• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes Sprinter Furgon. Ładuj i wygodnie jedź

Bawo,Mart,Ps
31 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Wioząc nawet tonę marchwi wiemy, że to Mercedes - Sprinter Furgon 319 CDI.



Mercedes Sprinter to popularny na naszym rynku dostawczak. W wersji z  silnikiem V6 staje się naprawdę mocarnym narzędziem pracy. I również dosyć wygodnym, co nie jest takie częste w przypadku pojazdów użytkowych.



To co najważniejsze w przypadku tego typu samochodów to oczywiście możliwości ładunkowe. Mercedes Sprinter Furgon w długiej wersji z wysokim dachem pozwala zabrać na pokład 14 metrów sześciennych wszelakiego dobra. Załadujemy do niego 1,5 tony towaru, bez problemu zmieszczą się też w nim przedmioty o sporych gabarytach. Tylne i boczne drzwi dostosowane są do wymiarów europalety, a załadunek ułatwia niski próg.

W wersji z 3-litrowym dieslem V6 o mocy 190 KM i momencie obrotowym 440 Nm, nawet załadowany Sprinter, na trasie i w mieście nigdy nie będzie zawalidrogą. Z dieslem o nawet przyjemnym powarkiwaniu dobrze współpracuje sześciobiegowa, w miarę precyzyjna, manualna skrzynia biegów.

  • Mercedes Sprinter Furgon


Mimo iż możliwości Sprintera zachęcają do szybszej jazdy, wiadomo, że auto dostawcze nie zostało stworzone by gnać wszędzie na złamanie karku. Za kierowcą ciągnie się przecież długaśna na ponad 4 metry kabina ładunkowa. Mimo elektronicznej smyczy, przy nieumiejętnym traktowaniu, samochód potrafi wierzgnąć tyłem, szybko pokonywane podłużne i poprzeczne nierówności sprawią, że mocno się zakołysze, a boczny wiatr też raczej nie pomaga w prowadzeniu, zwłaszcza pustego furgonu.

Na te nieprzyjemności narażony będzie jednak głównie początkujący kierowca dużego, dostawczego pojazdu. Doświadczony i sprawny użytkownik doceni przede wszystkim komfort pracy jaki zapewnia Mercedes.

We wnętrzu kabiny znajdziemy sporo schowków i naprawdę wygodny fotel kierowcy, z którego nie chce się uciekać nawet po kilkugodzinnej jeździe. Do tego mamy bardzo dobrą widoczność z miejsca pracy kierującego. Pochwalić należy też reflektory Sprintera, doskonale oświetlające drogę w nocy. Prawie wzorową ergonomię psuje zbyt głębokie umiejscowienie między fotelami ręcznego hamulca. Praktyczniejsza byłaby dźwignia nożna.

O ile kierowca nawet po długiej jeździe zawsze wysiądzie ze Sprintera z uśmiechem, to dwójka pasażerów ponarzeka trochę na "ławkowaty" charakter siedzeń. Za to dźwięk silnika nigdy nie przeszkodzi użytkownikom auta w rozmowie. Kabina pasażerska jest przyzwoicie wyciszona.

Za komfort poruszania się Sprinterem trzeba jednak sporo zapłacić. Mercedes ceni się także w tym segmencie rynku. Za długą wersję Sprintera Furgona z dieslem V6 trzeba zapłacić ok 130 000 zł. Kto jednak potrzebuje takiego samochodu, z pewnością będzie zadowolony z eksploatacji. Przez wszystkie lata obecności na rynku, Sprinter dał się poznać z bardzo dobrej strony i należy do chętnie kupowanych aut w swojej klasie.

Samochód użyczony do testów przez BMG Goworowski, przedstawiciela marki Mercedes w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (45) 2 zablokowane

  • za 1/2 ceny (3)

    polecam dukaciaka. na prawdę warto. tylko trzeba zasięgnąć jezyka gdzie (u kogo) kupić bo można czekac nawet pół roku!!!!. ale i tak warto.

    • 15 6

    • Plichta

      tam się czeka pól roku na samochód, który teoretycznie jedzie już z produkcji

      • 4 0

    • to mesiu ładnie zapłacił za reklamę

      • 3 2

    • tesciu kupil 2

      i co dziwne maja cos kolo 600 kilo ladownosci!!! WTF??? to dostawczaki z brezentowa szeroka paka. jemu wystarcza dlatego zdecydowal sie kupic, ale dla mnie to conajmniej dziwne ze maja ladownosc osobowki

      • 0 0

  • Może i Merc dobry ale nie ma to jak mój żuk,jezdzi nawet gdy jest -20 a Mercedes nie (5)

    • 20 5

    • O, to chyba ciebie ostatnio przy -10C odpalalem?

      • 0 7

    • ale nie ma to jak mój żuk (3)

      Jeździłem jeszcze za komuny. Jak było bardzo zimno to 2 razy korbą dla ruszenia oleju w silniku i skrzyni. Nie było opon zimowych -to 6 trelinek na pakę ( bo z tyłu tylko most - za lekki na śliski śnieg) Na trasie palił 10,5 litra ( norma - 14)
      W szkole na Elbląskiej robiliśmy jeszcze dolnozaworowe - o rany, to było 40 lat temu.

      • 7 0

      • i trzy biegi były, i starczało (1)

        • 5 0

        • i trzy biegi były, i starczało

          W nysach milicyjnych i karetkach były czwórki ( można było pokombinować), tak samo z biegami - przy kierownicy lub ze skrzyni. Napęd linki prędkościomierza też był różny - 15,16 i chyba 17 zębów.

          • 3 0

      • tylko tyle?

        kumpla zuk (ostatni rok produkcji) nizej 17 nie schodzil

        • 0 0

  • (2)

    Golf lepszy

    • 12 14

    • Co do mercedesa to polecam na zimmne dni wersje skandynawskie :)

      • 0 3

    • Golf ma tyle ładowności co te wyskie gwno

      • 0 2

  • (3)

    a ja polecam Iveco Daily, zdecydowanie lepsze i lepiej wyposażone i co najważniejsze cena lepsza bo niższa

    • 14 9

    • (1)

      W tym chorym kraju wszystko co tańsze to niby lepsze... A prawda jest zupełnie inna. Kupisz tanio, kupisz 2 razy... Macie tanio budowane drogi i co? I są do remontu po kilku latach. Wolę zapłacić raz i wiedzieć ze mam towar wysokiej jakości...

      • 6 8

      • hahahaha sprinter i wysoka jakość ? Dobre. Chyba nigdy nim nie jechałeś nim a tym bardziej Daily. Przejedź się oboma a zmienisz zdanie.

        • 10 2

    • jest takie przysłowie KUP IVECO NIE POJEDZIESZ ZA DALEKO

      • 2 2

  • (9)

    sprinter ? Nie dziękuję, miałem i odradzam gdyż
    1 korozja i to w aucie półrocznym, a starsze widywane na ulicach wyglądają jak sita,
    2 spalanie 20 litrów to jak na dostawcza DMC 3,5t lekka przesada,w Man-nie TGL 12,240 trzeba się starać i to bardzo aby spalił 20 litrów, ale gdzie dostawczak, żeby tyle palił i korodował

    • 26 7

    • sprinter ? Nie dziękuję, miałem i odradzam (8)

      Jeździłem przez 2 lata ( od nowego) VW T4. Silnik 1,9 , nie był za mocny ale z toną szedł bez problemów. Średnia roczna zużycia paliwa ( aż się zdziwiłem) prawie 7l/100km. Zrobiłem 103 000 bez awarii. ( raz mi zablokowało tłoczek z tyłu) Kochane autko było.

      • 10 0

      • 1.9 to najbardziej zamulisty silnik w t4 jaki był (7)

        1.9 po prostu nie da się jeździć.
        poza tym co ty porównujesz - maleńkiego t4 i wielkiego sprintera. Zupełnie inne klasy aut. Sprintera załadujesz 3-4 tonami, t4 połamie podłużnice przy 1,5 tony.
        Korozja? Od 2009 nie występuję - zbudowano nową tłocznię i lakiernię w hiszpani.

        • 2 5

        • Sprinter skończył się kilka lat temu. Auto rdzewieje bardziej niż starsze modele, kiedyś Sprinterem można było zrobić milion kilometrów, dzisiaj przy 60 tysiącach silnik potrafi się rozsypać. Ciągłe problemy z elektroniką, jedyna zaleta to łańcuch rozrządu. Mimo to lepiej obecnie kupić Fiata Doblo lub Mastera.

          • 2 0

        • poza tym co ty porównujesz (4)

          Niezawodność, koszty i brak rdzy. Nie ładowność. T4 miał ładowność 0,9 t , choć raz na otwartej skrzyni wiozłem 1,8 t. Ja napisałem, że nie był za mocny bo to nie był wóz wyścigowy. Pod pełnym ładunkiem poszedł ponad 110 ..i wystarczy.

          • 2 0

          • ciebie głowa boli? (3)

            jakie doblo? Doblo to sobie możesz narzędzia wozić do prac remontowych a nie jechać z towarem do Francji.
            Kiedy sprinter się skończył?
            Pierwszy wypust był niezniszczalny, drugi wypust korozja i awaryjność ale wszystko robili na gwarancji i potem już się nic nie działo.
            Fajnie, że raz wiozłem. Ja raz leciałem 170 przez sopot i mnie nie złapali. I CO Z TEGO ?
            Wykaż się jakąkolwiek znajomością budowy aut i pomyśl co to są podłużnice a co to są ramy.
            I ile go rozpędzałeś do tych 110.. pół obwodnicy?
            Ale pewnie, trzymaj się t4 1.9, kup sobie golfa dwójkę, jeździj rowerem składakiem.

            • 1 4

            • a

              " I ile go rozpędzałeś do tych 110.. pół obwodnicy?
              Ale pewnie, trzymaj się t4 1.9, kup sobie golfa dwójkę, jeździj rowerem składakiem."
              Nie bardzo rozumiem po co się tak podniecasz...jeździłem tym T4 dziesięć lat temu ( akurat takie firma kupiła) Nie służył do bicia rekordów. Był dobrym, solidnym samochodem i można było spokojnie zrobić dziennie z 700 km bez zmęczenia. Czego więcej trzeba ?

              • 3 0

            • Ja raz leciałem 170 przez sopot i mnie nie złapali. I CO Z TEGO ?

              Że głupków nie sieją...Na drugi raz jak będziesz leciał to uważaj na druty.

              • 4 0

            • Obecnie coraz częściej towar do Francji wożą Fiaty, Iveco, Mastery. Coraz rzadziej Sprintery. Czemu? Mercedes jest od nich droższy i stracił swój podstawowy atut, niezawodność.

              • 3 0

        • 1.9 po prostu nie da się jeździć.

          Da się, da....tylko trzeba umieć

          • 4 0

  • /////

    KUPA BLACHY - WYWROTOWIEC

    • 1 3

  • Mercedes Sprinter Furgon. Ładuj i wygodnie jedź (1)

    cdn................a potem psuj się , a Ty wykładaj pieniądze na naprawy
    Może napiszcie ile kosztują do niego części, np filtr cząstek stałych !!!!!!!!!!!!!

    • 15 4

    • filtr pewnie ze 6 tysia

      • 2 0

  • Goworowskiemu sprzedaz spada?

    • 12 3

  • Mercedes = korozja (1)

    ta marka już dawno straciła prestiż i jakość starych mercedesów. Mercedesy kończą się na rocznikach 1992-1993

    • 15 2

    • od 2009 mają nowe tłocznie - lakiernie

      w hiszpani. Od tego czasu korozja nieznaleziona.

      • 1 3

  • OSTRZEGAM ! (1)

    OSTRZEGAM ! Przed serwisowaniem w BMG słaba obsługa , wysokie ceny, niska jakość preparatów jakie używają ( drzwi mi zamarzły i linka ham.) dodatkowo chcieli wymienić mi DPF a w serwisie nie autoryzowanym wyczyścili mi za 800 zł a nie wymiana za 6000zł !!! UWAGA NA SERWIS !!!

    • 16 2

    • Lepiej w Straszynie

      Dobry serwis jest w Mercedesie- w Straszynie. Szybko i dobrze naprawiają no i znają się na rzeczy.

      • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane