- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (82 opinie)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (27 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
Motocykliści walczą z "inteligentnymi" sygnalizatorami
W maju tego roku Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe wywalczyło zgodę na poruszanie się jednośladami po dwóch gdańskich buspasach (ul. Podwale Przedmiejskie oraz ul. Jaśkowa Dolina ), a teraz planuje zrobić porządek z problemem tzw. inteligentnych sygnalizatorów, które miały ułatwić życie kierowcom, a tymczasem są istną zmorą dla miłośników "dwóch kółek".
Zasada ich działania jest bardzo prosta. Pojazd dojeżdżający do skrzyżowania najeżdża na tzw. indukcyjny przetwornik impulsowy, czyli czujnik. A ten reaguje dzięki zmianie swojego pola elektromagnetycznego na skutek przemieszczania się metalowego elementu (w tym przypadku pojazdu). Interesujące i innowacyjne. Problem w tym, że pomysłodawcy w swoich wyliczeniach zupełnie pominęli motocyklistów. Okazuje się, że jednoślad stojący na światłach jest zbyt mały i pozbawiony wystarczającej liczby elementów metalowych, żeby "zobaczył" go sygnalizator. Dlatego też Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe postanowiło zająć się problemem.
- Walka to może zbyt mocno powiedziane, chcemy zwrócić uwagę zarządcom dróg Trójmiasta i okolic na problem, jaki istnieje od lat. Kłopot ze światłami jest znany od dawna, zarówno w środowisku motocyklistów, jak i rowerzystów. Najbardziej problematyczne są drogi osiedlowe lub te o niższej kategorii, chociaż zdarzają się też źle zestrojone pętle indukcyjne na głównych przelotówkach - tłumaczy Piotr Lewandowski z Trójmiejskiego Stowarzyszenia Motocyklowego.
Rozwiązanie problemu wydaje się bardzo proste.
- Tam gdzie są zamontowane pętle indukcyjne, rozwiązanie problemu sprowadzić powinno się tylko do podniesienia czułości urządzenia. Motocykl, motorower czy rower w odróżnieniu od samochodu posiada stosunkowo niewiele elementów stalowych, na jakie reaguje pętla. Kompozyty i aluminium dzięki swojej wadze i wytrzymałości są obecnie powszechnie stosowane do budowy tego typu pojazdów - dodaje.
W tym celu TSM tworzy spis źle zestrojonych sygnalizatorów niereagujących na jednoślady. Lista powstaje przy pomocy motocyklistów, którzy podsyłają swoje propozycje (swoje zastrzeżenia można wysyłać na adres e-mailowy stowarzyszenia: info@tsm.org.pl lub przez portal społecznościowy). Dotychczas na terenie Trójmiasta i okolic udało się ustalić 51 takich miejsc (lista dotyczy również skrzyżowań pozbawionych tzw. inteligentnych sygnalizatorów, a winę za ciągnące się w nieskończoność czerwone światło ponosi złe ustawienie zegara). Niedługo na podstawie zebranych lokalizacji powstanie mapa.
LISTA ŹLE ZESTROJONYCH SYGNALIZATORÓW
- Drugim etapem będzie określenie, kto zarządza daną sygnalizacją i skierowanie do tej instytucji pism z prośbą o rozwiązanie problemu. Mamy nadzieję, że obejdzie się bez większego naciskania z naszej strony, ale jako że Mikołaje na Motocyklach są już za pasem, będziemy monitorować temat przy każdej okazji kontaktu z trójmiejskimi ZDiZ - zakończył Lewandowski.
Miejsca
Opinie (92)
-
2015-08-06 10:30
Najpierw kierowcy niech nauczą się zatrzymywać przed liniami na światłach. (2)
A nie 5 metrów przed linią. A jeszcze lepsi są "podjeżdżacze". Zatrzyma się taki na światłach 3-4 metry od poprzedzającego samochodu i kiedy wszyscy za nim też się zatrzymają, to podjeżdża kawałek do przodu. Reszta za nim, po czym stwierdza, że można kolejny metr podjechać bliżej. A nie można od razu zatrzymać się za stojącym samochodem?
- 5 0
-
2015-08-06 10:44
(1)
przy linii nie widac sygnalizacji bo w Polsce debilnie się ustawia sygnalizatory - mam patrzeć przez dach ? w Ameryce jest to o wiele lepiej zorganizowane. Czemu nowe skrzyżowania robi się bez sensu ?
- 1 5
-
2015-08-06 11:15
ewidentnie nie zrozumiałeś przekazu z wypowiedzi, na którą odpowiadasz :/
- 3 1
-
2015-08-06 10:41
w Gdańsku wszystko musi być INTELIGENTNE
tylko nie ludzie, którzy tym zarządzają
- 3 0
-
2015-08-06 11:26
A magnesik neodymowy podklejony pod silnik nie wystarczy?
- 1 0
-
2015-08-06 12:08
Nie tylko skrzyżowania
Ten sam problem występował w zeszłym roku przy wjeżdżaniu na parking dachowy Galerii Bałtyckiej: szlabany nie reagowały na motocykl. Pan ochroniarz opierniczył mnie za stworzenie korka na wjeździe, poinformował że gdybym przed wjazdem zapoznał się z regulaminem parkingu to bym wiedział że motocykli jakoś na tym parkingu nie przewidziano i zaproponował przepchanie mego kucyka pomiędzy mechanizmem szlabanu a ścianą. Wjazd jednokierunkowy, za mną już kilkanaście stojących samochodów ze wścieklizną za kierownicą: nie miałem wyjścia i przepchnąłem motocykl wskazaną szczeliną pięknie rysując sobie osłonę tłumika. Wyjeżdżając z parkingu musiałem oczywiście także się przeciskać. Potem rzuciłem okiem na wjazd na parking: faktycznie wisi na ścianie regulamin składający się z co najmniej kilkunastu punktów, gratuluję temu kto jest w stanie wszystko to przeczytać z pozycji wjeżdżającego pojazdu. A wystarczyło nad wjazdem powiesić widoczny i w ułamku sekundy czytelny zakaz ruchu dla motocykli, jeśli wyregulowanie mechanizmów otwierania szlabanów jest takim problemem. Może to poprawiono: nie wiem, omijam od tamtej pory ten sklep szerokim łukiem.
- 3 1
-
2015-08-06 12:16
Jakby motocyklista na zdjęciu stanąłby w poprawnymi miejscu (3)
to pewnie dostałby sygnał zielony. Dla informacji większości kierowców i motocyklistów, ta pozioma przerywana linia wskazuje w którym miejscu należy zatrzymać pojazd, a nie 10m przed albo za linia. Poźniej się dziwią, ze zielonego nie dostają.
- 3 4
-
2015-08-06 14:47
dla twojej informacji
to jest tylko zdjęcie do artykułu, problem występuje i denerwuje
- 1 0
-
2015-08-06 20:57
sam też tak się zatrzymuję, wtedy za mną staje auto, które pętla wychwyci.
kolega ss próbował być szerszy od majtek które nosi.
- 5 0
-
2015-08-09 13:18
Zapoznaj sie z istniejacym problemem a dopiero pozniej pisz opinie.Bo sie osmieszasz.Problem wystepuje na wielu skrzyzowaniach/patrz lista/.Nie zalezy od miejsca zatrzymania.
- 0 0
-
2015-08-06 12:59
Bla.. bla... bla...
Takie blablanie w sezonie ogórkowym.
- 0 0
-
2015-08-06 13:05
Niech
sobie przyczepia wózek ze złomem
- 2 2
-
2015-08-06 13:25
Jest prostsze i dużo lepsze rozwiązanie (2)
Zakazać jazdy motocyklem. Zmniejszy się liczba wypadków, znacząco zmniejszy się hałas, poprawi się bezpieczeństwo. Same zalety.
- 3 2
-
2015-08-06 13:38
zakazmy wychodzenia z domu
I wypadków nie będzie wcale
- 2 1
-
2015-08-14 19:08
..i zwiększą się korki
- 0 0
-
2015-08-06 14:23
sygnalizator jest tylko tak "inteligentny"
jak "inteligentne" są osoby, które go zaprojektowały... wychodzi na to że nie bardzo :(
- 1 0
-
2015-08-06 17:25
Niech debile najpierw zrobią porządek w swoich szeregach. Wyprzedzanie (nie omijanie) z pasa do skrętu w lewo lub w prawo, szybka jazda między samochodami będącymi w ruchu, podwinięte rejestracje to dla nich norma. DOBRY MOTO TO MARTWY MOTO!!!
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.