- 1 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (94 opinie)
- 2 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (399 opinii)
- 3 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (214 opinii)
- 5 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (136 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (280 opinii)
Lexus IS 200t: samuraj z nowym sercem
Jest zgrabny, zadziorny, a do tego piekielnie szybki. Nasz bohater nazywa się IS 200t i jest niezwykle ważnym modelem w hierarchii japońskiego Lexusa. W tym roku dobrze znany sedan zyskał nowe serce. Sprawdziliśmy, jak tyka.
Gigantyczny grill w kształcie klepsydry, LED-owe światła do jazdy dziennej przypominające ostre groty strzał i charakterystyczne "l-ki" w kloszach lamp tylnych - to znaki rozpoznawcze współczesnego kodu stylistycznego Lexusa. Te wszystkie elementy zastosowano w IS 200t. Samuraj kusi sportową bryłą z interesującymi przetłoczeniami, dość oryginalną kreską reflektorów czy przestylizowanym zderzakiem. Trzeba przyznać, że projektanci tego auta spisali się na piątkę. Tak udana stylistyka pozwala na zawsze zapomnieć o nudzie, która w przeszłości wręcz biła od Lexusów.
Po usadowieniu się na fotelu kierowcy początkowy entuzjazm, którym zachłysnąłem się przy podziwianiu sylwetki auta jakby lekko opadł. Pierwszym problemem jest dość ograniczona przestrzeń dla roślejszych kierowców. Osoba z długimi nogami będzie odczuwała "za kółkiem" spory dyskomfort, ale może to kwestia przyzwyczajenia.
Drugi szkopuł leży w designie. Spoglądam na konsolę środkową i zaczynam zastanawiać się, czy przypadkiem nie pomyliłem Lexusa z autem klasy średniej z rocznika 2002. Przestarzały panel, "plastikowe" radio i analogowy zegar wyglądają po prostu źle. To motoryzacyjne faux pas, które nie przystoi takiej marce. Zegary, wyświetlacz centralny, wielofunkcyjna kierownica czy fotele wyglądają o niebo lepiej. Do większości materiałów, z jakich został wykonany kokpit również nie można się przyczepić.
Czytaj także: Jaguar XE - brytyjski kocur klasy średniej
Należy jednak oddać japońskim konstruktorom, że bardzo efektywnie wygłuszyli kabinę IS-a. Zaglądam do drugiego rzędu, w którym przestrzeni na nogi jest wystarczająco. Pisząc o przestronności, dodajmy, że do dyspozycji użytkowników IS-a oddano 480 litrów przestrzeni bagażowej (z silnikiem hybrydowym bagażnik jest mniejszy, liczy 323 litry). Sedan Lexusa dostępny jest w aż sześciu wariantach wyposażenia (Elite, Elegance, F Impression, Comfort, F Sport i Prestige). W przypadku dwóch najbogatszych wersji istnieje możliwość doposażenia IS-a w 15-głośnikowy system audio Mark Levinson Premium (dla F-Sport dopłata 7 500 zł).
Zaglądamy pod maskę Lexusa IS 200t, bo to zdecydowanie najważniejszy punkt programu. Testowany przez nas egzemplarz został wyposażony we wspomnianą już - debiutującą w tym roku w ofercie japońskiego producenta - 2-litrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową generującą moc 245 KM. Stworzenie tego motoru to poniekąd efekt coraz popularniejszego "downsizingu". Trzeba jednak przyznać, że silnik wypełnił pewną lukę w ofercie IS-a. Nowa konstrukcja po raz pierwszy została zamontowana w dużo większym modelu NX 200t i spisywała się doskonale. Zatem jednostka ukryta pod maską bardziej aerodynamicznego i lżejszego IS-a to gwarant przyjemnych doznań.
Nowy silnik Lexusa został wyposażony w układ wtryskowy D-4ST, który pozwala błyskawicznie wskoczyć na wysoki moment obrotowy (maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny już od 1650 Rpm). 2-litrowy "benzyniak" to połączenie chłodzonej cieczą głowicy cylindrów, integralnego kolektora wylotowego i turbosprężarki typu twin-scroll. Ponadto konstruktorzy zastosowali w nowym motorze układ zmiennych faz rozrządu VVT-iW, który pozwala przełączyć jednostkę z pracy w obiegu Otto w obieg Atkinsona. Takie zestawienie efektywnie wpływa na bardzo dobre osiągi i, jak zapewnia producent, również na spalanie. Z tym drugim nie do końca się zgodzę, bo spalanie w cyklu mieszanym, przy dość ciężkiej stopie, wyniosło około 12 litrów benzyny na 100 km.
Czytaj także: Passat B8 - popisowy model VW robi furorę
Rzeczywiście, jazda tym sportowym samurajem, w którym moment obrotowy przekazywany jest jedynie na tylną oś daje potężną frajdę. Motor bardzo elastycznie współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów Sport Direct Shift (SDS), która pierwotnie została opracowana dla wyczynowego modelu RC-F. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: eco, normal i sport. Przy najbardziej agresywnej opcji skrzynia bardzo trafnie wybiera moment zmiany biegu i stosunkowo długo trzyma wysokie obroty. Sztywne zestrojenie powoduje, że Lexus dosłownie klei się do drogi w zakrętach. Dodajmy, że IS "setkę" osiąga w 7 sekund, a jego maksymalna prędkość wynosi 230 km/h.
Innymi ciekawymi pozycjami w palecie silnikowej IS-a są: benzynowe, wolnossące V6 o pojemności 2.5 litrów i mocy 207 KM oraz hybryda (2.5-litrowa benzyna + silnik elektryczny) o mocy 223 KM.
Lexus IS 200t to dobra propozycja zarówno dla rodziny, jak i osób, które stawiają ponad komfort doznania z jazdy. Ponadto IS wydaje się ciekawą alternatywą dla pospolitych Audi A4, Mercedesa Klasy C czy BMW serii 3. I, co istotne, w aktualnej ofercie wyprzedażowej japońskiego sedana znajdziemy rabaty sięgające blisko 24 tys. zł. Ceny auta rozpoczynają się od 139 700 zł. Jednak jeśli zależy nam na bogatym wyposażeniu, to musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 180 tys. zł.
- ciekawa stylistyka nadwozia
- nowy, 2-litrowy silnik Lexusa
- aktualny cennik ze sporymi upustami
- wygłuszenie kabiny
MINUSY
- przestarzały wygląd konsoli środkowej i radia
- niezbyt dużo przestrzeni za kierownicą
- stosunkowo wysokie spalanie
Miejsca
Opinie (53) 3 zablokowane
-
2015-12-01 09:08
Ciekawe jak (3)
sie sprawdzi na gazie;-)
- 18 2
-
2015-12-01 10:23
(2)
Zapraszam do mnie na warsztat w Szemudzie, będzie pan zadowolony :)
- 8 1
-
2015-12-02 22:34
parę lat temu w Orłowie na Alei Zwycięstwa był dealer Lexusa (teraz tam jest Honda) (1)
spacerując z psami zauważyłem na parkingu przed salonem Lexusa Ls 600H full wypas - MEGA CZAD!!! a zwłaszcza ten mały szczegół, taki czarny korek na tylnym zderzaku
KURDE MOL WÓZ ZA 700tys. zeta, HYBRYDA i ZAGAZOWANY
SREBRNY KOLOR
KOMUŚ SIĘ NARAZIŁEM TERAZ ? "OSZCZĘDNEMU" WŁAŚCICIELOWI ?- 0 0
-
2015-12-14 19:37
mechanior
to byl czujnik parkowania bystrzacho!
- 0 0
-
2015-12-01 09:12
Jaki silnik działa w lexie z lpg ? (1)
Potrzebujem te informacji
- 11 12
-
2015-12-02 14:03
moża się smiać...
...ale w formie montującej gaz Land... widziałem Lexusa RX w hybrydzie na gaz ! Pytam się mechanika czy dobrze widzę? A on, że tak przecież tam jest normalny benzyniak, który na trasie bierze 15 litrów, to właściciel postanowił na gaz przerobić. To jest dopiero hybryda po polsku
- 4 0
-
2015-12-01 09:17
(2)
Brzydki. Ładny IS był z ok 2000 roku. Ten ma kształty,załamania jakby projektant sam nie wiedział co chce stworzyć.
- 6 10
-
2015-12-01 09:36
Ty za to wiesz... aż żal d*** ściska, że nie podesłałeś swojego projektu lexusa do siedziby firmy.
- 7 5
-
2017-01-23 23:51
Znawca sie znalazł
- 0 0
-
2015-12-01 09:35
(5)
Hmm, jaka szeroka gama silników. Nie, dziękuję, jakoś do mnie nie przemawia ta oferta :)
P.S. Kolegę powyżej proszę o nie podszywanie się pod prawdziwego kierowcę BMW. Nikt poważny nie będzie nawet rozważał montażu LPG w samochodzie. Po prostu pewne dziadowskie praktyki zostawmy Januszom.- 6 19
-
2015-12-01 09:43
Klasyczne rozdwojenie jaźni...
- 6 3
-
2015-12-01 09:45
sam jesteś Janusz
mam BMW w gazie robie 4,8s. d0 100 wieśniaku.
- 6 6
-
2015-12-01 09:47
sanitariat przypominam (1)
instalacje sanitarną już kupiłeś w mieszkaniu, czy dalej woda z kranu?
- 4 1
-
2015-12-01 10:05
moja siódemka z 96
ma czip, dwie rury i biorę limuzynę twojego szefa na drugim biegu w 4,5 s
- 10 1
-
2017-01-23 23:53
BMW? Ma ktoś granat?
- 0 0
-
2015-12-01 09:49
(1)
Mnie stać tylko na passerati w tdi i możecie mówić co chcecie to jedyny samochód który kupie za 10 tysięcy (a to maks co mogę wydać) i będzie jeździć na byle czym i się nie psuć.
- 8 4
-
2015-12-01 10:27
Passeratti nie jeździ na byle czym, ale na wszystkim : asfalt, beton, piach, śnieg, lód, pole wokół domu itd.
- 3 1
-
2015-12-01 09:50
Standardowe pytanie kierowcy w Lexusie - yyy, co to za kable?
- 3 4
-
2015-12-01 10:25
Wzornictwo wykończenia wnętrza Lexusów jest wzorem elegancji.
- 8 2
-
2015-12-01 10:29
Spore spalanie, około 12L? (2)
- 2 10
-
2015-12-01 11:06
(1)
Skoro producent podaje 7 litrow, a pali w rzeczywistosci 12... To jest to duzo
- 7 2
-
2015-12-01 11:15
7 to na torze nascar schowane za tirem z rozgrzanym silnikiem i prędkością 80/h.
- 9 1
-
2015-12-01 11:04
(6)
IS 250 V6 jezdzil OK,
IS 200h V4 tragedia - tylko burczy, ale nie jedzie.
Tym IS 200t jeszcze nie jezdzilem...- 4 3
-
2015-12-01 12:32
to może kup sobie jakiś a nie udajesz że chcesz kupić i jak czubek po salonach biegasz
- 5 0
-
2015-12-01 16:02
IS 200h V4 (2)
Mała poprawka. Hybryda to nie V4, a R4.
Notabene bardzo fajnie się tym jeździ.. Ładnie wyciszony nic nie burczy..- 3 2
-
2015-12-01 22:27
Tylko w brzuchu burczy po spłacie kredytu za auto :)
- 4 0
-
2015-12-02 17:30
Blad
300h w dodatku a nie 200h
- 3 0
-
2015-12-03 10:25
200h i V4? Z takim ISem się nie spotkałem ;)
300h i rzędowa czwórka.- 2 0
-
2015-12-14 19:38
200t nie jezdzi - on lata. sama frajda ;)
- 1 0
-
2015-12-01 11:56
Ala Giulietta QV- 240KM, turbo benzyna (2)
wymiata :)
- 7 2
-
2015-12-01 12:32
gdzie o tym czytałeś?
- 1 2
-
2017-01-23 23:57
Alfa za lexusem może kołpaki nosić ..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.