• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którzy dealerzy i klienci są zadowoleni?

Mart
1 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jak traktowani są klienci w salonach samochodowych? Jak samym dealerom współpracuje się z importerami samochodów? Które marki wypadają najlepiej pod tym względem? W ostatnim czasie opublikowano na ten temat ciekawe wyniki badań.



Jak Twoim zdaniem najlepiej kupić nowy samochód?

Sukces finansowy stacji dealerskiej zależy w głównej mierze - oprócz wahań popytu czy zmieniających się warunków rynkowych - także od dobrej współpracy z importerem. To jego działania decydują o jakości i dostępności sprzedawanych samochodów, skuteczności ogólnopolskich kampanii reklamowych czy atrakcyjności ofert rabatowych. Dodatkowo, decyzje centrali obejmujące wysokość marż dealerskich czy nakładów inwestycyjnych związanych z wyposażeniem salonu i serwisu w decydujący sposób wpływają na rentowność dealerskiego biznesu.

Co roku, na całym świecie, realizowane są niezależne badania satysfakcji dealerów samochodów z jakości współpracy ze swoimi importerami. W Polsce badanie takie, według standardów przyjętych w krajach Unii Europejskiej i USA, jest realizowane od 7 lat.

W badaniu "pod lupę" wzięto 26 polskich sieci dealerskich. Badano wiele płaszczyzn współpracy, a ankietowani musieli odpowiedzieć łącznie na 60 szczegółowych pytań.

Wyniki? Najwyższą ocenę zbiorczą otrzymało Volvo. Sukces tej marki jest tym większy, że to już czwarte zwycięstwo tego koncernu w historii badania. Drugą pozycję w tym roku uzyskała Alfa Romeo która począwszy od roku 2007 co roku odnotowuje awans, w tym roku o jedną pozycję. Trzecie miejsce zajął Mercedes.

Czwarte miejsce w rankingu zajęła Toyota. Poza piętnastką marek najlepiej ocenianych pod względem jakości współpracy z dealerami, znalazły się między innymi koncerny francuskie.

Badania przeprowadziła firma doradcza DCG Dealer Consulting. Partnerem merytorycznym badania była firma doradcza Ernst & Young, a patronami Związek Dealerów Samochodów i Polska Izba Motoryzacji.

W których salonach klienci mogą liczyć na dobrą obsługę i gdzie najlepiej kupuje się samochody? Wielki test salonów samochodowych od wielu lat przeprowadza redakcja tygodnika "Auto Świat". Metoda badania to "tajemniczy klient", który sprawdza m.in. jakość obsługi w salonie, od momentu wysłania maila, po jazdę testową wybranym samochodem. W tym roku testujący odwiedzili salony 14 marek obecnych na naszym rynku. Łącznie sprawdzili 300 obiektów.

W tegorocznej klasyfikacji łącznej najlepiej wypadły salony Toyoty, Skody oraz Volkswagena. Tuż za podium znalazł się Hyundai, Peugeot oraz Citroen. Ostatnie, czternaste miejsce zajął Fiat.

W teście nie mogło zabraknąć trójmiejskich salonów. Na ocenę "bardzo dobrą" zasłużyło dwóch dealerów: Carter, sprzedający Toyoty (w zeszłym roku również lider rankingu "AŚ") i Intervapo, dealer Peugeota. KMJ Gdańsk zajął drugie miejsce spośród dealerów Nissana.

Wśród 21 testowanych salonów Chevroleta, Serwis Haller znalazł się na 19 miejscu. Renault Zdunek z Dacią na dwunastym, spośród 21 sprawdzanych. Ford - Euro-Car na dziewiątym, a Big Autohandel na trzynastym miejscu, również spośród 21 dealerów.

Margo, dealer Hyundaia zajął piąte miejsce, Auto-Gdynia z Kią szesnaste, PHU Konocar szóste, a Serwis Haller dziewiętnaste spośród dealerów Opla. Zdunek (Renault) zajął miejsce osiemnaste, Skoda Plichta jedenaste, Fota Groblewski z Volkswagenem jedenaste, a Auto Postek Gdańsk (Citroen) dwudzieste miejsce, spośród 21 przetestowanych punktów dealerskich.

A jakie są wasze doświadczenia z trójmiejskich salonów samochodowych?
Mart

Opinie (89) 2 zablokowane

  • Duzo promocji

    ja korzystam z taniprzeglad.pl przed wizyta u Dealerow. Kazdy ma inne ceny

    • 1 1

  • (1)

    Wychodzi na to, ze kupując nowe auto nie należy kupować w Trójmieście.

    • 12 0

    • Z dala od dorobkiewiczów

      bez honoru i uczciwości

      • 1 0

  • a po co mi auta jak mieszkam w centrum?

    • 4 0

  • POLECAM ROWER JAK CHCESZ ZATANKOWA IDZIESZ DO MONOPOLOWEGO:)

    • 4 0

  • ciekawe kogo pytali ?

    VW ? to ciekawe , nie ma dobrego serwisu VW w trójmieście i może w Polsce. Sprzedać to może i potrafią jak większość dilerów, ale serwis VW do bani, wiem co mówię bo jestem posiadaczem VW kupionego w salonie miałem problem i nie został rozwiązany bo było "BO" potem miałem okazję poznać prywatnie serwisantów z pewnego serwisu VW w trójmieście i opowiadali jak się załatwia gwarancje, jak się podmienia części i podobne takie historie. Więc dziwi mnie wysoka pozycja serwisów VW . Polecam CARTER Toyota miałem okazję serwisować tam Yarisa ....

    • 1 1

  • Konocar wysoko w rankingu sprzedaży (3)

    Niby tacy super sprzedawcy a na salonie stoją nowe samochody z wyprzedaży rocznika 2011 !!!!!!
    Toż to jakiś dramat jest!!!
    Wystrój wnętrza salonu i serwisu zatrzymał się na 1995 roku. Może czas na jakiś remont ??
    Mogli by także nie robić wsi i chociaż zdjąć z szyb obwieszczenia dla klientów które są datowane między 1997-2000r. Panowie dawno mamy już 2013r.

    • 8 2

    • Ten serwis to masakra

      nie polecam oszukują przy naprawie , wymieniają czesci bez powiadomienia klienta .

      • 2 2

    • wystroj wnetrza

      Serwis nie służuy do zwiedzania ,więc nie musi być ładnie ,ważne że naprawy sa skuteczne ja jestem zadowolona

      • 0 1

    • A p.Wiesław jest od Halera czy Motor Centrum?

      Niedawno kupiłam auto w Opel Konocar. Żadnych nieaktualnych "obwieszczeń" na szybie nie widziałam ;-). Ale za to ujęła mnie profesjonalna obsługa, którą jak widać docenił też Auto Świat. Gorąco polecam

      • 0 0

  • Mazda na Elbląskiej (1)

    Bardzo miło wspominam kontakt z obsługą w salonie Mazdy. Rzetelni sprzedawcy, znają bardzo dobrze specyfikację, odpowiadają na każde pytanie. Nie mam doświadczenia z serwisem ale jeżeli chodzi o salon to pierwsza klasa:)

    • 0 0

    • właśnie dobrze napisałeś SPRZEDAWCY :) i nie "rzetelni" tylko po szkoleniu , proponuję zapoznać się z jakością serwisu , chyba piszesz o BMG ....

      • 0 0

  • SERWIS OPEL MOTOR CENTRUM (1)

    Wybuchowa mieszanka, arogancji, amatorszczyzny i samozadowolenia. Szczególne pozdrowienia dla pana Łukasza. W warsztatach garażowych jest lepsza obsługa.

    • 7 0

    • najgorszy serwis w trójmieście

      w serwisie wszystko drogo , obsługa beznadzieja , i szkoda czasu na ten serwis

      • 4 0

  • OPEL miałki szlak

    wymiana 2 zarowek 2,5h 200zl a to tylko corsa nigdy wiecej tam mnie niezobacza

    • 9 0

  • Tylko frajerzy kupuja nowe samochody prywatnie

    Co innego na firme i to jest ok. Ale kupic nowy samochod z salonu i nic sobie nie odliczyc to masakra !! Tylko frajerzy tak robią !

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane