Ford Taunus (produkowany od 1970 do 1982) (12 opinii)

Historia nowego modelu Forda TC rozpoczyna się w 1970. W Niemczech nowe auto nosi oznaczenie Taunus I, zostaje tym samym bezpośrednim następcą modelu 12/15M P6. Natomiast w Wielkiej Brytanii otrzymuje nazwę Cortina III zastępując wersję MK II produkowaną od 1966 roku. Zarówno w Niemczech jak i na Wyspach Brytyjskich Ford wystawia swój nowy produkt do walki w segmencie średnim, jako przestronny, wygodny samochód rodzinny za „rozsądne” pieniądze.

Wraz z wprowadzeniem na rynek TC, Ford wraca w tej klasie pojazdów do tradycyjnego napędu na tylną oś. W porównaniu do poprzednika nowy model otrzymał także zupełnie inne zawieszenie, przód z podwójnym wahaczem poprzecznym, oraz sztywną oś tylną na sprężynach śrubowych.

Proponowane jednostki napędowe to czterocylindrowe , rzędowe silniki (PINTO) o pojemnościach: 1.3l ( 55KM), 1.6l (72KM). Program 1970’ uzupełnia silnik OHV V6 2.0 (90KM) dla wersji GT oraz GXL. W listopadzie 1971 roku dla wersji GT oraz GXL dealerzy Forda proponują klientom kolejną jednostkę napędową , silnik V6 o pojemności 2.3 litra i mocy 108KM stosowany także z modelu 20M.

Dane techniczne:

Silniki: 1,3 55KM, 1,6 72 KM, 2.0 90 KM, 2,3 108 KM

niezawodność
3.6
komfort
4.0
ekonomia
3.4
wrażenia z jazdy
4.6
Średnia ocen
3.9

Foto Moto

    Opinie (12)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia