• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Indywidualnie, ale nie tanio. Mazda 2

Bawo
12 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Coraz chętniej kupujemy Mazdę, która na wybrzeżu podbija serca klientów indywidualnych i drobnych przedsiębiorców. Pierwszą tegoroczną premierą marki będzie Mazda 2. Wkrótce po niej pojawią się kolejne modele.



W latach osiemdziesiątych XX wieku Mazda, kupowana za pośrednictwem kont walutowych w banku PKO, była na wybrzeżu symbolem niezależności i wysokiego statusu społecznego. W połowie lat 90. zniknęła z Polski, aby powrócić osiem lat temu. Dziś Mazda z roku na rok radzi sobie w Polsce coraz lepiej, chcąc zostać japońską alternatywą dla BMW.

Polska sprzedaż Mazdy to w 2014 roku 7 500 samochodów. W porównaniu do 2013 roku to wzrost o ponad 70 procent. W ubiegłym roku polski oddział firmy zajął szóste miejsce w rankingu krajów europejskich, po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii i Szwajcarii.

W 2015 roku Mazda zamierza sprzedać na naszym rynku 9000 samochodów bijąc kolejny raz swój rekord. Podobnie jest w Trójmieście, gdzie z roku na rok istotnie wzrasta sprzedaż marki. - Nasi klienci kupują mazdę 3, 6 i CX5, czyli cała gamę opartą na technologiach Skyactiv i stylizacji Kodo - mówi Adam Braumberger z firmy BMG, reprezentującej Mazdę w Trójmieście. - Jestem przekonany, że w 2015 roku zwiększymy sprzedaż, ponieważ czeka nas pięć ważnych premier: Mazda2, zmodernizowane Mazda6 i CX-5, CX-3 i roadster MX-5. Szczególnie liczymy na Mazdę 2, która ceną i atrakcyjną stylizacją pozwoli nam powalczyć wreszcie w segmencie B.

Najtańsza Mazda 2 kosztuje 50 900 zł. Tyle należy zapłacić za auto z 75-konnym, wolnossącym silnikiem 1.5 SKYACTIV-G w podstawowej wersji wyposażenia SkyGO. Mocniejszy, 90-konny wariant benzynowej jednostki, oferowany jest od wersji SkyMOTION w cenie od 54 400 zł, a najwyższy o mocy 115 KM dostępny jest w najbogatszej odmianie SkyPASSION i kosztuje od 63 900 zł.

To niemało, choć Mazda podkreśla, że jej auto jest bogato wyposażone. Na pokładzie znajdą się m.in. (z pewnością w opcji) multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect, a także po raz pierwszy w klasie wyświetlacz przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych, mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

W drugiej połowie 2015 roku gamę powiększy silnik Diesla SKYACTIV-D, również o pojemności 1,5 litra, generujący 105 KM. W ofercie dostępne są ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz sześciostopniowy automat.

Nowa Mazda z pewnością nie będzie konkurencją dla najpopularniejszych przedstawicieli segmentu B. Prędzej przyjdzie się jej zmierzyć choćby z Alfą Romeo MiTo. Klient marki to jednak najczęściej osoba fizyczna a nie flota, więc różnica w cenie ma tu często drugorzędne znaczenie.
Bawo

Miejsca

Opinie (43) 6 zablokowanych

  • Wymiata !!!

    • 6 4

  • Fajna, mało awaryjna. (2)

    • 10 3

    • nowe auto to co ma byc awaryjne? ;)

      • 1 2

    • Jak zbadałeś awaryjność auta, którego dopiero wchodzi na rynek?

      Niby drobny szczegół, ale jednak mnie interesuje.

      • 2 3

  • Szału nie ma. (4)

    Te kształty jakieś takie nijakie, nie ma na czym oka zawiesić. Moim zdaniem zniknie w tłumie podobnych aut. Cena też odstarsza.

    • 3 32

    • (3)

      MAsz rację.
      Zapewne zniknie w tłumie pasatów i golfów sprzed 2000 roku.

      • 9 0

      • hehehehehe.. dobre! (2)

        Dodaj jeszcze VW transportery , podgnile, ale wlokace się LEWYM pasem.... zawsze....

        • 6 1

        • Wiem
          Na trzyliterowych blaszkach w dół Słowackiego.
          O wyglądzie "pasażerów" nawet nie piszę:)
          Ktoś kto podbija badania ma dużą fantazję, przynajmniej tak dużą jak wada oczu w dioptriach

          • 2 0

        • z GWE

          • 4 0

  • Ostatnia mega firma motoryzacyjna. (4)

    • 15 2

    • śliczna (3)

      • 8 1

      • a 6 po prostu mnie rozwala... (2)

        • 13 0

        • (1)

          Niestety, Mazda 6 jest piękna na zewnątrz, ale tragiczna w środku.
          Ścisk na fotelu kierowcy gwarantuje ból pleców już po kilku kilometrach.
          Wyposażenie również słabe (żeby mazda 3 lepiej wyglądała pod tym wględem...), tu jednak zbliżający się lifting powinien pomóc.

          • 1 3

          • ?

            No bez żartów. Mam nową 3, wymiata. Moze nie jestes przekonany do sportowego profilu foteli? Są mega wygodne. Jest dużo miejsca.

            Na jakiej podstawie piszesz taki komentarz? Jeździłeś nową mazdą?

            • 3 0

  • Jeszcze trwałe bez TSI (2)

    Ostatnie auta - japońskie, które nie poddały się turbo z litra pojemności, jest nadzieja że długo będą jeździć bezawaryjne. Poza tym super stylistyka, jakby nie to że mam nową Hondę, kopiłbym Mazdę.

    • 23 1

    • Made in ...robi jednak różnicę

      • 10 0

    • Benzyna

      Ale to dotyczy tylko jednostek benzynowych. Diesle są awaryjne jak u innych marek.

      • 2 0

  • Cena!!! (8)

    Cena zniechęca od samego początku. I tyle w temacie.

    • 6 13

    • dozbieraj (3)

      • 8 3

      • coś za coś (2)

        • 6 2

        • coś za co ???? :-) (1)

          • 0 3

          • za Gompkę

            Baltazarze

            • 1 0

    • za tą cenę można kupić BMW (1)

      więc nie ma o czym pisać

      • 1 20

      • prawda E65 2004 5.0

        a za dwa kilo ziemniaków jednego browara...

        • 23 0

    • (1)

      Jakby kosztował 30 koła i tak byś nie kupił.
      A cena nie taka zła w porównaniu np. do Hondy Jazz.

      • 6 0

      • ale honda jazz jest większa.

        W środku więcej miejsca więc zależy dla kogo ma być auto. Mazda 2 dla samotnej kobiety czy faceta - nie dresiarza wychowanego na vw jest idealna.

        • 3 0

  • Cena (5)

    W Niemczech za 50 tys. kupimy auto klasy wyższej a nie miejskie pudełko!!

    • 4 16

    • już niedługo (1)

      będziemy nowym Landem to sobie kupisz za 50 w tedeiku ukochane ,,autko dla ludu,,

      • 10 0

      • no i armia z Matizów wylewa teraz swoje żale...

        • 6 4

    • (2)

      Tak za 50tys to kupisz dwa komplety felg z oponami zima lato do cayenne, chyba że masz na myśli 10-13 letnie audi a8.

      • 10 1

      • Daj spokój.
        Niech Janusz żyje złudzeniami o autach klasy wyższej za 50 koła w Rajchu, ale w sumie nie napisał czy chodzi mu o nowe...

        • 7 1

      • odp

        Średnie zarobki nominalnie mamy podobne z Niemcami: 3500 zł /3500 Euro. W Polsce za 50 tys.,kupimy miejskie pudełko a Niemiec za 50 tys., kupi auto klasy wyższej. I na tym polega różnica

        • 2 0

  • Zoom Zoom (3)

    Mazda jest dla kogoś kto nie chce jeździć tym samym co pięciu sąsiadów obok a jadąc do pracy mijać 15 kolejnych. Pozdro dla fanów marki z Hiroshimy.

    • 17 2

    • Zoom Zoom to była poprzednia generacja. (2)

      Teraz jest KODO

      • 3 0

      • ZoomZoom vs Kodo (1)

        Kolego, zoomzoom to folozofia Mazdy ktorą wprowadzili w 2002 roku i trwa do dzis, a Kodo to design. ZoomZoom oznacza przyjemność z jazdy.

        • 2 0

        • Racja

          Faktycznie kolego, doinformowalem sie, razem z nowym designem przyszla nowa filozofia "Dusza ruchu" - pozdrawiam :-)

          • 2 0

  • Wygląd 10/10 ale ta cena...

    • 3 0

  • Mam trójkę 6letnią z salonu i nic się złego nie dzieje. Jestem bardzo zadowolony.

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane