• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ford Kuga poluje w mieście

Marcin Tymiński
19 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Ford Kuga - główny konkurent Toyoty RAV4, Hondy CRV, VW Tiguana czy Kia Sportage. Ford Kuga - główny konkurent Toyoty RAV4, Hondy CRV, VW Tiguana czy Kia Sportage.

Naturalnym środowiskiem tego typu aut jest miasto. Niewielkie SUV-y stworzono, by śmiało walczyły z dziurami w jezdni i krawężnikami. Ford Kuga to jeden z najciekawszych przedstawicieli gatunku "prawie terenówek", lub jak kto woli przerośniętych hatchbacków.

Klasyka SUV-a - plastikowe osłony, duży grill i prześwit pozwalający atakować krawężniki. Klasyka SUV-a - plastikowe osłony, duży grill i prześwit pozwalający atakować krawężniki.
Stylistyka Forda nazywa się kinetic design. W podobnej zaprojektowano też Mondeo i Focusa. Stylistyka Forda nazywa się kinetic design. W podobnej zaprojektowano też Mondeo i Focusa.
We wnętrzu auta nie znajdziemy już tyle stylistycznego polotu i ciekawych pomysłów. We wnętrzu auta nie znajdziemy już tyle stylistycznego polotu i ciekawych pomysłów.
360 litrów pojemności bagażnika przy złożonych tylnych siedzeniach. Standard w tej klasie pojazdów. 360 litrów pojemności bagażnika przy złożonych tylnych siedzeniach. Standard w tej klasie pojazdów.
Z zewnątrz i wewnątrz

Pomysł na SUV-a jest prosty. Wystarczy wziąć płytę podłogową hatchbacka, w tym wypadku Focusa, i lekko ją zmienić. W Kudze zwiększono rozstaw osi o 5 cm, koła rozsunięto wszerz o ponad 4 cm. Do tego agresywna stylistyka z wielkim, podwójnym grillem straszącym innych kierowców we wstecznym lusterku, plastikowe nakładki i osłony oraz wloty powietrza mające raczej znaczenie estetyczne, bo na osiągi auta nie wpływają one w ogóle. Dzięki takiemu designowi Ford sprawia naprawdę solidne wrażenie.

Z zewnątrz auto przyciąga wzrok, wewnątrz jest za to funkcjonalnie, solidnie i chyba nieco... za spokojnie. Siedzi się dość wysoko i naprawdę wygodnie. Gdyby tylko kierownica była nieco mniejsza... To jednak tylko drobiazg, podobnie jak przycisk uruchamiający auto umieszczony nie wiadomo czemu pośrodku i na samej górze deski rozdzielczej. Cała reszta sprawia jak najlepsze wrażenie. Miejsca jest sporo, ale pięć osób i bagaże na pokładzie Kugi to zdecydowanie za dużo. Nie zapominajmy, że mamy do czynienia co prawda z muskularniejszym, ale wciąż tylko Focusem.

Silnik i skrzynia biegów

Pod maską Kugi siedzi dwulitrowy diesel o mocy 136 KM. Dwie rury wydechowe podpompowują agresywny image naszego SUV-a. Do najszybszych aut w swojej klasie z tym silnikiem Ford jednak nie należy. Przeciętnemu kierowcy, bez ambicji wyprzedzania wszystkiego co się rusza, liczba "kucyków" powinna całkowicie wystarczyć. W przypadku diesla określenie jego brzmienia jako miękkie i aksamitne brzmi jak oksymoron, jednak kultura pracy fordowskiej jednostki napędowej zasługuje na uznanie. Nawet ostro grasująca po mieście Kuga nie wypije więcej niż 8 litrów oleju. Na trasie, stosując popularny ostatnio ecodriving, spokojnie można zejść do 6 litrów na 100 kilometrów.

Właściwości jezdne

W tym miejscu wypada zacząć sypać komplementami. Widać, że inżynierowie Forda wręcz wychodzili z siebie, by nadać pojazdowi charakterystykę typowej osobówki. Efekt jest naprawdę świetny! Ford spisuje się komfortowo i detronizuje nawet Volkswagena Tiguana. Jeśli dalej porównywać Kugę z konkurencją, to prowadzi się równie pewnie jak BMW X3, mimo bardziej komfortowego zawieszenia. Daje się ono we znaki dopiero podczas szybkiego pokonywania ciasnych zakrętów, gdy autu zdarza się nieco bujnąć. Przed wyprowadzeniem z równowagi fordowski SUV bardzo skutecznie broni się też napędem 4x4.

Za rozdział mocy na obie osie dba system Haldex trzeciej generacji. Elektronicznie rozdzielana moc może być przekazana na tylne koła w maksymalnie 50 proc. Wszystko odbywa się bez udziału i wpływu kierowcy. Na szutrowe i gliniane podmiejskie dukty - wystarczy.

Podsumowanie

Podczas ubiegłorocznego debiutu Kugi, padały pytania czy na zapchanym rynku SUV-ów nie jest to premiera spóźniona. Ford pokazał jednak konstrukcję, która w swoim segmencie wyrasta na lidera. Za Kugą przemawiają przede wszystkim właściwości jezdne, komfort prowadzenia i atrakcyjna stylistyka. Praktyczność auta jest na poziomie konkurentów. W trudnych dla motoryzacyjnego rynku czasach kluczowym atutem - przynajmniej w Polsce - pozostaje cena. Stosowane przez dilerów rabaty i upusty oraz umiejętności negocjacyjne kupującego pozwalają zbić cenę auta do poziomu ok. 110 tys. zł, taniej niż u większości konkurentów. Kto szuka niewielkiego SUV-a, może więc śmiało zacząć polować na Kugę.

Samochód do testów użyczył diler marki Ford, firma Big Autohandel w Gdańsku.

Opinie (29) 1 zablokowana

  • za takie pieniązki nabywam nowe subaru legacy lub forestera

    z dwulitrowym dieslem i mam najlepsze przeniesienie napędu jakie jest dostepne dla zwyklego uzytkownika samochodu. ten ford nie moglby stanac obok subaru. przykre ale prawdziwe.

    • 5 3

  • pierwsze ofiary? (1)

    Ford Kuga poluje w mieście. (dobry tytuł dla Faktu):
    Policja poszukuje kierowcy nieznanego samochodu marki Ford Kuga, który poluje na swoje ofiary w mieście - ma na swoim koncie szereg wypadków i kolizji drogowych, setki przestępstw i tysiące wykroczeń. Mimo szeroko zakrojonej akcji nigdy nie udało się go schwytać, groźny samochód wciąż na wolności. Policja podejrzewa że Kuga przyjeżdża do miasta nocą na żer, a w dzień chroni się w podmiejskich lasach...

    • 0 0

    • A co ta Kuga żre?

      Chyba asfalt i dlatego w Gdańsku tyle dziur w jezdniach, że ZDiZ nie nadąża z łataniem.

      • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • jezdziłeś?
      może chociaż siedziałeś w nim?
      bardzo fajne autko z mega dobrze zestrojonym zawieszeniem
      polecam

      • 0 0

  • For

    miale forda i nigdy w życiu nic ze znaczkiem ford

    • 0 2

  • Polaczki lubia komentowac...

    ...najlepsze jest to, gdy ktos sie wypowiada, a nigdy swojego tylka nawet nie posadzil w tym samochodzie i nie przejechal nim nawet jednego metra. Mialem RAV4, Grand Vitare i Forestera, a teraz jezdze Kuga i jest to najlepsze auto, ktore spotkalem. Elastycznosc, hamulce, trakcja. Stylistyka jest sprawa gustu, ale widze, ze ogladaja sie za nim na ulicy.

    • 2 0

  • Zgadzam sie z przedmowca (1)

    tez mam kuge od pol roku i stwierdzam ze to swietne auto. Wczesniej mialem Passata z 2005. Passat byl troche wiekszy ale to byla jego jedyna zaleta. Kuga jest dla mnie i rodzinki wystarczajaca. Jak ktos ma wzrost koszykarza to niech szuka wielkiego SUVa polecam Volvo XC90. Najbardziej w kudze podoba mi sie zachowanie na drodze jest super stabilna nawet na sliskich waskich zakretach.jak ktos chce wiecej szczegolow to odpisze na maila.

    • 0 0

    • Zapytanie !

      Proszę o info ! Chcę go kupić czy warto ???

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Urus to SUV marki:

 

Najczęściej czytane