- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (285 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (198 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (80 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (174 opinie)
Czego gdańscy drogowcy nie zrobią?
Od kilku tygodni przedstawiamy pomysły naszych czytelników na usprawnienie ruchu drogowego w Trójmieście. Drogowcy zrealizują część z nich, ale niektórych nie są w stanie, przynajmniej w najbliższym czasie. Oto dlaczego.
Wciąż jedynie w sferze planów jest przebudowa niezwykle skomplikowanego skrzyżowania ulic Bulońskiej i Rakoczego . Od około 25 lat, czyli od kiedy dobudowano drugie nitki obu dróg, dochodzi tam do wypadków. Mieszkańcy Gdańska z czasem przyzwyczaili się do skrzyżowania, dzięki czemu liczba kolizji spadła. Ale wjeżdżający na tę krzyżówkę po raz pierwszy dostają oczopląsów. Jakie są zatem szanse, że coś się zmieni? - pyta za naszym pośrednictwem pani Gabriela.
- W tym miejscu ma powstać skrzyżowanie z wyspą centralną. Przebudowa rozpocznie się w ramach poprowadzenia linii tramwajowej na Morenę - przyznaje Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału inżynierii ruchu ZDiZ-u w Gdańsku. A to oznacza, że, niestety, przez kilka najbliższych lat nic się nie zmieni.
Podobnie z pomysłami na drogi dojazdowe do ul. Słowackiego. Czytelnicy proponowali, by przeorganizować skrzyżowania z ulicami Reymonta i Chrzanowskiego . W pierwszym przypadku czytelnik sugerował przeniesienie przejścia dla pieszych na lewą stronę skrzyżowania, by ułatwić wyjazd samochodów w prawą stronę.
Natomiast pan Mariusz zaproponował budowę prawoskrętu w ul. Chrzanowskiego, gdyż obecnie kierowcy, chcący jechać w tym kierunku, są blokowani przez jadących w lewo.
W obu przypadkach odpowiedź była jedna. - Obecna organizacja skrzyżowań podporządkowana jest samochodom będącym na Słowackiego. Umożliwiając wyjazd większej ilości samochodów z dróg bocznych, byśmy całkowicie zablokowali ruch na samej ul. Słowackiego - wyjaśnia kierownik Wawrzonek.
Rozczarowany może być pan Bartosz i inni mieszkańcy Rudników na wieść o tym, że w najbliższym czasie nie ma żadnych planów wyremontowania ul. Benzynowej . Choć dziś ta ulica to zbitek płyt, żwiru i dziur, w ZDiZ-ecie przyznają, że w grę wchodzi jedynie doraźne łatanie.
Nie inaczej ma się sytuacja z propozycją utworzenia prawoskrętu, umożliwiającego wyjazd z ul. 3 Maja w Hucisko przy przystanku tramwajowym. - Nie ma także szans na jakąś doraźną zmianę organizacji ruchu, a sama budowa to duże przedsięwzięcie ze względu na instalacje tramwajowe, znajdujące się pod ziemią - zarzeka się Tomasz Wawrzonek.
Czytelnicy proponowali także zmiany w oznakowaniu skrzyżowań. Na krzyżówce Słowackiego z Reymonta oraz Podwala Staromiejskiego z Podmłyńską widnieje znak nakazu jazdy prosto. Zdaniem internautów, powinien on zostać zmieniony na znak zakazu skrętu w lewo, gdyż znaki zakazu silniej oddziałują na kierowców niż nakazu.
Drogowcy nie zgadzają się z taką zmianą, gdyż w obu przypadkach zakazane jest również skręcanie w prawo. - Musielibyśmy zastosować dwa znaki, a teraz sprawę rozwiązuje jeden. - kwitują. - Chociaż trzeba przyznać, że kierowcy mylą ten znak ze znakiem "droga jednokierunkowa".
Opinie (131) 8 zablokowanych
-
2009-10-22 10:15
Krowa co dużo buczy mało mleka daje (3)
TOMASZ LELLA
- 0 6
-
2009-10-22 11:30
krowa nie buczy tylko ryczy (1)
- 1 0
-
2009-10-22 11:49
A jak robi koń?? Bo transformator robi "brrrrrr".
- 1 0
-
2009-10-22 17:28
chłop chciał błysnać :) Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
- 1 0
-
2009-10-22 10:16
PODWALE STAROMIEJSKIE I PODMŁYŃSKA (1)
tam zamiast znaków to by się światła
- 1 4
-
2009-10-22 10:21
światła
kiedyś były, w latach siedemdziesiątych
- 0 0
-
2009-10-22 10:17
Ale co sie dziwic, gdy szefostwo to ludzie ktorzy wiekszosc swojego zycia przezyli w poprzedniej epoce... (2)
wyksztalcenie srednie.. dopiero teraz robia jakies licencjaciki w Ateneum czy innych Wyzszych Szkolach Pasania Bykow....
- 15 2
-
2009-10-22 10:22
Dobrze mówisz. albo marketing w Łomży.
- 4 0
-
2009-10-23 10:56
tu dyplom nie pomoże
Tu nie trzeba licencjatów, tylko zdrowego rozsądku, zdolności przewidywania i otwartości na rozwiązania stosowane u tych, którzy wcześniej doświadczyli gwałtownego rozwoju motoryzacji. Wtedy średnie wykształcenie + doświadczenie wystarczy.
- 0 0
-
2009-10-22 10:37
i tak, teraz chyba najgorszą drogą w Gdańsku jest (3)
Świętokrzyska od ronda na Orunię Górną aż do samych Kowal. To co jest na tej drodze to masakra, nie można jechać więcej niż 30 km/h, bo zawieszenie jest tam bardzo łatwo stracić, nie mówiąć już o tym jak jest wąska, że ledwo się dwa autobusy mijają
- 17 1
-
2009-10-22 10:51
Popieram - wlaszcza gorny odcinek
Powyżej osiedla 5 wzgorz az do kowal - poprostu masakra, brak latarni, ciemno jak u ..., lekcewarzony zakaz "ruchu" dla pieszych (mimo braku pobocza i chodnika znajdują się kaskaderzy wędrujący po ulicy), wąsko na zakręcie, dziura na dziurze i pełno wyboi wyrzucających auto na prawo i lewo....
- 6 0
-
2009-10-22 11:18
Dzielnica Południe - najszybciej rozwijająca się
Budują domy - setki nowych mieszkań a niedługo tylko z buta trza będzie chodzic bo takie korki !!! Zero drog dojazdowych ! Zero pomyslunku!
- 6 0
-
2009-10-22 11:49
Kowale nie są w Gdańsku.
- 3 3
-
2009-10-22 10:53
ywują
to, że znaki zakazu skrętu silniej oddziałują na kierowców to może się zgodzę, ale co to znaczy, że one ywują??? to może pan autor też sobie poywuje?
- 1 1
-
2009-10-22 10:53
Latwiej spytac
"co zrobia".
- 0 0
-
2009-10-22 10:58
GRATULACJE DLA AUTORA
-Podobnie z pomysłami na na drogi dojazdowe do ul. Słowackiego.
-Umożliwiając wyjazd większej ilości samochodów z dróg byśmy całkowicie -zablokowali ruch na samej ul. Słowackiego - wyjaśnia kierownik Wawrzonek.
-Nie ma także szans na jakąś doraźna zmianę organizacji ruch
-gdyż znaki zakazu silniej oddziałują ywują na kierowców niż nakazu.- 1 1
-
2009-10-22 11:02
"Przebudowa rozpocznie się w ramach poprowadzenia linii tramwajowej na Morenę" (1)
1) to kiedy w końcu ten tramwaj?
2) i co mi po wyremontowanym skrzyżowaniu jak będę mógł już jeździć tamwajem?- 5 1
-
2009-10-22 11:10
pewnie za 15 lat lub więcej
ogłoszą że za pare lat zrobią, potem zabraknie im pieniędzy w budżecie, znów ogłoszą na kolejny plan itp.
- 1 0
-
2009-10-22 11:13
Pan Tomasz Wawrzonek a nie Marcin! (1)
Pan Tomasz Wawrzonek a nie Marcin!
- 1 0
-
2009-10-22 12:07
co za różnica
jak Benzynowa pozostanie dziurawa dalej
- 1 0
-
2009-10-22 11:27
kierowcy mylą ten znak ze znakiem "droga jednokierunkowa"... (1)
...debile a nie kierowcy...jak można je pomylić ???
Ach, rozumiem, tylu znaków uczą teraz na tych bardzo trudnych kursach, że można się czasami pomylić....- 6 0
-
2009-10-22 13:11
A potem są zszokowani że inni jeżdżą pod prąd :-)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.