• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3. Kompaktowa dusza ruchu

BawoMartDb
24 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowa Mazda 3. Volkswagen Golf i auta podobnej klasy mają się czego bać?



W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów. Tak jest w całej w Polsce, ale także w Trójmieście. Czy rzeczywiście nowa "trójka" z Hiroshimy zasługuje na same ochy i achy?



Design najnowszej Mazdy 3 Japończycy określili jako "kodo", co możemy przetłumaczyć jako "dusza ruchu". Atrakcyjne przetłoczenia, lampy jakby rozciągnięte pędem powietrza, atletyczna sylwetka o dobrze uchwyconych proporcjach. Tę filozofię projektowania, mającą podkreślać sportowy charakter Mazd i przyjemność czerpaną z jazdy, najlepiej widać chyba właśnie w nowym kompakcie z numerem 3.

W tym hatchbacku dynamiczny wygląd nadwozia dobrze współgra z nieco ascetycznym wnętrzem, gdzie wszystko jest uporządkowane, niczym w japońskim ogrodzie. Prosta obsługa multimediów za pomocą pokrętła między fotelami, dyskretne pokrętła klimatyzacji i centralnie umieszczony prędkościomierz. Deskę rozdzielczą "trójki" zaprojektowano niemal od nowa. To reakcja Mazdy na liczne głosy, że zarówno w "szóstce" jak i suvie CX5, "kodo" jest mało odczuwalne. W "trójce" nie ma już tego wrażenia. Wygodna, niska pozycja za kierownicą, dobra widoczność wnętrza, zgrabna kierownica i od razu wpadająca w rękę dźwignia skrzyni biegów zachęcają do dynamicznej jazdy.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3


W dobie silników o małych pojemnościach, których moc dopompowują kompresory i sprężarki, miło jest usłyszeć rasowy pomruk dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 165 KM, który nigdy nie słyszał o downsizingu. Harmonijnie rozwija moc, szybko wbijając się na wysokie obroty. Czuć, że największą przyjemność sprawia mu praca w okolicach czerwonego pola. Przyśpieszenie do setki Maździe 3 z tym silnikiem zajmuje 8,2 sekundy. Także dlatego, że obecna generacja modelu jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Spalanie? Nieco powyżej 9 litrów na setkę w mieście.

Mazda idzie pod prąd i turbodoładowania nie znajdziemy nie tylko w jednostce dwulitrowej o mocy 120 lub 165 KM, ale także w mniejszym, stukonnym silniku o pojemności 1,5 litra. Technologia Skyactiv ma zapewnić silnikom bezawaryjną pracę przez wiele lat.

- W tym segmencie rynku klienci zdecydowanie preferują silniki benzynowe - przyznaje Marcin KaszubowskiBMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Mazda 3 z 2,2-litrowym, 150-konnym dieslem, pojawi się w salonach dopiero za jakiś czas. Ze względu na pojemność i wyższą akcyzę ta wersja z pewnością będzie droga, w związku z czym nie wskoczy na podium pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.

Nowa Mazda 3 może się podobać nie tylko ze względu na design, ale też dobre właściwości jezdne i sportowy charakter. Zawieszenie "trójki" zestrojono dość twardo, wszystkie elementy decydujące o dobrym prowadzeniu wydają się w niej idealnie współgrać.

Przestronność wnętrza jest wystarczająca, choć w tej klasie inne modele, np. Ford Focus mają lepiej zagospodarowaną przestrzeń. Powiększony w stosunku do poprzedniczki bagażnik ma teraz 350 litrów. To dość przeciętny wynik w tej klasie.

Cennik Mazdy 3 rozpoczyna się od 62 900 zł. Tyle zapłacimy za samochód w specyfikacji SkyGO z najsłabszym, 1,5-litrowym silnikiem. Tę podstawową wersję wyposażono m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system start/stop (i-stop), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz klimatyzację manualną.

Najbogatsza wersja Mazdy 3, czyli SkyPassion ze 165-konnym silnikiem, kosztuje od 87 900 zł.
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Miałem i mam MAZDY (2)

    Byłem tez posiadaczem innych aut.
    Mazda to naprawde udane o prostej budowie i rozwiazaniach technicznych auto.(za wyjatkiem diesli)Moja była 626, kiedy ja sprzedawałem miała 200tys.Wymienione zostaly raz kable i swiece.Laczniki stabilizatorow i gumy w zawieszeniu.Była 323 jezdziła i jezdziła az rdza ja zaczeła żrec.Nastepny własciciel zrobił ja i przelatał na silniku 1.3 nastepne 150 tys.Dzis mam sportowe autko Mazdy (benzyna) i znow nie mam z nia problemow choc ma już 9 lat ale i przebieg znikomy 100tys.Na razie płace w niej za płyny,paski ,filtry klocki.
    Fakt,był cas ze rdzewiały "dziewczyny" dosc szybko.Ale jesli chodzi o normalna eksploatacje to silniki benzynowe sa trwałe i ciezkie do zajechania.
    Mam tez autko z pod innego znaku-z silnikiem diesla ,popularne w europie TDI.Zrobione 160 tys i juz wymienionych jest kilka podzespołow przy silniku i na osprzecie .Porazka.
    Nowy 6 i 3 sa po za tym sliczne i co wazne maja byc dalej bezawaryjne i rodzinne.To auta z klasa.Bezawaryjne,bezpieczne,czesto bardzo dobrze wyposazone i jedyne w swoim rodzaju.A po za tym lubie jesć RYŻ

    • 13 3

    • Gdyby tylko te cienkie japońskie blaszki wytrzymywały tyle, co silniki. Żaden golf nie miałby szans. A tak na polskiej prowincji rządzi niepodzielnie golf. Niestety

      • 2 2

    • Madzia

      Ja kupiłem swoja Madzie diesel 2,5 letnia z przebiegiem 150tys jeździłem 3 lata zrobiłem kolejne 90tys wymieniam tylko 2 razy rozrząd i jedno łożysko tylnego kola i to wszystko. o dziwo przy tym przebiegu zawieszenie jeszcze było w znośnym stanie. Fakt blachy może i cienkie, wnętrze nieco spartańskie (japonce tak maja), ale mechanika bez zarzutu niskie spalanie i madzie trzymają cenę.
      Moja była całkowicie wykonana w Japonii w fabryce Hiroshimie podobno te produkowane w Hiszpani tak dobre nie są

      • 3 1

  • Bardzo mi się podoba (2)

    tylko szkoda, że taka czarna w środku -tego nie znoszę !! Nie kupiłabym auta , które w środku jest czarne.
    A jeśli całość jest produkowana w Japonii to wielki plus! Jeżdżę japońskim samochodem...zegarek szwajcarski))

    • 6 5

    • Podpaski chińskie

      • 4 0

    • zal

      i co z tego to sa tylko mity japoński i szwajcarski już nie znaczy dobry

      • 2 1

  • Kółka

    Co mi się w niej "nie podoba" to mogłyby być lepsze felgi... a tak pozatym to +++..

    • 1 1

  • deszczyk pada,wietrzyk wieje ,mazda stoi i rdzewieje..............

    • 7 4

  • Aktualnie jeżdżę poprzedniczką (1)

    Póki co 80 tys. km - wymiana żarówki. Silnik bez turbo, na łańcuchu, myślę że jeszcze zrobi drugie i trzecie tyle. Jak tak dalej się będzie sprawować, to raczej nie będę sprzedawać. Do tego nadal prezentuje się świetnie, lepiej niż większość aut, które weszły na rynek w ostatnim roku-dwóch.

    Z minusów - przeciętne fotele, cienkie blachy (może nie tyle pod względem oporów przy prędkości autostradowej, bo jest ok, ale niestety słychać każde odbicie kamyczka, a powłoka jest cienka i się robi kuku).

    • 2 5

    • nic ?

      a klocki, tarcze, olej silnikowy, drążki itp. ?

      • 0 1

  • mps

    Czekam na wersje MPS! Na pewno będzie świetnie wyglądać.
    Na zakup takiej 3. MPS niestety sobie poczekam conajmniej 5-6 lat, jak będzie na rynku wtórnym.

    • 1 5

  • Co za auto! (1)

    Prowadziłam ją kilka dni temu - cudo! Zamówiłam, oczywiście czerwoną i muszę czekać do marca 14. Jest śliczna!

    • 2 0

    • mazda 3

      Lili od czwartku właśnie taką jeżdżę (w automacie) rewelacyjna, nie będziesz żałować.

      • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane