• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW. Był Fota, będzie Zdunek

Marcin Tymiński
7 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Fota, dotychczasowy dealer BMW w Trójmieście kończy sprzedaż marki. Zastąpi go nowy przedstawiciel - firma Zdunek. Fota, dotychczasowy dealer BMW w Trójmieście kończy sprzedaż marki. Zastąpi go nowy przedstawiciel - firma Zdunek.

Dotychczasowy dealer BMW i Mini w Trójmieście – Fota Ltd. Z końcem października przestaje sprzedawać samochody tej marki. Nowym przedstawicielem koncernu z Bawarii została firma Zdunek znana do tej pory ze sprzedaży Renault i Dacii.



Fota Ltd. działała na rynku od 2002 roku. W tym roku firma przygotowywała się do budowy przy obwodnicy Trójmiasta największego w Europie Środkowo-Wschodniej salonu sprzedaży aut. Wiadomo było też, że od kilku miesięcy prowadziła negocjacje z centralą firmy w sprawie nowych warunków współpracy.

"BMW AG odrzuciło propozycję dalszej współpracy z FOTA Ltd. opartej na partnerstwie biznesowym. W związku z powyższym informujemy Państwa, iż z dniem 31 października 2009 FOTA Ltd. kończy współpracę z BMW AG" informuje oficjalnie dealer.

- Spełnialiśmy wszystkie wymagania jakie stawiała przed nami centrala BMW, niestety nie mogliśmy zaakceptować zdecydowanie niekorzystnych dla nas warunków współpracy jakie zaproponowało nam BMW AG – mówi Waldemar Fijołek, pełnomocnik zarządu ds. PR w Focie. – Nie chcemy jeszcze zdradzać naszych dalszych planów, mogę tylko powiedzieć, że prowadzimy rozmowy z różnymi podmiotami dotyczące naszej przyszłej działalności.

Teraz sprzedaż BMW rozpocznie firma Zdunek, dealer Renault i Dacii.
- Oficjalnie rozpoczynamy działalność 2 listopada – informuje Maciej Łopatyński, dyrektor zarządzający BMW Zdunek. – Początkowo sprzedaż nowej marki będzie odbywała się w rozbudowanym salonie firmy przy ul. Miałki Szlak w Gdańsku. W ciągu półtora roku zamierzamy otworzyć duży salon sprzedaży przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni.

Opinie (268) ponad 10 zablokowanych

  • NIEUDACZNI DYREKTOROWIE POGRZEBALI FOTĘ ! (1)

    fota jest krok od bankruta już zwalniają kogo się da!

    • 9 4

    • Nowa kadra

      teraz jest ok..... w koncu nowe zefostwo wywalilo wszystkich nierobow :)

      zostali sami fajni ludzie i od razu robota idzie do przodu.... Bylo ciezko ale fajnie sie teraz porobilo :)
      Ja np. zarabiam dwa razy wiecej niz przed zmianami zarzadu, bo ktos dostrzeg we mnie potencjal!
      dzieki za to..... a za starymi dyrektorami wcale nie tesknie!

      • 0 0

  • To niezła kicha. Jak klient chcący kupic BMW ma kupić auto od kogoś kto sprzedaje Renault i Dacię?? Żenada

    • 10 3

  • No to juz widze ile Zdunsen doliczy sobie do BeMek, beda 1,5 razy drozsze. Sprawa ma sie obecnie teraz tak samo z Renault. (1)

    Tylko pytanko, komu kto smaruje zeby to dalej jechalo...?

    • 13 0

    • Zdunek smaruje a kto.... więcej niż Groblewski Karnowskiemu!

      • 0 0

  • kiedu bedzie jak w EU ?... (4)

    W porzadnym Salunie powinno byc wyeksponowanych conajmniej piec samochodow kazdego modelu - ja wyobrazam to sobie tak ;- chce kupic BMW model 6 , moze 6M , a moze 7 , no moze i 5M, wiec chce sie przyjzec a moze i przejechac! { na zywo , nie w katalogu } jak wyglada np. czarny z biala tapicerka , a moze z czarna ? itd itd... A nie wchodze do Salunu ,rzuca mi facio katalog ja mam wybulic pol banki albo i wjecej za "kota w worku" !!! na ktorego musze zreszta jakis czas odczekac! cos nie tak !!! Wybieram taka opcje ;- wsiadam w samolot i lece kupic autko do ":normalnego" salonu mieszczacego sie w Berlinie ,badz w Hamburgu...

    • 16 1

    • Święte Słowa! (1)

      Ceny o wiele przyjazne. Radze sprawdzić. A gwarancja EU . Nie polecam zakupów w PL

      • 5 0

      • bawcie się dobrze.

        • 1 2

    • kiedy będzie?

      pewnie dokładnie wtedy jak sprzedaż będzie na poziomie EU
      w niemczech sprzedaje się tyle aut miesięcznie ile u nas rocznie (no w dużym przybliżeniu), zupełnie inny świat niż u nas stąd inne możliwości dealerów

      żeby utrzymać taki magazyn aut (model, kolory, tapicerki), nawet nie w bmw ale
      nawet w tańszych autach trzeba mieć niezłą kasę albo super finansowanie

      jeśli Importerzy nie będą brali więcej na siebie dużo się póki co nie zmieni

      • 2 1

    • oczywiscie masz racje, pracuje w biznescie samochodowym nie od wczoraj i rzeczywistosc jest nieco inna. wiekszosc koncernow działa tak: dealer zamawia samochod do salonu i ma termin platnosci 30, 60, 120 dni, zalezy jaki samochod jaka marka. Dealerow nie stac by brac jednego modelu w akzdej mozliwej wersji i kolorystyce. samochod w salonie ma byc do pokazania, wiekszosc klientow zamawia samochod pod siebie, tak samo jak z garniturami szytymi na miare. Fajnie by bylo miec kazda wersje do pokazania ale wyobraz sobie jeden model wystepuje przykladowo w 4-5 wersjach wyposazenia, do tego okolo 10-15 kolorow i okolo 4-8 tapicerek i do tego ok 6 wersji silnikowych.... a teraz zrob mix... ile potrzebuje dealer samochodów tylko i wylacznie z jednego modelu. Koncerny zazwyczaj mają około 6-11 modeli.... . plac wielkosci lotniska bylby potrzebny... .:)

      • 0 0

  • Będziesz Miał Wydatki na 100% (4)

    Kumpel miał u Zdunka w Dacii Logan zapłacić za wymianę rozrządu, uwaga...3500 PLN!!!
    To ile będzie to kosztowało np. w 5-ce? 15000 PLN???

    • 19 2

    • (1)

      Taniej będzie kupić golfa II i przerobić go na BMW7 gdzieś za Wejherlandem w kierunku na Strzepcz. Dwa kilo szpachli, niecały metr druta i żyłka wędkarska 0.5 mm metrów dwadzieścia.

      • 8 0

      • genialne:)

        lepiej tego nie mogles napisac 10/10

        • 0 0

    • łańcuch rozrządu chcesz wymieniać w beemce?? ;-)

      • 4 1

    • Nie miałeś, nie mów!!!!

      W 5 - tce w większości klient wybiera diesla, a te mają łańcuch. Nie znasz się to siedź cicho.

      • 0 0

  • (1)

    Mi w benzynowej thalii za wymianę oleju i filtrów wołali 1500 zł ;)

    • 13 0

    • W zdunku dobrze jest zrobic, tylko przeglad przed zakupem uzywanego auta (bo dop... sie do wszystkiego, przez co cena spadnie, bo niby wszystko do wymiany)za 200 zl. A poza tym trzymac sie jak najdalej od serwisu (okresowego i awaryjnego) bo chlopaki biora setki zlotych za godzinke (rzekomej pracy), a nie za wykonanie naprawy czy wymiany :)

      • 6 0

  • Mówiąc szczerze BMW od lat ma pecha do "dealerów" w 3mieście

    marka aspiruje do najwyższej klasy (aczkolwiek podyskutowalbym ile w tym prawdy a ile PRu) ale dealerów to chyba wybiera w losowaniu :)
    Kiedyś był Cerkaski (porażka i złodziejswo) dołączyli Kulesza i jakiś leszcz spod Wejherowa .. totalna porażka, naciąganie i cwaniactwo ZERO kompetencji.
    Wtedy "urodził się" Fota, cudotwórca Forda .. hehehe pamiętam jak jeszcze do wrzeszcza do niego pojehalem z moim Scorpio a ten cwaniaczek wyczyscicl mi filty i kila innych czesci i wciskal mi ze je powymieniali mam zaplacic jakis kosmos kasy hahhha to bylo zabawne.
    Teraz okazuje sie ze krol Dzierżążna za malo zarabia na walkach na BMkach i trzeba zmienic biznesik.
    Ciesze sie ze juz nie uzywam BMki .. to byla masakra. Najpierw z 7ka a potem z 5ka ... nie polecam tej marki. Rozumiem szpan .. ale za tę kasę i z tymi klopotami .. nie warto.

    • 16 1

  • tak nie można traktować klientów

    mam od roku X5 kupione w salonie w Gdyni i martwi mnie bardzo ta sytuacja - jakoś nie mogę sobie wyobraźić, że będzie mi serwisował auto mechanik oderwany od renault to jakies nieporozumienie. Mamy w firmie megankę kupioną u Zdunka i o dziwo serwis jest droższy niż za BMW. Ja będę jeździł na przeglądy do innego dealera bo nie wyobrażam sobie aby na moim samochodzie uczył się jakiś partacz co grzebie przy megance. Miejmy nadzieję że BMW AG się opamięta i stworzą w trójmieście jakiś porządny salon.

    • 18 4

  • nowa jakość

    • 0 9

  • nowa jakość (13)

    Panowie rozumiem waszą frustracje wynikającą z konieczności odejścia z rynku ale każde bzdury pisane anonimowo mają swoją granicę.Wymiana oleju w Thali kosztuje połowę mniej w zależności od użytego oleju ,a samą wymianę wykonujemy za darmo.Wymiana rozrządu w Dacii kosztuje 600 zł i jest ceną ustalaną przez Renault na całą Polskę.Zaufało nam w zeszłym roku 2600 klientów którzy zakupili samochody w naszej firmie,co powoduje że jesteśmy jednym z największych dealerów na trójmieskim rynku.Nasz potencjał pozwala na podjęcie inwestycji które zbliżą BMW do Europy.
    W odróżnieniu od Panów mam zawsze odwagę podpisać się imieniem i nazwiskiem.
    Z poważaniem T.Zdunek

    • 24 28

    • Brawo!

      A ja dodam tyle. Nigdy nie miałem problemów z serwisem BMW Fota- mam nadzieję, że w tym temacie nic się nie zmieni, a będzie nieco bliżej.

      Pozdrawiam

      • 4 3

    • Jako użytkownik BMW nie pojadę do majstra, który bedzie zblizał BMW do Europy

      kaczo-tuskowo-rydzykowej. Zostane przy starej Europie.
      Wielkość stodoły nie świadczy o jakości zboża!!

      • 6 3

    • A jak ja sie podpisze JP2

      to bedziesz wierzyl, ze to ja?

      • 6 1

    • A ile kosztuje w Thali?

      Panie odważny?

      • 0 1

    • panie Zdunek (2)

      W listopadzie zeszłego roku kupiliśmy w pana gdyńskim przysalonowym komisie używane, kilkuletnie auto (2003r), rzekomo w bardzo dobrym stanie. Po JEDNYM TYGODNIU rozsypał się nam silnik. Pańska pożalsięboże "firma" stosując rozmaite kruczki prawne i kolejne pisemka (czasami niemalże obraźliwe) wykręciła się od pokrycia lub partycypacji w kosztach naprawy. Jesli chodzi o zadowolenie klienta i sposób pańską firmę okresliłbym dwoma słowami: CWANIACTWO I DZIADOSTWO.
      Piszę tego posta bo puszy się pan, że
      "Zaufało nam w zeszłym roku 2600 klientów którzy zakupili samochody w naszej firmie"
      otóż panie Zdunek to że ktoś raz dał się nabrać nie znaczy że zrobi to drugi raz i że może pan wpisywać na go na pana listę "zaufanych 2600".

      Nie będę sie podpisywał imieniem i nazwiskiem, to że sprawa jest autentyczna może pan sprawdzić w swoich kartotekach.

      • 7 0

      • do prawnika Smart..wydoi z nich kase + koszty sadowe.
        oczywiscie do prawnika, a nie pseudo mecenasa, ktory za klapniecie drzwiami bierze 2 tys.

        pozdrawiam

        • 2 0

      • pewnie żonka Ci zachaczyła podwoziłem, z miski wyciekł olej, silnik sie zatarł, naprawiłeś miske i teraz chcesz kase za silnik. Nie ładnie

        • 0 1

    • "Nasz potencjał pozwala na podjęcie inwestycji które zbliżą BMW do Europy."

      Slyszalem, ze zarzad BMW juz sie nie moze tego "zblizenia" doczekac. W koncu znalazl sie ktos, kto sprawi, ze Monachium znajdzie sie w Europie!

      • 4 0

    • a co z ludwaffel ?

      • 0 0

    • gratulacje

      biorąc opinie szczęśliwych klientów gratuluje jesteście NAJ ale tylko w sprzedaży tego cudu techniki motoryzacyjnej bo reszta to już niestety też Naj ale z minusem
      i troche więcej pokory toć żyje Pan z tych klientów którzy do Pana trafiają.
      Piotr

      • 3 0

    • tym samym

      ....P. Zdunek pokazał iż ma klasę. Na pewno do Pana zawitam z autkiem, pozdrawiam

      • 0 0

    • Panie TZ.. mniej pijaru więcej rzetelności

      Jako renówkarz z dużym stażem ( R19, 2xMeggie I GT, Laguna II, Thalia faza III, Clio Storia- te dwa ostatnie ciągle w użyciu) -wszystkie nówki salonówki-
      Potwierdzam że przegląd w dwuletniej Thalii kosztował prawie 2kPLN. Potwierdzam, że operacje wymiany klocków, tarcz i smarowanie tłoczków były skalkulowane jakby mechanik przy tym trzy razy zdejmował i zakładał elementy układu hamulcowego, a nie raz.
      A moze woli Pan usłyszeć o ewidentnej usterce układu elektrycznego ( zapalające się w określonej sytuacji kontrolki), którą pana chłopcy fakowcy usuwali najpierw wymieniając czujnik ciśnienia oleju a potem szukajac cudów z cyklu przedostawanie się oleju do układu paliwowego i sugerując analizę paliwa.. na mój koszt oczywiście.
      Czy woli pan fachowców wymieniajacych żarówkę mijania w Clio II Storia- nie udało się to czwartemu z rzędu "fakowcowi" - piąty stwierdził że trzeba rozebrać ..zderzak i będzie to kosztowało .. 200 PLN.

      No chyba, ze Pan nie ma pojęcia co się dzieje w Państwa firmie.

      • 4 0

    • Panie Zdunek, niestety najprawdopodobniej nei wie pan co sie dzieje u Pana na serwisie, bylem posiadaczem Renault i niestety przez Pana salon i serwis kojarzy mi sie ta marka delikatnie mowiac - tragicznie. Naciaganie i niekompetencja w pelni, reklamacje uznajecie Panstwo jak kare Boza pomimo ze bledy sa waszych mechanikow, bylem wniebowziety sprzedajac renault i przesiadajac sie na BMW, nie tylko przez roznice w producentach ale przez koniec wizyt u Panstwa, niestety teraz znowu mnie uderzylo, na szczescie dowiedzialem sie w focie ze serwis bedzie dalej prowadzony, jak i sprzedaz czesci, dlatego z calym szacunkiem ale nigdy do PAnstwa nie przyjade, na moje szczescie mam znajomych pracujacych u Pana ktorzy powiedzieli mi jak wyglada serwis u Zdunka, powiedzmy 10 mechanikow w tym 8 mlotkowych nic nie umiejacych, jeden pokazujacy co robic i jeden mlotkowy douczony, jesli serwisowac bedziecie Panstwo tak BMW i z cenami jak Renault to nie macie Panstwo co liczyc na klientow, firma mojego ojca rowniez nie bedzie serwisowac u panstwa zadnego z posiadanych BMW przez 'marke' jaka Panstwo sobie wyrobili , a jest ona delikatnie mowiac denna. Takze proponuje dowiedziec sie co u Pana sie dzieje w salonach. pozdrawiam

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Peugeota?

 

Najczęściej czytane