- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (129 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Motocykliści walczą z "inteligentnymi" sygnalizatorami
W maju tego roku Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe wywalczyło zgodę na poruszanie się jednośladami po dwóch gdańskich buspasach (ul. Podwale Przedmiejskie oraz ul. Jaśkowa Dolina ), a teraz planuje zrobić porządek z problemem tzw. inteligentnych sygnalizatorów, które miały ułatwić życie kierowcom, a tymczasem są istną zmorą dla miłośników "dwóch kółek".
Zasada ich działania jest bardzo prosta. Pojazd dojeżdżający do skrzyżowania najeżdża na tzw. indukcyjny przetwornik impulsowy, czyli czujnik. A ten reaguje dzięki zmianie swojego pola elektromagnetycznego na skutek przemieszczania się metalowego elementu (w tym przypadku pojazdu). Interesujące i innowacyjne. Problem w tym, że pomysłodawcy w swoich wyliczeniach zupełnie pominęli motocyklistów. Okazuje się, że jednoślad stojący na światłach jest zbyt mały i pozbawiony wystarczającej liczby elementów metalowych, żeby "zobaczył" go sygnalizator. Dlatego też Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe postanowiło zająć się problemem.
- Walka to może zbyt mocno powiedziane, chcemy zwrócić uwagę zarządcom dróg Trójmiasta i okolic na problem, jaki istnieje od lat. Kłopot ze światłami jest znany od dawna, zarówno w środowisku motocyklistów, jak i rowerzystów. Najbardziej problematyczne są drogi osiedlowe lub te o niższej kategorii, chociaż zdarzają się też źle zestrojone pętle indukcyjne na głównych przelotówkach - tłumaczy Piotr Lewandowski z Trójmiejskiego Stowarzyszenia Motocyklowego.
Rozwiązanie problemu wydaje się bardzo proste.
- Tam gdzie są zamontowane pętle indukcyjne, rozwiązanie problemu sprowadzić powinno się tylko do podniesienia czułości urządzenia. Motocykl, motorower czy rower w odróżnieniu od samochodu posiada stosunkowo niewiele elementów stalowych, na jakie reaguje pętla. Kompozyty i aluminium dzięki swojej wadze i wytrzymałości są obecnie powszechnie stosowane do budowy tego typu pojazdów - dodaje.
W tym celu TSM tworzy spis źle zestrojonych sygnalizatorów niereagujących na jednoślady. Lista powstaje przy pomocy motocyklistów, którzy podsyłają swoje propozycje (swoje zastrzeżenia można wysyłać na adres e-mailowy stowarzyszenia: info@tsm.org.pl lub przez portal społecznościowy). Dotychczas na terenie Trójmiasta i okolic udało się ustalić 51 takich miejsc (lista dotyczy również skrzyżowań pozbawionych tzw. inteligentnych sygnalizatorów, a winę za ciągnące się w nieskończoność czerwone światło ponosi złe ustawienie zegara). Niedługo na podstawie zebranych lokalizacji powstanie mapa.
LISTA ŹLE ZESTROJONYCH SYGNALIZATORÓW
- Drugim etapem będzie określenie, kto zarządza daną sygnalizacją i skierowanie do tej instytucji pism z prośbą o rozwiązanie problemu. Mamy nadzieję, że obejdzie się bez większego naciskania z naszej strony, ale jako że Mikołaje na Motocyklach są już za pasem, będziemy monitorować temat przy każdej okazji kontaktu z trójmiejskimi ZDiZ - zakończył Lewandowski.
Miejsca
Opinie (92)
-
2015-08-06 21:55
Jeżdżę do pracy skuterem i powiem szczrze że wejazd w lewo z radarowej w słowackiego bez zarzutu
- 0 1
-
2015-08-06 17:25
Niech debile najpierw zrobią porządek w swoich szeregach. Wyprzedzanie (nie omijanie) z pasa do skrętu w lewo lub w prawo, szybka jazda między samochodami będącymi w ruchu, podwinięte rejestracje to dla nich norma. DOBRY MOTO TO MARTWY MOTO!!!
- 1 5
-
2015-08-06 14:23
sygnalizator jest tylko tak "inteligentny"
jak "inteligentne" są osoby, które go zaprojektowały... wychodzi na to że nie bardzo :(
- 1 0
-
2015-08-06 08:22
Motocykliści i rowerzyści (4)
Zezwolić miłośnikom motocykli i rowerzystom jeździć pod prąd i na czerwonym świetle bez ograniczeń dotyczących szybkości. Po co komu jakieś ramy prawne czy kodeksy.? Przykład idzie z góry. Aby zachować ten pseudo ład należy znowu wybrać Adamowicza na prezydenta Gdańska albo wyjechać zagranicę.
- 23 48
-
2015-08-06 14:07
Eh
Oj Kazik ty lepiej w domu zostań
- 1 0
-
2015-08-06 08:39
No to wybierz Jaworskiego (2)
A wtedy pod prąd i na czerwonym świetle będą non stop maszerować kościelne procesje.
Co do zagranicy, to chyba masz na myśli Rosję. Tam panuje porządek o jakim marzysz. Za zachodnią granicą cykliści mają nawet więcej udogodnień niż w Gdańsku. Powodzenia w migracji!- 16 2
-
2015-08-06 09:03
(1)
odezwał się klakier który od razu gdy władzuchnie ktoś dopiekł musiał wyskoczyć z kościołem i Rosją
co prawda ani w jednym ani w drugim nie był ale co tam...- 2 10
-
2015-08-06 10:41
To chyba dobrze, że władza chudnie, prawda? Otyłość dziś nie w modzie, a trochę konkurencji też nikomu nie zaszkodzi:) Chociaż opozycja w Gdańsku marna:( Wystarczy spojrzeć na mapę Polski i zobaczyć kto gdzie rządzi i jakie są tego efekty. Elbląg szybko się wyleczył z "obiecanek cacanek":)))
Niestety, choć bym chciał, nie mogę być klakierem obecnych władz Gdańska, bo głosuję w innym mieście;) Poza tym nie ja zacząłem wtrącać politykę do omawianego tematu, więc to raczej Kazik jest tu klakierem.- 2 0
-
2015-08-06 13:05
Niech
sobie przyczepia wózek ze złomem
- 2 2
-
2015-08-06 12:59
Bla.. bla... bla...
Takie blablanie w sezonie ogórkowym.
- 0 0
-
2015-08-06 08:08
mam tu wkleić gotową odpowiedź ZDiZ na Wasze postulaty, czy wolicie sparzyć się sami? (3)
- 55 3
-
2015-08-06 12:25
Oczywista oczywistość
ale wolimy sparzyć się sam - przynajmniej coś się dzieje ;)i
- 0 0
-
2015-08-06 08:15
w sensie problem jest nam znany (1)
Ale na chwile obecną nie mamy budżetu i odpowiedniego kolegi, który weźmie za godzinkę roboty po 40k po przygotowaniu odpowiedniego przetargu. Jednocześnie informujemy, że wielkim staraniem i kosztem 750k naprawiliśmy trzy ławki w parku.
- 63 4
-
2015-08-06 09:21
przy czym podwykonawca podwykonawcy i tak nie dostał pieniędzy
- 16 1
-
2015-08-06 09:56
A nie lepiej drugi etap wprowadzać na bieżąco? (2)
Lewoskręt do Pępowa z DK20 "odkryłem" i zgłosiłem do ZDiZ już jakiś rok temu, ale widzę, że na liście nadal widnieje. Może Stowarzyszenie zadziała skuteczniej, tylko po co czekać?
- 2 2
-
2015-08-06 12:12
nie ten adres
najpierw trzeba wiedzieć, gdzie takie sprawy się zgłasza :> to jest poza administracyjnymi granicami Gdańska :> do tego skrzyżowanie drogi krajowej wiec musisz napisać do GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad). Oni powinni się tym zająć.
- 0 0
-
2015-08-06 11:56
Zbieramy informacje
nie będziemy wysyłali pism i pilnowali każdego skrzyżowania z osobna bo jest to awykonalne
- 0 0
-
2015-08-06 12:08
Nie tylko skrzyżowania
Ten sam problem występował w zeszłym roku przy wjeżdżaniu na parking dachowy Galerii Bałtyckiej: szlabany nie reagowały na motocykl. Pan ochroniarz opierniczył mnie za stworzenie korka na wjeździe, poinformował że gdybym przed wjazdem zapoznał się z regulaminem parkingu to bym wiedział że motocykli jakoś na tym parkingu nie przewidziano i zaproponował przepchanie mego kucyka pomiędzy mechanizmem szlabanu a ścianą. Wjazd jednokierunkowy, za mną już kilkanaście stojących samochodów ze wścieklizną za kierownicą: nie miałem wyjścia i przepchnąłem motocykl wskazaną szczeliną pięknie rysując sobie osłonę tłumika. Wyjeżdżając z parkingu musiałem oczywiście także się przeciskać. Potem rzuciłem okiem na wjazd na parking: faktycznie wisi na ścianie regulamin składający się z co najmniej kilkunastu punktów, gratuluję temu kto jest w stanie wszystko to przeczytać z pozycji wjeżdżającego pojazdu. A wystarczyło nad wjazdem powiesić widoczny i w ułamku sekundy czytelny zakaz ruchu dla motocykli, jeśli wyregulowanie mechanizmów otwierania szlabanów jest takim problemem. Może to poprawiono: nie wiem, omijam od tamtej pory ten sklep szerokim łukiem.
- 3 1
-
2015-08-06 10:29
(1)
ludzie zrobcie cos z tymi swiatlami przy alchemi bo w nocy to jakis dramat po co one sie tam pala zawsze wpadasz na czerwone i i potem caly czas czerwona fala!!! Z CYKLU NIEDOWIARY
- 7 1
-
2015-08-06 11:57
Tristar
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.