- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (13 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
W trzecim wcieleniu Mazda 6 lepiej wygląda, jeszcze lepiej jeździ i pali jakby mniej. To nie jedyne zalety rynkowej nowości stycznia. Nawet krótkie spotkanie z nową "szóstką" zostawia wyłącznie pozytywne wrażenia.
Dla nas to chyba najładniejsze auto klasy średniej. Kupujemy filozofię dizajnu Mazdy nazwaną KODO, czyli "dusza ruchu", inspirowaną ruchami dzikich zwierząt. Mazda pięknie i dynamicznie wygląda nawet jako kombi.
I to właśnie wersję kombi z dwulitrowym, benzynowym silnikiem zabraliśmy na krótką przejażdżkę po gdyńskich ulicach.
Oto pierwsze wrażenia.
Przestronne wnętrze, w którym pięciu pasażerów nie będzie narzekać na brak wygody. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu jest przyjemnie twarde, jednak nie kosztem komfortu. Mazda jest zwinna i pewnie trzyma się drogi. Silnika przy niskich obrotach prawie wcale nie słychać, mocniejsze wciśnięcie gazu wzbudza przyjemny, klasyczny dźwięk benzynowej jednostki niewspomaganej respiratorem w postaci sprężarki.
Mazda oferuje bardzo łatwy i przyjemny dostęp do przestrzeni bagażowej w wersji kombi. Wystarczą dwa ruchy, by złożyć siedzenia i następne dwa, by pozbyć się pałąka i rolety.
W nowej szóstce Mazda postawiła na klasyczne rozwiązania. Oprócz dwulitrowej benzyny o mocy 165 km, jest jeszcze wersja 145-konna. 192 KM ma silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra.
Diesle są dwa, oba 2.2 litrowe, o mocy 150 i 175 KM. Wszystkie silniki dostępne są albo z sześciobiegową skrzynią manualną, albo jednosprzęgłowym automatem o takiej samej ilości przełożeń.
- O oszczędność paliwa, oprócz systemu start and stop, dba również system i-ELOOP - mówi Teodor Trepczyk z Mazda BMG Goworowski, przedstawiciela marki. - To pierwszy na świecie taki system. Wykorzystuje kondensator, by zmagazynować energię odzyskiwaną podczas hamowania. Ta zasila później pokładowe urządzenia elektryczne i klimatyzację, powodując 10 proc. oszczędność paliwa w samochodzie.
Polska gama nowej Mazdy 6 obejmuje dwie wersje nadwozia: sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Ceny zaczynają się od 88 700 zł brutto. Wersja Sport Kombi jest w tej samej cenie co sedan.
Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Mazdę.
Miejsca
Opinie (64) 1 zablokowana
-
2013-01-07 20:28
a gdzie obiektywne opinie?
widac posty tylko wazeliniarzy które z daleka smierdza dilerami tej marki w mieście. Takiego zachwytu nad byle jak przecietnie wygladajacym autem nie widziałem juz dawno
- 5 7
-
2013-01-07 20:34
felgi tragiczne. pontoniaste oponki. i jakaś taka zbyt muskularna ta mazducha. (4)
szkoda
- 5 6
-
2013-01-07 21:12
W skodzie masz lepsze? (1)
- 1 0
-
2013-01-07 22:16
a czego czepiasz się Skody?
W Maździe 6 za 100k PLN z 2010 nie ma nawet regulowanego na wysokość fotela pasażera czy pochylenia zagłówków, ani podłokietnika ustawianego na wysokość. Taka Skoda Octavia II jest o lata świetlne do przodu w dziedzinie ergonomii i praktyczności.
Koła ze zdjęcia nieładne, ale na pewno dobre na gdańskie drogi :)))- 1 0
-
2013-01-07 21:29
wg producenta
ten model będzie na 17- lub 19-calowych felgach.
Tutaj to wygląda średnio bo zimówki - normalne chyba...- 1 0
-
2013-01-07 23:15
Pontoniaste oponki bo maja dyntke w srodku.
- 0 0
-
2013-01-07 21:20
Najlepsza z szóstek to
Mazda GH, poprzedniczka Gj
- 3 0
-
2013-01-07 23:08
Mazda 3 to takze bardzo dobry samochod.
Mniejszy od 6stki ale wystarczajacy zupelnie dla 3 osobowej rodziny.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.