• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?

Mart
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.



Jak Twoim zdaniem najlepiej kupić nowy samochód?

Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy w głównej mierze - oprócz wahań popytu czy zmieniających się warunków rynkowych - także od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.

Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.

Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.

W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.

W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.

W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.

Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.

Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.

A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?
Mart

Opinie (89) 2 zablokowane

  • Wszystke opinie to max ściema

    Ludzie zrozumcie to, że te wszystkie opinie piszą pedingtony którzy pracuja w wymienionych salonach i serwisach.Piszą jedni na drugich. Przecież wiadomo , że jeżeli dana marka ma niska sprzedaż tojest " lepsza " obsługa. np w salonie hondy pojawia się jeden klient na dzien i to tylko przez przypadek ponieważ pomylił salon z KFC to o czym tu rozmawiać. życze wszystkim miłego pisania i czytania.

    • 2 0

  • FORD, PEUGEOT, TOYOTA, RENAULT

    Z racji doświadczenia mogę podzielić się też swoimi spostrzeżeniami odnośnie dealerów w trójmieście.
    Toyota-jak kupować to w Carterze, jak serwisować to w Chwaszczynie
    Peugeot- kupować jak i serwioswać to w JD Kulej w Gdyni, pozostalych można sobie darować, szkoda czasu i nerwów.
    Renault-niestety wyboru nie ma tylko "Zdunek", w Gdyni czy w Gdańsku porażka. ..firma "pozostała" jeszcze w hali z klamotami-częściami używanymi, oprócz "opakowania" nic sie nie zmieniło.
    Ford- Big Autohandel unikam jak "ognia i wody" przy prostej czynności, jak wymiana klocków hamulcowych mechanik (zajety rozmowami z innymi)nie potrafi skręcić wszystkich śrub zacisku. Długo nie czekałem aby dało to o sobie znać. ŻENADA !!! Eurocar wydaje się jak na razie dużo lepszym wyborem.

    • 1 0

  • Czytając wcześniejsze opinie,wydaje się,że najlepszym rozwiązaniem jest.. zapaść branży motoryzacyjnej,
    coś na wzór I fali kryzysu,która dotknęła wszytkie
    branże,ale przede wszystkim konsumentów i przede wszystkim tych nabiednijeszych!
    Wówczas dokona się drastyczny spadek sprzedaży
    aut,a wówczas dealerzy,zamiast wystawiać nowe siedziby i czuć się jak pączki w maśle,traktując Klienta po macoszemu,skoncentrują się NA KLIENCIE
    jego profesjonalnej obsłudze,która nie musi się odbywać pod krawtem,może być to codzienny,czysty strój,byleby w.. głowie był odpowiedni poziom
    wiedzy produktowej i kultury osobistej,a nie
    zasada "..po co tu przyszedłeś,skoro nie masz $
    na auto..",to ostatnie można wyczuć w kliku salonach..

    • 1 0

  • Toyota Chwaszczyno

    Przymierzam się już od dłuższego czasu do zmiany samochodu. Teraz jeżdżę Corolką serwisowaną w Chwaszczynie - zawsze miło, grzecznie, punktualnie, ceny można negocjować. Jak oglądałam nową Auriskę też bez problemu - wycena jeszcze tego samego dnia przyszła na maila - z różnymi wariantami finansowani, jazda testowa super. Pani która mnie obsługiwała wszytko mi pokazała, wytłumaczyła. Szkoda, że nie ma ich w tym zestawieniu.

    • 0 0

  • Ford

    Wysłałem dwa emaile do salonu Forda w Gliwicach. Bez żadnej odpowiedzi co jest ewenementem.

    Pozdrawiam

    • 1 0

  • Kafelki w salonie nie gwarenuja jakości ale wysoka cenę!

    Jest stara zasada ze w małych niepozornych saloNikach najlepiej się kupuje i serwisuje. Najgorzej jest w najnowszych.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane