- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (67 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (105 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (199 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Zwężona obwodnica na Węźle Karczemki
W środę drogowcy niemal na cały dzień zwężą Obwodnicę Trójmiasta w obu kierunkach na wysokości Węzła Karczemki.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informują, że z uwagi na montaż elementów przęsła wiaduktu w ciągu ul. Kartuskiej na węźle Karczemki nad ranem 15 grudnia br. jezdnie Obwodnicy Trójmiasta zostały zwężone do jednego pasa ruchu w każdym kierunku.
Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała ok. 24 godzin.
Miejsca
Opinie (44) 2 zablokowane
-
2010-12-17 19:55
czy można
czy można oświetlić rondo karczemki po zmroku jest niebespiecznie dla pieszego a sporo osób z osiedla matek z dziećmi idą do hipermarketu a i dla kierowców było by wygodniej a dla wszystkich napewno bezpieczniej
- 0 0
-
2010-12-17 12:39
ja o tym niewiedzialem !!!
ja o tym niewiedzialem i o 6 rano jechalem 1km/h wsciekly po kilku telefonach do znajomych kierowcow juz sie dowiedzialem zaje*** niespodzianka ehh
- 0 0
-
2010-12-15 09:35
co za nowość? korki są codziennie, w miastach wg prof. Suchorzewskiego będą codziennie (5)
bez względu na skalę inwestycji drogowych.
miasta kładące nacisk na komunikację publiczną (szynową), strefy piesze i pieszo-rowerowe w centrum oraz komunikację rowerową mogą przetrwać i się rozwijać
w miastach "samochodowych" jest i będzie coraz gorzej
czy jest wyjście z tego koszmaru?
Popatrzcie jak to się robi w Ameryce (Północna naśladuje Południową - hahaha)
www.streetfilms.org- 3 12
-
2010-12-15 09:42
Bzdury (4)
Proponuję wycieczkę do Indii. Tam można się przekonać co znaczy rozwój bez inwestycji drogowych. Wybacz, ale jeśli miałbym wybierać 100 razy wolę Los Angeles niż Bombaj.
- 2 2
-
2010-12-15 22:47
San Francisco wybiera Kopenhagę, a nie Bombaj (3)
Bombaj i Sajgon to już często u nas jest
Ciekawe, jakbyś ocenił władze miasta, które zbudowałyby sześciopasmową drogę szybkiego ruchu przez środek miasta opowiadając, że to udrożni jego system komunikacyjny
a codziennie byś na niej zakwitał w korku
tak właśnie zrobiły władze Moskwy, a nie Bombaju- 1 1
-
2010-12-16 00:32
Licealista teoretyk (2)
San Francisco można powiedzieć, że znam lepiej od Warszawy. Więc nie pisz mi tu takich bzdur.
- 0 1
-
2010-12-16 11:34
Mimo szerokich dróg Warszawa jest zakorkowana jak mało które miasto (1)
w SF nie byłem jeszcze, ale byłem w wielu miastach, gdzie z korkami skutecznie się walczy nie poszerzając dróg, a nawet je zwężając.
W SF po trzęsieniu ziemi rozebrano estakadę szybkiego ruchu zbudowaną w latach 50-tych i mieszkańcy odetchnęli.
Los Angeles ma niskie miejsce w rankingach jakości życia, przoduje za to w zużyciu energii na mieszkańca (przez marnotrawne spalanie paliw w korkach na wielopoziomowych drogach szybkiego ruchu).
Nie byłem tam, ale w wielu innych miejscach USA traciłem czas w korkach na drogach "szybkiego" ruchu w centrum.
Nie pisz o bzdurach tylko przedstawiaj argumenty.
Aby rozpoznać temat, wystarczy skorzystać z internetu, ale jak nie akceptujesz oczywistości, to Twój problem- 1 0
-
2010-12-16 21:39
Ja tam byłem długo nie potrzebuję Internetu by 'rozpoznać temat'
Te korki nie są takie straszne. Na ogół średnia prędkość wychodziła mi 30 km/h. Ale te korki są przez godzin-dwie w ciągu doby. Poza tym się jedzie stówą i nawet odległość 50 km nie jest problemem czasowym. Wszystko od drzwi do drzwi. Nie ma konkurencji z innymi środkami komunikacji.
Chcesz porównywać jakość życia w LA to porównuj z podobnymi aglomeracjami Bombajem, Seulem, Tokio, Meksykiem lub Nowym Jorkiem.
Jeśli idzie o SF to przez środek miasta przebiega autostrada US-101, która przechodzi w I-80 przez Bay Bridge do Oakland, Berkley, itd. 10 pasów ruchu, po 5 w każdą stronę na dwupiętrowej estakadzie dojazdowej.
A ta odnoga, którą zburzyli to zarzucony projekt, więc nie wiem na czym miał polegać ten oddech. W dodatku SF to tylko mniej niż 10% aglomeracji. I warto spojrzeć na mapę ile tam jest autostrad. Amerykańska aglomeracja jak każda inna.- 0 0
-
2010-12-16 15:44
Czy już zdjeli blokadę?
- 0 0
-
2010-12-15 23:16
podobno jutro ( 16.12 ) o 4 rano otwieraja do 2 pasow...
- 0 0
-
2010-12-15 22:16
Tablice informacyjne o aktualnej sytuacji na obwodnicy?
Czy jest szansa, że kiedyś doczekamy tablic informacyjnych na drogach dojazdowych do obwodnicy? Koszt takiej inwestycji nie jest chyba przerażający, a korzyści dla kierowców wydają się znaczne. Dużo łatwiej byłoby zaplanować trasę, gdyby na drodze dojazdowej podana była informacja o zwężeniu jezdni, wypadku, zepsutym TIR-rze, etc.
- 3 0
-
2010-12-15 10:51
Wszystko na drogowców, żal.. (2)
a to, że nieudacznik jeden z drugim musi się zatrzymać jak widzi zwężenie na obwodnicy bo panika go ogarnia to już nieistotne ?? Wystarczy, że coś stoi zepsute na prawym pasie i już histerycy tworzą 5 kilometrowy korek i nie potrzeba do tego zwężeń ani śniegu :/
Albo przetacza się 5km/h bo jeszcze nie zapanuje nad samochodem i zginie, jak nie potrafi jeździć to niech tramwajem jedzie :/
Żałosne to wszystko, to narzekanie, bo sami te korki powodujecie jeżdżąc jak barany i wszystko wina wszystkich tylko nie wasza, ŻAL...- 16 12
-
2010-12-15 20:20
(1)
Zgadzam się z Tobą kolego , dzisiaj na obwodnicy widziałem kobietę jadącą fiatem siena kurczowo trzymającą kierownicę i z głową w przedniej szybie. Jechała tak sobie 60km na godzinę ( oba pasy były czarne ) za nią tworzył się powoli korek w końcu jeden kierowca samochodu ciężarowego nie wytrzymał i ją wyprzedził , niestety miał pecha bo parę aut wstecz jechał radiowóz i pewnie skończyło się mandatem bo na obwodowej jest zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe. A tych co się boję jechać albo jadą bardzo wolno to nikt nie zatrzyma.
Boicie się jechać więcej niż 80 km na godzinę to proszę jeździjcie przez miasto.- 1 2
-
2010-12-15 21:13
Dajcie spokój, każdy musi nabrać doświadczenia w jeżdżeniu samochodem, a szczególnie zimą. Fakt, samo ruszanie w śniegu zawsze można poćwiczyć na parkingu przed jakimś marketem, ale często jest tak, że życie wymusza na nas, abyśmy i w najgorszą pogodę jechali samochodem. Także trochę wyrozumiałości i szacunku dla tych, którzy jeżdżą nawet przesadnie ostrożnie.
- 1 0
-
2010-12-15 08:03
Znowu ktoś bez wyobraźni? (13)
Jak małą trzeba mieć wyobraźnię by nie przewidzieć skutków tego zwężenia.
Nie można było tego zrobić w niedzielę lub w 3 kolejne nocki po 8 godzin?- 40 36
-
2010-12-15 20:18
łapów.czka
pytanie powinno być inne - ile to kosztuje, żeby dostać zezwolenie na takie roboty w środku tygodnia....
ach... czy normalny człowiek zawsze będzie śmieciem w tym kraju...- 1 0
-
2010-12-15 08:46
(7)
budują to źle, nie budują to też źle, co za ludzie w tej Polsce.... wyjedź se na Anglii albo do szkopów, tam masz już wszystko pobudowane
A tak na marginesie zastanów się zanim coś napiszesz na temat technologi wykonywania obiektów budowlanych, przeczytaj pare książek i będziesz wiedział co kiedy można robić, kiedy przerywać prace a co wymaga ciągłej pracy i kontroli.
Poza tym firma ma swoj harmonogram i jak by miała czekać do weekendu to pewnie każdego dnia traci ileś tam tyś. zł, wiec ludzie troche pokory, bo przynajmniej coś się zaczęło dziać w Polsce od paru lat i wszystko idzie w dobrą stronę, nie narzekać tylko się cieszyć- 30 18
-
2010-12-15 09:33
Budować, ale z głową (4)
Wiesz wystarczy wyjechać z tego zaścianka by się dowiedzieć, że jednak można inaczej.
Każdy remont czy przebudowa powinien zawierać analizę ruchu drogowego w czasie przebudowy i plan minimalizacji negatywnych skutków powinien być uwzględniony już na etapie projektu. Wtedy jest gwarancja, że nikt nie powie 'niedasię'.- 16 8
-
2010-12-15 09:48
(3)
ok, ale moze to jest ten etap prac że poprostu nie da się tego podzielić na 3x8h tylko wymaga to ciągłej pracy 24h i wtedy taka sytuacja jest nie nieunikniona. Nie wiadomo co oni tam bedą montować więc po co się spinać niepotrzebnie
- 10 4
-
2010-12-15 10:10
W niedzielę też 'niedasię' (2)
Jeśli się nie da podzielić to czy również 'niedasię' w tego robić w niedzielę?
Dzisiaj korek jest do węzła Kowale, około 5 km, co najmniej dododatko pół godziny stania. Skutki dość wymierne i kilka rzędów wielkości większe niż ewentualna praca kilkunastu osób w niedzięlę.- 9 5
-
2010-12-15 13:24
(1)
To postoisz 30 min dłużej. Zbawi Cię? A jeśli nie możesz czekać, to wyjedź 30 min wcześniej. Marudy, malkontenci, tak źle, tak niedobrze. Jakby w niedzielę budowali też byś pisał, że w niedzielę na wycieczkę jechałeś i musiałeś stać.
- 6 9
-
2010-12-15 13:49
Chętnie wyjadę tylko niech poinformują kierowców łaskawie dzień wcześniej o zamknięciu pasa ruchu korek byłby na pewno mniejszy
- 1 0
-
2010-12-15 11:50
ooo, zakuty politechniczny łeb?
wszyscy macie założonego przez polibudę raka na mózgu. Raka postaci: NIE DA SIĘ
- 1 2
-
2010-12-15 10:46
nie remont i korek jest problemem
Problemem jest brak informacji, ani w radio, ani w prasie, ani w necie, ba, nawet przejeżdżając wczoraj przez Karczemki nie widziałem tam żadnej informacji o zwężeniu. W nocy budowlańcy postawiły znaki i mamy sobie radzić. Heloł, mamy XXi wiek, społeczeństwo informacyjne, tak trudno wysłać parę maili do mediów z odpowiednim wyprzedzeniem?
- 11 1
-
2010-12-15 13:16
polska - lud ogłupiały wiecznie niezadowolony
widocznie nie można było skoro nie zrobili
- 2 6
-
2010-12-15 09:19
sluchaj (2)
żeby robić nocki czy sobotę-niedziele trzeba dać zarobić pracownikom a myślisz ze inwestor da???? w pysk umowy SA robione aby najtaniej taka jest specyfikacja do póki w PL nie będzie godziwych zarobków będziemy się brandzlować remontami wieczność.
- 5 2
-
2010-12-15 09:38
To niech dadzą (1)
Dodatek za pracę nocną to ułamek promila kosztów przebudowy. Również jest to ułamek promila kosztów jakie generuje 5 km korek i wydłużenie czasu przejazdu o ponad pół godziny. Czyli uwzględniając natężenie ruchu jakieś 10 tys godzin spędzone w korku przez samych tylko kierowców i kilka tysiący litrów paliwa zużyte na podgrzanie atmosfery).
- 5 0
-
2010-12-15 12:18
tych kosztów nie ponosi inwestor...
- 2 0
-
2010-12-15 08:05
Heh, trochę spóźniona wiadomość (3)
Wcześniej o zwężeniu już powiedział nam Autopilot, chociaż dobrze wiedzieć z jakiego powodu ludzie znowu stracą kilka godzin w drodze do pracy.
- 20 1
-
2010-12-15 09:30
kto straci, ten straci (2)
jak ktoś się zbudował lub zamieszkał z dala od komunikacji szynowej i ma także położone miejsce pracy, to traci codziennie więcej niż mu się wydaje, bez względu na skalę robót drogowych.
swoją drogą informacja powinna być podawana z większym wyprzedzeniem- 5 1
-
2010-12-15 10:00
(1)
A gdzie w mieście jest dostęp do komunikacji szynowej?
Wąski pas wzdłuż skmki i praktycznie dublujących ją tramwajów, plus Nowy Port i Chełm. Coś pominęłam?- 4 1
-
2010-12-15 17:24
Kloszardzi mają miejsce pracy i zamieszkania blisko komunikacji szynowej.
sm to pewnie jeden z nich - wyśmiewa tu wszystkich mieszkających na osiedlach w Gdańsku Południe.
- 0 0
-
2010-12-15 15:34
Dziękuję!
Korki w Trójmieście mniejsze.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.