• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?

Maciej Naskręt
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków. Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków.

W środę rano na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?



Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.

Ok. godz. 5 w środę na ul. Spacerowej w Gdańsku - na odcinku leśnym - zderzyły się czołowo dwa samochody osobowe. 23-letni kierowca, który jechał w kierunku obwodnicy, zjechał samochodem na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się czołowo z pojazdem prowadzonym przez 52-latka.

- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Czy drogowcy powinni wyznaczyć linię podwójną ciągłą na całej ul. Spacerowej?

Niektórzy kierowcy jednak już wydali wyrok w tej sprawie. - Do wypadku doszło na skutek próby wyprzedzania. Nie pierwszy raz dochodzi do zderzenia czołowego na tej ulicy, dziś na szczęście nikt nie zginął, ale w przeszłości jest pełno takich przypadków. Kierowcy przeceniają swoje i swoich samochodów możliwości. Na ulicy Spacerowej należy jak najszybciej zabronić wyprzedzania - wymalować ciągłą podwójną białą linię na całym odcinku leśnym - przekonuje pan Marcin, który mijał rano miejsce wypadku i stojąc w zatorze stracił 40 minut.

Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.

Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.

Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.

Opinie (271) 2 zablokowane

  • ja wiem jak (19)

    zabrać prawo jazdy niedzielnym i kalekom

    • 152 51

    • zamknąć (1)

      jw

      • 1 5

      • Ty Lisicki tutaj swych kincepcji nie forsuj...

        • 3 2

    • Nie wyprzedzać i nie przekraczać prędkości

      • 32 15

    • jechać lasem

      • 12 3

    • (11)

      raczej takim mistrzom kierownicy jak ty

      • 8 15

      • kapelusznicy i inne łamagi (10)

        Rozumiem, że Ty należysz do tej grupy, która nie wie/boi się jechać 90 kmh na Spacerowej i jedzie 50 kmh, albo zostawia 50-100 metrowe odstępy między autami w korku? Takim właśnie osobom powinno się zakazać wstępu na tą ulicę.
        Dzisiejszy wypadek wynika z debilizmu kierowcy, który zapomniał że ma pod maską niewiele koni (pewnie mniej niż 100) i myślał, że się uda...

        • 41 24

        • A teraz pomyśl co lub raczej kto go zmusił do wyprzedzania?

          Wiem wiem generalizuję. Moim zdaniem była jedna z dwóch przyczyn.
          A).Jeden kretyn jechał 30km/h po pustej drodze a drugiemu po prostu zabrakło mocy.
          B).Inny kretyn jadąc za kimś przepisowe 90km/h postanowił tam jechać 130km/h i słusznie zabrakło mu mocy.

          • 26 1

        • ciekawe, że jadąc 90 km/h zyskujesz może minutę, zanim spędzisz pięć w korku przy zjeździe do zoo (1)

          jeżeli nie wyjdzie CI wyprzedzanie autobusu, to Ty masz dzień (albo i dłużej z głowy) a reszta stoi. Autobusy jadą i tak szybciej, niż 50km/h (wg GPS i omiaru czasu "ciągną" średnio 70) więc nie masz żadnego uzasadnienia dla manewru. A do wyprzedzenia rowerzysty wystarczyłoby poszerzyć utwardzone pobocze.

          • 26 9

          • zyskujesz minutę na 1szych światłach

            potem zyskujesz następne 5, potem ileś, a może zyskujesz godzinę - co to za myślenie? Jest droga, gdzie mogę jechać 90 więc jadę. Już wiem, jedź 50 na obwodnicy, bo ile zyskasz jadąc 120? Minutę? Nie ma sens,. zróbmy 50 na wszystkich drogach. I aby było jasne, podoba mi się pomysł ograniczenia prędkości do 30 w centrum - tutaj ma to sens.

            • 4 4

        • mam 185 km (6)

          Ale nigdy nie ryzykuje i nie pcham się za wszelka cenę - życie moje ,rodziny i innych na drodze jest bezcenne

          • 14 6

          • mam 185 km (3)

            To chyba na nauce jazdy muszą więcej niż 185 km przejechać. Najgorsze jest pierwsze pół miliona km. Potem człowiek przestaje szaleć. Czy chodziło Ci o to, że licznik w aucie kończy Ci się na 185 ? Bo moc podaje się w KM.

            • 10 6

            • Człowiek przeciętnie przebywa w czasie żywota 300 tys. km, to skąd to pół miliona? (2)

              Mało kto tyle ma, chyba tylko zawodowi kierowcy.

              • 3 9

              • skąd ta przeciętna (1)

                Nie jestem zawodowym kierowcą. Dojeżdżam do pracy, czasem podjadę do klienta, dowożę i odbieram dzieci ze szkoły, po południu dowożę dzieci na zajęcia sportowe, robię zakupy raz lub dwa razy w roku urlop (po kilka tys km) średnia od lat ok 50 000 km rocznie jak rozmawiam ze znajomymi robią między 30 000 a 100 tys rocznie. Wniosek : chyba brałeś pod uwagę bardzo krótkie życie.

                • 3 4

              • a potem wszyscy szukają 10 letniego pasata z przebiegiem 150tys

                • 12 0

          • Faktycznie (1)

            może mało precyzyjnie napisałem - chodziło o moc silnika ( rocznie przejeżdżam ~30 000)
            - ale nie to jest istotne raczej to ,że sposób jazdy niektórych stwarza zagrożenie dla innych , nie mam najmniejszej ochoty zginąć z powodu głupoty innych ?

            • 1 1

            • Każdy w miarę inteligentny domyślił się,

              że chodziło Ci o KM.
              Ale zawsze znajdzie się ktoś, kto przyczepi się do każdej drobnostki.

              • 0 0

    • nie

      namalować 5 linii ciągłych aż do Chwaszczyna i jak nie wejdą po długości to po szerokości jezdni

      • 5 0

    • Wystarczy aby

      Wszyscy jechali normalnie, nie jak babcia co ma 70 lat.
      bo tylko przez takie ślimaki co zostawiają dziurę na 100 m tak się dzieje!!!! Wynocha ślimaki z dróg!!!!

      • 6 6

    • ZDELEGALIZOWAC SAMOCHODY

      Panie PŁEMIERZE jak to jest ze jest tyle wypadkow! w wypadkach samochodowych ginie wiecej ludzi niz od narkotykow w tym kraju! trzeba zdelegalizowac! niech pan pomysli o dzieciach! te biedne dzieci ktorym rodzice umieraja w samochodach coz one biedne winne! ZDELEGALIZOWAC! zabronic!

      • 1 3

  • BUDYŃLand: wjeżdżasz na własną odpowiedzialność (8)

    Takie tablice by wystarczyły zamiast podwójnej ciągłej

    • 61 41

    • Spacerowa musi poczekać są ważniejsze inwestycje

      Np. Nowa Wałowa, którą będą dojeżdżać do pracy pracownicy ECS

      • 51 7

    • PROGI ZWALNIAJĄCE CO 10 metrów (6)

      bo debile i tak będą wyprzedzać nawet na trzech ciągłych

      • 11 13

      • mam c5, więc te progi możesz sobie w tyłek włożyć :) (5)

        • 6 18

        • Ty od C5 wiem o tym (4)

          bo to guano więcej w warsztacie stoi. Zrób z tego sztrucla gołębnik

          • 13 4

          • znaffffca z golfa II się odezwał :)

            • 1 0

          • widać, że (2)

            polegasz na opiniach kaszubów od golfa :). Nigdy nie miałeś c5, bo nie było cię stać na niego, kmiocie :)

            • 0 3

            • im większa fura tym większy burak (1)

              I tak to jest z niektórymi właścicielami C5

              • 1 0

              • c5 jest średnim samochodem, ale z tico może się wydawać wielki :)

                • 0 0

  • Po prostu nie pędzić... (16)

    i nie wyprzedzać...

    • 134 32

    • (5)

      taa i wlec się za matołami jadącymi 40 km/h mimo braku korka

      • 23 21

      • (4)

        Właśnie tak. Jak nie można wyprzedzić to się wlec. Twierdzenia, że "mus wyprzedzić", "nie da się jechać wolno","to przez tych wlokących się jesteśmy zmuszani do niebezpiecznych manewrów", "wypadki sa wina powoli jadących" są po prostu głupie. Przez powoli jadących możeszj:
        - spóźnić się do pracy,
        - zdenerwować, jak masz problem z żoną,
        - wściec jak masz nierówno pod kopułą,
        - odwalać wyprzedzanie pod górkę przed zakrętem jak jesteś totalnie porąbany.
        Zatem mamy do wyboru:
        a) wyeliminować wszystkich staruszków, strachajłów, niedowidzących, kobiety karmiące, pieszych, rowerzystów, autobusy, dziki, drzewa na poboczu, Budynia, ciężarówki, samochody na f, auta na gaz, silniki mniejsze niż 2.0, jako powód możliwego zdenerwowania, które to zdenerwowanie skutkuje tragicznymi wypadkami
        b) wyeliminować tych co na widok jakiegokolwiek elementu z listy (a) dostaja szału, amoku i nieodparty imperatyw zmusza ich do wyprzedzania w pierwszym miejscu, gdzie prosta ma więcej niż 50m.

        • 16 2

        • :)))

          W punkt !

          • 4 1

        • można jechać wolno, ale po co? (2)

          na drodze, gdzie można jechać 90km/h? Chciałbyś jechać za traktorem całą drogę?

          • 2 2

          • (1)

            Nie chciałbym się wlec, ale jak jest przeszkoda i muszę się wlec, to się wlekę. połowa tu pisze o swoich frustracjach i nerwach, jakby im córki gwałcili. To tylko korek, życie jest ważniejsze niż wyprzedzenie 2 aut. Więcej, cały błotnik i migacz są więcej warte niż jedno wyprzedzenie. Chętnie wyprzedzam, gdy mogę, ale gdy nie ma warunków, to nie dostaję wrzodów żołądka, nie rzucam k..ami, nie potrąbuję na traktor, bo on i tak więcej niż 25km/h nie pojedzie, choćbym traktorzyście nad uchem syrenę z Titanica puścił, albo wysiadł i go skopał. No traktor tak ma. Podobnie tak ma dziadek w kapeluszu, że zwalnia przy wyjeździe na obwodnicę i trzeba takie jego zachowanie uwzględnić (a tu to przynajmniej może rzeczywiście niebezpieczeństwo sprowadzić).
            Wiele lat temu, jak u nas ruch lawinowo narastał, koleżanka z Niemiec dziwiła się, że u as wyprzedza (zjeżdżą na lewy pas) najpierw ten z samego tyłu ogonka, a potem tak kolejno, bo u nich jest na odwrót - pierwszy wyprzedza ten, co jedzie drugi w ogonku i potem kolejno do ostatniego. Ja na to:
            - A jak drugi jedzie stary dźwig, który nie da rady wyprzedzić tego pierwszego?
            - To masz pecha - ona na to.

            I tu jest pogrzebany pies. Masz pecha, rozumiesz?

            • 8 1

            • w krajach cywilizowanych

              zawalidrogi typu ciągnik mają na tyle rozumu i kultury jazdy, że jak widzą w lusterku za sobą ogonek aut, to zjeżdżają na zatoczkę i przepuszczają towarzystwo. W polance możesz tylko wlec się za takim albo przy odrobinie szczęścia wyprzedzić, bo tępy robol nie patrzy w lustra i ma gdzieś pozostałych użytkowników drogi.

              • 1 1

    • Zamienić tę nitkę na jednokierunkową a z boku położyć drugą nitkę (2pasy) w drugą stronę.. (6)

      Prościej nie można.. A oczywiście nalezy zliwkidowac beznadziejny zjazd do reala i zastapic go rondem ktory by byl wspolny dla zjazdu z odwodnicy, wjazdu na obwodnice, zjazdu do reala i do jazdy prosto dalej na osowę.. Po drugiej stronie obwodnicy analogicznie rondo - znikaja korki.. Vuala

      • 24 2

      • Ronda dwupasmowe się nie sprawdzają,chyba,że ze światłami,albo turbionowe,albo z obowiazkowym prawoskrętem. (5)

        • 3 5

        • Jak sie nie sprawdzają ?! (4)

          W środku las i można zrobić nawet 3 pasy!! Tylko ludzie musza sie nauczyć poruszać po rondzie! Na zachodzie to działa wyśmienicie to dlaczego u nas by nie działało? Światła to by znowu sie blokowali.. Światła na skrzyżowanie ronda nie potrzebują świateł.. No chyba ze jest tramwaj ale tam akurat nie ma i nie będzie długo raczej..

          • 9 5

          • OK, to mam dla ciebie zagadkę - jest sobie rondo na skrzyżowaniu dwupasmowych szos: W-Z oraz PN-PD. Przed rondem zwyczajowo (2)

            znak A-7, jak na 95% rond w Polsce. Załóżmy, że oznakowanie wskazuje, że z obu pasów jest możliwa jazda na wprost ("dla maksymalnej przepustowości"). Jedzie sobie prawym pasem z PD pojazd A i chce zjechać drugim zjazdem na wprost w kierunku PN. Jedzie sobie lewym pasem pojazd B z kierunku Z (bo na prawym w prawo skręca pojazd C z Z w PD) i chce zjechać drugim zjazdem na wprost w kierunku W. Pojazd B wjeżdża na rondo (na "wewnętrzny", lewy pas). Pojazd A wjeżdża na rondo na pas prawy, "zewnętrzny", bo może, ma wolny.

            Na wysokości zjazdu w kierunku W, kto ma pierwszeństwo?

            1) Pojazd A, gdyż ma "wolną prawą", nadjeżdża z lewej strony i zajmuje już zewnętrzny pas ruchu.
            2) Pojazd B, gdyż opuszcza skrzyżowanie i znajdował się na rondzie wcześniej, niż pojazd A.

            Pytanie dodatkowe: Do której litery alfabetu dojdziemy licząc pojazdy, które wjadą w tyłek pojazdu B,jeżeli ten nagle zatrzyma się na środku ronda, czekając,aż zewnętrzny pas będzie pusty?

            Pytanie na szóstkę: Jak kierowca pojazdu B powinien zasygnalizować w zrozumiały sposób kierowcy pojazdu A zamiar jazdy prosto?

            Czas start.

            • 3 3

            • odp. (1)

              A - poproszę mapkę bo nie mam czasu na analizy opisu rysunku
              B - rondo musi być duże i przesłonięte aby dojeżdzający zwolnił do zera przed rondem - wtedy ma ono sens..
              C - rondo turbinowe - jest ok nieprzecze - ale mozna na niego wjechac z impetem co nie jest bezpieczne

              • 1 1

              • "rondo musi być przesłonięte,żeby dojeżdżający musiał zwolnić" - taaaa,super bezpieczny pomysł :/

                • 0 0

          • Rondo i tramwaj też świetnie ze sobą grają

            zasada jest łatwa, tramwaj ustępuje jak każdy przed wjechaniem na rondo, ma pierwszeństwo przed każdym gdy zjeżdża.

            • 2 0

    • z domu nie wychodzić...

      o, koleżce się caps lock zaciął

      • 6 0

    • na tej drodze obowiązuje 90km/h (1)

      jak ktoś chce jechać 60-70, proszę bardzo, ale chciałbym mieć możliwość wyprzedzenia. Zresztą, jak trafisz na traktor jadący 20km/h to też byś chciał jechać za nim cały czas?

      • 2 2

      • chcieć bym nie chciał, ale jak bym nie mógł wyprzedzić, to bym za nim jechał

        jak się decyduję na samochód, to znaczy decyduję się na częste stanie w korkach.
        Na Spacerowej w godzinach szczytu jazda więcej niż 50 na godzinę jest raczej niemożliwa

        • 1 0

  • Budyn a Piecewska na Morenie (7)

    To same dziury w jezdnii kiedy to się skończy pytam !!!

    • 51 15

    • (2)

      spacerowa od dawna powinna być 4 pasmowa, tyle co tam au jedzie
      a ani widu, ani słychu
      nie wspomnę o terminie wykonania w tym kraju

      • 3 1

      • (1)

        Super,szybciej dojedziesz do korka na końcu.

        • 5 1

        • spacerowa ma dwa końce, a korkuje się z obu stron

          • 0 1

    • i Sobieskiego (1)

      i Sobieskiego

      same dziury

      • 4 1

      • No ale jak to wytłumaczyć p. Budyniu ?

        jak ?

        • 1 3

    • Piecewska !!! (1)

      To co budyń zaoszczędzi na remont 1 km drogi to wyda na remonty autobusów miejskich, które tam się rozpadywująą. No !

      • 1 1

      • rozpadowywująa ?

        Ale nie ma kasy...

        :(

        • 0 0

  • Może wycięcie drzew by pomogło.... (9)

    • 62 48

    • Ja bym polewał Budyniem (5)

      ciężko wtedy wyprzedzać

      • 25 2

      • Hołek bardzo dobrze powiedział. (4)

        Jak zimą wpadniesz w poślizg przez kota na drodze i wylądujesz na drzewie to pogadamy.

        • 10 11

        • (3)

          Zlikwidować koty.

          • 9 3

          • (2)

            Samochody na tory!!

            • 3 2

            • (1)

              koty na tory!

              • 8 0

              • Koty za płoty...

                • 0 0

    • Czytaj ze zrozumieniem (2)

      a co drzewa mają do zderzeń czołowych

      • 13 11

      • nie łapiesz ironii?

        • 16 3

      • Według pana Hołowczyca mają

        Według niego można uniknąć zderzenia czołowego i zjechać na pobocze. Oczywiście przydrożne drzewa w tym przeszkadzają. Tyle pan Hołowczyc. A ze zdjęcia powyżej widać że drzewa stoją daleko, jest łączka, a mimo to kierowcy nie byli w stanie uniknąć kolizji. Z drugiej strony jezdni stoi, o ile pamiętam, dom. Więc faktycznie drzewa tu nie mają nic do rzeczy. Ale pan Hołowczyc ma w głowie tik-taka zamiast rozumu (może ma udziały w jakimś tartaku) i twierdzi swoje.

        • 7 0

  • Proponuję żeby rano ulica Spacerowa była dwupasmową droga jednokieunkową w dół a po południu do góry (5)

    • 186 34

    • Słusznie ale lepiej na odwrót.

      Będą w ten sposób mniejsze korki.

      • 22 1

    • bardzo dobry pomysl! (1)

      Z tą dwupasmową o zmiennej ilości pasów w jedną stronę w zależności od natężenia ruchu - też o tym myślałem jeżdząc spacerową

      • 5 1

      • Nie do końca dobry pomysł!!!!!!!!!

        Korki i tak będą .Więcej aut będzie stało na zwężeniu jezdni w Osowie i Oliwie

        • 14 0

    • POPIERAM

      Witam widziałem takie rozwiązanie w Hamburgu Bardzo pomysłowe i praktyczne

      • 2 1

    • MAM POMYSŁA !

      Rano w dół - potem do góry: ale zajefajne BZDURY!!!!

      • 0 3

  • (7)

    Należy postawić znaki, dużo znaków. Musi być od nich gęsto i musi być dużo różnych. Co 10 metrów ograniczenie do 30 a co 20 metrów zakaz wyprzedzania. Wiadomo, że jak stoi znak, to nikt nie przekroczy prędkości ani nie wyprzedzi. Poza tym "uwaga dzieci", "uwaga krowy" i co 100 metrów info o przejeździe kolejowym i moście zwodzonym.

    • 134 10

    • (3)

      Zadbać o stałe korki. W korku prędkość nie zabija, bo jest niewielka. Dobry efekt mogą dać kijowo wyregulowane światła po obu stronach oddcinka leśnego.

      • 44 0

      • A jak ktoś będzie cwaniaczył to odstrzelić z katapulty.

        • 10 1

      • można dać światła w środku lasu - to uspokoi ruch (1)

        nasi fachowcy cały czas myślą jak wydać naszą kasę

        • 21 0

        • I podłączyć do Tristara

          Nic tak dobrze nie uspokoi ruchu jak Tristar.

          • 4 0

    • Bardzo dobry pomysł

      Można jeszcze dać po bejsbolu, jak się zwolni to niektórzy będą chcieli je na innych wypróbować.

      • 1 0

    • A pobocze wyłożyć minami przeciw czołgowymi

      jakby ktoś chciał poboczem wyprzedzać

      • 4 1

    • Jaki ziom

      Mistrz :)

      • 0 0

  • przypomnę, że parę ładnych lat temu... (5)

    przed remontem Spacerowej były plany jej poszerzenia przy tej okazji.
    Ale Budyń znalazł łatwą wymówkę, by tego nie robić. Ówczesny Geant miał współfinansować budowę poszerzonego wiaduktu przez obwodnicę, ale podobno Gdańsk nie mógł (nie chciał ?) dogadać się z Gdynią, bo chodziło o skrawek działki należącej administracyjnie do Gdyni. Więc Budyń przyjął chętnie rezygnację z poszerzenia wiaduktu i tym samym ogłosił że nie ma sensu poszerzać spacerowej (wąskie gardło przy obwodnicy). Oczywiście od tego czasu wybudowano wiele dróg, które kończą się wąskimi gardłami i miasto już nie widziało w tym problemu. Aha, w zamian za rezygnację z poszerzenia wiaduktu Gdańsk przyjął "odszkodowanie" w wysokości ok 400 tys. PLN (równowartość może ze dwóch średnich mieszkań w tamtym czasie)

    • 134 9

    • Klasyczna Budyniada

      bez pomysły, bez sensu za to drogo

      • 19 3

    • Zapewne chodziło o uwalenie konkurentów w przetargu

      Geant miał najtańszą ofertę bo wiedział że nie musi budować żadnej
      drogi (która była w warunkach przetargu) tylko wykręci się 400 tys + prowizja

      • 10 2

    • z tego co pamiętam był protest mieszkańców Osowej przed budową trasy "potencjalnie tranzytowej"

      • 20 2

    • Proponuję przenieść przymusowo lokum Prezydenta do Osowy. Niech jeździ sobie do roboty - koniecznie - Spacerową....tylko nie piszcie o tych 7 jego nieruchomościach...;-)

      • 4 1

    • A dodatkowo wykasowali ścieżke rowerową

      Zal

      • 1 0

  • A może... (12)

    wystarczyłoby puścić trochę częściej autobus i część z nas przerzuciłaby się na komunikację miejską? Na chwilę obecną jak pomyślę, że mam czekać na autobus po pracy pół godziny wolę jeżdzić samochodem...

    • 58 19

    • Można jeszcze rowerem (9)

      Od gimnazjum w Osowej do Grunwaldzkiej w Oliwie zawsze jadę ~20 minut.
      Z górki rano zupełnie bez wysiłku, grawitacja wszystko robi.
      Las wokoło, cisza.. świeże powietrze.... i pełna przewidywalność co do czasu przejazdu :)

      • 12 13

      • (8)

        i półtora stopnia rano, a po pracy 18, dzięki piękne ;)

        • 19 14

        • (1)

          ojej minusiki, a prawda tak nie wygląda? Chyba niektórych boli ;)

          • 11 8

          • nie prawda tak nie wygląda
            inaczej z Holendrów Finów Szwedów były by mutanty popromienne
            i twardziele-roboty, a to jeszcze miększe bolki jak ty

            • 9 7

        • (5)

          rano jedziesz w kurtce, po południu kurtkę zdejmujesz i wrzucasz na bagażnik, do sakwy, plecaka czy z czym tam jeździsz. W czym problem? Mama Cię nie nauczyła jak dobierać ubiór w zależności od pogody? :)

          • 12 11

          • (4)

            nie, jadę samochodem i nie muszę pajacować z ciuchami, a na rower idę po pracy sobie po lasach pojeździć (tereny mamy piękne)

            • 11 10

            • (3)

              To teraz zdjęcie i założenie jednej warstwy ubrania to już pajacowanie? wow.
              no widzisz, tracisz czas na stanie w korku, a potem jeszcze potrzebujesz czasu, żeby się przejechać rowerem rekreacyjnie i odstresować... a ja jadąc rowerem do pracy mam i bezstresowy, przewidywalny dojazd i rekreację zaliczoną, czyli jestem do przodu pewnie z godzinę dziennie :)
              wolę - jak to ująłeś - pajacować z ciuchami, a to dlatego że szanuję swój czas.
              no ale ja truskawki posypuję cukrem...
              pozdrower.

              • 10 7

              • (2)

                Tracę czas na stanie w korku? Samochodem codziennie jestem szybciej (do pracy i z powrotem - już nawet nie liczę wyjazdów innych) o godzinę 20 min (średnio) niż komunikacją i ok godzinę niż rowerem - każdego dnia - możesz mi wyjaśnić gdzie tu strata czasu, bo najwyraźniej różnie nas matematyki w szkole uczyli? ;)

                • 8 8

              • jej, czytaj ze zrozumieniem

                chodzi o to że zamiast tracić czas w korku możesz sobie rowerem jechać przez las i już masz dzienną rekreację zaliczoną bez wychodzenia jeszcze po pracy. Rekreacja przed pracą daje dobrego kopa na cały dzień i jeszcze taką ładną drogę zbudowali w lesie wzdłuż Spacerowej.

                • 1 0

              • do czasu jazdy samochodem w korkach dodaj czas zarabiania na furę i paliwo

                po pewnym czasie będziesz musiał dodać czas na leczenie kręgosłupa i i układu krążenia.

                • 0 0

    • tramwaj z Oliwy do Osowej (1)

      • 13 3

      • tych co wymyślili Spacerową taką wąską jak teraz jest, po tym ostatnim traumatycznym remoncie
        powsadzać do więzienia na długie lata z Hannibalem Trynkiewiczem w jednej celi

        • 4 10

  • Odpowiadaja za to urzedasy!! (7)

    Od zawsze byly korki na spacerowej i kiedy była szansa zbudować jezdnię dwupasmowa w każdym kierunku, to tego nie zrobili, do dzisiaj pamietam wypowiedzi urzędników, że planisci stwierdzili że natężenie ruchu na Spacerowej nie wymaga wybudowania dodatkowych pasów ruchu, wystarczylby jeden o zmiennych kierunkach, istnieje coś takiego również w polskich przepisach, w zależności od natężenia ruchu pas jest otwarty albo w kierunku obwodnicy, albo w kierunku Oliwy.Podziekujcie Budyniowi i jego świcie.

    • 68 17

    • dziękujemy w każdych wyborach, głosując za Budyniem i jego świtą

      dzięki temu zrobili się z nich już całkiem nieźli nuworysze (z franc. nouveau riche) czyli nowe elity kapitalistycznego ładu

      • 8 1

    • Chcesz budować pasy o zmiennym kierunku ruchu w Polsce? (1)

      W kraju,w którym kierowcy myślą,że "linia podwójna ciągła zabrania wyprzedzania rowerzystów" (cytat z artykułu). Ludziska,ogarnijcie sie,sprawdzcie,co na linii ciaglej wolno,a czego nie. I pamietajcie,za brak zakazu wyprzedzania niekoniecznie oznacza,ze wyprzedzanie jest bezpieczne.

      • 16 1

      • i właśnie przez idiotów którzy nie wyprzedzają roweru bo jest linia ciągła tworzą sie korki,

        • 7 1

    • po ci dwa pasy (3)

      skoro na dole ciasna Oliwa, a na górze wąski wiadukt

      • 11 2

      • Dokładnie. Korki w godzinach szczytu były, są i będą (2)

        w każdym dużym mieście. Można powiedzieć że to jest normalne

        • 3 1

        • lewak

          Tępe myślenie

          • 0 1

        • Po prostu jest za dużo samochodów.

          Mniej samochodów = mniejsze korki. Najpewniejsze rozwiazanie. Krzyczycie o dwóch pasach w każdym kierunku. Jak tak dalej pójdzie to niedługo bedą potrzebne po 4 takie pasy.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane