• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW 7. Siedem życzeń

Marcin Tymiński
18 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowe BMW 7. Czy po raz kolejny auto zostanie uznane za niemal absolutny wzorzec luksusu? Nowe BMW 7. Czy po raz kolejny auto zostanie uznane za niemal absolutny wzorzec luksusu?

To nie jest samochód dla "zwykłych" ludzi. W najnowszym BMW serii 7 znajdziemy mnóstwo technicznych nowinek i rozwiązania, które prawdopodobnie długo jeszcze nie zagoszczą w autach niższej klasy. Oficjalna odsłona najnowszej bawarskiej limuzyny odbyła się w poniedziałek w Gdyni.



W Polsce szczególnie popularne są dieslowskie wersje BMW. Nie inaczej jest w przypadku "siódemek". W Polsce szczególnie popularne są dieslowskie wersje BMW. Nie inaczej jest w przypadku "siódemek".
Jedno trzeba przyznać na pewno. Z wyglądu flagowy okręt BMW nieco złagodniał. Nie ma śladu po kontrowersyjnej sylwetce jaka cechowała poprzedni model i co nieśmiało przyznaje samo firma rzutowało na sprzedaż. Oczywiście na minus. Najnowsza siódemka to wręcz wzorzec wielkiej limuzyny o sportowym zacięciu. Linie auta są bardziej stonowane i klasyczne. Samochód złagodniał, jednak o tym, że wciąż mamy do czynienia z rasowym BMW świadczy chociażby nisko pochylony grill czy przetłoczenia na masce.

Co znajdziemy pod maską siódemki? W wersjach oznaczonych 740i i 740Li samochód wyposażono w rzędowe, sześciocylindrowe silniki o pojemności 2979 ccm i mocy 326 KM.
Model 730d napędza sześciocylindrowy turbodiesel o zmiennej geometrii turbiny. Rozwija 245 KM. Jak na bardzo duży moment obrotowy, 540 Nm, auto bardzo mało pali. Według producenta zużycie wynosi średnio 7,2 litra czyli dokładnie tyle samo, ile sekund trwa przyspieszanie auta do setki.

Według zapewnień producenta w samochodzie znacznie prościej obsługuje się system idrive, dotychczasowe "utrapienie" użytkowników BMW. Według zapewnień producenta w samochodzie znacznie prościej obsługuje się system idrive, dotychczasowe "utrapienie" użytkowników BMW.
Flagowy model (750i , 750 Li) dysponuje klasycznym, 8 cylindrowym silnikiem w układzie V. Z pojemności 4395 ccm osiąga moc 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 5,2 sekundy.

Z najciekawszych rozwiązań jakie oferuje BMW warto wspomnieć przede wszystkim o zintegrowanym układzie kierowniczym. To połączenie skrętnych kół tylnych z aktywnym układem kierowniczym przedniej osi. Przy prędkości do 60 km/h koła tylne skręcają się przeciwnie do osi przedniej. Jednocześnie dzięki aktywnemu układowi kierowniczemu zwiększa się skręt kół przednich. To sprawia, że odczuwalnie skrócony rozstaw osi zapewnia autu doskonałą zwinność i zwrotność.
Przy prędkości od ok. 80 km/h tylne koła skręcają się w tym samym kierunku co przednie. Zwiększa to znacznie stabilność jazdy np. podczas zmiany pasa ruchu.

Lista wyposażenia standardowego luksusowej limuzyny jest bardzo długa. Opcjonalnych dodatków jeszcze dłuższa. W aucie można zamontować praktycznie wszystko, czego tylko klient sobie zażyczy. Aż prosi się o stary dowcip o wodotrysku.

Ile musi wydać prezes by wygodnie zasiąść na tylnym, skórzanym fotelu najnowszego BMW? Jeśli nie musi oszczędzać w czasach kryzysu za podstawową wersję 740i zapłaci 299 tys. złotych. Ceny wersji 730d zaczynają się od 274 tys. zł, a topowego 750Li od 369 tys. zł. Mimo ciężkich czasów znajdą się chętni.

- Jeszcze przed oficjalną premierą zrealizowaliśmy dwa zamówienia - mówi Piotr Skupiński, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w BMW Fota Ltd., trójmiejskiego dilera marki. - Do końca roku nabywców powinno znaleźć jeszcze kilka siódemek.

Opinie (60) 3 zablokowane

  • Hehe dres? (1)

    Czemu barbapapa wypisujesz ze kazdy wlasciciel BMW jest dresem.
    Sam jestem wlascicielem BMW 730 z roku 2002 czyli jest to wersja e65 i mam 24 lata i nie jestem dresem nie kazdy co ma BMW potocznie nazywana Beta czy Bunia musi byc dresem a ty barbapapa czym jezdzisz ze takie posty wypisujesz? moze zazdroscisz osoba ktore maja BMW a sam jestes dresem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

    • to po prostu zwykla ludzka zazdrosc

      • 0 0

  • tylko E30! (2)

    bokiem od przodu!
    najlepsza rajdówka pod słońcem.
    jak to się mówi - "idzie prosto pełnym bokiem:]"

    • 0 0

    • taaa, tylni napęd to jest to.

      • 0 0

    • taaa, tylni napęd to jest to.

      • 0 0

  • 760

    a dzie 760 -tka??

    • 0 0

  • bmw to gówno (2)

    kubica juz to wie

    • 0 0

    • gó...wno to ty masz w pustym łbie (1)

      bolidem bedziesz debilu po trojmiescie popylał czy eleganckim samochodem, nie dla psa kiełbasa dziadu

      • 0 0

      • bolid debil pies i kiełbasa, ja pie*ole

        • 0 0

  • do BMW e69 730

    Nie tłumacz bo taki matoł jak barbapa nie zrozumie, zwykła polska zawiść i jad. Myslą ,że patałacha w dresie stac na auto za ponad 300 tysięcy. Szkoda słów .
    Pozdrawiam włąścicieli Bmw

    • 0 0

  • Nowości? Żenada...

    Tylną oś skrętną, to Citroen wprowadził w modelu ZX, pierwszym kompakcie tej firmy. Niemcy i nowatorstwo... buahaha.

    • 0 0

  • Też mam niemieckie auto

    Trabanta :)

    • 0 0

  • Nadal mi sie nie podoba ten lewarek, wyglada jak dzoistik do nitendo.

    Co do bryły poprzednia generacja mi sie bardziej podobała lubie te ich toporne kształty ta siudemka troche za bardzo złagodniała.

    nie zmienia to faktu ze i tak najładniejsze bymy były produkowane w połowie lat 90.

    • 0 0

  • DO TRABANT I FAJNIE (1)

    przynajmniej masz poczucie humoru,tak trzymaj

    • 0 0

    • ale ja na serio mam Trampka

      oprócz poczucia humoru to także pasja. Dzięki!

      • 0 0

  • brzesiu a ortografia (1)

    • 0 0

    • Heh w szkole nie nauczyli.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane