• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

iTaxi nie zwalnia tempa i przejmuje kolejną korporację

mJ
28 sierpnia 2023, godz. 10:00 
Opinie (100)
iTaxi przejęło kolejną korporację. iTaxi przejęło kolejną korporację.

W ostatnich miesiącach iTaxi wchłonęło cztery korporacje taksówkarskie. Właśnie doszło do kolejnego, piątego już przejęcia. Tym razem przyszła kolej na Stowarzyszenie Dajan Taxi.





Ile razy w miesiącu zamawiasz taksówkę?

Przypomnijmy, że iTaxi istnieje od 2012 r., a swoją działalność prowadzi w blisko 100 lokalizacjach w Polsce. Na naszym, trójmiejskim rynku korporacja nie zaistniała na dłużej. Firmie nie udawało się zatrzymać kierowców, którzy decydowali się na przejścia do bardziej popularnych przewoźników (Uber, Bolt i Free Now).

iTaxi nie daje za wygraną i po raz drugi, już ze zdecydowanie większym rozmachem, próbuje zawojować trójmiejski rynek. Właśnie przejęło piątą korporację.

W ostatnich miesiącach iTaxi wchłonęło jedną z najstarszych korporacji działających w Gdańsku - Komfort Taxi, a następnie jedną z największych - AS Taxi. Trzecim przejęciem było City Drivers, a czwartym - Flash Taxi.

iTaxi przejęło kolejną korporację taksówkarską iTaxi przejęło kolejną korporację taksówkarską
Kolejna trójmiejska korporacja taksówkarska wchłonięta przez iTaxi Kolejna trójmiejska korporacja taksówkarska wchłonięta przez iTaxi

Teraz przyszła kolej na Stowarzyszenie Dajan Taxi. To firma, która na polskim rynku działa od 1992 r.

Wraz z początkiem września iTaxi rozpocznie strategiczną współpracę z kolejną firmą realizującą licencjonowane przejazdy na terenie Gdańska - Stowarzyszeniem Dajan Taxi. W ten sposób umacnia pozycję lidera, posiadającego największą flotę aut i kierowców w regionie - informują przedstawiciele iTaxi.

Ranking trójmiejskich korporacji taksówkarskich



iTaxi konsekwentnie dąży do konsolidacji rynku taksówkarskiego w Polsce.

Wierzymy, że ta koncepcja przyniesie korzyści wszystkim zainteresowanym stronom: pasażerom poszukującym sprawdzonych i bezpiecznych form transportu, współpracującym w ramach połączonych flot taksówkarzom i nam, jako iTaxi. Po raz kolejny dziękujemy firmom, ich kierowcom oraz korzystającym z ich usług pasażerom, za zaufanie, jakim nas obdarzyli - wyjaśnia Andrzej Padziński, dyrektor ds. rozwoju biznesu iTaxi.
Kolejne przejęcie oznacza jeszcze większą flotę licencjonowanych taksówek na terenie Trójmiasta. I jak tłumaczą przedstawiciele iTaxi, wpłynie to na skróocony czas oczekiwania na przyjazd, ale i komfort. Sami podróżni mają możliwość zamawiania kursów przez infolinię oraz aplikację mobilną iTaxi, a także dzięki usłudze ceny gwarantowanej (poznanie ceny kursu przed przejazdem).
mJ

Miejsca

Opinie (100) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (15)

    W latach 90 jeździłem tylko Milano taxi. Zbierałem pieczątki bodajże i odbierałem pizze w Lapascie na Szerokiej. Pamiętam, że za kurs z Śródmieścia na Chełm płaciłem tyle co za paczkę malborasow. Dziś za 19 zł taksówka chyba nie pojedzie? Paliwo kosztowało jakoś 1,60 za ropę. Taniocha była w jeżdżeniu. No i był też Dajan. Neptun. Oba hallo. No i mase niezrzeszonych na postoju pod gildia. Fajne czasy.

    • 151 10

    • (9)

      Złotówa w korpo nie pojedzie ale ta sama osoba przez ubera już zaakceptuje stawkę poniżej 19

      • 20 10

      • (5)

        skoro uber ma kierowcow ktorzy nie placa takich samych podatkow jakie ma placic taksowkarz to bierze kurs za 19

        • 27 9

        • Dobre.

          Taksówkarz płaci kompletne grosze i jeszcze śmie wytykać podatki innym :D

          • 12 16

        • jakie podatki (2)

          płaci taksówkarz?

          • 8 6

          • (1)

            To zależy kto jak się rozlicza. Większość rozlicza się na podstawi karty podatkowej (nowi już nie mogą), za to płacą pełny ZUS (najniższy). To jest ok. 2000 zł. Kierowcy zza wschodniej granicy tego nie płacą.

            • 1 2

            • Ale dostaja za to doplaty do wszystkiego

              Zeby bylo sprawiedliwie. Niedlugo wybory.

              • 0 0

        • HAHA! od jakiegos czasu moim nowym hobby stalo sie wpisywanie numerow bocznych w rejestr taxowek gdzie wyskakuje nip i status dzialalnosci na ktorej jezdzi dany samochod, co trzeci beret ktory stęka na ubery lata na zawieszonej dzialalnosci xD

          • 11 6

      • (1)

        Wolę iść pieszo niż płacić kierowcy ze wschodu.

        • 19 16

        • To idź

          • 5 2

      • Wolę zapłacić więcej i jechać z kims,kto ma prawo jazdy:)

        • 26 1

    • Paliwo...

      " Dziś za 19 zł taksówka chyba nie pojedzie? Paliwo kosztowało jakoś 1,60 za ropę "

      No to chyba znalazłes odpowiedź.

      • 22 1

    • A ja bylem

      Taksiarzem w milano w tamtych czasach dobre czasy z kulturą pracy

      • 12 1

    • (2)

      W tamtym czasie Marlboro kosztowały 5,20. Raczej śmiem wątpić w cenę przejazdu za paczkę fajek.

      • 6 3

      • Kurs na telefon spod obecnego forum na Dragana kosztował chyba 8 zł Wtedy.

        • 8 1

      • Kurs z Rajskiej na Orunię (Smoleńska) w styczniu 1995 r. kosztował 5 zł.

        U niezrzeszonego taksówkarza z postoju. Pamiętam, bo zapłaciłem mu pierwszą otrzymaną po denominacji monetą.

        • 2 0

  • (2)

    "iTaxi konsekwentnie dąży do konsolidacji rynku"

    monopolizacji

    "ta koncepcja przyniesie korzyści wszystkim"

    tak, tak, po to się robi monopol, żeby klienci mieli taniej.

    • 79 2

    • Widać to po orlenie w cenach paliwa, prądu i gazu dla naszego dobra.

      *naszego - czytaj partyjnego.

      • 12 1

    • Monopol

      Zgadzam się, przed chwilą sprawdziłem 3 aplikacje, dla porównania. W tej o której jest artykuł musiałbym zapłacić prawie 70 pln, a w pozostałych dwóch prawie 40 pln za przejazd, więc różnica jest znaczna. Zostaną monopolistą i narzucą ceny.

      • 2 0

  • (5)

    Praktycznie nigdy nie korzystam z dupera/bolca(przewozowy szemrany HIV), ale uwazam, że UOKiK powinien się bacznie przyjrzeć budowie monopolisty na legalnym rynku taxi przez korporacje iTaxi...

    • 57 9

    • (3)

      Nie korzystam z korpo, tylko aplikacje

      • 6 10

      • Dla 20 letniego gołokostka, z ręką przyklejona do smartfona to ok.

        • 11 4

      • Tylko FreeNow

        • 2 1

      • Tez tak bym robil gdyby w jakiejs jezdzili polacy

        A nie sama dzicz zza buga.

        • 0 0

    • monopolista?

      Solorz na pewno wie co wolno, dużo posiada i nadal mało. Ale dlaczego założyciele As-a i Komfortu jako pierwsi zdecydowali się sprzedać, szkoda

      • 4 0

  • Korporacyjna monopolizacja (1)

    wynik będzie tylko jeden: drożej I gorzej.

    • 90 4

    • niekoniecznie ;P

      ale to może się odbić na kierowcach, bo do jakiej konkurencji może przejść i na jakich stawkach ? ;P

      • 7 0

  • rośnie niebezpieczny monopol

    • 35 0

  • A kim są kierowcy iTaxi? Również przybysze zza Buga? (4)

    • 34 6

    • Polacy (2)

      Kierowcami są kierowcy z zakupionych korporacji = czyli Polacy.

      • 5 6

      • Obyś się nie zdziwił. Właściciele korporacji będą cięli koszty pracy. (1)

        Ktoś z Gruzji nie będzie chciał tyle samo za tę samą pracę, niż ktoś z Polski. Takie są prawa biznesu. Koszty misiu, koszty!

        • 8 0

        • A to dokładnie to co Polacy robią w Europie wśród kierowców ciężarówek

          albo przewozy osobowe w Hiszpanii leasing w Polsce na auto a tam szarpie na lewka w euro

          • 4 2

    • Drivers to co drugi ze wschodu.

      • 8 3

  • (7)

    ja zawsze kulturalnie się pytam kierowcy, jakiej jest narodowości i jakie ma miejsce urodzenia. Jeśli nie jest z Gdańska - dziękuję uprzejmie i szukam dalej.

    • 38 38

    • tak tak

      widocznie masz nadmiar wolnego czasu, zazdroszczę

      • 19 5

    • (3)

      Wiesz że takie podejście jest złamaniem ustawy o ochronie danych osobowych i prawa wynikającego z konstytucji?

      • 5 4

      • a wiesz, że mamy wolny rynek i wybór m.in usług (2)

        Jeśli człowiek ma czas i ochotę, to niech sobie czeka nawet cały dzień, aż przyjedzie kierowca, który spełnia jego oczekiwania - ale ma do tego prawo ;P

        • 10 0

        • (1)

          Jeśli jedynymi kryteriami wyboru są narodowość i miejsce urodzenia to jest to dyskryminacja na tle narodowości i pochodzenia, która jest zakazana. Wystarczy że taki taksówkarz wezwie policję i możesz wypłacać mu odszkodowanie i/lub iść do więzienia.

          • 5 11

          • to nie jest dyskryminacja

            Dyskryminacja jest jak innych do tego namawiasz

            • 0 1

    • Jako kierowca taksówki mogę powiedzieć, że zwykłe taksówki zachowują się bardziej chamsko. to, co było, już nie będzie - zmień lub odejdź

      • 1 3

    • to chyba 3 dni

      na taryfę czekasz za kazdym razem. A tym co nie spełniają kryteriów za dojazd płacisz czy tylko z postojów korzystasz?

      • 1 0

  • a bus shuttle co 15min z lotniska do wrzeszcza to kiedy bedzie? (1)

    zajmijcie sie miastem gdzie ida NASZE podatki sa wy.e w kosmos.

    • 20 5

    • po co skoro sa taksówki autobusy i PKM? jest na co wydać pieniądze a nie żeby jaśnie panu .... wozić .

      • 4 3

  • Neptun (6)

    Za jakiś czas itaxi wjdzie na postój przy lotnisku i wykończy neptuna.

    • 19 5

    • Nie ma takiej opcji, ba niema taboru premium. (5)

      • 3 2

      • Flota aut (4)

        Niestety jeżeli by się zdarzyło ze jakakolwiek firma przewozowa itp wygra przetarg na wyłączność obsługi pasażerów lotniska (jedyny postój taxi) to 50% kierowców neptun taxi przejdzie do firmy obsługującej lotnisko

        • 3 3

        • Ja powtórzę jeszcze raz, nie ma w Gdańsku firmy, z średnią wieku aut 5 do 10 lat, więc nikt Neptunowi nie podskoczy. (3)

          Chodzi o auta średniej klasy z taksówkarzami za kierownicą.

          • 8 0

          • A s klasa i gold to co id...? (2)

            • 0 0

            • A ich cennik, może to też jest istotne.

              • 0 0

            • S klasa, widział ktoś Yeti Gołda to już chyba nie ma

              • 0 0

  • Za tworzenie monopolu Neptun po wielu latach spędzonych w sądzie, już zapłacił karę za tworzenie monopolu na rynku. (4)

    Ale jak widać takich jak Orlen, czy iTaxi to nie dotyczy. Najlepiej bombardować swoich, obcy kapitał nie ruszać, bo jeszcze zacznie śmierdzieć.

    • 41 3

    • Neptun aplacil karę za zmowe cenową z hallo i superhallo a nie za monopol (1)

      • 4 2

      • Tak, szkoła się kłania, to właśnie nazywa się monopolizacja rynku.

        • 1 1

    • ty porównujesz koncern energetyczny grawantujący bezpieczeństwo kraju do kompanii dupowozów? (1)

      • 2 6

      • Przepraszam, a jaka różnica. Napisze łagodnie, jeszcze większa niekontrolowana przewałka kasy.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane