• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercury odjechał do historii

BaWo
16 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Ford Motor Company podjął decyzję o likwidacji jednej ze swoich ostatnich satelickich marek. Jest nią Mercury. Auta z logo tego producenta, były przez lata "czymś lepszym" niż zwykłe Fordy, plasując się pomiędzy nim, a Lincolnem.



Amerykański Mercury zakończył swój motoryzacyjny żywot. Amerykański Mercury zakończył swój motoryzacyjny żywot.
Mercury pojawił się na rynku w 1938 roku. Rekord sprzedaży przypadł na rok 1978, kiedy to sprzedano 580 tys. sztuk aut z antycznym bóstwem w herbie. W 1993 sprzedaż Merkurego spadła do 480 tys. sztuk, aby nadal systematycznie się obniżać. To spowodowało jego likwidację.

Najbardziej znanym modelem Mercurego było coupe Coguar, które wystartowało jako konkurent Dodge Challengera, AMC Javelina i Chevroleta Camaro w 1967 roku. Pierwszy Coguar bazował na Fordzie Mustangu. Potem jego bazą były modele: Thunderbird i wreszcie Mondeo. Tym ostatnim daleko jednak było do pierwszych modeli, wyposażonych w 300 - 400 konne silniki benzynowe w układzie V. Później było już tylko gorzej.

W Polsce najbardziej znanym Merkurym był właśnie Coguar szóstej i siódmej generacji, bazujący na Fordzie Thunderbirdzie. Tego typu samochody ściągane były na początku lat dziewięćdziesiątych na tak zwane "mienie przesiedleńcze". Dziś jedyny Mercury, pojawiający się na naszych drogach, to model bliźniaczy europejskiemu Fordowi Coguarowi.
BaWo

Opinie (19) 2 zablokowane

  • Ta... litr 98...

    Widziałeś w Stanach Pb98? Ja nie widziałam nic poza regular unleaded 87, unleaded 89 i premium 91... to tyle man, bye!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane