• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Japońskie "terenówki" do... miasta. Którą wybrać?

Michał Jelionek
2 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Od dobrych kilku lat SUV-y i crossovery progresywnie umacniają swoje pozycje na motoryzacyjnym rynku. Uterenowione samochody cieszą się w naszym kraju ogromną popularnością, sprzedają się na pniu, a do tego jest w czym wybierać. My prezentujemy trzy nasze japońskie propozycje. Dysponujemy 40 tys. zł.



Który SUV najbardziej przypadł ci do gustu?

Są przestronne, ładowne, komfortowe, wyróżniają się atrakcyjnym wyglądem, mają napęd na wszystkie koła, a do tego nie musimy się przejmować nieco wyższymi krawężnikami w mieście.

Lista zalet SUV-ów czy też crossoverów jest bardzo długa, a dynamicznie rozwijające się segmenty tychże aut wysoko postawiły poprzeczki. Czy wobec takich atutów samochody w nadwoziu kombi mają jeszcze jakieś argumenty? Obawiam się, że nie.

SUV-y, choć usilnie mówi się o nich "uterenowione", to z jazdą w off-roadzie mają niewiele wspólnego i raczej na wspomnianych przeszkodach w postaci krawężników pozostańmy. Wybraliśmy modele, których głównym przeznaczeniem jest poruszanie w dżungli... miejskiej dżungli.

Poniżej przedstawiamy trzy nasze propozycje używanych SUV-ów i crossoverów. Nasz budżet to 40 tys. zł.

Małe auto miejskie - jakie wybrać? Najlepsze małe samochody miejskie



Nissan Qashqai I (2007-2013)

Nissan Qashqai Nissan Qashqai
Qashqai to samochód, któremu japoński producent rodem z Jokohamy zawdzięcza bardzo dużo. Dotychczas sprzedano 2,5 miliona egzemplarzy tego najbardziej rentownego modelu w gamie Nissana. To samochód, który tak naprawdę zapoczątkował byt segmentu crossoverów kompaktowych. Uterenowiony model Nissana zadebiutował w 2007 roku i z miejsca stał się przebojem. To był strzał w dziesiątkę Japończyków. Warto jednak sięgnąć pamięcią wstecz i przypomnieć sobie, że hitowy debiut Qashqaia nieco przyćmiły drobne usterki, z którymi na początku swojej przygody borykał się model. W efekcie czego szczęśliwi posiadacze tego auta często musieli odwiedzać serwisy. Przed zakupem Qashqaia warto skrupulatnie sprawdzić książkę serwisową danego egzemplarza.

Znajdź swój wymarzony samochód w naszym serwisie ogłoszeniowym

Pierwsza generacja Qashqaia dostępna jest w pięciu opcjach silnikowych (dwa benzynowe i trzy wysokoprężne). Listę otwiera "benzyniak" o pojemności 1.6 litra i mocy 117 KM. Warto zaznaczyć, że najmniejsze jednostki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, występują jedynie z napędem na przednią oś, ale za to charakteryzują się niskim spalaniem (szczególnie motor 1.5 dCi 110 KM, którego średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi około 6 litrów oleju napędowego na 100 km). Napęd 4x4 znajdziemy np. w najmocniejszej 2-litrowej jednostce diesla (150 KM). I my właśnie polecamy te bardziej "drapieżne" silniki.

Pod koniec 2008 roku oferta Qashqaia wzbogaciła się o siedmioosobowy wariant +2, a rok później crossover doczekał się faceliftingu. Za pierwszą odsłonę Qashqaia z roku 2008 zapłacimy około 35-37 tys. zł (dopłacając kilka tysięcy złotych, jest szansa, że trafimy na udany egzemplarz odświeżonego crossovera).

Honda CR-V III (2006-2012)

Honda CR-V Honda CR-V
Idziemy za ciosem i po raz kolejny sięgamy po samochód rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. CR-V to nieco przerośnięty crossover, który został zbudowany na bazie ósmej generacji Civic. Auto nie cieszy się aż tak dużą popularnością, jak dwa poprzednie modele, ale warto się nad nim pochylić. Na wstępie zaznaczmy, że to przede wszystkim samochód rodzinny, który nigdy nie pretendował do miana terenowego. W CR-V liczy się przede wszystkim komfortowe podróżowanie w szerszym gronie. Zatem co przemawia za Hondą? Przestronne, praktyczne i dopracowane wnętrze, technika i niezawodność. Jeżeli auto w przeszłości było należycie pielęgnowane i serwisowane - to będzie godnie służyło przez kolejne tysiące kilometrów.

W ofercie silnikowej japońskiego SUV-a znajdziemy cztery silniki. Na rynku wtórnym najbardziej popularny jest 2.2-litrowy motor diesla CTDi o mocy 140 KM (średnie spalanie około 7.7 litrów na 100 km). Zresztą jednostka bardzo chwalona i raczej niezawodna. Alternatywą jest inny wysokoprężny silnik DTEC również o pojemność 2.2 litra, ale ciut większej mocy - 150 KM. Zwolennicy "benzyniaków" mają do wyboru dwie jednostki: 2.0 i 150 KM oraz 2.4 i 160 KM. Przy wspomnianych silnikach benzynowych trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 9-11 litrów. Średnio za Hondy CR-V III wyprodukowane w latach 2007-2009 zapłacimy 38-40 tys. zł.

Toyota RAV4 III (2005-2012)

Toyota RAV4 Toyota RAV4
Kolejny reprezentant japońskiej motoryzacji. RAV4 to jeden z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie. Warto zaznaczyć, że konstruktorów Toyoty od dawien dawna wyróżnia zmysł do budowania bardzo solidnych i trwałych samochodów terenowych. Po popularnej "rawce" widać, że doświadczenie nie poszło w las i udało się stworzyć dobrze skrojoną miejską terenówkę. I choć ten samochód w off-roadzie z pewnością sobie nie poradzi, to benzynowa wersja RAV4 może okazać się idealnym kandydatem do miejskich wojaży.

Nie bez kozery model Toyoty znalazł się na końcu listy. Spośród naszych propozycji, zakup RAV4 wiąże się z największym ryzykiem wystąpienia kosztownej usterki. Niektórzy użytkownicy RAV4 skarżą się na występowanie w tym modelu korozji. Egzemplarze "rawki" do rocznika 2010 miewały problemy z łącznikami stabilizatora, jak również mocowaniami tylnych drążków poprzecznych. Po wykryciu tych usterek Toyota zorganizowała akcję serwisową. Warto sprawdzić w historii auta, czy interesujący nas samochód takowe wymiany przeszedł.

Kupując trzecią odsłonę popularnego SUV-a Toyoty, mamy do wyboru kilka wariantów silnikowych. I co istotne, Japończycy postawili na stosunkowo duży litraż. Najmniejszy benzynowy silnik ma pojemność 2 litrów i radzi sobie całkiem żwawo i przyjemnie. Według naszej oceny najlepszym wyborem będzie 2.4-litrowy "benzyniak" o mocy 170 KM.

Diesle radzimy omijać szerokim łukiem. Wśród nich bezapelacyjnie "króluje" 2.2-litrowy motor D-4D generujący moc 136 KM, który delikatnie mówiąc... nie jest idealną jednostką. Silniki wysokoprężne "rawki" potrafią skonsumować nadmierną ilość oleju. Jeżeli jesteście zainteresowani RAV4 - przebierajcie w egzemplarzach z silnikami benzynowymi. Spalanie? Decydując się na "benzyniaka", niezależnie od pojemności należy liczyć się ze spalaniem rzędu 8.5-10 litrów. W dieslach ten pułap rozpoczyna się od około 7.5 litrów.

Warto również szukać samochodów po drobnym faceliftingu, któremu RAV4 poddało się w 2008 roku. W cenie oscylującej w granicach 35-40 tys. zł znajdziemy RAV4 trzeciej generacji z roku 2007-2008 (niestety, najczęściej z wysokoprężnym silnikiem 2.2).

Inne

Mazda CX-7 Mazda CX-7
Oczywiście dobre SUV-y to nie tylko przedstawiciele japońskiej motoryzacji. Choć trzeba przyznać, że "samuraje" znają się na rzeczy i obok wyżej wymienionych modeli moglibyśmy do tej listy śmiało dopisać przynajmniej jeszcze kilka innych aut, chociażby: Subaru Forstera III (2008-2013), Suzuki Grand Vitarę II (2005-2014), Mitsubishi Outlandera II (2006-2013) czy Mazdę CX-7 (2006-2012). I co najważniejsze, każdy z nich dostępny jest w ustalonym limicie cenowym, czyli 40 tys. zł.

Opinie (78) 1 zablokowana

  • Tylko oshkosh m-atv.

    • 2 2

  • "w nadwoziu" (1)

    I można przestać czytać

    • 4 3

    • wytlumacz nam swoje oburzenie, januszu?

      • 3 0

  • xx (3)

    Bezkonkurencyjnie RAV4. Najbardziej masywny, największa mocy i największa pewność sprawności podczas trasy. W SUV'ach przede wszystkim o to chodzi.

    • 0 8

    • i najmocniejszy silnik 152 KM (2)

      "najwieksza moc" buahahahahahaah

      • 2 0

      • dla mnie super auto (1)

        nie rozumiem tu tego wybuchu śmiechu. jestem właścicielem RAV4 2.0 D-4D z 2003. 135 KM i napęd 4x4 sprawia, że jedzie sie płynnie mimo swojego wieku. nie zmienię na nic innego, no dobra jedynie wchodzi w grę RAV4 i w hybrydzie. ale to za kilka lat dopiero

        • 0 0

        • to porównaj sobie z audi Q5 3,0D

          napęd stały quattro - nie ma nic lepszego i do tego 240 KM ( średnie spalanie 8-9 litrów) i do 100km/h w 6,5 s.

          • 0 0

  • MAZDA CX 5 żaden suv nie dorównuje jej wyglądowi > Japoniec pełną gębą (3)

    a soul red to już w ogóle cudo

    • 1 3

    • soul red CX-5 (1)

      Swietny ten soul red - dobrze maskuje korozje. Ciesze sie, ze w miare szybko sam sie polapalem i znalazlem losia na to auto. Oszczedzilem sobie przyjemnosci przepraw z serwisem, ktory niczego zlego nie widzial i tylko troche dolozylem do nowej RAVki.

      • 0 2

      • takie bajeczki to se mozesz przedszkolakom opowiadac :)

        • 1 0

    • CX-5

      Potwierdzam , Mazda CX-5 nie ma konkurencji w swojej klasie. Autko niezawodne a do tego po prostu ładne :-)

      • 0 0

  • tylko freemont czyli... (1)

    Dodge Journey 3,6L,AWD,automat i PALI TYLKO (w przeliczeniu) 6 L benzyny/100 km. !!!.Zaden z SUWów nie ma takiej ekonomii.A wszystko przez fabryczny LPG najnowszej generacji.Polecam,jazda swietna i za pół darmo.

    • 0 4

    • 6 benzyny i 20 gazu

      • 0 0

  • A nissan juke to co to za kategoria auta? (4)

    Suv, terenowka, miejski itd?

    • 0 4

    • Kategoria dziwoląg, ale uroczy. Może też być z napędem na cztery koła.

      • 0 0

    • mały crossover taki jak:

      Renault Captur, Opel Mokka, Suzuki SX4, Ford EcoSport

      • 0 1

    • JUKE (1)

      to motoryzacyjny zart ... :)

      • 1 0

      • Nissan JOKE :)

        • 1 1

  • Terenówki do lasu!

    a nie do miasta. Miasto jest dla ludzi i rowerów, ewent. małych aut osobowch.

    • 2 3

  • nawigator

    Tylko taki mnie interesuje

    • 0 0

  • Honda

    Wybieram Honde i zaraz kupuje w benzynie, a potem na gazzzz...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Acura?

 

Najczęściej czytane