• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Astra II 2.2 16v Elegance

6 listopada 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Co prawda mówi się, że od przybytku głowa nie boli, ale... Opel niedawno odmłodził gamę swoich jednostek napędowch i dotknęło to również Astrę II. Dotychczas najmocniejsza wersja napędzana była benzynową dwulitrówką osiągającą moc 136 KM. To sporo jak na tej klasy auto, ale okazało się, że można jeszcze więcej.

Wysłużony już silnik 2,0 zastąpiła nowoczesna jednostka o pojemności 2,2 l i mocy 147 KM. To już naprawdę dużo. Bezsprzecznie w tej wersji jest to najszybsza cywilna Astra jaką można spotkać na naszych drogach. (Jest co prawda jeszcze wersja OPC, ale to limitowany rarytas i występuje wyłącznie jako hatchback). Powstaje tylko pytanie, kto będzie zainteresowany kompaktowym autem, za które na wstępie trzeba zapłacić 78 750 zł? Przekraczając 70 tysięcy mamy już do wyboru kilka większych pojazdów, choćby pozostając w Oplu, stać nas już na minivana Zafirę czy reprezentacyjną Vectrę. Co zatem powinno skłonić ewentualnego nabywcę do kupienia znacznie skromniejszego samochodu? Wychodzi na to, że przede wszystkim osiągi.

147 KM i 208 Nm momentu obrotowego są w stanie pchnąć tę Astrę do 100 km/h w 8,8 sek. Maksymalna prędkość według producenta to 214 km/h, zatem nawet mając bardzo mało czasu można zdążyć (oczywiście nie na naszych drogach). Poza tym przy rezultatach godnych sportowego modelu mamy do dyspozycji dyskretnego sedana z pokaźnym bagażnikiem i pięcioma pełnowartościowymi miejscami. To z jednej strony zaleta a z drugiej wada. Przeznaczenie takiego auta narzuca pewien poziom komfortu jaki trzeba zapewnić podróżnym. Głównie dotyczy to zawieszenia, zatem lepiej nie sprawdzać jego możliwości w szybkiej jeździe krętymi szlakami. Lekko pracujące wspomaganie kierownicy i kanapowe strojenia sprężyn i amortyzatorów, raczej nie pomogą kierowcy. Za to w jeździe autostradowej mamy sporą przyjemność z równego i szybkiego pokonywania trasy, kultury pracy silnika i wygody wnętrza, chociaż z tyłu oczywiście, z rozpychaniem się nie należy przesadzać. Miejsce pracy kierowcy nie różni się niczym od innych modeli Astry II, poza wyeleganconym wystrojem, przy pomocy drewnopodobnych paneli na desce rozdzielczej i skórzanych dodatków. Jednym się to podoba, innym mniej. Spore wyposażenie standardowe też przemawia na korzyść Astry 2,2 Elegance.

Auto wyposażone jest m.in. w ABS, sześć poduszek powietrznych, elektryczną obsługę szyb we wszystkich drzwiach oraz lusterek, klimatyzację, sprzęt audio i komputer pokładowy. Opcją jest układ stabilizacji jazdy ESP.

Przyznaję, że z przyjemnością jeździłem tym samochodem, który raczej nie zdradza swoim wyglądem drzemiących w nim możliwości. Cały czas jednak zastanawiałem się, kto zdecyduje się na kupno Astry 2,2. Czy może młody biznesmen szukający szybkiego i klasycznego samochodu, czy też starsze osoby, którym duże auto rodzinne nie jest już porzebne, ale jeszcze lubią szybszą jazdę, czy też firmy kompletujące samochody służbowe dla swej kadry kierowniczej. Bo dla zwykłego Kowalskiego chyba jest to jednak nadmiar szczęścia, i raczej kupi 100-konną Astrę II 1,6 a za resztę pieniędzy wyjedzie na niezłe wakacje.

Głos WybrzeżaAutor: Borys Czyżewski

Głos Wybrzeża

Opinie (16) 5 zablokowanych

  • taa...

    po silniku 2.2 z takim jużym momentem możnaby się spodziewać lepszych osiągów, a nie tylko 8.8 sek do 100. Zebym nie był gołosłowny podam osiągi aut z poprzedniej epoki: Clio RSi 1.8 8v : 8,9 sek, Clio 1.8 16v: 8,3 sek, Clio Williams 2.0 16v: 7,8 sek. Moment Williamsa to 175 Nm.... czyli jest gorszy o prawie 30 Nm, dając wynik w przyspieszeniu lepszy o 1 s!! Gdzie się podziały te możliwości silnika 2.2??? Żenada...

    • 0 0

  • :-)

    jedno zastrzezenie. To wszystko prawda o renowkach, tylko jeszcze dochodzi do tego waga. A nie jest bez znaczenia przy osiagach auta, tak mi sie wydaje

    • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Niby nowy samochód a silnik z dynastii ming bo na taką pojemność te 150PS w "wysportowanym" samochodzie to parodia.

    • 0 0

  • moc motoru Z22XE czyli 2.2 16v 147PS (2)

    Panowie którzy porównują ten silnik z silnikiem z Renault popełniają zasadniczy błąd.... teraz producentom nie chodzi o moc max. i NM a o czystość spalin... niech sobie jeden z drugim porówna czy Wiliams w Clio można zaliczyć do norm emisji Euro3... ledwo spełnia Euro2 a jednostka opla spełna rygorystyczną normę Euro4... jest sterowana ECU Bosch ME 7.5 i można zejść normą do Euro2 i wtedy poogladać osiągi na hamowni. Jednostka Clio jest na końcu swoich mozliwości a ta jednostka przy modyfikacji samej mapy paliwa daje 180PS bez problemowo. Adresu e-mail nie podaję bo zajmuję się tym zawodowo i nie mam zamiaru odpowiadać na pytania ludzi ogladających tabelki w katalogach.

    • 0 0

    • pilne

      witam mam taka astre 2,2 16v 147ps hb. dosc zadki egzemplarz, wersja sport irmscher. jak ja podkrecic na 180ps??? moj email kamdaj@interia.pl

      • 0 0

    • mam taka astre, daj jakis namiar do ciebie to porozmawiamy o podciegnieciu mojej przez ciebie skoro robisz to zawodowo. oczywiscie o ile to nie problem. mnie nie interesuja tabelki tylko jak auto zachowa sie na drodze... pozdrawiam

      • 0 0

  • i dzięki takim opiniom jak GH...pseudo znawcy ida spać...

    dokładnie co Wy ludzie porównujecie...ile waży clio ile waży Astra??? To ze kadett E 2.0 XE 150PS jest szybszy od ASTRY II 2.0 16v XEV (dwie generacje do przodu) to nie znaczy że jest lepszy.

    • 0 0

  • clio

    clio jak koledzy wspominali jest autem nastawionym na show, dodatkowo wazy o conajmniej 300 kg mniej. jezdzilem clio i nie ma czym jezdzic. co z tego ze ma osiagi wziete z wyzylowanej jednostki jak nie trzyma sie wogle drogi porownuje do astry czy I czy tez II. porownujac dwa auta mylimy pojecie porownania.

    • 0 0

  • tak

    Nasz wóz strażacki ma 11 litrow motor i rozpedza sie do 100 km w 1 min . I co wy krytycy na to ??? czy to dobre porównianie???

    • 0 0

  • o Astrze 2.2

    Rzeczywiście... Porównywanie prowadzenia Astry II i Renaulta Clio nie jest za bardzo na miejscu. Dzięki uprzejmości losu:) od pół roku mam przyjemność jeździć Astrą (przy wcześniejszej możliwości prowadzenia Clio- absolutnie nie mam nic przeciwko niemu) i efekt jazdy oraz osiągów jest niesamowity. Przy bardzo przeciętnym przecież wyglądzie auta i przy widniejącym z tyłu napisie jedyne "OPEL ASTRA", przyjemność pozostawiania za sobą zdziwionych kierowców daje sporo satysfakcji. A warto zauważyć, że przy 147 KM i przy mojej nie całkiem lekkiej nodze:) średnie spalanie waha się w granicach 7,4- 8,0 l/100km (teraz w zimie ok. 8,5 l).

    • 0 0

  • to nie wiem stary jak ty jezdzisz, bo moja pali srednio 12 na 100 w cyklu mieszanym hehe :D:D no ale wrazenia sa niesamowite jak beemka typu 530d dochodzi cie dopiero przy 170-180 km/h Autem jezdze od pol roku do tej pory nic nie wymienialem poza filtrami, jednym slowem z*******e autko. I nie wiem czemu napisali ze predkosc max 214 jak lecialem 220 i gdyby nie zakrety i adrenalina to bym jeszcze dal czadu (tak apropos to scigalem sie z alfa 159). Ciezko wyhaczyc taka wersje ale warto. Polecam!!

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane