• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mustang oblał testy zderzeniowe

mJ
27 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Testy zderzeniowe Forda Mustanga wypadły blado.

Zaledwie dwie gwiazdki (na pięć możliwych) w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymał Ford Mustang. Po raz ostatni tak małą liczbę gwiazdek otrzymała w 2015 roku Lancia Ypsilon. Na czym poległa ikona amerykańskiej motoryzacji?



Eksperci z organizacji Euro NCAP od kilkunastu lat testują i oceniają bezpieczeństwo samochodów debiutujących na motoryzacyjnym rynku. Test składa się z serii różnych zderzeń, na podstawie których wydawane są noty w czterech kategoriach: bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, bezpieczeństwa przewożonych dzieci, bezpieczeństwa pieszych oraz ocena asystentów bezpieczeństwa. Suma not składa się na liczbę gwiazdek, a tych można otrzymać maksymalnie pięć.

Ford Mustang, który skradł serca miłośników motoryzacji na całym świecie, nie popisał się w dwóch kategoriach. Europejscy eksperci bardzo nisko ocenili bezpieczeństwo przewożonych dzieci (32 proc. punktów). Mustangowi dostało się również za brak wymaganych aktywnych systemów bezpieczeństwa (16 proc.).

Nic dziwnego, bo na liście wyposażenia standardowego Mustanga próżno szukać systemu awaryjnego hamowania przed przeszkodą (AEB) czy chociażby asystenta toru jazdy. Wspomniane systemy mają istotny wpływ na wyniki testu.

Podczas rozbijania Mustanga eksperci zaobserwowali, że przy czołowym uderzeniu poduszka powietrza kierowcy nie napełniła się w odpowiednim stopniu. A ponadto pasażer siedzący na tylnej kanapie wysunął się pod pasem bezpieczeństwa, co w rzeczywistości, podczas prawdziwego wypadku, mogłoby skutkować bardzo poważnymi obrażeniami.


Tak wyglądał Mustang po jednym z testów. Tak wyglądał Mustang po jednym z testów.
Należy jednak wyraźnie podkreślić, do czego został stworzony Ford Mustang. To auto, które nie nadaje się na długie, rodzinne eskapady. To przede wszystkim samochód, który ma dawać kierowcy ogromną frajdę z jazdy. Dlatego też brak systemu Isofix na przednim fotelu pasażera nie powinien specjalnie dziwić. Dla porównania, pod koniec minionego roku testy Euro NCAP na pięć gwiazdek zdał Ford Edge. SUV w kategoriach, w których blado wypadł Mustang, zdobył bardzo dobre noty. Bezpieczeństwo przewożonych dzieci zostało ocenione na 76 proc., natomiast za systemy bezpieczeństwa Edge otrzymał aż 89 proc. punktów.

Zaznaczmy, że Mustang w pozostałych dwóch kategoriach wypadł zdecydowanie lepiej. Za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów otrzymał 72 proc. możliwych do zdobycia punktów, natomiast ochronę pieszych oceniono na 64 proc. Dodajmy tylko, że niebawem do oferty Forda trafi Mustang po modernizacji. Najnowsza odsłona legendarnego modelu będzie wyposażona w wymagane systemy.

Czytaj także: Mustang. Koń, który zaczął skręcać

W tegorocznych testach eksperci sprawdzili również bezpieczeństwo dwóch najnowszych modeli Volvo - S90 i V90. W obu przypadkach obyło się bez niespodzianek. Auta otrzymały po pięć gwiazdek Euro NCAP.

W roku 2016 najgorzej ocenionymi modelami aut były: Toyota Hilux, Suzuki Ignis, Suzuki Baleno, Fiat Tipo, SsangYong XLV i SsangYong Tivoli. Wszystkie auta otrzymały po trzy gwiazdki. Ostatnim samochodem, któremu przyznano zaledwie dwie gwiazdki była Lancia Ypsilon (auto rozbito w 2015 roku).

Volvo S90 podczas zderzenia czołowego. Volvo S90 podczas zderzenia czołowego.
mJ

Opinie (53) 5 zablokowanych

  • Proponuję rzetelnie pisać artykuły.

    Absolutnie nie bronię Forda, skoro w modelu Edge mogą, to dlaczego w Mustangu nie. Nie w tym rzecz. Chodzi o wnikliwą analizę, dlaczego tych punktów (gwiazdek) jest tak mało.

    • 3 3

  • Tester (1)

    Nie można panie autorze porównywać takich testów z 2015 roku do obecnych w roku 2017 na podstawie tylko ilości gwiazdek, ponieważ kryteria ich przydzielania w 2015 roku różnią się o tych w 2017 roku tzn. Mustang wg kryteriów z 2015 roku dostałby więcej gwiazdek niż w roku obecnym. Proszę zagłębić się w ten temat i potem napisać arytkuł

    • 8 3

    • Przyjąłem

      • 3 0

  • (2)

    K...wa. Większość obecnych tzw. "superkomercyjnych" samochodów nie przeszłaby testów zderzeniowych z Fiatem 125p!!! Taka prawda!! Fiat 125p cały a z "superkomercyjnego" auta miazga!! Założymy się? Taki efekt "świata z papieru". Te auta tylko pięknie wyglądają. Stop iluzji!

    • 3 5

    • Ziomuś w fiaciorze zszedł byś w try miga....

      ..po prostu po uderzeniu siła nie zamortyzowała by się na blachach tylko twoje wnętrzności zmieliły by się wewnątrz ciebie .

      • 1 1

    • Dzięki tej miazdze z karoserii wnętrzności kierowcy nie zmieniają się w mizgę

      . a że ssmochód na złom? - to tylko blacha. Żywy kierowca zarobi na następny i parę innych rzeczy - martwy nie.

      • 5 0

  • Mustang nie jest po to żeby bachory nim wozić ...

    ..tylko po to żeby dzidę nim ciąć ile fabryka dała . A kolejna sprawa to że na stany pod zderzakami ma zamontowane dodatkowe wzmocnienia czego nie stosuje się w modelach na europę , a bezpieczeństwo zależy od wersji .

    • 4 1

  • Panie Michale, przedewszystkim Mustang to nie jest

    samochod 5-gwiazdkowy. Zostal zaprojektowany w latach 50-tych dla nowej juz obytej swiezymi powojennymi czasami mlodziezy amerykanskiej. Dac im cos szybkiego, wzglednie mocnego lecz nie za ciezkiego ze sportowym wygladem. Mustangi nie sa drogimi samochodami tak jaki ich odpowiedniki z General Motors Chevy Camaro. Po prostu dac mlodym namiastke satysfakcji. Absolutnie nie myslec ze to auto mozna postawic na tej samej polce gdzie stoja juz Jaguary czy Mercedesy lub BMW. W skali 5 gwiazdek to Mustang i Camaro jak maja maximum 3 gwiadki to wszystko. A wiec dwugwiazdkowy wynik testu nie powinien dziwic nikogo.

    • 1 3

  • opel i ford G.... wort.

    • 0 8

  • Potencjalny klient na to auto nie interesuje się jakimiś gwiazdkami.

    • 2 1

  • Wystarczy rozbić "5 gwiazdkowca" na mniejszej powierzchni uderzenia niż 40%

    i okaże się, że jest śmiertelnie niebezpiecznym narzędziem do samozabijania.
    Teraz nie robi się samochodów bezpiecznych, ale pod testy ncap.
    Amerykanie mają wylane na jakieś śmieszne europejskie organizacje.

    • 4 3

  • Bzdura (1)

    Poczytajcie o testach Euro NCAP zamiast pisać takie pierdoły. Gwiazdek przyznanych w 2015 roku nie można porównywać z gwiazdkami z 2016, bo zmieniły się zasady. Dzisiaj 5 gwiazdek otrzymują jedynie samochody luksusowe, bo eNCAP przydziela je również za bezpieczeństwo aktywne (tzn. tonę elektroniki), a nie tak jak kiedyś tylko za bezpeczeństwo kierowcy i pasażerów w środku.

    • 1 1

    • Samochody luksusowe i 5 gwiazdek. To ty pieszesz bzdury. Hyudnai Ioniq czy Peugeot 3008 to rzeczywiście luks

      • 0 0

  • Zakup mustanga przecietnemu obywatelowi trojmiasta nie grozi

    Testy encap są niewiarygodne! Metodyka beznadziejna. Tylko amerykańskie testy mają realną wartość. Zderzenie volvo 1/3 szerokości czołowe to pewna śmierć kierowcy podobnie jak w bmw czy mercedesie!
    Szczerze to po czołowym zderzeniu mustanga i autobusu z trojmiasta kierowca mustanga będzie cały i zdrowy do prędkości około 100 km/h a autobusu...
    Po zderzeniu mustanga z passatem kia sportage czy nissanem kaszkajem tylko mustang zapewnia szanse patrzcie na filmiki z yt.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane