• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW. Zmiany w bawarskim menu

Mart
8 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Rekordowa sprzedaż aut i takie same zyski. Wyniki, o których Audi czy Mercedes mogą tylko pomarzyć. Rewolucja w BMW przynosi wymierne efekty. Coraz więcej nowych modeli, w tym te z przednim napędem, trzycylindrowe silniki i hybrydy. Ale czy to wciąż jest to samo BMW, jakie znamy od lat?



Co mówią liczby? W 2011 roku BMW sprzedało na świecie 1,67 mln samochodów, zarabiając na tym 8 mld euro. Rok później sprzedaż zwiększyła się o 10,6 proc., do 1,85 mln sztuk, a zysk wzrósł o 3,5 proc. W tym roku słupki sprzedaży i zysku też powinny zadowolić szefów bawarskiego koncernu.

Prezes BMW Norbert Reithofer jest uważany za najlepszego menadżera w branży motoryzacyjnej w Niemczech. To pod jego rządami BMW tak wystrzeliło do przodu. Zarząd firmy nie obawia się podejmować bardzo odważnych decyzji. W ofercie BMW mają pojawić się pierwsze modele z napędem na przód - te nowej serii 1. Według zapowiedzi, samochód ma być też maksymalnie ekologiczny.

Koncern planuje również produkcję minivana. Patrząc na obecną, a także planowaną paletę silników, widać, że słynna rzędowa "szóstka" BMW zeszła już dawno na dalszy plan. Symbolem zmian w firmie znów stanie się nowa seria 1. Pod maską małego bawarczyka znajdzie się... trzycylindrowy, doładowany silnik o pojemności 1.5 litra.

Czy te innowacje zatrzymają sprzedażową lokomotywę BMW czy wręcz przeciwnie, klienci pogodzą się z tym, że zamiast rasowych, agresywnych sportowych samochodów, otrzymują - owszem, świetnie jeżdżące samochody - ale z nieco poskromionym sportowym duchem w imię komfortu i wygody?

Charakterystyka najnowszych modeli BMW bardzo wyraźnie mówi o modyfikacji kursu koncernu. Tak jest w przypadku chociażby serii 4. W ten sposób BMW wyróżnia coupe i cabriolet serii 3, z którym jest przecież bliźniaczo spokrewnione. 4 coupe powszechnie określane jest jako dość grzeczne jak na BMW.

Seria 4 to trzy warianty benzynowe i trzy wysokoprężne. Podstawowe modele 420i oraz 420d mają 181 KM. 428i ma dwulitrowy, turboładowany silnik o mocy 242 KM. Najmocniejsza "benzyna" - 435i to ponad 300 KM wyciśniętych z trzylitrowego sześciocylindrowca. Dwa pozostałe silniki diesla to odmiany 430d/254 KM) oraz 435d/309 KM. Ten ostatni oferowany jest jedynie z napędem na obie osie.

Gorąca nowość koncernu, przynosząca kolejną rewolucję w nazewnictwie modeli, to BMW serii 2. To także coupe oparte na aktualnej (sprzedawanej od 2011 roku) serii 1, m.in. z nieco przeprojektowanym przodem. W przypadku tego samochodu warto zwrócić uwagę głównie na model oznaczony literą M. Nie oznacza on supersportowej wersji, lecz wersję M Performance, także wystarczająco szybką. W tym samochodzie znajdziemy m.in mechanizm różnicowy ze "szperą", a emocji ma dostarczyć trzylitrowe R6 turbo o mocy 326 KM katapultujące "dwójkę" do setki w pięć sekund. Szybkie 2 z literą M oraz inne modele tej serii zobaczymy u nas dopiero za jakiś czas, prawdopodobnie w marcu przyszłego roku.

Tymczasem w Trójmieście za kilka dni oficjalnie zaprezentuje się najnowsze BMW X5. Ten wielki SUV to lider sprzedaży BMW. Początkowo wszyscy zastanawiali się, czy tak wielki mastodont przyjmie się na rynku. Od 1999 roku na całym świecie sprzedało się ponad 1,3 miliona tych aut. Nowa generacja X5 też wydaje się być skazana na sukces. Wśród jednostek napędowych na razie do wyboru mamy dwie mocne wersje benzynowe i cztery diesle.

Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle do Trójmiasta zawita pojazd, który ma całkowicie zmienić myślenie o sporcie i technologii w jednym. BMW i8 ma być sprzedawane tylko przez wyselekcjonowanych dealerów marki w cenie od 126 tysięcy euro. Hybrydowe BMW o łącznej mocy 362 KM uzyskanej z połączenia trzycylindrowego, doładowanego silnika 1.5 o mocy 231 KM i 131konnego "elektryka" połączonego z przednią osią, waży 1490 kg i rozpędza się do setki w 4,4 sekundy. Wiele elementów pojazdu wykonano z tworzyw recyklingowanych. Mnóstwo w nim także włókna węglowego i aluminium.

W segmencie dużych limuzyn, w tej chwili króluje Mercedes klasy S. Nowa generacja serii 7, mająca zachwiać pozycją Mercedesa, pojawi się dopiero w 2016 roku. Tu - oprócz zapowiadanej rewolucji w zakresie komfortu i prowadzenia - BMW także chce przełamać dominację dużych silników i "wpuścić" pod maskę reprezentacyjnej limuzyny doładowanego czterocylindrowca.

Nowy czy używany? Znajdź salony BMW w Trójmieście
Mart

Miejsca

Opinie (87) 3 zablokowane

  • i8 - piękna bajka

    • 3 1

  • (1)

    Sami idioci wszyszcy tak pisza bo was nie stac na BMW jak byscie mieli pieniadze to juz dawno byscie nimi jezdzili

    • 7 4

    • ja mam

      i mnie ta marka jakos nie kreci.

      • 1 4

  • Znowu artykuł sponsorowany przez oszusta -dealera BMW...... (1)

    • 5 0

    • mmm

      mogłabyś/mógłbyś rozwinąć swoją myśl gdyż właśnie mam zamiar kupić nowe auto tej marki

      • 0 0

  • RZYGAC sie chce na to BMW juz. Rzygac normalnie , na kazdej ulicy stoi ten zlom (2)

    na kazdym podworku w kazdej wsi , w miescie na kazdym chodniku to padlo szwabskie stoi. Rzygac sie chce , nudne rumple psujace sie jak zlom. Mialem trojke i piatke i NIGDY WIECEJ tego zlomu. Tylko LEXUS. Mam i wiem co mowie.

    • 2 10

    • lexus

      to podroba luksusowych samochodow bez tradycji i charakteru, dobra do USA do jezdzenia 100km/h na prostej drodze

      • 1 1

    • Co ty masz to jest z deklem a nie lexsusa Audi i BMW sa najlepszymi markami na swiecie BMW jako jedyna Firma od 2008 roku jak byl kryzys samochodowy nie poniosla zadnych strat az do dzisiaj zyskuje nowych klientow na te marki na calym swiecie a ze ktos nie moze sobie pozwolic na taki luksusowy pojazd to nie musi pisac ze to gowniane auta a co chodzi o twojego lexsusa to zobacz czy to nie jezdzisz Toyota ktora ma nazwe tylko zmieniana

      • 1 0

  • przereklamowane pudla i nic wiecej (1)

    nic ale to nic nie jest w nic lepszego niz w inych autach tylko cena z kosmosu

    • 2 4

    • Ale sie znasz jak bys pracowal w monachium w fabryce BMW nic nie ma to w twoich kieszeniach i w twojej glowie

      • 0 0

  • Wiewiorki donosza że u zdunka szykują sie znaczące podwyżki,
    by utrzymac pracownikow

    • 3 1

  • (2)

    U Zdunka szykuja sie znaczace podwyzki,
    by utrzymac pracownikow.

    • 1 1

    • podwyzki nic nie dadzą, juz polowa kadry od nich złozyła papiery w bawarii trójmiasto,

      • 0 0

    • jak lepiej płacą to czemu nie sprobować??, a poza tym podobny scenariusz był w focie jak zdunek powstawał. tez w focie dostali mega podwyzki, tylko nieliczni przeszli do gdanska. teraz załują.

      • 0 0

  • BMW

    będziesz mógł wyprzedzać

    • 5 0

  • i to sie liczy kolego!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane