Fiat Doblo (produkowany od 2006) (45 opinii)

Dotychczas w ofercie Fiata brakowało małego auta osobowo-dostawczego, który mógłby konkurować z Renault Kangoo, Citroenem Berlingo, Toyotą Verso czy peugeotowskim Partnerem. Lukę tę na szczęście dostrzeżono, a przy okazji Fiat miał okazję ustrzec się błędów popełnianych przez poprzedników.

Doblo będzie dostępne w dwóch wersjach: osobowej (zdolnej pomieścić 5 osób) oraz towarowej (2 osoby + ładunek), przy konfiguracji 3, 4 lub 5 drzwiowego nadwozia (dla wersji towarowej szerokość bocznych rozsuwanych drzwi jest większa od osobowej o 40 cm). Tył samochodu może być zamknięty dwuskrzydłowymi niesymetrycznymi drzwiami, otwieranymi o kąt 270 stopni (oszklonymi lub pełnymi) albo podnoszoną do góry pokrywą (tylko z szybą). Pojemność bagażowa: od 750 do 3000 litrów, przy złożonych tylnych siedzeniach (lub w wersji towarowej). Dowolne umieszczenie ładunku umożliwi płaska podłoga, ograniczona na szerokość rozstawem nadkoli (ok. 1200 mm).

W pierwszym okresie produkcji zaproponowano dwa silniki: benzynowy (znany z Punto) o pojemności 1.2 l, o mocy 65 KM oraz diesla 1.9 (63 KM). W przyszłości dostępne będą również: benzynowy 1.6 (103 KM) oraz turbodiesel 1.9 (100 KM).

Wnętrze auta cechuje dbałość o ergonomię i wygodę pasażerów. Dostępne są różnorakie schowki, a kierowca ma do dyspozycji wygodny kokpit z regulowanym na wysokość fotelem i kierownicą o zmiennym położeniu. W najdroższej wersji w Doblo znajdzie się system Connect, skupiający w jednym urządzeniu sterowanie zestawem audio, nawigacją, telefonem komórkowym i komputerem pokładowym, których funkcje zostaną zaprezentowane na kolorowym wyświetlaczu z aktywną matrycą.

Nadwozie auta ma wyodrębnione strefy zgniotu, odpowiednie wzmocnienia w progach i drzwiach. Standardem wyposażenia są pasy z napinaczami dla siedzących z przodu oraz poduszka powietrzna dla kierowcy. Poduszki boczne znajdują się w opcji, tak samo jak ABS.

Zawieszenie przednie Doblo to kolumny McPhersona, tył - oś sztywna i dwa jednopiórowe resory. Wadą takiego rozwiązania są głębokie przechyły auta przy pokonywaniu zakrętów, szczególnie, gdy samochód jest nieobciążony.

Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 9,8 l/100 km w mieście dla silnika benzynowego 1.2 oraz ok. 9.2 l. dla diesla 1.9.

Dane techniczne:

Silniki: 1242 ccm 47,5 kW (65 KM) przy 5500 obr./min., 1910 ccm diesel
46 kW (63 KM) przy 4500 obr./min.
Wymiary: długość/szerokość/wysokość

niezawodność
3.9
komfort
3.5
ekonomia
3.5
wrażenia z jazdy
4.1
Średnia ocen
3.8

Foto Moto

    Opinie (45)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.