- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 2 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (7 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (279 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (136 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
Wczesnym latem do salonów trafi zupełnie nowy Mercedes klasy E. Ma być najbezpieczniejszym autem na świecie.
Czytając opis wszystkich technicznych nowości, jakie znajdą się w tym aucie można zadać sobie pytanie, co będzie w nim zależało od kierowcy, skoro niemal wszystko "załatwią" za niego elektroniczne systemy?
Do automatycznego systemu hamowania w przypadku grożącej kolizji limuzyny wyższej klasy zdążyły już przyzwyczaić kierowców. Podobnie jak do czujników ostrzegających przed wjechaniem na sąsiedni pas ruchu. Np. w Citroenie C6 rozwiązano to w ten sposób, że gdy system wyczuje przekroczenie środkowych linii jezdni, fotel kierowcy wibruje. W nowej E-Klasie wibrować będzie za to kierownica, także wtedy, gdy pas ruchu zmienimy bez kierunkowskazów.
Obraz nagrywany przez kamerę w przedniej szybie wykorzystywany jest też przez nowy, opcjonalny system Speed Limit Assist (asystent ograniczenia prędkości), który rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości mijane przez samochód i wyświetla odpowiedni sygnał na prędkościomierzu.
Mercedes E będzie pierwszym samochodem na świecie, którego lampy główne dostosują się do sytuacji drogowej i automatycznie reagują, by uniknąć oślepiania innych kierowców. Opcjonalny system Adaptive Main Beam Assist (adaptacyjny asystent świateł drogowych) wykorzystuje kamerę w przedniej szybie do rozpoznawania ruchu samochodów jadących z przeciwka i przed sobą, i nadzoruje światła drogowe, tak by ich światło nie oślepiało innych kierowców. Dzięki temu kierowca nowej Klasy E ma przed sobą zawsze optymalnie oświetloną drogę. Zasięg świateł czołowych może się wahać od 65 do 300 m - kiedy droga przed samochodem jest pusta, strumień światła jest łagodnie unoszony, aż do pozycji świateł drogowych.
Jak na limuzynę, nowy Mercedes uzyskał bardzo dobre wyniki w tunelu aerodynamicznym. Współczynnik oporu powietrza wynosi dla tego auta jedynie 0,25 (dla przykładu: Lexus IS200 - 0,28, Maybach 57 - 0,30, Porsche 959 - 0,32).
Pod maskę limuzyny trafią trzy nowe silniki i siedem zmodernizowanych. Wśród nich pięć diesli, w tym nowy, czterocylindrowy o pojemności 2,1 litra. Spośród jednostek benzynowych najsilniejsza, 5,5 litrowa będzie miała 388 KM lub 525 w wersji AMG. Mercedes zapewnia, że nowa E-Klasa pod względem zużycia paliwa będzie wyjątkowa ekonomiczna. Zużycie paliwa ma być o ponad dwadzieścia procent mniejsze niż w przypadku dotychczasowych wersji.
Opinie (40) 1 zablokowana
-
2009-01-19 15:40
Najbezpieczniejszy jest poltek, gruboscia pancerze przebija wszystkie inne fury
- 0 0
-
2009-01-19 23:07
a mi tam się bardziej podoba (1)
poprzedni model: W211
- 0 1
-
2009-01-20 08:28
W211
To zaden model jak na MB. Jakosc wykonania jeszcze oki, ale awaryjnosc wysoka. Nie wspominajac o blachach z Turcji. Po drugie malo miejsca na glowe w sedanie, juz lepsze pod tym wzgledem bylo W210.
- 0 0
-
2009-01-20 08:43
najbezpieczniejsze - to takie, ktore stoi w garazu...
- 0 0
-
2009-01-20 18:58
DACIA spod RENAULT?
Mam nadzieje że koment był żartobliwy xD
Bo jaczej żenadą byłoby uznać Dacie za samochód lepszy od Merola ;]
Może Renault ejst bezpieczne, ale weźmy też kwestię wytrzymalości itd... Wybaczcie, ale tutaj wygrywaja japońskie marki, Mercedes, Audi oraz BMW.
Nie jestem zwolennikiem dojczlandu, BMW i VW, ale to są na prawde DOBRE samochody. Jeśli coś kosztuje powyżej 150tys, wygląda jak ten merca, a Dacia kosztuje ok 40Tys, zebym nie sklamal, nowa, z silnikiem ...90KM max to to chyba nie ejst dobry samochód.
Siedzenia ma obite materialem z rodu seicento ;]- 1 0
-
2009-01-20 20:34
łe tam
i tak najlepsza jest MAZDA
- 0 1
-
2009-01-20 21:01
smierdzi nowym BMW na kilometr
z zewnatrz jak i w srodku, niestety czasy miekkiej stylistyki e klasy mijaja bezpowronie.
- 0 1
-
2009-08-09 09:19
Światła
Automatyczna regulacja świateł była już w Oplu Insygnia
Więc jest 2 samochodem który to ma- 0 0
-
2011-01-26 16:32
jak to?
ja się troche dziwię bo przecież to auto ma 525 lub 388KM pod maską , to czy ono takie bezpieczne ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.