatym Gdańsk ppludniowy ma dużo przewyzszen. Nie jest to komfortowe do jazdy rowerem miejskim.
- 10 4
-
2015-04-17 14:01
Ju forgot Detroit!
- 5 6
-
2015-04-17 14:01
I najlepiej wyłączyć prąd w mieście, bo to wytwór szatana.
- 13 5
-
2015-04-17 14:00
Ja wolę furmanką!
- 8 1
-
2015-04-17 21:35
Po co PKM budować do Gdyni ? Lepiej by szła na Gdańsk Południe. (4)
Druga sprawa , czy cokolwiek dołożą gminy zza Gdańska ? Skoro przybywa im ludzi i pieniędzy z podatków i nie tylko z podatków to chyba powinny coś się dokładać do dróg , ktore do nich wiodą?
- 14 4
-
2015-04-19 08:13
Tam tez mieszkaja słoiki
- 2 0
-
2015-04-18 10:05
(1)
Tory od Pruszcza przez Straszyn do Żukowa mają się w najlepsze i nie trzeba ich wcale budować. Wystarczy odbudować dworce, porobić parkingi i puścić do nich autobusy z Południa, i będzie można - trochę okrężnie - dojechać do centrum Gdańska.
- 5 0
-
2015-04-18 15:07
Tylko,ze z Pruszcza nikt nie będzie tak okrężną drogą jechał do centrum. Taka trasa mogła by mieć ewentualnie sens dla mieszkańców Straszyna, Bielkówka, Pręgowa, Kolbud, Łapina, Niestępowa - jako odpowiednik PKM dla terenów na południe od Żukowa. A i to trzeba by w Niestępowie wybudować łącznik linii kolbudziańskiej i kokoszańskiej, bo łączą się one dopiero za Żukowem. Jednak raczej nie będzie to ekonomicznie zasadne jeszce przez wiele lat, bo tamte tereny są słabiej zaludnione,niż te między Żukowem, a Chwaszczynem.
- 1 1
-
2015-04-18 08:23
Przecież do Gdynii nic nie budują
tam już są tory
- 1 1
-
2015-04-19 08:10
Nie powinno sie sprzedawac mieszkan dla wsiokow. Bo tylko złożeczą. Won do swoich wiosek. To o wam sie nalezy to płacenie podatkow dla miasta. Reszte rõbcie jako stowarzyszenia czy fundacje, burkinjedne.
- 5 9
-
2015-04-17 14:03
(2)
Brak SKM-ki na Południu to jakiś skandal. Dlaczego nie mamy pociągów?!?
- 27 11
-
2015-04-19 08:04
Bo na wies nie jezdzi transport szynowy
- 2 2
-
2015-04-17 18:39
to nie skandal
po pierwsze Południe dopiero niedawno się rozbudowało a po drugie skandalem jest to, że pozwolono tak szybko i tak dużo budować na tych peryferiach zamiast zagęszczać centrum. Kupując tam mieszkanie należało się z tym liczyć, że na dobre połączenia trzeba będzie czekać.Pełno jest jeszcze ogródków działkowych w środku miasta i tam należy budować.
- 13 6
-
2015-04-17 13:33
(36)
Wreszcie coś się dzieje w tym kierunku!
- 45 16
-
2015-04-17 13:36
(22)
Jezeli mają być dobre dojazdy od obwodnicy do centrum to nieuniknione jest rozbudowanie ul. Spacerowej do dwóch pasów.
- 6 18
-
2015-04-17 13:39
(21)
Na Spacerowej problemem nie jest ilość pasów,tylko wąskie gardła na jej końcach.
- 22 8
-
2015-04-17 15:38
W Gdańsku głównym problemem jest nadmiar samochodów (12)
i przyjęcie założenia, że rozbudowa dróg jest głównym lub jedynym sposobem rozładowywania korków, gdy tymczasem nigdzie na świecie to się nie sprawdziło: walka z korkami przez poszerzanie ulic to jak walka z otyłością i nadwagą przez popuszczanie pasa. Całe szczęście, że w Gdańsku buduje się linie tramwajowe, PKM oraz sieć dróg dla rowerów, która ciągle daleka jest od kompletności.
- 12 11
-
2015-04-17 15:49
(8)
Wczoraj moją mamę potrącił rowerzysta na przejściu dla pieszych na ścieżce rowerowej we Wrzeszczu, rowerzysta podniósł rower i pojechał dalej, mama ma złamane żebra. Rowerzyści pędzą na rowerach i myślą że wszystko im wolno.
- 22 2
-
2015-04-17 19:23
(1)
Rowerzyści zachowują się tak samo jak kierowcy samochodów. Wywodzą się z tego samego społeczeństwa 😊
- 6 1
-
2015-04-19 02:12
nie tak samo
przez to piesi się rozbestwili. Pod auto nie wejdą, bo może zabić (chociaż ostatnio było głośno o grupie Cyg... śniadych chłopaków rzucających się pod samochody, żeby wyciągnąć odszkodowania). Pod rower wskoczą - bo może zahamuje. Z rozsądnej prędkości 30km/h hamuje się dwie sekundy - można szybciej, ale z przelotem przez kierownicę i trafieniem pieszego najpierw sobą - a potem - dolatującym do nas rowerem. Ale przecież przez ścieżki można przechodzić bez rozejrzenia się, bo po nich nic nie jeździ.
- 2 1
-
2015-04-17 18:33
a mama się rozgląda, jak przechodzi? (5)
Niestety ale nieraz mi ktoś wlazł prosto pod koła. Oczywiście bez rozejrzenia się, zatrzymania, jakiejkolwiek sygnalizacji zamiarów. W odległości takiej, że do zera wyhamować nie miałem szans. Nazwij mnie tym złym, ale rozglądam się. Zwalniam i tak na dojazdach do przejść przez ścieżki - ale co mi to da, jeśli ktoś wchodzi bez zastanowienia? Pod samochód, motor, tramwaj - też się wchodzi? Jest na to taki paragraf - wtargnięcie pod nadjeżdżający pojazd.
- 4 7
-
2015-04-17 20:40
cyklo-de-bile juz wylegli (2)
A sciezki we Wrzeszczu sa wyjatkowo niebezpieczne. W wielu miejscach krzyzuja sie z trasami pieszych, duzy ruch i oczywisty w srodmiesciu lekki chaos poruszania sie uzytkownikow.
To wymaga SZCZEGOLNEJ UWAGI cyklistow.
Tymczasem obserwuje dziki ped obcislogacich na sciezkach, w stylu: Z DROGI SLEDZIE PAN ROWERZYSTA JEDZIE.
Zupelny brak szacunku dla pieszych i niezrozumienie starszych osob, ktoremaja naturalne ograniczenia w uwadze, poruszaniu sie, sprawnosci, widzeniu.....- 7 3
-
2015-04-17 22:19
uważać możemy (1)
ale czy musicie wskakiwać pod rowery? Gdy sam idę piechotą rozglądam się przy każdym przejściu przez ścieżkę. Myślisz, że jadący 30km/h (to jest rozsądna prędkość na ścieżkach) rowerzysta ma szansę wyhamować, gdy wejdziesz pięć metrów przed nim, bo nagle przypomniałeś sobie o konieczności przejścia na drugą stronę? Gdy widzę grupę ludzi stojących przez przejściem - przepuszczę ich bez wahania. Gdy mi jednak ktoś wbiegnie pod koła a nie będę miał gdzie uciec - będę minimalizował własne obrażenia.
- 2 3
-
2015-04-18 13:19
ok, wobec takiego poparcia dla ostrożnej jazdy - od dzisiaj przestaję uważać
kto mi wejdzie pod koła - szukajcie mu miejsca na Łostowicach.
- 2 1
-
2015-04-17 19:01
(1)
A czy przed przejściem dla pieszych kierujący pojazdem nie powinien zachować szczególnej ostrożności?
- 9 1
-
2015-04-17 22:14
zachowanie ostrożności to jedno
zabranie czasu na reakcję - to drugie. Szczególna ostrożność - oczy dookoła głowy i ręce gotowe zacisnąć hamulec. Jazda 5km/h nie jest szczególną ostrożnością.
- 3 3
-
2015-04-17 15:58
(1)
Idąc tym tropem, powinno się zakazać sprzedawania aut, bo to jest przyczyną korków.
- 6 3
-
2015-04-17 17:59
Pomijając oczywistą durnowatość tego pomysłu... A nie jest?
- 5 0
-
2015-04-17 15:50
Głupie porównanie.
- 4 1
-
2015-04-17 13:55
(7)
Mi się wydaje, że zawalidrogi, które jadą 30 km/h i tamują ruch.
- 10 10
-
2015-04-17 14:00
(6)
Masz rację.
Wydaje ci się.
To jakieś wyścigi do świateł na końcu?
Jak pojedziesz dwa razy szybciej,to po prostu dwa razy dłużej poczekasz.- 18 4
-
2015-04-17 14:04
(5)
Ten kto ma czas i dojedzie wolniej poczeka dłużej, a ten kto dojedzie przed nim szybciej krócej proste.
- 5 4
-
2015-04-17 14:08
(4)
Taaak, jak ja uwielbiam doganiać takich strusiów-pędziwiatrów na najbliższym skrzyżowaniu...
- 10 3
-
2015-04-17 14:12
(3)
Jakoś jak tam jadę w nocy, to nikt mnie potem na skrzyżownniu nie dogania.
- 4 1
-
2015-04-17 14:17
(2)
W nocy jedziesz 30 km/h?
- 2 3
-
2015-04-17 14:20
(1)
Są tacy co jeżdzą
- 3 0
-
2015-04-17 14:22
Nie wiem,co na to odpowiedzieć. W końcu są i tacy,co się do amorów przebierają za zwierzątka. Jednak jest ich niewielu.
- 3 0
-
2015-04-17 13:34
(12)
Gdańsk przez ostatnie lata bardzo dobrze rozbudowuje drogi, w Gdyni zastój.
- 38 9
-
2015-04-17 13:37
a podobno ostatnio w małopolsce cygana pobili (1)
- 6 7
-
2015-04-17 20:29
w oryginale
to w Ameryce i murzynow ;)
- 0 0
-
2015-04-17 13:36
(9)
a jakiś przykład?
- 4 14
-
2015-04-17 13:38
(7)
Trasa Słowackiego, tunel pod Martwą Wisłą, rozbudowa węzła Karczemki i Armii Krajowej, budowa południowej obwodnicy Gdańska i drogi, które są wymienione w tym artykule.
- 20 6
-
2015-04-17 13:46
(4)
Daj spokój, Słowackiego, ta trasa została powinna być zrobiona co najmniej 15 lat temu... w Gdyni poważne inwestycje infrastrukturalne (trasa Kwiatkowskiego, węzeł wzgórze czy odcinek leśny do Chwarzna) już się zakończyły (został remont trasy przez Witomino) i w Gdańsku będzie podobnie za 3-5 lat.
- 3 28
-
2015-04-17 13:48
(3)
hehe w Gdyni estakada też powinna być zrobiona co najmniej 20 lat temu.
Poszerzenie Hutniczej albo tunel pod torami w niepotrzebne?- 19 1
-
2015-04-17 14:54
(1)
A potrzebne??
- 1 6
-
2015-04-17 14:59
Żeby rozładować korki tak
- 6 1
-
2015-04-17 13:52
W Gdyni nic nie potrzeba, mieszkańcy są zadowoleni :D
- 24 1
-
2015-04-17 13:49
No i nadal nie napisałeś, że w Gdynie tylko lotnisko nieudane (1)
- 3 4
-
2015-04-17 13:54
Fajna jest droga dojazdowa do lotniska w Gdyni - dziurawa i zakorkowana ul. Kwiatkowskiego, dobrze że to nie wypaliło, bo najpierw trzeba pomyśleć o dojeździe, a potem budować osiedla i lotniska.
- 12 1
-
2015-04-17 13:39
No właśnie nie ma przykładów...
- 4 5
-
2015-04-19 00:43
sloiki z kowali
najgorsze sa sloiki co kupily tanie "apartamenty" z kowali a teraz dojezdzaja do pracy w Gdansku.
- 8 9
-
2015-04-17 15:10
Oruniacy dziękują miastu za Nową Małomiejską (2)
W zanadrzu coś wymyślimy aby miasto dostało odwet, jeszcze będziecie mieli powód do wstydu!
- 11 8
-
2015-04-17 22:28
sama wasza obecność w mieście jest wstydem (1)
- 5 3
-
2015-04-18 21:21
Chętnie się odłączymy od takich Wieśniaków ja Ty!
Orunia to najlepsza Dzielnica Gdańska!- 2 0
-
2015-04-18 15:29
tylko plany od 10 lat!!!
Nasze władze dają zgody na coraz więcej domów na południu a sami plany rozbudowy dróg od 10 lat pokazują! Pozwolili na inter marche na świętokrzyskiej teraz kawałek dalej następna jakaś biedronka a już teraz tam wszystko stoi. Dramat ! A oni ciągle gadają i planują. zawsze przed wyborami jakimiś a potem cisza.Mają ludzi z południa za baranów po prostu. tfu!
- 5 3
-
2015-04-18 07:01
uklad drogowy (1)
najwazniejsze sprawy to : doprowadzenie do przejezdnosci ul. Guderskiego - tu nalezy zbudowac most nad potokiem Kozackim i ok . 300 m ulicy, dalej od ul. Guderkiego zbudowac ulice w kierunku ul. Jabloniowej przez osiedle budowane przez jednego z deweloperow, zbudowac wezel Szadolki, przystapic do budowy nazywanej nowa Jabloniowa, zbudowac most na al. armii Krajowej nad ul. lostowicką i Havla.
- 3 3
-
2015-04-18 15:22
WIADUKT, a nie "most".
- 0 0
-
2015-04-17 13:44
Estakada WZ (3)
Nie rozumiem dlaczego nie uznajemy za priorytet estakady nawet wyjazdowej nad Łostowicka na trasie WZ? Przecież wąskim gardłem jest przejazd Łostowicka w kierunku dzielnic południa.
- 72 14
-
2015-04-18 14:21
Obywatel
Poszła w zapomnienie, a miał tam być ogromny węzeł.
- 1 0
-
2015-04-17 14:14
(1)
Widać,żeś młody, nie pamiętasz czasów,gdy jednojezdniowa Łostowicka była wąskim gardłem.
- 20 5
-
2015-04-17 16:42
jak armi krajowej konczyla sie na lostowickiej, jeszcze nie bylo tylu blokow dookola a jaki koszmar sie tam odbywal
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.