- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (87 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (27 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (29 opinii)
Motocykliści walczą z "inteligentnymi" sygnalizatorami
W maju tego roku Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe wywalczyło zgodę na poruszanie się jednośladami po dwóch gdańskich buspasach (ul. Podwale Przedmiejskie oraz ul. Jaśkowa Dolina ), a teraz planuje zrobić porządek z problemem tzw. inteligentnych sygnalizatorów, które miały ułatwić życie kierowcom, a tymczasem są istną zmorą dla miłośników "dwóch kółek".
Zasada ich działania jest bardzo prosta. Pojazd dojeżdżający do skrzyżowania najeżdża na tzw. indukcyjny przetwornik impulsowy, czyli czujnik. A ten reaguje dzięki zmianie swojego pola elektromagnetycznego na skutek przemieszczania się metalowego elementu (w tym przypadku pojazdu). Interesujące i innowacyjne. Problem w tym, że pomysłodawcy w swoich wyliczeniach zupełnie pominęli motocyklistów. Okazuje się, że jednoślad stojący na światłach jest zbyt mały i pozbawiony wystarczającej liczby elementów metalowych, żeby "zobaczył" go sygnalizator. Dlatego też Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe postanowiło zająć się problemem.
- Walka to może zbyt mocno powiedziane, chcemy zwrócić uwagę zarządcom dróg Trójmiasta i okolic na problem, jaki istnieje od lat. Kłopot ze światłami jest znany od dawna, zarówno w środowisku motocyklistów, jak i rowerzystów. Najbardziej problematyczne są drogi osiedlowe lub te o niższej kategorii, chociaż zdarzają się też źle zestrojone pętle indukcyjne na głównych przelotówkach - tłumaczy Piotr Lewandowski z Trójmiejskiego Stowarzyszenia Motocyklowego.
Rozwiązanie problemu wydaje się bardzo proste.
- Tam gdzie są zamontowane pętle indukcyjne, rozwiązanie problemu sprowadzić powinno się tylko do podniesienia czułości urządzenia. Motocykl, motorower czy rower w odróżnieniu od samochodu posiada stosunkowo niewiele elementów stalowych, na jakie reaguje pętla. Kompozyty i aluminium dzięki swojej wadze i wytrzymałości są obecnie powszechnie stosowane do budowy tego typu pojazdów - dodaje.
W tym celu TSM tworzy spis źle zestrojonych sygnalizatorów niereagujących na jednoślady. Lista powstaje przy pomocy motocyklistów, którzy podsyłają swoje propozycje (swoje zastrzeżenia można wysyłać na adres e-mailowy stowarzyszenia: info@tsm.org.pl lub przez portal społecznościowy). Dotychczas na terenie Trójmiasta i okolic udało się ustalić 51 takich miejsc (lista dotyczy również skrzyżowań pozbawionych tzw. inteligentnych sygnalizatorów, a winę za ciągnące się w nieskończoność czerwone światło ponosi złe ustawienie zegara). Niedługo na podstawie zebranych lokalizacji powstanie mapa.
LISTA ŹLE ZESTROJONYCH SYGNALIZATORÓW
- Drugim etapem będzie określenie, kto zarządza daną sygnalizacją i skierowanie do tej instytucji pism z prośbą o rozwiązanie problemu. Mamy nadzieję, że obejdzie się bez większego naciskania z naszej strony, ale jako że Mikołaje na Motocyklach są już za pasem, będziemy monitorować temat przy każdej okazji kontaktu z trójmiejskimi ZDiZ - zakończył Lewandowski.
Miejsca
Opinie (92)
-
2015-08-06 08:39
Tak tylko pytam... (4)
bo na moto jeszcze nie jeżdżę (dopiero się przymierzam do zakupu pierwszej sztuki), ale czy pewnym remedium nie byłoby przymocowanie w dolnej części ramy jakiegoś dużego, silnego magnesu neodymowego? Są takie potwory (45x15mm), że ręce łamie przy rozdzielaniu, może na pętle zadziała?
- 6 11
-
2015-08-06 10:04
Dlaczego minusujecie? (1)
Pytałem fachowców - czyli motocyklistów z doświadczeniem... Może któryś coś po prostu wie na ten temat?
- 1 1
-
2015-08-06 10:10
to nie zadziała
- 0 0
-
2015-08-06 10:25
a jak się scalisz niechcący z jakąś barierką albo latarnią?
Może to i jakiś pomysł, ale ja bym się na to nie odważył
- 0 0
-
2015-08-06 10:27
Wypróbowane, działa.
Mam 4 magnesy neodymowe rozmiaru 10x10x5 mm pod silnikiem, pętle wykrywają mnie bez problemu. Koszt 5 zł.
- 0 0
-
2015-08-06 08:47
(1)
Jak patrzę na motocyklistów pędzących po chodniku zamkniętym Mostem Siennickim to wydaje mi się, że żadne pętle im nie potrzebne.
- 12 1
-
2015-08-06 08:55
Jedna na szyję
- 5 3
-
2015-08-06 09:03
Walka czy nie walka?
- Walka to może zbyt mocno powiedziane, chcemy zwrócić uwagę zarządcom dróg Trójmiasta i okolic na problem, jaki istnieje od lat.... - tłumaczy Piotr Lewandowski z Trójmiejskiego Stowarzyszenia Motocyklowego.
Dla Lewandowskiego to nie walka ale co szkodzi portalowi dać taki tytuł.- 11 2
-
2015-08-06 09:07
problemem nie są "inteligentne" sygnalizatory tylko "inteligentni" urzędnicy
i dlatego problem nie zostanie rozwiązany a winni będą awansowani- 5 0
-
2015-08-06 09:12
PROPONUJĘ (2)
oprócz poruszania się po BUSpasach proponuję dodatkowo możliwość poruszania się po:
- ścieżkach rowerowych
- chodnikach
a i jeszcze .... MOŻLIWOŚĆ zdejmowania rejestracji bo te wygięte są nieco widoczne.- 13 6
-
2015-08-06 09:27
(1)
zalecana jazda slalomem po liniach ciągłych, slalom pomiędzy samochodami.
Podpowiadam: gł..ek na motocyklu potrafi wdać z siebie niezłą zwartą ślinę na samochód, to tak w ramach ciekawostki na drodze- 3 7
-
2015-08-06 11:54
Oj sierotki...
po to były buspasy żeby nikt Wam się slalomem nie przeciskał, jak widać niektórym to również przeszkadza bo jak polaczek stoi to inni również stać muszą
- 4 0
-
2015-08-06 09:17
Jaka walka?
Po co Pan redaktor dodaje sztucznego dramatyzmu do tej wiadomości. Ani to potrzebne, ani efektowne. Jeden z bohaterów artykułu nawet koryguje taki ton.
- 6 3
-
2015-08-06 09:34
To w Gdansku sa "inteligentne" sygnalizatory?!
Moze lepiej zrobic liste skrzyzowan, gdzie stoi sie bez sensu, w nocy, mimo braku ruchu?!
Choc latwiej byloby zrobic liste gdzie sie nie stoi!- 4 0
-
2015-08-06 09:56
A nie lepiej drugi etap wprowadzać na bieżąco? (2)
Lewoskręt do Pępowa z DK20 "odkryłem" i zgłosiłem do ZDiZ już jakiś rok temu, ale widzę, że na liście nadal widnieje. Może Stowarzyszenie zadziała skuteczniej, tylko po co czekać?
- 2 2
-
2015-08-06 11:56
Zbieramy informacje
nie będziemy wysyłali pism i pilnowali każdego skrzyżowania z osobna bo jest to awykonalne
- 0 0
-
2015-08-06 12:12
nie ten adres
najpierw trzeba wiedzieć, gdzie takie sprawy się zgłasza :> to jest poza administracyjnymi granicami Gdańska :> do tego skrzyżowanie drogi krajowej wiec musisz napisać do GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad). Oni powinni się tym zająć.
- 0 0
-
2015-08-06 10:23
Czy na pewno najeżdżaja na przetwornik impulsowy?
Czy może też przetwornik jest dołączony do pętli? Bo jednak nazwanie kilku zwojów przetwornikiem położenie-indukcyjność jest nadużyciem, chyba chodzi o przetwornik reaktancja-sygnał binarny, na który motocyklista nie powinien najeżdżać.
- 1 5
-
2015-08-06 10:29
(1)
ludzie zrobcie cos z tymi swiatlami przy alchemi bo w nocy to jakis dramat po co one sie tam pala zawsze wpadasz na czerwone i i potem caly czas czerwona fala!!! Z CYKLU NIEDOWIARY
- 7 1
-
2015-08-06 11:57
Tristar
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.