Ford Taunus (produkowany od 1970 do 1982) (12 opinii)

Historia nowego modelu Forda TC rozpoczyna się w 1970. W Niemczech nowe auto nosi oznaczenie Taunus I, zostaje tym samym bezpośrednim następcą modelu 12/15M P6. Natomiast w Wielkiej Brytanii otrzymuje nazwę Cortina III zastępując wersję MK II produkowaną od 1966 roku. Zarówno w Niemczech jak i na Wyspach Brytyjskich Ford wystawia swój nowy produkt do walki w segmencie średnim, jako przestronny, wygodny samochód rodzinny za „rozsądne” pieniądze.

Wraz z wprowadzeniem na rynek TC, Ford wraca w tej klasie pojazdów do tradycyjnego napędu na tylną oś. W porównaniu do poprzednika nowy model otrzymał także zupełnie inne zawieszenie, przód z podwójnym wahaczem poprzecznym, oraz sztywną oś tylną na sprężynach śrubowych.

Proponowane jednostki napędowe to czterocylindrowe , rzędowe silniki (PINTO) o pojemnościach: 1.3l ( 55KM), 1.6l (72KM). Program 1970’ uzupełnia silnik OHV V6 2.0 (90KM) dla wersji GT oraz GXL. W listopadzie 1971 roku dla wersji GT oraz GXL dealerzy Forda proponują klientom kolejną jednostkę napędową , silnik V6 o pojemności 2.3 litra i mocy 108KM stosowany także z modelu 20M.

Dane techniczne:

Silniki: 1,3 55KM, 1,6 72 KM, 2.0 90 KM, 2,3 108 KM

niezawodność
3.6
komfort
4.0
ekonomia
3.4
wrażenia z jazdy
4.6
Średnia ocen
3.9

Foto Moto

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Tytuł:
    Treść:
    Autor (opcjonalny):
    E-mail (opcjonalny):
    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Opinie (razem: 12)

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.