• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedes Sprinter Furgon. Ładuj i wygodnie jedź

Bawo,Mart,Ps
31 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Wioząc nawet tonę marchwi wiemy, że to Mercedes - Sprinter Furgon 319 CDI.



Mercedes Sprinter to popularny na naszym rynku dostawczak. W wersji z  silnikiem V6 staje się naprawdę mocarnym narzędziem pracy. I również dosyć wygodnym, co nie jest takie częste w przypadku pojazdów użytkowych.



To co najważniejsze w przypadku tego typu samochodów to oczywiście możliwości ładunkowe. Mercedes Sprinter Furgon w długiej wersji z wysokim dachem pozwala zabrać na pokład 14 metrów sześciennych wszelakiego dobra. Załadujemy do niego 1,5 tony towaru, bez problemu zmieszczą się też w nim przedmioty o sporych gabarytach. Tylne i boczne drzwi dostosowane są do wymiarów europalety, a załadunek ułatwia niski próg.

W wersji z 3-litrowym dieslem V6 o mocy 190 KM i momencie obrotowym 440 Nm, nawet załadowany Sprinter, na trasie i w mieście nigdy nie będzie zawalidrogą. Z dieslem o nawet przyjemnym powarkiwaniu dobrze współpracuje sześciobiegowa, w miarę precyzyjna, manualna skrzynia biegów.

  • Mercedes Sprinter Furgon


Mimo iż możliwości Sprintera zachęcają do szybszej jazdy, wiadomo, że auto dostawcze nie zostało stworzone by gnać wszędzie na złamanie karku. Za kierowcą ciągnie się przecież długaśna na ponad 4 metry kabina ładunkowa. Mimo elektronicznej smyczy, przy nieumiejętnym traktowaniu, samochód potrafi wierzgnąć tyłem, szybko pokonywane podłużne i poprzeczne nierówności sprawią, że mocno się zakołysze, a boczny wiatr też raczej nie pomaga w prowadzeniu, zwłaszcza pustego furgonu.

Na te nieprzyjemności narażony będzie jednak głównie początkujący kierowca dużego, dostawczego pojazdu. Doświadczony i sprawny użytkownik doceni przede wszystkim komfort pracy jaki zapewnia Mercedes.

We wnętrzu kabiny znajdziemy sporo schowków i naprawdę wygodny fotel kierowcy, z którego nie chce się uciekać nawet po kilkugodzinnej jeździe. Do tego mamy bardzo dobrą widoczność z miejsca pracy kierującego. Pochwalić należy też reflektory Sprintera, doskonale oświetlające drogę w nocy. Prawie wzorową ergonomię psuje zbyt głębokie umiejscowienie między fotelami ręcznego hamulca. Praktyczniejsza byłaby dźwignia nożna.

O ile kierowca nawet po długiej jeździe zawsze wysiądzie ze Sprintera z uśmiechem, to dwójka pasażerów ponarzeka trochę na "ławkowaty" charakter siedzeń. Za to dźwięk silnika nigdy nie przeszkodzi użytkownikom auta w rozmowie. Kabina pasażerska jest przyzwoicie wyciszona.

Za komfort poruszania się Sprinterem trzeba jednak sporo zapłacić. Mercedes ceni się także w tym segmencie rynku. Za długą wersję Sprintera Furgona z dieslem V6 trzeba zapłacić ok 130 000 zł. Kto jednak potrzebuje takiego samochodu, z pewnością będzie zadowolony z eksploatacji. Przez wszystkie lata obecności na rynku, Sprinter dał się poznać z bardzo dobrej strony i należy do chętnie kupowanych aut w swojej klasie.

Samochód użyczony do testów przez BMG Goworowski, przedstawiciela marki Mercedes w Trójmieście.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (45) 2 zablokowane

  • aaaa ZAPOMNIAŁEM

    Autko Super !!! - tylko ten słaby serwis :(

    • 5 2

  • syrena lepsza

    • 2 1

  • hjundaj lepszy

    • 1 2

  • POLACY macie KOMPLEKSY ! A USA to auto nie zdalo egzaminu to SYF ! (2)

    w PL nie macie drog na auta ! ha ha ha w polsce jednopasmowe smieszne drogi nioszace smierc he he ! mialem okazej jezdzic takim syfem w USA ;ale tam na 16 pasmowej drogach jest za slaby i tyle !~ bye !

    • 0 4

    • zakompleksiony polski czarnuch made USA

      • 2 0

    • co rozwoziłes pizze jakims portorykom ciołku?

      • 2 0

  • Kryptoreklama

    Nie rozumiem dlaczego reklamowy tekst udaje tekst redakcyjny. To prosta droga do utraty zaufania czytelników. Bez sensu.

    • 8 2

  • Reklama/Artykuł sponsorowany

    Przepraszam ale czy redakcja trojmiasto.pl nie zna przepisów? Materiał sponsorowany wstawiają w kategorii wiadomości? Proszę Państwa tak się nie robi. To już kolejny artykuł, który widzę umieszczony w ten sposób. Takie praktyki są karalne.

    • 7 2

  • stara Kaczucha jest

    nie do zajeżdżenia, przeżyje wszystkie vito, sprintery i całą konkurencję. motoryzacyjne lata 80, wróćcie!

    • 2 0

  • mercedes furgon laduj i.....

    ... i uwazaj bo po krotkim czasie uzytkowania towar wypadnie przez wygryziona przez korozje dziore kupic za kupe kasy i patrzec jak gnije w oczach to ja dziekuje...wole fiata ktory mniej pali i ma ocynkowana karoserie.

    • 1 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane