• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Citroen C4. Spoważniał

Bawo,Mart,Ps
4 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Citroen C4. Nie ma co żałować, że nie wybrało się vw golfa.



Mniej awangardowy, a jednak wyróżniający się i oryginalny. Citroen C4 pokazuje się z dobrej strony i sprawia, że indywidualiści powinni być zadowoleni. Nawet jeśli auto ma diesla pod maską.



Poprzedni citroen C4 zadziwiał, jednak nie zawsze w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Był na wskroś oryginalny, ale niezbyt praktyczny. Obecny model jest konstrukcją o wiele bardziej przemyślaną i dojrzałą. Nadal wyróżniającą się, jednak tym razem to Citroen dopasowuje się do użytkownika, a nie użytkownik do samochodu.

Z zewnątrz więc mamy w nim trochę z C3 i z C5, jednak wszelkie awangardowe rozwiązania zostawiono dla modelu DS4. Zwyczajny C4, w testowanej wersji exclusive, zwraca na siebie uwagę przede wszystkim atrakcyjnym wzorem felg i białym kolorem nadwozia.

Aluminiowe wstawki wewnątrz c4, dobre materiały, staranny montaż, przemyślane rozplanowanie kompaktowego wnętrza sprawiają, że nawet kierowca przyzwyczajony do aut segmentu premium nie przeżyje w c4 estetycznego szoku. Za szklany dach warto dopłacić w każdym samochodzie. Dzięki niemu potęguje się wrażenie przestronności i mamy poczucie, że podróżujemy czymś więcej niż blaszaną puszką.

  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4
  • Citroen C4


Wrażenia z jazdy

Wiadomo, że nowoczesne diesle niewiele już mają wspólnego ze swymi poprzednikami, których główną naturą było klekotanie, a im zimniej tym głośniej dawały o sobie znać. W c4 ten problem wyeliminowano całkowicie. Do kabiny nie dobiegają żadne nieprzyjemne dźwięki. Dwa litry i 150 KM w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną, sprawiają, że c4 jest i szybkie i elastyczne. Do tego bardzo mało pali. 9 litrów na 100 w mieście to wynik kierowcy z bardzo ciężką noga. Płynna i spokojna jazda nagrodzi nas zużyciem nieco powyżej 8 litrów.

Citroen słynie z komfortowego zawieszenia. Nie inaczej jest w tym przypadku. Jego konstrukcja jest jednak dość skomplikowana i po jakimś czasie właściciel c4 na pewno zapłacze w serwisie. Jeździ się jednak naprawdę wygodnie. Co prawda takie nastawy zawieszenia sprawiają, że w szybko pokonywanych zakrętach c4 mocno i nieprzyjemnie się przechyla, jednak coś za coś. Miłośnicy komfortu powinni też unikać niskoprofilowych opon i łaskawym okiem spojrzeć na gumy rozmiaru szesnaście. Układ kierowniczy c4 jest nieco mało bezpośredni, a promień skrętu dość duży. Hamulce skuteczne i wydajne, zarówno zimne jak i po mocnym rozgrzaniu.

Ktoś kto nie chce zasilić kilkumilionowej armii użytkowników vw golfa lub opla astry powinien łaskawym okiem spojrzeć na c4. To dojrzała konstrukcja nie pozbawiona jednak indywidualnych cech. Kompaktowy citroen doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, nie zmuszając kierowcy do ciężkich kompromisów w imię indywidualizmu. Wersja exclusive ze 150konnym, dwulitrowym silnikiem HDi to jedna z najdroższych propozycji w gamie c4. Kosztuje ok. 90 tysięcy złotych.

Samochód użyczony do testów przez Citroen Polska
Bawo,Mart,Ps

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Rajd dla miłośników motoryzacji francuskiej

    zapraszam 12 maja na godz 9.00 do Gniewina pod wieże widokową - szczegóły na http://www.rajdmmf.pl

    • 2 2

  • A detonator też dodają ?

    • 5 2

  • Czy nazwa volkswagen nie definiuje grupy docelowej uzytkownika? (1)

    Wiadomo w czym rzecz.

    • 7 0

    • Definiuje - przetłumaczę co to znaczy - samochód dla plebsu, dla ludzi w kaloszach ubrudzonych obornikiem.

      • 5 0

  • Citroen C4

    VW Golf i rajd WRC..?? Przypadek.. ?? Pierwsze reflektory skrętne pojawiły się w VW..??

    • 0 4

  • Gdzie w tym C4 jest skomplikowane zawieszenie? (1)

    No chyba że belka skrętna dorobiła się miana "skomplikowanej". Hydractive jest niestety zarezerwowany dla C5/C6.

    • 6 0

    • my Polacy uwielbiamy zajmować stanowisko eksperta, mimo iż nie wiemy nic w omawianym temacie

      • 4 0

  • Ja tam wolę C5 (1)

    jest niesamowity

    • 2 1

    • Racja. Mam jednak nadzieję, że piszesz o C5 III i o zawieszeniu hydropneumatycznym, bo C5 I i II wygląda jak guano w lesie a C5 III z tradycyjnym zawieszeniem jest taczką.

      No i zauważ, że tu piszą o samochodzie kompaktowym a C5 jest autem klasy średniej. To tak jak by ktoś pisał artykuł o Seicento a Ty byś wyjechał z tekstem, że wolisz Mercedesa S.

      • 1 1

  • jakość???? (3)

    Jeśli dla kogoś jakość w citroenie jest zadowalająca to powiem że nie ma pojęciu o motoryzacji chyba że patrzy tylko na wygląd . Właśnie posiadam auto i niemieckie( nie vw :-) ) i francuskie (citroen) to mogę powiedzieć bo mam co porównywać i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że jakość w citroenie to mit!!! Tanie pochromowane plastiki dokładki zderzaków wklejone a klej do szyb( i to fabrycznie!!!!) Jakość powłoki lakierniczej a raczej jej wytrzymałość mizerna !!! Jeśli auta niemieckie byłyby w cenie takiego taniego francuzika to kupowaliby wszyscy niemieckie nowe auta w salonie!!!! Ja mam używanego niemca i nowego citroena. Jedne i drugie auto bezwypadkowe ale jakości w Citroenie jakoś nie widzę . No ale wyszczekani właściciele francuzów którzy jako pierwsze auto kupili golfa 2 może 3 a potem przesiedli się do francuza w którym było parę pierdzidełek świecidełek to aż d*pę urywa z wrażenia!!!
    Nie mam nic do francuskich auta bo sam je mam ale nie pitolcie mi o jakości bo mam co porównywać a generalnie to nie ma cytrynka porównania do mojego drugiego auta

    • 0 6

    • ostatnio jak kolega (wielki zwolennik niemieckiej motoryzacji) wsiadl do mojego c4 vtr ze szklanym dachem, to az mu szczena opadla. nie mogl wyjsc z podziwu, ze wnetrze francuskiego auta moze byc tak dobrze spasowane i wykonane z tak dobrych jakosciowo materialow. lepiej pochwal sie jakie auto na f posiadasz

      • 3 0

    • Marketing i tyle

      Pochwal się za ile kupiłeś niemieckie i czy porównujesz auto tej samej klasy. Citroen oferuje auto dla ludzi za cenę która odp. budżetom domowym, niemieckie dbają o marketing i sprzedają w zasadzie to samo po droższej cenie bo kierują swoje oferty zwykle do bogatszych klientów. I też wiem kolego co mówię bo pracuję w Niemczech i jeżdżę co roku do Francji na urlop i jest tam 90% aut francuskich i nie widzę tam jakoś aby wszyscy stali na poboczu autostrady.

      • 2 0

    • Tak w używanym niemcu tak fajnie niemieckie pierdy woniają ! a jak sprzedawał to ryczał jak wół (niemiecki właściciel) ale z uciechy że jelenia znalazł ! zobacz ile obecnie nie niemieckich aut jeżdzi po autobanach !

      • 1 0

  • BX CZY BERLINGO POSIADASZ W SWOJEJ STAJNI

    • 0 1

  • zlot (1)

    W wielkiej wsi odbędzie się rajd wieśwagena ! ci w golfach dresach itp + widły i słoma no mogą być buraki są zapraszani za darmo ! i das auto !

    • 1 0

    • To myślę że po zwiezieniu słomy będzie rzut widłami do celu a póżniej pieczenie buraka ??

      • 0 0

  • z ciebie !

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane